email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect adoptat de Guvern: in doar 7 zile se va putea infiinta o asociatie/fundatie

Proiect adoptat de Guvern: in doar 7 zile se va putea infiinta o asociatie/fundatie
asociatiifundatiiinfiintare ONG

Proiectul de Lege pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr.26/2000 cu privire la asociatii si fundatii a fost adoptat de Guvern si va fi trimis catre Parlament.

Proiectul de Lege prevede urmatoarele aspecte:

1. Registru UNIC al asociatiilor si fundatiilor, modern, care sa contina informatii adecvate, corecte si actualizate

- Noul sistem va permite accesul in orice moment la informatii despre orice asociatie si fundatie inregistrata in Romania.
- Finantarea va fi asigurata prin PNRR si inlocuieste vechile sisteme electronice depasite si limitate.

Contabilitatea Organizatiilor Non-profit: monografii contabile, exemple si studii de caz. Este UNICUL ghid practic si complet care explica transpunerea in practica a legislatiei specifice recent intrate in vigoare!


Proiectul Ministerului Justitiei "Upgrade tehnologic al Registrului electronic al asociatiilor fundatiilor, federatiilor si registrele asociate potrivit legii (precum cel al Beneficiarilor Reali), transferul datelor din registrele actuale in noua aplicatie si constituirea unei baze de date electronice" are o valoare de 5.225.787,42 lei.

Din totalul de 137.963 ONG-uri inregistrate in prezent, 114.714 sunt asociatii iar restul fundatii, federatii, uniuni, ONG-uri de utilitate publica sau persoane juridice straine. Numarul ONG-urilor de utilitate publica este de 194.



2. Toate procedurile legate de instanta se vor putea realiza si prin e-mail

- Se introduc trei formulare tip: a) pentru inscrierea unei asociatii/fundatii; b) pentru declararea/modificarea beneficiarului real; c) pentru modificari de statut.
- Se prevede expres in cuprinsul textului posibilitatea de a transmite formularul prin mijloace electronice de comunicare.
- Reprezentantul legal al asociatiei va putea fi declarat doar printr-un e-mail la instanta si se opereaza modificarea in registru.

3. Debirocratizarea procedurilor: in 7 zile se va putea infiinta o asociatie/fundatie

- Judecatorul va putea inscrie asociatia in Registru cand neregulile au fost inlaturate, chiar in absenta reprezentantului legal.

4. Fara cenzori/ comisii de cenzori pentru ONG-uri

- La propunerea societatii civile: se elimina obligatia numirii unui cenzor/comisii de cenzori. Numai asociatiile al caror activ patrimonial depaseste 16.000.000 de lei vor mai avea obligatia numirii unei comisii de cenzori.

5. Statutul de utilitate publica

Schimbare de conceptie in ceea ce priveste acordarea statutului de utilitate publica: indeplinirea conditiilor prevazute de lege pentru acordarea statutului de utilitate publica conduce la acordarea acestui statut si formalizarea acestei decizii prin hotarare a Guvernului, initiata de autoritatea administratiei publice centrale in a carei sfera de competenta isi desfasoara activitatea, impreuna cu Secretariatul General al Guvernului.

- Acordarea acestui statut nu se va mai putea refuza din considerente de oportunitate, aspect indicat si de CEDO in Hotararea Cegolea.

- Se va elimina necesitatea depunerii de documente (hartii) la care statul are acces pentru obtinerea statutului de utilitate publica. Vor fi depuse doar acele documente la care autoritatea nu are acces prin Registru.

Foto: pixabay.com


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
asociatiifundatiiinfiintare ONG


Data aparitiei: 03 Noiembrie 2023
Ultima actualizare: 06 Noiembrie 2023

Votati articolul "Proiect adoptat de Guvern: in doar 7 zile se va putea infiinta o asociatie/fundatie":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X