Noua procedura de restructurare a obligatiilor bugetare restante, aprobata prin OMFP nr. 764/2021, a intrat in vigoare din data de 14 septembrie 2021.
Ordinul nr. 764/2021 modifica si completeaza Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2810/2019 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a masurilor de restructurare a obligatiilor bugetare restante la 31 iulie 2020.
Restructurare a obligatiilor bugetare restante: cui se aplica?
Aceasta procedura se aplica debitorilor, persoane juridice de drept public sau privat, care inregistreaza obligatii bugetare principale restante la data de 31 decembrie 2020, nestinse pana la data emiterii certificatului de atestare fiscala de catre organul fiscal central, precum si obligatii bugetare accesorii, explica ANAF Galati intr-un comunicat.
Restructurare a obligatiilor bugetare restante - conditii
Pentru a beneficia de restructurarea obligatiilor bugetare, debitorul trebuie sa indeplineasca cumulativ conditiile prevazute la art. 2 alin. (1) din ordonanta, respectiv:
a) sa nu indeplineasca conditiile pentru a beneficia de esalonarea la plata reglementata de Codul de procedura fiscala;
b) sa prezinte un plan de restructurare si un test al creditorului privat prudent, intocmite de un expert independent;
c) sa nu se afle in procedura insolventei potrivit legii la data emiterii deciziei de aprobare a restructurarii obligatiilor bugetare.
Debitorul care se afla in procedura insolventei pana la data la care are obligatia de a notifica organul fiscal competent cu privire la intentia de restructurare prevazuta la art. 3 alin. (1) din ordonanta si doreste restructurarea obligatiilor bugetare poate notifica organul fiscal cu privire la intentia sa, cu conditia ca pana la data emiterii deciziei de aprobare a cererii de restructurare sa iasa din procedura insolventei;
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
d) sa nu fi fost dizolvat, potrivit prevederilor legale in vigoare;
e) sa fie indeplinite obligatiile declarative, potrivit vectorului fiscal, la data
eliberarii certificatului de atestare fiscala;
f) sa indeplineasca testul creditorului privat prudent.
Care sunt pasii pentru accesarea masurilor de restructurare?
In vederea accesarii masurilor de restructurare, debitorul depune la organul fiscal competent notificarea privind intentia de restructurare a obligatiilor bugetare, prevazuta in anexa nr. 29, pana la data prevazuta la art. 3 alin. (1) din ordonanta,
sub sanctiunea decaderii. Aceasta poate fi depusa astfel:
a) la registratura organului fiscal central competent;
b) prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire;
c) prin mijloace electronice de transmitere la distanta potrivit art. 79 din Codul de procedura fiscala.
Notificarea poate fi retrasa oricand de catre debitor la cererea acestuia, prin bifarea casutei corespunzatoare din notificarea prevazuta in anexa nr. 29, fara cadebitorul sa piarda dreptul de a depune o noua notificare pana la implinirea termenului prevazut la alin. (2), urmand ca organul fiscal competent sa comunice acestuia decizia prin care se ia act de retragerea notificarii.
In situatia in care debitorul doreste concomitent atat retragerea notificarii initiale, cat si depunerea unei noi notificari, aceasta se poate realiza printr-o singura notificare, prin bifarea casutei corespunzatoare din notificarea prevazuta in anexa nr. 29, depusa la organul fiscal competent, aplicandu-se in mod corespunzator prevederile alin. (2^1).