email
Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Strategia ANAF in 2021 - 2024: simplificarea documentelor fiscale si noi masuri de combatere a evaziunii fiscale

Strategia ANAF in 2021 - 2024: simplificarea documentelor fiscale si noi masuri de combatere a evaziunii fiscale
digitalizarea anafsaf-ttvadeclaratii fiscale

Digitalizarea ANAF este unul dintre subiectele fierbinti ale ultimului an, luand amploare in special in contextul pandemiei de Covid. Ceea ce pana acum era doar la stadiul de idee va deveni palpabil gratie evolutiei rapide a tehnologiei. 


ANAF a facut public proiectul privind Strategia de digitalizare a institutiei publice in perioada 2021 - 2024. In contextul procesului de digitalizare a Agentiei, in cursul anului 2020 au fost operationalizate si au devenit functionale urmatoarele proiecte:

- sistemul de poprire electronica;
- simplificarea Fisei analitice pe platitor in cazul persoanelor juridice;
- identificarea vizuala on-line, in vederea inrolarii de la distanta in SPV;
- programarea online pentru asistenta a contribuabililor la sediul unitatilor fiscale;
- interconectarea SPV cu portalul ghiseul.ro in vederea facilitarii efectuarii platilor.

Pentru perioada 2021-2024, principalul obiectiv al Agentiei este reprezentat de transformarea institutiei intr-o organizatie inovativa si care sa raspunda provocarilor mediului extern. Astfel, la inceputul anului 2021 la nivelul ANAF se afla in implementare 18 proiecte semnificative, dintre care sapte sunt in curs de implementare avansata:

- SAF-T (Standard Audit File for Taxation) - transferul electronic de date contabile si financiare de la companii catre administratia fiscala;

Citeste si: Sistemul SAF-T ar putea deveni obligatoriu din ianuarie 2022. Ce va cuprinde fisierul

- TRAFIC CONTROL - Sistemul informatic de monitorizare a tranzactiilor intracomunitare de bunuri;

-  extinderea serviciilor electronice disponibile pe portalul ANAF;

- sistemul informatic NOES (Nivelul Operativ al Executarii Silite);

- sistemul informatic One Stop Shop (OSS_RO) – pachetul TVA privind comertul electronic;

- extinderea sistemului informatic necesar realizarii schimbului de informatii fiscale intre statele membre UE;

-  optimizarea sistemului informatic - VIES_RO – realizarea schimbului de informatii privind livrarile intracomunitare.

De asemenea, 11 proiecte urmeaza a fi demarate in cursul anului 2021. Dintre acestea, ANAF aminteste in documente de:

- proiectul „SFERA”, care vizeaza actualizarea sistemelor informatice de administrare fiscala a contribuabililor si asigurarea interoperabilitatii acestora cu sistemele informatice ale altor institutii ale statului care detin si pot furniza informatii utile in activitatea de colectare a impozitelor si taxelor. Acest proiect va conduce la o gestionare centralizata si unitara a informatiilor referitoare la evidenta contribuabililor persoane juridice.

- proiectul „APIC” (Administratie Performanta prin Informatie Consolidata), care presupune implementarea unei platforme de tip Big Data, platforma ce va permite gestionarea unui volum masiv de
date structurate si nestructurate, analiza acestora, modelarea predictiva si implementarea unui instrument informatic integrat care sa asigure realizarea in mod automat a analizei de risc a contribuabililor. Volumele masive de date provenind din surse diferite au un efect pozitiv in procesul de luare a deciziilor in timp real. Informatiile provenite din diferite surse pot fi folosite si analizate astfel incat sa fie obtinute raspunsuri in ceea ce priveste reducerea costurilor, reducerea timpului necesar procesarii sau luarea unor decizii inteligente. Proiectul reprezinta principala forta motrice a implementarii si functionarii sistemului de analiza de risc al Agentiei.
 

Sub-obiective strategice

1. Adoptarea unui design nou si inovator de procese de activitate si servicii, orientat catre asteptarile si cerintele contribuabililor:

Implementarea unui mecanism anual de analiza si evaluare, in vederea adaptarii la noile tendinte si cerinte exprimate de catre partenerii externi: 

- evaluarea anuala a impactului serviciilor oferite; 
- evaluarea anuala a satisfactiei contribuabililor privind interactiunea cu ANAF; 
- evaluarea, prin sondaje de opinie, a necesarului de imbunatatire a serviciilor prestate, din perspectiva contribuabililor; 
- evaluarea poverii fiscale pentru contribuabili si a masurilor care pot fi intreprinse in vederea imbunatatirii acestui aspect, conform modelului OCDE;
- consultarea mediului de afaceri si a mediului academic, prin intermediul Consiliului Consultativ, cu privire la masurile viitoare ce urmeaza a fi adoptate de catre ANAF; § realizarea unor planuri anuale de masuri privind prioritizarea activitatilor care sustin conformarea fiscala.

Simplificarea formularelor, declaratiilor si a altor documente fiscale pentru a sustine conformarea voluntara la declararea obligatiilor fiscale:

- reducerea numarului de formulare si declaratii; 
- simplificarea si reconceptualizarea formularelor si declaratiilor; 
- simplificarea, in continuare, a fisei analitice pe platitor. 

Simplificarea graduala a procedurilor vamale, conform prevederilor Codului Vamal al Uniunii. Specializarea activitatii de administrare fiscala a marilor contribuabili, pe sectoare de activitate, pentru o mai buna intelegere a specificului fiecarei industrii si pentru o interactiune adaptata la cerintele specifice ale contribuabililor. Reconceptualizarea managementului arieratelor fiscale, obiectivul final fiind utilizarea metodelor de segmentare a debitorilor in functie de profilul de risc. 

Dezvoltarea serviciului de Call-center prin: 

- marirea capacitatii tehnice a sistemului de a prelua simultan mai multe apeluri;
-implementarea de mesaje vocale preinregistrate, redate automat prin sistemul Raspuns Vocal Interactiv; 
- cresterea numarului de operatori Call-center si formarea profesionala continua a acestora.

2. Furnizarea de servicii simple si accesibile pentru contribuabili: 

-  extinderea mecanismului audierii contribuabilului prin mijloace de comunicare la distanta, in vederea sprijinirii activitatii de conformare fiscala voluntara; 
- asigurarea inregistrarii fiscale initiale, cat si a depunerii de mentiuni ulterioare, prin mijloace electronice; 
- simplificarea procedurii de inregistrare in scopuri de TVA; 
- extinderea la nivel national a serviciului de programari on-line si furnizarea de servicii in sistem self- service.

 3. Atitudine proactiva fata de contribuabili pentru a facilita procesul de cunoastere a modului de conformare la indeplinirea obligatiilor fiscale: 

- transmiterea de informari personalizate catre contribuabili prin intermediul Spatiului Privat Virtual;
- organizarea de campanii de mediatizare; 
- organizarea de sesiuni de asistenta pe pagina de Facebook a ANAF; 
- transmiterea de indrumari catre contribuabilii persoane fizice, prin care vom oferi informatii si asistenta in vederea indeplinirii, in mod corespunzator, a obligatiilor declarative si de plata.

Digitalizarea este mai mult ca oricand necesara pentru a deservi mai bine contribuabilii si mediul de business, pentru a asigura coordonarea eforturilor administrative cu modul in care contribuabilii utilizeaza tehnologia digitala, pentru a creste performanta serviciilor publice oferite in domeniul administrarii fiscale si vamale, a reduce povara administrativa si a facilita comunicarea intre ANAF si contribuabili in ambele sensuri, dupa cum precizeaza institutia.

Consulta documentul integral AICI - Strategia ANAF 2021 - 2024

De asemenea, institutia a mai publicat inca doua documente care pot fi consultate mai jos:

Strategia de digitalizare a ANAF (2021 - 2025)

Planul de comunicare (2021)

 

 

Foto: pixabay.com


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2023

Cum va asigurati ca declaratia 406 nu contine erori?


Solutia o constituie lucrarea Declaratia 406 SAF-T. Cazuri practice care va prezinta 50 de situatii dificile intalnite frecvent de contribuabili in momentul raportarii SAF-T, insotite de raspunsuri clare, complete, excelent argumentate de specialisti.

Lucrarea are un caracter 100% practic si elimina din start o multime de neclaritati, oferindu-va siguranta si o mare economie de timp

Nu uitati! Practica este intotdeauna cel mai bun profesor.

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
digitalizarea anafsaf-ttvadeclaratii fiscale


Data aparitiei: 17 Martie 2021

Votati articolul "Strategia ANAF in 2021 - 2024: simplificarea documentelor fiscale si noi masuri de combatere a evaziunii fiscale":
Rating:

Nota: 4.88 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Calculul si analiza principalilor indicatori economico-financiari

    • In vederea cresterii operativitatii acordarii creditelor, experienta bancara a condus la dezvoltarea unor metode de incadrare a firmelor solicitante in clase de risc, cu ajutorul unei note medii sau punctaj. In functie de clasa de risc in care este pozitionata, firma solicitanta va primi sau nu creditul cerut. Credit-scoringul poate fi exprimat ca o notatie prin care banca evalueaza performantele economice ale firmei solicitante in vederea acor...» citeste mai departe aici

  • Controale fiscale: problemele identificate de ANAF in semestrul I din 2023

    • Intr-un raport recent, ANAF prezinta principalele probleme pe care le-au constatat inspectorii in urma controalelor efectuate in semestrul I din 2023. Documentul este format din doua parti: "Principalele deficiente constatate ca urmare a actiunilor de control" si "Principalele problematici fiscale adresate de contribuabili". Asadar, in urma controalelor facute in primele 6 luni ale anului 2023, iata, in randurile de mai jos, care sunt princi...» citeste mai departe aici

  • Sistemul fiscal sub semnul intrebarii: Guvernul pregateste terenul pentru schimbari rapide

    • Dupa ce a facut publice masurile fiscale si bugetare pentru asigurarea stabilitatii financiare pe termen lung a Romaniei, Ministerul Finantelor a adus la cunostinta tot in acea zi un alt proiect de Ordonanta de Urgenta ce vizeaza modificarea alineatului (4) al articolului 4 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal​.  As...» citeste mai departe aici

  • Arhivare documente justificative: 5 conditii care trebuie respectate

    • In lumea moderna, in care tehnologia a devenit o parte esentiala a vietii noastre personale si profesionale, pastrarea documentelor justificative in format electronic a devenit o practica tot mai raspandita si importanta. Aceasta transformare in modul in care gestionam si pastram documentele are un impact semnificativ asupra eficientei, accesibilitatii si sigurantei informatiilor financiare.  Vom afla in cele ce urmeaza daca documentele justificative (regi...» citeste mai departe aici

  • Transporturi rutiere de bunuri: se instituie Sistemul national RO e-Sigiliu. Care sunt sanctiunile?

    • Conform proiectului pentru care Guvernul urmeaza sa isi asume raspunderea in Parlament, in vederea asigurarii respectarii trasabilitatii transporturilor rutiere de bunuri pe teritoriul Romaniei se instituie Sistemul national RO e-Sigiliu.  e-Sigiliu, un nou sistem ce vizeaza transporturile rutiere de marfuri Acesta este un sistem bazat pe utilizarea unor dispozitive electronice si a unei aplicatii informatice care permite autoritatilor competente de...» citeste mai departe aici

  • De ce sa alegi cutii de arhivare din carton in locul celor din plastic?

    • In lumea moderna, organizarea si stocarea eficienta a documentelor si obiectelor sunt esentiale atat in mediul de afaceri, cat si in viata de zi cu zi. Una dintre cele mai bune solutii pentru a gestiona cu succes aceasta sarcina este utilizarea cutiilor de arhivare. Acestea sunt disponibile intr-o varietate diversa de materiale, dar in ultimii ani, cutiile de arhivare din carton au castigat popularitate in fata celor din plastic. De ce ar trebui sa alegi variantele din carton in locul...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba in 2023!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X