ANAF a publicat recent un Proiect privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr.479/2003.
Case de marcat - situatia actuala
Prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 69/2024 au fost modificate prevederile legale ce reglementeaza continutul bonului fiscal si al raportului fiscal de inchidere zilnica emise de aparatele de marcat electronice fiscale.
Astfel, a fost reglementeaza inscrierea, la cerere, pe bonul fiscal a codului de identificare fiscala al beneficiarului, asa cum acesta este definit in cuprinsul art. 82 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, si, in acest context, eliminarea din cuprinsul celor doua documente fiscale a codului de inregistrare in scopuri de TVA al beneficiarului.
De precizat este faptul ca, in prezent, aparatele de marcat aflate in uz permit evidentierea pe bonul fiscal a codului de identificare fiscala al contribuabilului, insa informatia nu este transmisa ANAF intrucat aceasta nu se regaseste si in XML-urile generate de dispozitivele fiscale.
De asemenea, a fost reglementata obligatia tiparirii pe bonul fiscal a datei si orei emiterii bonului, a numarului de identificare al bonului fiscal, precum si seriei fiscale a aparatului de marcat electronic fiscal si sub forma de cod QR.
Case de marcat - schimbari preconizate
Pentru corelare cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, se propune modificarea unor dispozitii ale art. 43, art. 56, art. 64, precum si ale Anexei 11 la Normele metodologice pentru aplicarea acesteia, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003.
De asemenea, proiectul de act normativ vizeaza completarea informatiilor din continutul bonului fiscal, prevazute in Anexa nr. 11 la Normele metodologice, care trebuie sa fie transmise de aparatele de marcat electronice fiscale catre sistemul informatic al ANAF, respectiv comunicarea codului de identificare fiscala al contribuabilului in situatia in care acesta este inscris pe bonul fiscal la cererea beneficiarului, precum si a numarului de identificare a bonului fiscal.
Proiectul prevede si necesitatea modificarii corespunzatoare a Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 146/2018 pentru descrierea profilurilor prevazute la art. 22 pct. J lit. a) din Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, structura XML a mesajelor de activare a acestora, structura XML a fisierelor prevazute la art. 22 pct. J lit. b) din Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, precum si categoriile de URL-uri utilizate in schimbul de informatii cu sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Totodata, se propune stabilirea, prin ordinul sus-mentionat, a termenului incepand cu care operatorii economici prevazuti la art. 1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare au obligatia de a transmite catre Sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, fisierele in format XML cu noua structura.
Cartea verde a contabilitatii
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Examen Consultant Fiscal 2024
Citeste si: Case de marcat: doua aspecte de retinut privind generarea Raportului Z >>
Foto: pexels.com