Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Studii de caz

Casa de marcat cu jurnal electronic. Care sunt pasii de urmat dupa obtinerea numarului unic de identificare?

Ultima actualizare: 04 Ianuarie 2019
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Casa de marcat cu jurnal electronic. Care sunt pasii de urmat dupa obtinerea numarului unic de identificare?
casa de marcatnumar de inregistrare unicanaflegea prevenirii

Noile case de marcat cu jurnal electronic au devenit obligatorii incepand dinacest an pentru majoritatea comerciantilor din tara. Contribuabilii mari si contribuabilii mijlocii au avut termenul final pana la 1 septembrie, iar contribuabilii mici pana la data de 1 noiembrie.

Operatorii economici au primit o veste buna atunci cand au fost informati ca nedotarea cu noile aparate fiscale intra in Legea prevenirii. Aceasta masura se traduce prin faptul ca prima abatere se iarta si agentul primeste si un plan de remediere din partea inspectorilor, ceea ce va fi de un real ajutor pentru cei care nu sunt informati corect. In plus, Finantele au asigurat contribuabilii ca firmele nu vor primi sanctiuni nici dupa 1 noiembrie daca nu exista elemente de vinovatie din partea lor.


Totusi, operatorul economic are anumite obligatii declarative catre ANAF in urma achizitionarii noilor case de marcat si nu putem sa trecem cu vederea acest lucru. In cazul in care ati obtinut numarul unic de identificare (NUI) si nu stiti ce aveti de facut mai departe, va explicam mai jos ce pasi trebuie sa urmati.

Luam cazul unei firme care a achizitionat o casa de marcat in luna iulie (nu a avut activitate pana acum) si a fost fiscalizata conform legii. In luna iulie, firma a primit in scris de la ANAF certificatul de atribuire a numarului unic de identificare (NUI). Cand face verificarea pe site-ul Anaf a numarului unic de inregistrare nu apare ca fiind inregistrat. Ce pasi trebuie urmati in acest caz?
 

Pasi de urmat dupa obtinerea numarului unic de identificare: raspunsul specialistului


Pe site-ul ANAF (link-ul https://www.anaf.ro/Reg_AMEF/) este o evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale, care permite interogarea dupa seria aparatului de marcat electronic fiscal, numarul autorizatiei de distributie si data autorizatiei de distributie, iar numarul unic de inregistrare obtinut de utilizator nu poate fi verificat la adresa de link respectiva in etapa de preoperationalizare a Registrului national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti.
 
Dupa obtinerea NUI –ului si instalarea casei de marcat,  firma utilizatoare are obligatia de a depune la organul fiscal a unui singur exemplar al declaratiei de instalare si de a prezenta organului fiscal cartea de interventii a aparatului si registrul special in vederea stampilarii, respectiv a vizarii, dupa cum se prevede la art. 6 alin. 4, art. 104 alin. 2 si art. 105 alin. 1 si 2 din Normele metodologice aprobate prin HG 479/2003, republicata, cu modificarile ulterioare.


 

Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Constanta Popa – Economist.






Articole Similare





Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"


X