Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile
mail
Legislatie Contabilul.ro | Legislatie | Legislatie fiscala

Imobilizarile corporale si necorporale. Ce neclaritati au contabilii si cum pot fi rezolvate

Data aparitiei: 17 Februarie 2021
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Imobilizarile corporale si necorporale. Ce neclaritati au contabilii si cum pot fi rezolvate
imobilizari corporaleamendamijloace fixe

Contabilii se confrunta cu multe neclaritati legislative in sfera imobilizarilor corporale si necorporale. Celebrul OMFP nr. 1.802/2014 a starnit multe controverse pana acum, la care s-au mai adaugat si provocarile introduse de directivele europene in domeniu si cu Standardele Internationale de Raportare Financiara (IFRS).


Referitor la amortizarea imobilizarilor corporale, de exemplu, neclaritatile amintite mai sus se pot referi la urmatoarele lucruri:

- Data de incepere a amortizarii;
- Metoda de amortizare folosita;
- Tratamentul imobilizarilor corporale aflate in conservare;
- Imobilizarile corporale detinute pentru vanzare;
- Durata de amortizare;
- Valoarea reziduala;
- Finalizarea perioadei de amortizare.

Sunt situatii in care toti contabilii intampina dificultati. Si aceste situatii nu sunt deloc putine. Specialistii Rentrop & Straton le-au identificat pe cele mai frecvente si va propun acum lucrarea care le rezolva cu promptitudine, oferindu-va totodata siguranta ca procedati intotdeauna corect. Este vorba despre lucrarea pe stick Contabilitatea imobilizarilor. Ghid practic.

Autorii va pun la dispozitie, pe o structura logica si intr-un limbaj usor de inteles, explicatii/interpretari/sfaturi si monografii contabile, astfel incat orice problema legata de imobilizari sa devina floare la ureche.

Eliminati complet urmatoarele riscuri:

- sa platiti amenzi pentru incadrarea eronata a imobilizarilor;
- sa inregistrati eronat operatiuni in sfera mijloacelor fixe;
- sa platiti dobanzi si penalitati de intarziere aferente impozitului pe profit;
- daca s-au inregistrat nejustificat cheltuieli mai mari cu amortizarea;
- sa fiti neconform cu legea.

Evitati amenzile prevazute in Legea nr. 15/1994!

Legea nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat in active corporale si necorporale spune ca urmatoarele fapte sunt considerate contraventii, daca nu sunt savarsite in astfel de conditii incat, potrivit legii penale, sa fie considerate infractiuni:

 a) inregistrarea ca mijloace fixe a unor obiecte care, conform prezentei legi, nu se incadreaza in aceasta categorie - amenda este de la 500 la 1.500 lei;

 b) calcularea si inregistrarea in contabilitate a amortizarii mijloacelor fixe exceptate - amenda este de la 500 la 1.500 lei;

 c) aplicarea unor durate normale de utilizare a mijloacelor fixe altele decat cele stabilite conform prevederilor legale – amenda este de la 300 la 1.000 lei;

d) inregistrarea unor valori de intrare a mijloacelor fixe altele decat cele stabilite conform prevederilor legal - amenda este de la 300 la 1.000 lei;

e) modificarea, pe parcursul duratei normale de functionare a mijlocului fix, a duratei si a regimului de amortizare - amenda este de la 500 la 1.500 lei.

Click AICI pentru formularul de comanda! >>>
 

Exemple de probleme legate de imobilizari care apar in practica

1. Cum se stabileste durata de amortizare a unor mijloace fixe second hand?

Daca mijloacele fixe respective au durata de amotizare neconsumata si nu se pot obtine date de identificare de la vanzator sau au durata de amortizare expirata, conform informatiilor primite de la vanzator, atunci durata de amortizare, la cumparator, se stabileste pe baza unui raport intocmit de o comisie tehnica sau, de preferat si recomandat, de catre un evaluator autorizat.
 

2. Cand este necesar sa intocmeasca rapoarte de evaluare a cladirilor in scopul impozitarii si cand in scop contabil?
 

Rapoartele de evaluare in scopul impozitarii se efectueaza conform unui standard GEV 500 special folosit pentru stabilirea valorii impozabile. Prin urmare, aceste rapoarte nu pot fi utilizate in alte scopuri, cum ar fi pentru garantarea imprumuturilor (in acest situatii sunt alte standarde de evaluare) sau pentru inregistrarea in contabilitate. Rapoartele de evaluare in scop contabil se intocmesc conform  OMFP nr. 1802 /2014.

Lista completa si solutiile AICI... >>>>
 

Ghidul Contabilitatea imobilizarilor va ofera repere usor de asimilat, astfel incat sa aplicati corect tratamentul fiscal-contabil in situatiile care implica mijloace fixe (utilaje, autoturisme, mobilier, computere) sau softuri, licente, cheltuieli de constituire etc.






Articole Similare