Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Legislatie Contabilul.ro | Legislatie | Legislatie fiscala

GHIDUL pentru conectarea caselor de marcat: termene, obligatii, pasi de urmat

Data actualizarii: 08 Noiembrie 2021
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
GHIDUL pentru conectarea caselor de marcat: termene, obligatii, pasi de urmat
case de marcatspvaparate fiscale

Incepand cu 31 martie, toate categoriile de contribuabili pot conecta aparatele de marcat electronice fiscale la sistemul informatic al MF-ANAF. 


"Calendarul de implementare a fost realizat in consultare cu asociatiile tehnicienilor de service, astfel incat toti contribuabilii vor putea conecta aparatele de marcat, fara a exista sanctiuni in urmatoarele 3 luni. Incurajez toti contribuabilii sa se inscrie in SPV (Spatiul Privat Virtual) pentru a facilita procesul de conectare", a declarat ministrul Finantelor, Alexandru Nazare.
 

Citeste si: Cererea pentru obtinerea profilurilor de trecere a aparatelor de marcat electronice fiscale in functionare online

Operatorii economici care detin aparate de marcat electronice fiscale instalate in zone deservite de retele de comunicatii au obligatia sa intreprinda demersurile necesare pentru conectarea acestora la sistemul informatic al MF-ANAF. 

Obtinerea profilului de catre distribuitorii autorizati si unitatile acreditate de service in vederea conectarii aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic MF-ANAF se poate face prin intermediul contului creat in sistemul Spatiu Privat Virtual de catre acestia. Distribuitorii autorizati si unitatile acreditate de service pot descarca in bloc pana la 1.000 de profiluri de conectare.
Pentru a veni in sprijinul contribuabililor, ANAF a realizat un ghid in care prezinta termenele limita de conectare, in functie de categoria de contribuabil, obligatiile, pasii de urmat, dar si alte informatii utile.

Iata mai jos ce contine ghidul pentru conectarea caselor de marcat: 


 

Conectarea caselor de marcat 2021


Ghidul se adreseaza atat distribuitorilor autorizati / unitatilor acreditate pentru service, cat si utilizatorilor de aparate de marcat electronice fiscale, dupa cum sunt definiti de O.U.G. nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Termene de conectare

Conform OpANAF nr. 435/2021, conectarea aparatelor de marcat electronice fiscale se realizeaza incepand cu 31.03.2021.

Termenele limita de conectare pentru aparatele de marcat electronice fiscale sunt:

  • 30.06.2021 - Pentru aparatele de marcat electronice fiscale detinute de operatori economici incadrati in categoria marilor contribuabili;
  • 30.11.2021 - Pentru aparatele de marcat electronice fiscale detinute de operatori economici incadrati in categoria contribuabililor mici si mijlocii;
  •  La momentul fiscalizarii, daca aceasta operatiune se realizeaza ulterior datelor 30.06.2021, respectiv 30.11.2021, in functie de categoria operatorilor economici care detin aparatele de marcat electronice fiscale.

IMPORTANT: toate categoriile de contribuabili se pot conecta incepand cu 31.03.2021.

Pentru ce aparate de marcat electronice fiscale se realizeaza conectarea?

Pentru toate modelele de aparate de marcat electronice fiscale instalate in zonele deservite de retelele de comunicatii pentru care Institutul National de CercetareDezvoltare in Informatica ICI Bucuresti a eliberat aviz tehnic favorabil si, dupa caz, supliment de aviz, conform prevederilor legale stabilite la art.3, alin. (7) din OUG nr. 28/1999.

Harta zonelor deservite de retelele de comunicatii publicata pe pagina oficiala de internet a ANCOM poate fi consultata accesand link-ul urmator: https://www.aisemnal.ro/home

NOTA: Operatorii economici care nu sunt dotati cu aparate de marcat electronice fiscale, cupa cum acestea sunt definite la art. 3 alin. (2) din OUG nr. 28/1999, au obligatia de a se conforma,  spre a evita aplicarea sanctiunii prevazuta la art. 10 lit. cc)1 din cuprinsul aceluiasi act normativ.
 

Care sunt obligatiile operatorilor economici care detin aparate de marcat electronice fiscale instalate in zone deservite de retele de comunicatii?

Operatorii economici care detin aparate de marcat electronice fiscale instalate in zone deservite de retele de comunicatii au obligatia sa intreprinda demersurile necesare pentru conectarea acestora la sistemul informatic MF-ANAF.

Astfel, operatorii economici se adreseaza distribuitorilor autorizati/unitatilor acreditate de service cu solicitarea interventiei acestora in scopul trecerii aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in profil online si implicit conectarea la sistemul informatic.

Operatorii economici utilizatori de aparate de marcat electronice fiscale asigura, cu caracter permanent, indeplinirea conditiilor pentru mentinerea conexiunii (de exemplu asigura neintreruperea serviciilor de internet etc.).

Dupa realizarea conectarii aparatului de marcat electronic fiscal la sistemul informatic, conform procedurii, operatorul economic detinator al aparatului de marcat, poate verifica, prin intermediul serviciului Spatiu Privat Virtual, eventuale mesaje pe care sistemul informatic le poate transmite, referitoare la disfunctionalitatile transmiterii fisierelor de la AMEF la sistemul informatic, conform prevederii art. 2 alin. (2) din OpANAF nr. 435/2021.

RECOMANDARE: inregistrarea in SPV a operatorilor economici, pentru a beneficia de informatiile puse la dispozitie in contul de SPV.

Transmiterea datelor:

I. Datele inregistrate de aparatul de marcat electronic fiscale pana la momentul realizarii conectarii vor fi transmise de operatorul economic (detinator al AMEF) conform prevederilor OpANAF nr. 627/2018, prin depunerea declaratiei A4200 pana la data de 20 a lunii urmatoare celei de raportare.

II. Datele inregistrate de aparatul de marcat electronic fiscale dupa momentul conectarii aparatului la sistemul informatic se vor transmite automat de catre aparatul de marcat dupa generarea raportului Z de inchidere zilnica, fara a mai fi necesara in aceasta situatie, transmiterea declaratiei A4200 

Exemplu: Daca data de trecere in functionare online este 05.04.2021, atunci pentru perioada 01.04.2021 – 04.04.2021 datele se vor transmite prin intermediul declaratiei A4200. Incepand cu data de 05.04.2021 datele se vor transmite automat de catre aparatul de marcat dupa generarea raportului Z de inchidere zilnica.

Care sunt obligatiile operatorilor economici care detin aparate de marcat electronice fiscale instalate in zone nedeservite de retele de comunicatii?


Operatorii economici care detin aparate de marcat electronice fiscale instalate in zone nedeservite de retele de comunicatii au obligatia de a informa ANAF cu privire la aceasta situatie, prin depunerea declaratiei pe propria raspundere, prevazuta la anexa 2 la OpANAF nr. 435/2021 care se transmite organului fiscal exclusiv online prin transmiterea formularului F4110, cu respectarea termenelor stabilite la art. 3 din cuprinsul actului normativ sus mentionat, respectiv:

- pana la data de 30.06.2021 operatorii economici din categoria marilor contribuabili;
- pana la data de 30.11.2021 operatorii economici din categoria contribuabililor mijlocii si mici;
- in termen de 2 zile lucratoare de la data instalarii aparatului de marcat electronic fiscal, pentru operatorii economici care achizitioneaza aparate de marcat electronice fiscale ulterior datei de 1.7.2021, respectiv 1.12.2021.

Declaratia este disponibila pe portalul ANAF, sectiunea Servicii Online, subsectiunea Descarcare declaratii si se transmite prin intermediul portalului www.e-guvernare.ro, dupa cum se procedeaza si in cazul celorlalte formulare incidente domeniului aparatelor de marcat electronice fiscale. 

Care sunt pasii ce trebuie intreprinsi de catre distribuitorii autorizati/ unitatile acreditate de service in vederea conectarii aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic MF-ANAF?

Obtinerea profilului:

Prin intermediul contului creat in SPV, de catre distribuitorul autorizat/unitatea acreditata pentru service

 Distribuitorul autorizat/unitatea acreditata de service:

- completeaza cererea de generare profil – formularul C802. Datele obligatoriu de completat pentru fiecare aparat de marcat electronic fiscal sunt: NUI, utilizarea aparatului (uzual, schimb valutar, taximetrie, aeroporturi) si, in cazul in care pentru conectarea respectivului model de aparat este necesara si furnizarea portului in cadrul URL-ului, atunci selecteaza DA in dreptul coloanei Port;


Consulta ghidul integral AICI >>






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X