email
MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Ghid ANOFM: completarea si transmiterea documentelor pentru obtinerea banilor de la stat (telemunca)

Ghid ANOFM: completarea si transmiterea documentelor pentru obtinerea banilor de la stat (telemunca)
telemuncaplatforma aici.gov.roOUG 132/2020

ANOFM a publicat ghidul pentru completarea si transmiterea formularelor si documentelor in vederea accesarii sprijinului financiar pentru desfasurarea activitatii in regim de telemunca. 


Incepand cu 14 septembrie 2020, firmele pot accesa platforma aici.gov.ro pentru a solicita sprijinul financiar oferit de Guvern pentru angajatii care au lucrat de acasa in perioada starii de urgenta. (2.500 de lei/angajat). 

Masura este prevazuta la  Art. 6 din OUG nr. 132/2020 si face referire la achizitionare de bunuri pentru desfasurarea activitatii in regim de telemunca. Sumele se vor acorda pana la sfarsitul anului, in limita fondurilor disponibile. 

In ghidul publicat pe site-ul ANOFM sunt prezentate toate informatiile pe care trebuie sa le cunoasca angajatorii care vor sa solicite acest ajutor de la stat.

Ce trebuie sa stie firmele care vor sa ceara bani pentru telemunca

Acordarea sprijinului financiar pentru desfasurarea activitatii in regim de telemunca se realizeaza in doua etape:


1. Transmiterea solicitarii (cerere, declaratie pe proprie raspundere si lista cu telesalariatii pentru care se solicita sprijinul)
2. Depunerea documentelor justificative pentru bunurile achizitionate conform celor prevazute de OUG 132/2020 si de Ordinul MMPS nr. 1376/2020.


 

Etapa I

Procedura acordare sume prevazute de Art. 6 din OUG 132/2020 – 2.500 telemunca – depunere dosar cerere

• Inainte de a incepe operatiunea de transmitere a solicitarii dumneavoastra acordarea sumei de 2.500 de lei prevazuta de art. 6 din OUG 132/2020, asigurati-va ca AVETI DESCARCATA ULTIMA VARIANTA DE ADOBE READER 10.

• Descarcati/salvati fisierele pdf (Cerere Telemunca OUG 132/Declaratie Telemunca OUG 132/Lista OUG 132 Telemunca OUG 132) in calculatorul dumneavoastra si deschideti-l cu Adobe Reader 10, ultima varianta, pe care il puteti descarca din
https://get.adobe.com/ro/reader. Documentele se descarca aici: www.aici.gov.ro
 

CEREREA

• Completati toate datele prevazute in formularele Cerere/Anexa nr.2, Declaratie/Anexa nr.3, Lista/Anexa nr.4, asigurandu-va ca sunt corecte si informatiile care se repeta in toate cele trei formulare sunt identice.

• Atentie! Suma care se completeaza in Cerere reprezinta suma totala din Lista/Anexa nr.4, iar numarul telesalariatilor pentru care se face solicitarea se completeaza cu cifra ultimului Nr. crt. din Lista/Anexa nr.4.

• Dupa ce v-ati asigurat ca ati completat toate datele necesare prevazute de formularul Cerere si ca sunt corecte, semnati documentul fie olograf, fie cu semnatura electronica.

• In cazul in care nu aveti semnatura electronica, fie semnati cu mausul (daca aveti aceasta optiune), fie puteti incarca un fisier ce contine semnatura olografa intr-unul din formatele: .jpg, .gif, .png, .tif

• Dupa semnare, apasati butonul VALIDEAZA FORMULARUL

• Daca ati completat corect datele, veti primi mesaj ca datele sunt completate corect. Daca nu, veti primi mesaje prin care veti fi atentionati ca aveti erori, sau ca nu ati completat anumite campuri. Daca nu aveti semnatura electronica, nu puteti folosi mausul pentru semnare si nici un fisier cu semnatura olografa, salvati documentul, printati-l, semnati-l, scanati-l si incarcati-l cu optiunea ”Adauga fisier”, asigurandu-va ca formularul inteligent este completat in totalitate.

• Salvati formularul.
 

DECLARATIA PE PROPRIE RASPUNDERE

• Completati Declaratia pe propria raspundere /Anexa nr. 3.

• Asigurati-va ca datele care se repeta sunt identice cu datele completate in celelalte formulare (Cerere si Lista).

• Dupa ce v-ati asigurat ca ati completat toate datele necesare prevazute de formularul Cerere si ca sunt corecte, semnati documentul fie olograf, fie cu semnatura electronica.

• In cazul in care nu aveti semnatura electronica, fie semnati cu mausul (daca aveti aceasta optiune), fie puteti incarca un fisier ce contine semnatura olografa intr-unul din formatele: .jpg, .gif, .png, .tif.

• Dupa semnare, apasati butonul VALIDEAZA FORMULARUL

• Daca ati completat corect datele, veti primi mesaj ca datele sunt completate corect. Daca nu, veti primi mesaje prin care veti fi atentionati ca aveti erori, sau ca nu ati completat anumite campuri. Daca nu aveti semnatura electronica, nu puteti folosi mausul pentru semnare si nici un fisier cu semnatura olografa, salvati documentul, printati-l, semnati-l, scanati-l si incarcati-l cu optiunea ”Adauga fisier”, asigurandu-va ca formularul inteligent este completat in totalitate.

• Salvati fisierul.
 

LISTA ANGAJATILOR

• Completati Lista/Anexa nr. 4 prin introducerea datelor corespunzatoare fiecarei persoane pentru care se solicita indemnizatia. Pentru adaugarea mai multor persoane, se da click pe butonul ”Adauga persoana” pana cand se completeaza informatiile aferente tuturor persoanelor pentru care se solicita indemnizatia.

• Completarea se poate face si prin importarea unui fisier de tip XML, cu optiunea Import date din Meniu, Editare.

• Semnati documentul olograf sau cu semnatura electronica.

• In cazul in care nu aveti semnatura electronica, fie semnati cu mausul (daca aveti aceasta optiune), fie puteti incarca un fisier ce contine semnatura olografa intr-unul din formatele: .jpg, .gif, .png, .tif.

• Dupa semnare, apasati butonul VALIDEAZA FORMULARUL

• Daca ati completat corect datele, veti primi mesaj ca datele sunt completate corect. Daca nu, veti primi mesaje prin care veti fi atentionati ca aveti erori, sau ca nu ati completat anumite campuri.

• Daca nu aveti semnatura electronica, nu puteti folosi mausul pentru semnare si nici un fisier cu semnatura olografa, salvati documentul, printati-l, semnati-l, scanati-l si incarcati-l cu optiunea ”Adauga fisier”, asigurandu-va ca formularul inteligent este completat in totalitate.

• Salvati fisierul.
 

INCARCAREA SI TRIMITEREA DOCUMENTELOR

Selectati procedura corespunzatoare: PROCEDURA DE ACORDARE A SUMELOR PREVAZUTE DE art. 6 din OUG 132/2020;

• Selectati institutia corespunzatoare judetului in care aveti sediul social;
• Pentru incarcare si trimiterea documentelor /fisierelor trebuie sa completati datele de contact din interfata platformei;
• Incarcati fisierele care contin formularele completate si semnate in platforma, in dreptul fiecarui tip de formular, actionand butonul ”Alege fisier*” ;
• Pentru trimiterea documentelor incarcate, dati click pe butonul ”Trimite documente incarcate”;
• Confirmarea primirii documentelor se va face automat, prin primirea unui mesaj in care se comunica faptul ca cererea dumneavoastra a fost inregistrata.
 

Etapa a II-a

Procedura acordare sume prevazute de Art. 6 din OUG 132/2020 – 2.500 telemunca – depunere documente justificative

• Pentru depunerea documentelor justificative, in termen de 30 de zile de la acordarea sumei, veti accesa procedura: Procedura acordare sume prevazute de Art. 6 din OUG 132/2020 – 2.500 telemunca – depunere documente justificative.

• Documentele justificative se vor incarca in sectiunea dedicata categoriei in care se incadreaza.

• Se accepta documente in format JPG, JPEG, PNG, PDF de o dimensiune maxima de 5 MB.

ATENTIE!

Se va incarca si cererea in baza careia s-a acordat suma solicitata. Dupa ce v-ati asigurat ca ati incarcat toate documentele justificative, apasati butonul TRIMITE DOCUMENTE INCARCATE.


DE RETINUT!

-  fiti atenti la completarea CUI/CIF in interfata platformei, astfel incat acesta sa fie identic cu cel din formularele incarcate;

- verificati cu atentie adresa de e-mail indicata in interfata platformei, cat si cea indicata in formularele completate! Adresa de e-mail este foarte importanta in comunicarea cu dumneavoastra prin intermediul platformei.

- Daca dupa transmiterea documentului in platforma, primiti un mesaj prin care vi se solicita documente suplimentare, inseamna ca nu ati completat corespunzator formularele standard.

- In acest caz trebuie sa transmiteti documentele solicitate urmand Instructiunile, linkul indicat si codul de acces.

 

Consultati GHIDUL in intregime. >>>

de Ghinea Viorica

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
telemuncaplatforma aici.gov.roOUG 132/2020

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 18 Septembrie 2020


Votati articolul "Ghid ANOFM: completarea si transmiterea documentelor pentru obtinerea banilor de la stat (telemunca)":
Rating:

Nota: 4 din 5 din 7 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Declaratia 101 de impozit pe profit

Intrebare: Un SRL platitor de impozit pe profit a fost radiat( informatie care se vede si pe site-ul Min de Finante) in noiembrie 2015. Mai este nevoie sa depuna declar 101 de impozit pe profit la 2015? Dar decl 205 cu impozit pe venitul salariatilor pe 0, pentru ca a avut o salariata in concediu de crestere copil pana la 2 ani.

Raspuns: Pentru activitatea desfasurata in 2015 se depune formularul 101 in caz ca procedura de radiere nu...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 18 Septembrie 2020 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 10 + 1 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

  • Descarcati Declaratia 112 - Ultima versiune valabila 2020 - Stare D112

    • In data de 21 octombrie 2020, ANAF a adus o noua actualizare PDF-ului inteligent necesar pentru generarea Declaratiei 112 - declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun nr. 1942/979/819 al MFP/MMJS/MS, publicat in M.Of.426/ 21.05.2020, valabil incepand cu 01.04.2020.  Principala modificare a Declaratiei 112 din ultima perioada o reprezinta decla...» citeste mai departe aici

  • Guvernul a aprobat esalonarea datoriilor restante si a prelungit termenele pentru executari si accesorii

    • Guvernul a aprobat, joi, aplicarea procedurii alternative simplificate de acordare a esalonarii la plata pentru cel mult 12 luni, pentru obligatiile bugetare principale si accesorii a caror scadenta/termen de plata s-a implinit dupa data la care a fost declansata starea de urgenta si pana la data eliberarii certificatului de atestare fiscala, informeaza Finantele. Totodata, Executivul a decis prelungirea pana la 25 decembrie a perioadei in care nu se percep dobanzi ...» citeste mai departe aici

  • Noi zile libere platite pentru parinti. Care sunt conditiile?

    • Violeta Alexandru, ministrul Muncii si Protectiei Sociale, a informat ca a adus in atentia Guvernului propunerea de completare a OUG 147/2020 privind acordarea de zile libere platite in contextul unor focare Covid-19 in scoli si gradinite.  "Asa cum am promis, astazi am adus in atentia Guvernului propunerea de completare a ...» citeste mai departe aici

  • Cele mai frecvente sanctiuni aplicate de ITM. Afla de unde vine pericolul!

    • Daca maine ar bate la usa ta un inspector ITM, cat de bine ai face fata controlului? Cu siguranta nu doar o data te-a chinuit acest gand, mai ales ca in ultima perioada institutia a devenit tot mai insistenta si mai acida.     Pentru ca firma ta sa fie imposibil de sanctionat, trebuie sa fii la curent cu urmatoarele informatii: ...» citeste mai departe aici

  • Granturi pentru investitii. Care este monografia contabila?

    •   Expertul nostru prezinta un model de monografie contabila pentru un proiect diversificare activitate cu granturi pentru investitii, conform OUG 130/2020.  Prin acest proiect urmeaza sa se achizitioneze utilaje de service, servere si alte echipamente. Pentru inceput, contribuabilul are doar contractul pentru asistenta si consultanta pentru elaborarea documentatiei pentru finantarea nerambursabila. Valoarea contractului intra drept cheltuial...» citeste mai departe aici

Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2020 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X