email
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Claudiu Nasui: Revine declaratia inutila de beneficiar real. Sunt ingrijorari de infringement

Claudiu Nasui: Revine declaratia inutila de beneficiar real. Sunt ingrijorari de infringement
declaratie beneficiar realongbirocratie

Claudiu Nasui, ministrul Economiei, a anuntat pe pagina sa de Facebook ca va reveni declaratia de beneficiar real. Aceasta a fost reintrodusa printr-un amendament adoptat de Parlament. 

"Un pas inainte, doi pasi inapoi in lupta contra birocratiei. Revine declaratia inutila de beneficiar real. Anul trecut am avut o mare victorie pentru antreprenorii romani si ONG-urile romanesti. Am reusit sa eliminam inutila declaratie de beneficiar real, prin care statul ne intreba informatii pe care le stie deja.", a scris Claudiu Nasui in postare.

"Ce este declaratia de beneficiar real? Este o declaratie cu toate datele de identificare ale persoanei care detine o firma sau exercita controlul asupra ei. Are cateva pagini care trebuie completate. Fireste, ea nu se depune pur si simplu, ci trebuie insotita de o alta „cerere pentru depunerea declaratiei de beneficiar real” de doua pagini. In total, sunt cel putin 6 pagini de completat, iar asta fara faimoasa si eterna copie CI, conforma cu originalul.", a mai specifica ministrul Economiei.

Conform lui Nasui, in 2020, statul roman solicita tuturor firmelor si ONG-urilor din Romania sa completeze declaratia fie in fata unui functionar public, fie la notar (si apoi, evident, sa o depuna). Mai mult, trebuiau si sa re-declare aceleasi lucruri an de an, chiar daca nu se schimba nimic fata de ultima declaratie. In fiecare an. Romanii erau pusi pe drumuri si sa stea la cozi ca sa declare informatii pe care statul le avea deja, si apoi sa mai declare inca o data ca nu s-a schimbat nimic.

"Ore pierdute, bani irositi si multa hartogaraie inutila. Cat de multa? In Romania, sunt peste un milion de firme detinute doar de persoane fizice, peste 99% din SRL-uri. Doar pentru acestea, trebuiau depuse 6 milioane de foi. Pentru absolut fiecare dintre ele, statul are deja datele pe care le cere. Iar asta in fiecare an, chiar daca nu se schimba nimic. Daca nu, amenda minim 5.000 de lei, maxim 10.000 de lei.

De ce se intamplau lucrurile astea? Pentru ca statul a transpus in cel mai birocratic si greoi mod posibil o directiva europeana. O directiva prin care statul are obligatia sa mentina un „registru al beneficiarilor reali”. Din lene si dorinta de a evita responsabilitatea, cei care ar fi trebuit sa se ocupe de acest registru au ales sa puna povara pe umerii romanilor din mediul privat. De ce sa muncim cand putem sa ii obligam pe altii sa o faca
?", a mai precizat ministrul.



"Drept dovada, dupa ce a intrat in vigoare eliminarea acestei declaratii inutile si statul devenea obligat sa completeze registrul pe baza datelor pe care le detinea deja, acesta nu s-a prea sinchisit sa o faca. Ghiciti cate firme a completat statul in jumatate de an in registru? Doar 45.000. Date pe care deja le detine intr-un registru electronic.

Ieri (ref. 31 martie 2021) am aflat cu stupoare ca s-a strecurat un amendament in parlament prin care s-a reintrodus aceasta declaratie inutila. Practic mediului privat i se transfera inapoi birocratia. Suntem toti pusi pe drumuri ca sa aiba statul mai putina munca si responsabilitate.

Cum s-a intamplat asta? Cei care ar trebui sa aplice legea au trimis 277 de amendamente in comisia de la camera deputatilor intre care au strecurat un amendament care reintroduce declaratia de beneficiar real. Acesta a trecut pe sub radar.
", a mai precizat Nasui.

Una dintre explicatiile pentru care va fi reintrodusa declaratia privind beneficiarii reali este o eventuala procedura de infringement, insa nici aceasta nu este intemeiata momentan.

"Motivatia oficiala? Sunt "ingrijorari” de infringement. Comisia insa nu ne-a cerut sa reintroducem declaratia de beneficiar real, ci doar ne cere explicatii despre aplicarea legii. Cum stim ca nu ne cere Uniunea Europeana aceasta declaratie inutila? Pentru ca nu suntem singuri in Uniunea Europeana si vedem si noi cum se aplica fix aceeasi directiva si in alte parti. De exemplu, in Austria, este fix ca la noi, sau cum era ca la noi. Adica nu se cere nici la firme, nici la ONG-uri aceasta declaratie, daca sunt alcatuite exclusiv din persoane fizice. Adica fix cum era si la noi. Si nici li nu se cere anual austriecilor sa declare la notar sau in fata unui functionar ca nu s-a schimbat nimic." a mai specificat ministrul.

Claudiu Nasui a venit si cu o solutie in aceasta situatie. 

"Ce putem face? Fie presedintele Iohannis retrimite legea la parlament ca sa o reparam. Fie dam un OUG. Fie facem o interventie legislativa in parlament care sa elimine supra-birocratizarea.", a incheiat Nasui postarea publica.

 

Un pas înainte, doi pași înapoi în lupta contra birocrației. Revine declarația inutilă de beneficiar real. Anul trecut...

Publicată de Claudiu Nasui pe Miercuri, 31 martie 2021

 


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Cat de sigur sunteti ca intelegeti si aplicati perfect litera legii?


Cele mai des intalnite si mai controversate probleme generate de calculul, declararea si plata obligatiilor fiscal-contabile ce va revin, sunt rezolvate acum pentru dvs. in deplina conformitate cu cerintele noului Cod Fiscal.

Lucrarea 60 de probleme fiscal-contabile, explicate si solutionate supune atentiei dvs. cele mai frecvent intalnite probleme din activitatea fiscal-contabila zilnica structurate in 5 domenii principale:
1. TVA
2. Impozitul pe venit
3. Impozitul pe profit
4. Contabilitate
5. Monografii contabile

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
declaratie beneficiar realongbirocratie


Data aparitiei: 02 Aprilie 2021

Votati articolul "Claudiu Nasui: Revine declaratia inutila de beneficiar real. Sunt ingrijorari de infringement":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 din 9 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Contabilitatea HORECA - monografii contabile, legislatie explicata si comentata

    • Industria HORECA reprezinta un domeniu plin de provocari pentru contabili, asa ca niciodata nu poate sa spuna un profesionist ca ar cunoaste toate informatiile necesare. Pentru cei care activeaza in acest domeniu, gestionarea aspectelor financiare poate fi o provocare continua, avand in vedere natura complexa a operatiunilor si a cerintelor legale si fiscale in schimbare constanta. De la gestionarea inventarului si a costurilor de productie la urma...» citeste mai departe aici

  • Guvernul adopta masuri de sprijin pentru populatie si mediul de afaceri

    • Guvernul a aprobat, la propunerea Ministerului de Finante, urmatoarele masuri: extinderea stimulentelor fiscale pentru investitiile in activitati de cercetare-dezvoltare, plafonarea tarifelor RCA pana la finalul acestui an, un parteneriat intre MF/ANAF si Posta Romana pentru promovarea facilitatilor acordate prin...» citeste mai departe aici

  • Factura refuzata in SPV: cele doua modalitati de corectare a facturilor

    • Codul fiscal prevede doua modalitati de corectare a facturilor. In cazul in care factura nu a fost inca transmisa beneficiarului, aceasta se anuleaza si se emite o noua factura corecta. Daca factura fiscala emisa eronat a fost transmisa beneficiarului, atunci: - fie se emite o noua factura care trebuie sa cuprinda, pe de o parte, informatiile din factura initiala, numarul si data facturii corectate, valorile cu semnul minus sau, dupa caz, o mentiune din ca...» citeste mai departe aici

  • 30 septembrie 2024 - Termenul limita de depunere a Formularului 216

    • D.G.R.F.P. Cluj-Napoca reaminteste persoanelor fizice ca, in anul 2024, termenul limita de depunere a formularului 216, pentru declararea impozitului special pe bunurile imobile de valoare mare si de plata a acestuia, este 30 septembrie 2024. Prin OPANAF nr. 3738/2024 a fost aprobat : -modelul, continutul si instructiunile de completare a formularului 216 "Declaratie privind impozitul special pe bunurile imobile si mobile de valoare mare;...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X