email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF a stabilit 21 de subcriterii de risc fiscal dezvoltate pe baza criteriilor generale

ANAF a stabilit 21 de subcriterii de risc fiscal dezvoltate pe baza criteriilor generale
risc fiscalobligatii fiscaledeclaratii fiscale

ANAF a publicat in Monitor Ordinul 2017/2022 pentru aprobarea subcriteriilor de risc dezvoltate din criteriile generale prevazute de art. 7 alin. (7) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala. Actul normativ a aparut in Monitorul Oficial nr. 1112 din 17 noiembrie 2022.

In baza acestora, se va stabili cu exactitate situatia unui contribuabil si, daca vor fi constate nereguli in activitate, vor fi efectuate controale fiscale. Riscurile privesc inregistrarea fiscala, depunerea declaratiilor fiscale, nivelul de declarare si realizarea obligatiilor de plata catre bugetul general consolidat si catre alti creditori.

Managementul riscurilor de neconformare fiscala are un rol determinant in cresterea eficientei si eficacitatii masurilor intreprinse de ANAF in scopul atingerii obiectivelor sale strategice, in special a celor referitoare la cresterea nivelului de conformare fiscala, reducerea evaziunii fiscale si economiei subterane, reducerea cheltuielilor de administrare, precum si in scopul modernizarii proceselor de activitate si al implementarii celor mai bune practici europene si internationale. 

In vederea ducerii la indeplinire a dezideratului subsumat prevederilor art. 7 alin.(5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, respectiv “in cazul creantelor fiscale administrate de organul fiscal central, procedurile de administrare se realizeaza in functie de clasa/subclasa de risc fiscal in care sunt incadrati contribuabilii ca urmare a analizei de risc efectuate de organul fiscal”, este necesara implementarea prevederilor art. 7 alin (8) din acelasi act normativ, care precizeaza faptul ca dezvoltarea criteriilor generale in subcriterii se aproba prin ordin al presedintelui A.N.A.F. 

In procesul de management al riscurilor, activitatea de analiza de risc se realizeaza in conformitate cu prevederile art. 1, pct.3 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, avand ca obiective identificarea, evaluarea, gestionarea si utilizarea, in scopul efectuarii activitatilor de administrare fiscala, a riscurilor de neconformare in ceea ce priveste indeplinirea de catre contribuabil/platitor a obligatiilor prevazute de legislatia fiscala. 

Determinarea subcriteriilor de risc prevazute in Anexa proiectului de ordin s-a realizat prin raportare la categoriile de riscuri de neconformare fiscala ce corespund celor patru criterii generale prevazute de art.7 alin. (7) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv: 

a)Riscurile privind inregistrarea fiscala; 
b)Riscurile privind depunerea declaratiilor fiscale; 


c)Riscurile privind nivelul de declarare; 
d)Riscurile privind realizarea obligatiilor de plata catre bugetul general consolidat si catre alti creditori
.  

Subriteriile de risc stabilite de ANAF

 Subcriteriile de risc fiscal, dezvoltate pe baza criteriilor generale de risc fiscal, sunt urmatoarele:

a) pentru criteriul cu privire lainregistrarea fiscala:

1. subcriteriul privind neinregistrarea in scopuri de TVA;
2. subcriteriul privind neinregistrareaca platitor de impozit pe profit;
3. subcriteriul privindneinregistrareaca platitor de impozit specific;
4. subcriteriul privind neinregistrareaca platitor de impozit pe venitul microintreprinderilor;
5. subcriteriul privind neinregistrareaca platitor de accize;
6. subcriteriul privind neinregistrareaca platitor de impozit pe impozitul pe venit, precum si  a contributiilor sociale obligatorii;
7. subcriteriul privind neinregistrarea fiscala in cazul desfasurarii de activitati, obtinerii de venituri si altorsituatii prevazute de lege pentru care exista obligativitatea de inregistrare fiscala;
8. subcriteriul privind riscurile asociate actionarilor/ asociatilor/administratorilor/ altorpersoane, din perspectiva inregistrarii fiscale.

 

b) pentru criteriul cu privire la depunerea declaratiilor fiscale:

1. subcriteriul privind depunerea cu intarziere a declaratiilor fiscale;
2. subcriteriul privind nedepunerea declaratiilor fiscale;
3. subcriteriul privind depunerea eronata a declaratiilor fiscale;
4. subcriteriul privind riscurile asociate actionarilor/ asociatilor/ administratorilor/ altor persoane, din perspectiva depunerii declaratiilor fiscale.

c) pentru criteriul cu privire lanivelul de declarare:

1. subcriteriul privind incoerenta datelor din declaratiile fiscale fata de dateledin alte formulare prevazute de lege, depuse de contribuabil;
2. subcriteriul privind neconcordanta datelor din declaratiile fiscale sidin alte formulare prevazute de lege depuse de contribuabil, in comparatie cu datele si informatiile transmise de terti;
3. subcriteriul privind declararea incorecta a cotei si cuantumuluiimpozitelor, taxelor si contributiilor de catre contribuabil;
4. subcriteriul privind reducerea profitabilitatii;
5. subcriteriul privind riscurile asociate actionarilor/ asociatilor/ administratorilor/ altor persoane, din perspectiva nivelului de declarare.

d) pentru criteriul cu privire larealizarea obligatiilor de plata catre bugetul general consolidat si catre alti creditori:

1. subcriteriul privind plata cu intarziere a obligatiilor fiscale;
2. subcriteriul privind neachitarea obligatiilor fiscale;
3. subcriteriul privind insolvabilitatea;
4. subcriteriul privind riscurile asociate actionarilor/ asociatilor/ administratorilor/ altor persoane, din perspectiva realizarii obligatiilor de plata.


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
risc fiscalobligatii fiscaledeclaratii fiscale


Data aparitiei: 05 Iulie 2022
Ultima actualizare: 21 Noiembrie 2022

Votati articolul "ANAF a stabilit 21 de subcriterii de risc fiscal dezvoltate pe baza criteriilor generale":
Rating:

Nota: 3.89 din 5 din 9 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Fisa Postului pentru Contabil Sef [Model]

    • Fisa de post a contabilului sef defineste responsabilitatile si asteptarile asociate acestui rol important. Aceasta pozitie necesita nu doar cunostinte solide in domeniul contabilitatii, ci si abilitati de leadership si capacitatea de a se adapta cu succes intr-un mediu financiar in continua schimbare. In plus, contabilul sef este adesea implicat in procesul decizional al organizatiei, oferind analize si interpretari financiare care sustin obiectivele generale ale afacerii....» citeste mai departe aici

  • Casele de marcat devin obligatorii si la automatele comerciale: Fiscul va incepe sa dea amenzi de la 1 octombrie

    • Operatorii economici care desfasoara livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale si care nu au instalate case de marcat vor fi sanctionati cu o amenda intre 8.000 si 10.000 de lei. Sanctiunea se aplica incepand cu 1 octombrie 2024. In plus, ANAF va confisca sumele nejustificate si va suspenda activitatea operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor. Prin interm...» citeste mai departe aici

  • Majorare de capital social: studiu de caz privind monografia contabila

    • Potrivit art 210 din Legea 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (1) Capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii din nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (2) ...» citeste mai departe aici

  • Recuperarea pierderilor fiscale: ce prevede art. 31 din Codul Fiscal si un studiu de caz practic

    • Legislatia clarifica modalitatile prin care companiile care au functionat initial ca microintreprinderi si au trecut apoi la sistemul de impozitare pe profit pot sa recupereze pierderile fiscale. In nota de fundamentare a OUG nr. 115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, s-au cuprins unele prev...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X