email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ajutor de stat. Descarca CA807 – Cerere de acord pentru finantare (ghid de completare)

Ajutor de stat. Descarca CA807 – Cerere de acord pentru finantare (ghid de completare)
ajutor de statcerere finantareinvestitii

De la mijlocul lui aprilie a fost lansata platforma de management si monitorizare a ajutoarelor de stat pentru operatorii economici. 

Contribuabilii interesati pot transmite toate documentele necesare accesarii unui ajutor de stat in baza H.G. nr.807/2014 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat avand ca obiectiv stimularea investitiilor cu impact major in economie. 

Principalul avantaj ale platformei este ca asigura - transmiterea on-line a documentatiilor aferente cererilor de acord pentru finantare si de plata a ajutorului de stat. Citeste mai multe detalii despre platforma AICI. >>

Unul dintre formularele necesare pentru solicitarea ajutorului de stat este CA807 – Cerere de acord pentru finantare. 

Descarca CA807 – Cerere de acord pentru finantare 


CA807 - soft A 19.04.2021 

CA807 - Anexa validari
 

Ghid pentru completarea CA807 – Cerere de acord pentru finantare 

Pasul 1. se apasa butonul DEBLOCARE 

ATENTIE! 
- nu se bifeaza caseta „Cerere de modificare acord pentru finantare” 
- nu se completeaza campul „Nr. de inreg. cerere initiala”. 

 


Pasul 2. In caseta Subscrisa se scrie numele complet al operatorului economic, iar acest nume se va completa automat in sectiunea „Date de identificare ale intreprinderii solicitante", campul Denumirea intreprinderii”. 

Campul „domnul/doamna” se completeaza conform instructiunilor de mai jos: 


La rubrica „Functia/Calitatea" din formular se inscrie „reprezentant legal" sau „Imputernicit”, dupa caz. 

Pasul 3. Completarea sectiunii Prezentarea intreprinderii 


3.1. Denumirea intreprinderii - va aparea automat 
3.2. Codul de identificare fiscala - atribuit intreprinderii conform legii, se completeaza prin introducerea cifrelor cu aliniere la stanga. 
3.3. Adresa - se introduce adresa domiciliului fiscal, conform prevederilor Codului de procedura fiscala. 
3.4. Numarul de inmatriculare la Oficiul registrului comertului si data inregistrarii intreprinderii – se introduc informatiile din documentele oficiale emise de institutiile abilitate 
3.5. Telefon si e–mail – se introduc datele de contact ale reprezentantului legal sau ale persoanei imputernicite 
3.6. Forma juridica - se acceseaza cu click stanga pe sageata, pentru a deschide nomenclatorul de forme juridice si se selecteaza forma juridica corespunzatoare. 
3.7. Capital social in lei si capitalul social procentual detinut de persoane fizice, persoane juridice (IMM sau societati mari), dupa caz –se introduc informatii conform documentelor oficiale detinute de intreprindere 

ATENTIE! 
Suma procentelor din casutele completate se calculeaza automat la caseta Total. 
Daca valoarea totala este mai mare de 100, cererea nu este validata. 

3.8. „Cod CAEN" - se alege codul CAEN pentru care se solicita ajutorul de stat prin click stanga pe „Selecteaza”. Se deschide o fereastra in interiorul careia, dand click pe sageata, se deruleaza toate codurile CAEN eligibile si din acestea se alege codul corespunzator. Apoi se bifeaza una din cele doua situatii: codul CAEN ales este codul pentru activitatea principala, sau codul pentru activitate secundara. 


Pasul 4. Completarea sectiunii Prezentarea situatiei actuale a intreprinderii 
La acest capitol vor fi preluate informatii din situatiile financiare corespunzatoare ultimului exercitiu financiar incheiat: numar mediu salariati, profit net, capitaluri proprii, cifra de afaceri, valoare active totale. 

ATENTIE! 
Rentabilitatea cifrei de afaceri se calculeaza automat. 

ATENTIE! 
In situatia in care operatorul economic nu are un exercitiu financiar incheiat (intreprindere nou infiintata), se va completa cu 0 la toate campurile de la capitolul II. a.1) 

5.1. Denumirea proiectului – denumirea trebuie sa se incadreze in max. 150 caractere 
5.2. Obiectivul proiectului – prezentarea proiectului trebuie sa se incadreze in max. 600 caractere 
5.3. Incadrarea investitiei - se bifeaza mai intai una dintre optiunile: 
- incadrarea investitiei in categoria investitiei initiale, sau 
- incadrarea in categoria investitiei in favoarea unei noi activitati economice, 
apoi se bifeaza una din casutele corespunzatoare categoriei alese. 

Pasul 6. Declaratia pe propria raspundere 

6.1. Completarea datelor de identificare ale reprezentantului legal sau imputernicitului, dupa caz. 

Se completeaza: 
- nume si prenume in acelasi camp 
- seria si numarul actului de identitate 
- localitate, str., nr, bl., ap. 

ATENTIE! 
Adresa este cea din actul de identitate al persoanei mentionata anterior.

6.2. Se selecteaza tipul intreprinderii bifand optinea corespunzatoare: intreprinderilor MARI, sau MICI si MIJLOCII  

6.3. Bifarea conditiilor obligatorii pe care trebuie sa le indeplineasca operatorul economic pentru obtinerea ajutorului de stat. 

ATENTIE! 
Se impune citirea tuturor optiunilor si numai in cazul in care indepliniti conditiile pentru fiecare optiune, bifati casutele.

6.4. Declaratia intreprinderii - daca a beneficiat/nu a beneficiat de ajutor de stat sau ajutoare de minimis 

a) se bifeaza optiunea „nu a beneficiat de urmatoarele ajutoare de minimis si ajutoare de stat”, daca intreprinderea nu a beneficiat de ajutoar de stat/de minimis de la Ministerul Finantelor sau de la alti furnizori de ajutor de stat. 
b) se bifeaza optiunea „a beneficiat de urmatoarele ajutoare de minimis si ajutoare de stat”, daca intreprinderea a beneficiat de ajutoar de stat/de minimis de la Ministerul Finantelor sau de la alti furnizori de ajutor de stat. 

Dupa bifare, se deschide un tabel care se completeaza cu datele solicitate. 

Pentru mentionarea locatiei se face click stanga pe sageata si se selecteaza judetul in care se va realiza investitia. In cazul in care intreprinderea a beneficiat de mai multe ajutoare de stat, se da click stanga pe semnul ”+” de la ultima coloana pentru a multiplica numarul de randuri. 

6.5. Declaratia intreprinderii - daca nu a beneficiat/nu va beneficia, respectiv a beneficiat/va beneficia de ajutor de stat pentru acelasi proiect unic de investitii din partea altor furnizori de ajutor de stat. 

Pentru completare se vor folosi indicatiile de la punctul 6.4. 

ATENTIE

In coloana "Cuantumul ajutorului", valoarea totala se va completa automat.

 

Pasul 7. Completarea sectiunii Prezentarea costurilor eligibile si a finantarii solicitate, precum si Centralizatoarele aferente Planului de investitii 

7.1. Judet - se face click stanga pe sageata si se selecteaza din nomenclator judetul in care se va realiza investitia 

7.2.Municipiu/Oras/Localitate/Comuna, Strada, Nr., Bloc, Etaj, Ap. - se completeaza adresa completa a locatiei realizarii investitiei. 

ATENTIE! 
In functie de judet, se completeaza automat: 

- intensitatea maxima a ajutorului de stat 
- limita maxima a ajutorului de stat care poate fi acordat in raport cu cheltuielile 


7.3. Intensitatea solicitata pe regiune - daca se solicita o intensitate a ajutorului de stat mai mica decat cea din regiune, se poate calcula cu opt cifre dupa virgula. 

7.4. Curs valutar in ziua depunerii cererii - se completeaza cu cursul valutar BNR valabil la data depunerii Cererii de acord pentru finantare 

7.5.Valoarea investitiei in lei – se completeaza valoarea investitiei in lei, asa cum a fost estimata de solicitant. 

ATENTIE! 
Valoarea investitiei (lei) = Total Valoare costuri eligibile (lei) + Total Valoare costuri neeligibile (lei) (din Tabel nr. 1). 

7.6. Valoarea investitiei in euro - se completeaza automat prin utilizarea informatiilor, completate anterior, potrivit campurilor „valoarea investitiei in lei” si „Curs valutar in ziua depunerii cererii”. 

ATENTIE! 
Valoarea investitiei in euro trebuie sa fie mai mare de 1 milion euro. 

7.7. data estimata a demararii investitiei - se completeaza dand click in interiorul casutei, apoi click stanga pe sageata, selectand din calendar informatia necesara 

7.8. data estimata a finalizarii investitiei - se completeaza dand click in interiorul casutei, apoi click stanga pe sageata, selectand din calendar informatia necesara. 

ATENTIE! 
Daca modificati „Anul estimat al demararii/ finalizarii investitiei”, datele din tabelele aferente Planului de investitii se vor sterge! 

7.9. Tabelul nr. 1: CENTRALIZATOR An calendaristic/categorie de cost/costuri eligibile/costuri neeligibile/ajutor de stat 

a) Nr. crt. - se completeaza automat 
b) an calendaristic – se completeaza cu anul in care se realizeaza investitia 
c) 
ATENTIE! 
Anul calendaristic completat trebuie sa fie cuprins intre „data estimata a demararii investitiei” si „data estimata a finalizarii investitiei”. Daca exista mai multi ani de realizare a investitiei se multiplica liniile din tabel accesand butonul ”+”. 


d) categoria de cost – se completeaza prin selectarea de la sageata a unei categorii din nomenclatorul de categorii: 

1 - realizare constructii 
2 - inchiriere constructii 
3 - instal. teh., masini, echipamente 
4 - inv. in active necorporale 
e) valoare costuri eligibile (lei) – se completeaza valoarea aferenta anului calendaristic completat si Categoriei de cost selectate; 
f) valoare costuri neeligibile (lei) - se completeaza valoarea aferenta anului calendaristic completat si Categoriei de cost selectate; 
g) valoare ajutor de stat solicitat (lei) - se completeaza valoarea aferenta anului calendaristic completat si Categoriei de cost selectate; 
h) Total pentru Valoare costuri eligibile, Valoare costuri neeligibile, Valoare ajutor de stat solicitat - se calculeaza automat. 


ATENTIE! 
Total Valoare costuri eligibile (lei) + Total Valoare costuri neeligibile (lei) trebuie sa fie egal cu Valoarea investitiei (lei). 


7.10.Tabelul nr. 2 - Centralizator ajutor de stat pe categorii de cost 


a) Categoria de cost – se preia automat din Tabelul nr. 1 
b) Valoare costuri eligibile - se preia automat din Tabelul nr. 1 si este calculat ca suma din valoare costuri eligibile grupate pe categorii de cost 
c) Completati “Valoare ajutor de stat solicitat” pentru fiecare categorie de cost. 
d) Total Valoare costuri eligibile– se calculeaza automat 
e) Total Valoare ajutor de stat solicitat - se calculeaza automat 


7.11.Tabelul nr. 3 Centralizator ajutor de stat pe ani 


a) an calendaristic – se preia automat din Tabelul nr. 1; 
b) valoare costuri eligibile - se preia automat din Tabelul nr. 1 si se calculeaza ca suma din valoare costuri eligibile grupate pentru fiecare an; 
c) valoare ajutor de stat solicitat – se calculeaza ca suma din „Valoare ajutor de stat solicitat” grupat in functie de total costuri eligibile determinat pentru fiecare an; 
d) Total Valoare costuri eligibile – se calculeaza automat; 
e) Total Valoare ajutor de stat solicitat - se calculeaza automat. 


ATENTIE! 
Total „Valoare costuri eligibile” din tabelul nr. 1 = Total „Valoare costuri eligibile” din tabelul nr.2 = Total „Valoare costuri eligibile” din tabelul nr. 3 
Total „Valoare ajutor de stat solicitat” din tabelul nr. 1 = Total „Valoare ajutor de stat solicitat” din tabelul nr. 2 = Total „Valoare ajutor de stat solicitat” din tabelul nr. 3 
Total „Valoare ajutor de stat solicitat” este mai mic sau egal cu produsul dintre Total „Valoare costuri eligibile” si intensitate maxima pe regiune/100 
Total „Valoare ajutor de stat solicitat” trebuie sa fie mai mic sau egal cu „Limita ajutor de stat solicitat (lei)”. 

 

Mai multe informatii despre validarea si transmiterea cererii gasesti in ghidul prezentat AICI

de Ghinea Viorica

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ajutor de statcerere finantareinvestitii

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 20 Aprilie 2021


Votati articolul "Ajutor de stat. Descarca CA807 – Cerere de acord pentru finantare (ghid de completare)":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Impozitare tichete cadou cu ocazia Pastelui

Intrebare: Buna ziua, ma intereseaza si pe mine urmatoarea situatie:
Societatea acorda tichete cadou cu ocazia Pastelui salariatilor. O sa iau un exemplu: un salariat are salariul tarifar de 1750 lei, contributiile aferente sunt in suma de 289 de lei, iar impozitul 179 lei, ramanand un salariu net de 1282 lei. In luna aprilie acesta primeste tichete cadou in valoare totala de 450 de lei. Scazand cei 150 de lei venit neimpozabil, raman 300 de lei care se adauga la salariul tarifar si sunt supusi contributiilor sociale si impozitului. Asadar salariul tarifar devine 2050(1750+300), contributiile sociale sunt in suma de 423 de lei, iar impozitul 232 de lei, ramanand un salariu net de 1480 lei. Este corecta aceasta operatiune?Este posibil ca salariatul sa ia si bani mai multi si tichete cadou?

Raspuns: Tichetele cadou se includ in venituri din salarii pentru impozitare si calculare contributii....... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 20 Aprilie 2021 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 10 + 5 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X