email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

GHIDUL pentru conectarea caselor de marcat: termene, obligatii, pasi de urmat

GHIDUL pentru conectarea caselor de marcat: termene, obligatii, pasi de urmat
case de marcatspvaparate fiscale

Incepand cu 31 martie, toate categoriile de contribuabili pot conecta aparatele de marcat electronice fiscale la sistemul informatic al MF-ANAF. 


"Calendarul de implementare a fost realizat in consultare cu asociatiile tehnicienilor de service, astfel incat toti contribuabilii vor putea conecta aparatele de marcat, fara a exista sanctiuni in urmatoarele 3 luni. Incurajez toti contribuabilii sa se inscrie in SPV (Spatiul Privat Virtual) pentru a facilita procesul de conectare", a declarat ministrul Finantelor, Alexandru Nazare.
 

Citeste si: Cererea pentru obtinerea profilurilor de trecere a aparatelor de marcat electronice fiscale in functionare online

Operatorii economici care detin aparate de marcat electronice fiscale instalate in zone deservite de retele de comunicatii au obligatia sa intreprinda demersurile necesare pentru conectarea acestora la sistemul informatic al MF-ANAF. 

Obtinerea profilului de catre distribuitorii autorizati si unitatile acreditate de service in vederea conectarii aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic MF-ANAF se poate face prin intermediul contului creat in sistemul Spatiu Privat Virtual de catre acestia. Distribuitorii autorizati si unitatile acreditate de service pot descarca in bloc pana la 1.000 de profiluri de conectare.
Pentru a veni in sprijinul contribuabililor, ANAF a realizat un ghid in care prezinta termenele limita de conectare, in functie de categoria de contribuabil, obligatiile, pasii de urmat, dar si alte informatii utile.

Iata mai jos ce contine ghidul pentru conectarea caselor de marcat: 


 

Conectarea caselor de marcat 2021


Ghidul se adreseaza atat distribuitorilor autorizati / unitatilor acreditate pentru service, cat si utilizatorilor de aparate de marcat electronice fiscale, dupa cum sunt definiti de O.U.G. nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Termene de conectare

Conform OpANAF nr. 435/2021, conectarea aparatelor de marcat electronice fiscale se realizeaza incepand cu 31.03.2021.

Termenele limita de conectare pentru aparatele de marcat electronice fiscale sunt:

  • 30.06.2021 - Pentru aparatele de marcat electronice fiscale detinute de operatori economici incadrati in categoria marilor contribuabili;
  • 30.11.2021 - Pentru aparatele de marcat electronice fiscale detinute de operatori economici incadrati in categoria contribuabililor mici si mijlocii;
  •  La momentul fiscalizarii, daca aceasta operatiune se realizeaza ulterior datelor 30.06.2021, respectiv 30.11.2021, in functie de categoria operatorilor economici care detin aparatele de marcat electronice fiscale.

IMPORTANT: toate categoriile de contribuabili se pot conecta incepand cu 31.03.2021.

Pentru ce aparate de marcat electronice fiscale se realizeaza conectarea?

Pentru toate modelele de aparate de marcat electronice fiscale instalate in zonele deservite de retelele de comunicatii pentru care Institutul National de CercetareDezvoltare in Informatica ICI Bucuresti a eliberat aviz tehnic favorabil si, dupa caz, supliment de aviz, conform prevederilor legale stabilite la art.3, alin. (7) din OUG nr. 28/1999.

Harta zonelor deservite de retelele de comunicatii publicata pe pagina oficiala de internet a ANCOM poate fi consultata accesand link-ul urmator: https://www.aisemnal.ro/home

NOTA: Operatorii economici care nu sunt dotati cu aparate de marcat electronice fiscale, cupa cum acestea sunt definite la art. 3 alin. (2) din OUG nr. 28/1999, au obligatia de a se conforma,  spre a evita aplicarea sanctiunii prevazuta la art. 10 lit. cc)1 din cuprinsul aceluiasi act normativ.
 

Care sunt obligatiile operatorilor economici care detin aparate de marcat electronice fiscale instalate in zone deservite de retele de comunicatii?

Operatorii economici care detin aparate de marcat electronice fiscale instalate in zone deservite de retele de comunicatii au obligatia sa intreprinda demersurile necesare pentru conectarea acestora la sistemul informatic MF-ANAF.

Astfel, operatorii economici se adreseaza distribuitorilor autorizati/unitatilor acreditate de service cu solicitarea interventiei acestora in scopul trecerii aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in profil online si implicit conectarea la sistemul informatic.

Operatorii economici utilizatori de aparate de marcat electronice fiscale asigura, cu caracter permanent, indeplinirea conditiilor pentru mentinerea conexiunii (de exemplu asigura neintreruperea serviciilor de internet etc.).

Dupa realizarea conectarii aparatului de marcat electronic fiscal la sistemul informatic, conform procedurii, operatorul economic detinator al aparatului de marcat, poate verifica, prin intermediul serviciului Spatiu Privat Virtual, eventuale mesaje pe care sistemul informatic le poate transmite, referitoare la disfunctionalitatile transmiterii fisierelor de la AMEF la sistemul informatic, conform prevederii art. 2 alin. (2) din OpANAF nr. 435/2021.

RECOMANDARE: inregistrarea in SPV a operatorilor economici, pentru a beneficia de informatiile puse la dispozitie in contul de SPV.

Transmiterea datelor:

I. Datele inregistrate de aparatul de marcat electronic fiscale pana la momentul realizarii conectarii vor fi transmise de operatorul economic (detinator al AMEF) conform prevederilor OpANAF nr. 627/2018, prin depunerea declaratiei A4200 pana la data de 20 a lunii urmatoare celei de raportare.

II. Datele inregistrate de aparatul de marcat electronic fiscale dupa momentul conectarii aparatului la sistemul informatic se vor transmite automat de catre aparatul de marcat dupa generarea raportului Z de inchidere zilnica, fara a mai fi necesara in aceasta situatie, transmiterea declaratiei A4200 

Exemplu: Daca data de trecere in functionare online este 05.04.2021, atunci pentru perioada 01.04.2021 – 04.04.2021 datele se vor transmite prin intermediul declaratiei A4200. Incepand cu data de 05.04.2021 datele se vor transmite automat de catre aparatul de marcat dupa generarea raportului Z de inchidere zilnica.

Care sunt obligatiile operatorilor economici care detin aparate de marcat electronice fiscale instalate in zone nedeservite de retele de comunicatii?


Operatorii economici care detin aparate de marcat electronice fiscale instalate in zone nedeservite de retele de comunicatii au obligatia de a informa ANAF cu privire la aceasta situatie, prin depunerea declaratiei pe propria raspundere, prevazuta la anexa 2 la OpANAF nr. 435/2021 care se transmite organului fiscal exclusiv online prin transmiterea formularului F4110, cu respectarea termenelor stabilite la art. 3 din cuprinsul actului normativ sus mentionat, respectiv:

- pana la data de 30.06.2021 operatorii economici din categoria marilor contribuabili;
- pana la data de 30.11.2021 operatorii economici din categoria contribuabililor mijlocii si mici;
- in termen de 2 zile lucratoare de la data instalarii aparatului de marcat electronic fiscal, pentru operatorii economici care achizitioneaza aparate de marcat electronice fiscale ulterior datei de 1.7.2021, respectiv 1.12.2021.

Declaratia este disponibila pe portalul ANAF, sectiunea Servicii Online, subsectiunea Descarcare declaratii si se transmite prin intermediul portalului www.e-guvernare.ro, dupa cum se procedeaza si in cazul celorlalte formulare incidente domeniului aparatelor de marcat electronice fiscale. 

Care sunt pasii ce trebuie intreprinsi de catre distribuitorii autorizati/ unitatile acreditate de service in vederea conectarii aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic MF-ANAF?

Obtinerea profilului:

Prin intermediul contului creat in SPV, de catre distribuitorul autorizat/unitatea acreditata pentru service

 Distribuitorul autorizat/unitatea acreditata de service:

- completeaza cererea de generare profil – formularul C802. Datele obligatoriu de completat pentru fiecare aparat de marcat electronic fiscal sunt: NUI, utilizarea aparatului (uzual, schimb valutar, taximetrie, aeroporturi) si, in cazul in care pentru conectarea respectivului model de aparat este necesara si furnizarea portului in cadrul URL-ului, atunci selecteaza DA in dreptul coloanei Port;


Consulta ghidul integral AICI >>


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatia Contabila

CECCAR 2024 - Subiecte rezolvate pentru Accesul la Stagiu!


Cele 100 de teste-grila sunt exact 
in genul celor care se dau la examen!
 
Sunt teste foarte variate, in perfecta concordanta cu metodologia de examinare, insotite de temeiuri legale si explicatii profesioniste. Ele acopera toate domeniile din programa de examen:
  • contabilitate;
  • fiscalitate; 
  • drept; 
  • evaluarea economica si financiara a intreprinderilor; 
  • audit; 
  • expertiza contabila; 
  • doctrina; 
  • deontologia profesiei contabile.
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
case de marcatspvaparate fiscale


Data aparitiei: 01 Aprilie 2021
Ultima actualizare: 08 Noiembrie 2021

Votati articolul "GHIDUL pentru conectarea caselor de marcat: termene, obligatii, pasi de urmat":
Rating:

Nota: 4.67 din 5 din 12 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X