De la mijlocul lui aprilie a fost lansata platforma de management si monitorizare a ajutoarelor de stat pentru operatorii economici.
Contribuabilii interesati pot transmite toate documentele necesare accesarii unui ajutor de stat in baza H.G. nr.807/2014 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat avand ca obiectiv stimularea investitiilor cu impact major in economie.
Principalul avantaj ale platformei este ca asigura - transmiterea on-line a documentatiilor aferente cererilor de acord pentru finantare si de plata a ajutorului de stat. Citeste mai multe detalii despre platforma AICI. >>
Unul dintre formularele necesare pentru solicitarea ajutorului de stat este CA807 – Cerere de acord pentru finantare.
Descarca CA807 – Cerere de acord pentru finantare
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024 varianta tiparita Manual de politici contabile - Stick USB Operare SAGA Exemple practice si recomandari
CA807 - soft A 19.04.2021
Ghid pentru completarea CA807 – Cerere de acord pentru finantare
Pasul 1. se apasa butonul DEBLOCARE
ATENTIE!
- nu se bifeaza caseta „Cerere de modificare acord pentru finantare”
- nu se completeaza campul „Nr. de inreg. cerere initiala”.
Pasul 2. In caseta Subscrisa se scrie numele complet al operatorului economic, iar acest nume se va completa automat in sectiunea „Date de identificare ale intreprinderii solicitante", campul Denumirea intreprinderii”.
Campul „domnul/doamna” se completeaza conform instructiunilor de mai jos:
La rubrica „Functia/Calitatea" din formular se inscrie „reprezentant legal" sau „Imputernicit”, dupa caz.
Pasul 3. Completarea sectiunii Prezentarea intreprinderii
3.1. Denumirea intreprinderii - va aparea automat
3.2. Codul de identificare fiscala - atribuit intreprinderii conform legii, se completeaza prin introducerea cifrelor cu aliniere la stanga.
3.3. Adresa - se introduce adresa domiciliului fiscal, conform prevederilor Codului de procedura fiscala.
3.4. Numarul de inmatriculare la Oficiul registrului comertului si data inregistrarii intreprinderii – se introduc informatiile din documentele oficiale emise de institutiile abilitate
3.5. Telefon si e–mail – se introduc datele de contact ale reprezentantului legal sau ale persoanei imputernicite
3.6. Forma juridica - se acceseaza cu click stanga pe sageata, pentru a deschide nomenclatorul de forme juridice si se selecteaza forma juridica corespunzatoare.
3.7. Capital social in lei si capitalul social procentual detinut de persoane fizice, persoane juridice (IMM sau societati mari), dupa caz –se introduc informatii conform documentelor oficiale detinute de intreprindere
ATENTIE!
Suma procentelor din casutele completate se calculeaza automat la caseta Total.
Daca valoarea totala este mai mare de 100, cererea nu este validata.
3.8. „Cod CAEN" - se alege codul CAEN pentru care se solicita ajutorul de stat prin click stanga pe „Selecteaza”. Se deschide o fereastra in interiorul careia, dand click pe sageata, se deruleaza toate codurile CAEN eligibile si din acestea se alege codul corespunzator. Apoi se bifeaza una din cele doua situatii: codul CAEN ales este codul pentru activitatea principala, sau codul pentru activitate secundara.
Pasul 4. Completarea sectiunii Prezentarea situatiei actuale a intreprinderii
La acest capitol vor fi preluate informatii din situatiile financiare corespunzatoare ultimului exercitiu financiar incheiat: numar mediu salariati, profit net, capitaluri proprii, cifra de afaceri, valoare active totale.
ATENTIE!
Rentabilitatea cifrei de afaceri se calculeaza automat.
ATENTIE!
In situatia in care operatorul economic nu are un exercitiu financiar incheiat (intreprindere nou infiintata), se va completa cu 0 la toate campurile de la capitolul II. a.1)
5.1. Denumirea proiectului – denumirea trebuie sa se incadreze in max. 150 caractere
5.2. Obiectivul proiectului – prezentarea proiectului trebuie sa se incadreze in max. 600 caractere
5.3. Incadrarea investitiei - se bifeaza mai intai una dintre optiunile:
- incadrarea investitiei in categoria investitiei initiale, sau
- incadrarea in categoria investitiei in favoarea unei noi activitati economice,
apoi se bifeaza una din casutele corespunzatoare categoriei alese.
Pasul 6. Declaratia pe propria raspundere
6.1. Completarea datelor de identificare ale reprezentantului legal sau imputernicitului, dupa caz.
Se completeaza:
- nume si prenume in acelasi camp
- seria si numarul actului de identitate
- localitate, str., nr, bl., ap.
ATENTIE!
Adresa este cea din actul de identitate al persoanei mentionata anterior.
6.2. Se selecteaza tipul intreprinderii bifand optinea corespunzatoare: intreprinderilor MARI, sau MICI si MIJLOCII
6.3. Bifarea conditiilor obligatorii pe care trebuie sa le indeplineasca operatorul economic pentru obtinerea ajutorului de stat.
ATENTIE!
Se impune citirea tuturor optiunilor si numai in cazul in care indepliniti conditiile pentru fiecare optiune, bifati casutele.
6.4. Declaratia intreprinderii - daca a beneficiat/nu a beneficiat de ajutor de stat sau ajutoare de minimis
a) se bifeaza optiunea „nu a beneficiat de urmatoarele ajutoare de minimis si ajutoare de stat”, daca intreprinderea nu a beneficiat de ajutoar de stat/de minimis de la Ministerul Finantelor sau de la alti furnizori de ajutor de stat.
b) se bifeaza optiunea „a beneficiat de urmatoarele ajutoare de minimis si ajutoare de stat”, daca intreprinderea a beneficiat de ajutoar de stat/de minimis de la Ministerul Finantelor sau de la alti furnizori de ajutor de stat.
Dupa bifare, se deschide un tabel care se completeaza cu datele solicitate.
Pentru mentionarea locatiei se face click stanga pe sageata si se selecteaza judetul in care se va realiza investitia. In cazul in care intreprinderea a beneficiat de mai multe ajutoare de stat, se da click stanga pe semnul ”+” de la ultima coloana pentru a multiplica numarul de randuri.
6.5. Declaratia intreprinderii - daca nu a beneficiat/nu va beneficia, respectiv a beneficiat/va beneficia de ajutor de stat pentru acelasi proiect unic de investitii din partea altor furnizori de ajutor de stat.
Pentru completare se vor folosi indicatiile de la punctul 6.4.
ATENTIE
In coloana "Cuantumul ajutorului", valoarea totala se va completa automat.
Pasul 7. Completarea sectiunii Prezentarea costurilor eligibile si a finantarii solicitate, precum si Centralizatoarele aferente Planului de investitii
7.1. Judet - se face click stanga pe sageata si se selecteaza din nomenclator judetul in care se va realiza investitia
7.2.Municipiu/Oras/Localitate/Comuna, Strada, Nr., Bloc, Etaj, Ap. - se completeaza adresa completa a locatiei realizarii investitiei.
ATENTIE!
In functie de judet, se completeaza automat:
- intensitatea maxima a ajutorului de stat
- limita maxima a ajutorului de stat care poate fi acordat in raport cu cheltuielile
7.3. Intensitatea solicitata pe regiune - daca se solicita o intensitate a ajutorului de stat mai mica decat cea din regiune, se poate calcula cu opt cifre dupa virgula.
7.4. Curs valutar in ziua depunerii cererii - se completeaza cu cursul valutar BNR valabil la data depunerii Cererii de acord pentru finantare
7.5.Valoarea investitiei in lei – se completeaza valoarea investitiei in lei, asa cum a fost estimata de solicitant.
ATENTIE!
Valoarea investitiei (lei) = Total Valoare costuri eligibile (lei) + Total Valoare costuri neeligibile (lei) (din Tabel nr. 1).
7.6. Valoarea investitiei in euro - se completeaza automat prin utilizarea informatiilor, completate anterior, potrivit campurilor „valoarea investitiei in lei” si „Curs valutar in ziua depunerii cererii”.
ATENTIE!
Valoarea investitiei in euro trebuie sa fie mai mare de 1 milion euro.
7.7. data estimata a demararii investitiei - se completeaza dand click in interiorul casutei, apoi click stanga pe sageata, selectand din calendar informatia necesara
7.8. data estimata a finalizarii investitiei - se completeaza dand click in interiorul casutei, apoi click stanga pe sageata, selectand din calendar informatia necesara.
ATENTIE!
Daca modificati „Anul estimat al demararii/ finalizarii investitiei”, datele din tabelele aferente Planului de investitii se vor sterge!
7.9. Tabelul nr. 1: CENTRALIZATOR An calendaristic/categorie de cost/costuri eligibile/costuri neeligibile/ajutor de stat
a) Nr. crt. - se completeaza automat
b) an calendaristic – se completeaza cu anul in care se realizeaza investitia
c)
ATENTIE!
Anul calendaristic completat trebuie sa fie cuprins intre „data estimata a demararii investitiei” si „data estimata a finalizarii investitiei”. Daca exista mai multi ani de realizare a investitiei se multiplica liniile din tabel accesand butonul ”+”.
d) categoria de cost – se completeaza prin selectarea de la sageata a unei categorii din nomenclatorul de categorii:
1 - realizare constructii
2 - inchiriere constructii
3 - instal. teh., masini, echipamente
4 - inv. in active necorporale
e) valoare costuri eligibile (lei) – se completeaza valoarea aferenta anului calendaristic completat si Categoriei de cost selectate;
f) valoare costuri neeligibile (lei) - se completeaza valoarea aferenta anului calendaristic completat si Categoriei de cost selectate;
g) valoare ajutor de stat solicitat (lei) - se completeaza valoarea aferenta anului calendaristic completat si Categoriei de cost selectate;
h) Total pentru Valoare costuri eligibile, Valoare costuri neeligibile, Valoare ajutor de stat solicitat - se calculeaza automat.
ATENTIE!
Total Valoare costuri eligibile (lei) + Total Valoare costuri neeligibile (lei) trebuie sa fie egal cu Valoarea investitiei (lei).
7.10.Tabelul nr. 2 - Centralizator ajutor de stat pe categorii de cost
a) Categoria de cost – se preia automat din Tabelul nr. 1
b) Valoare costuri eligibile - se preia automat din Tabelul nr. 1 si este calculat ca suma din valoare costuri eligibile grupate pe categorii de cost
c) Completati “Valoare ajutor de stat solicitat” pentru fiecare categorie de cost.
d) Total Valoare costuri eligibile– se calculeaza automat
e) Total Valoare ajutor de stat solicitat - se calculeaza automat
7.11.Tabelul nr. 3 Centralizator ajutor de stat pe ani
a) an calendaristic – se preia automat din Tabelul nr. 1;
b) valoare costuri eligibile - se preia automat din Tabelul nr. 1 si se calculeaza ca suma din valoare costuri eligibile grupate pentru fiecare an;
c) valoare ajutor de stat solicitat – se calculeaza ca suma din „Valoare ajutor de stat solicitat” grupat in functie de total costuri eligibile determinat pentru fiecare an;
d) Total Valoare costuri eligibile – se calculeaza automat;
e) Total Valoare ajutor de stat solicitat - se calculeaza automat.
ATENTIE!
Total „Valoare costuri eligibile” din tabelul nr. 1 = Total „Valoare costuri eligibile” din tabelul nr.2 = Total „Valoare costuri eligibile” din tabelul nr. 3
Total „Valoare ajutor de stat solicitat” din tabelul nr. 1 = Total „Valoare ajutor de stat solicitat” din tabelul nr. 2 = Total „Valoare ajutor de stat solicitat” din tabelul nr. 3
Total „Valoare ajutor de stat solicitat” este mai mic sau egal cu produsul dintre Total „Valoare costuri eligibile” si intensitate maxima pe regiune/100
Total „Valoare ajutor de stat solicitat” trebuie sa fie mai mic sau egal cu „Limita ajutor de stat solicitat (lei)”.
Mai multe informatii despre validarea si transmiterea cererii gasesti in ghidul prezentat AICI