email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF: Procedura de utilizare a formularului privind noile contributii prevazute de Codul fiscal

ANAFcod fiscalcodul fiscal 2011obligatii de platacontributiiimpozit pe venit

ANAF a supus dezbaterii publice un Proiect de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea Procedurii de primire, prelucrare si transmitere a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate", depuse de contribuabili la oficiile acreditate de Ministerul Finantelor Publice.

PROCEDURA
de primire, prelucrare si transmitere a „Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate”, depuse de contribuabili la oficiile acreditate de Ministerul Finantelor Publice

A. Depunerea „Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate” la oficiile acreditate de Ministerul Finantelor Publice

1. Contribuabilii care au obligatia, potrivit legii, sa depuna „Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate” pot indeplini aceasta obligatie declarativa prin depunerea declaratiei in format hartie, semnat si stampilat, conform legii, insotit de declaratia in format electronic, pe suport electronic la oficiile acreditate de Ministerul Finantelor Publice, din judetul in a carui raza teritoriala isi au domiciliul fiscal.

2. Fac exceptie de la prevederile pct.1 contribuabilii mari si mijlocii, definiti potrivit legii, care depun declaratiile fiscale in conditiile prevazute de Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.2520/2010 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta de catre contribuabilii mari si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare.

3. La depunerea declaratiei, contribuabilul prezinta declaratia in formatul prevazut la art.3 din ordin.

B. Primirea „Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate” de catre oficiile acreditate de Ministerul Finantelor Publice

1. Persoanele nominalizate, cu ocazia acreditarii, pentru primirea si prelucrarea declaratiei, denumite in continuare operatori, asigura preluarea declaratiei de la contribuabili.

2. Operatorii trebuie sa detina un certificat digital emis de Ministerul Finantelor Publice, inrolat in sistemul de Managementul Identitatii al Sistemului Informatic al ministerului.

3. Operatorul primeste de la contribuabil declaratia in format hartie insotita de formatul electronic al acesteia, pe suport CD si parcurge urmatoarele etape:

a) verifica declaratia in format hartie, urmarind ca formularul sa aiba inscrise:
i. codul de identificare fiscala al contribuabilului,
ii. datele de identificare ale contribuabilului, potrivit formularului,
iii. semnatura si stampila, conform legii.

b) vizualizeaza formatul electronic al declaratiei, cu ajutorul aplicatiei puse la dispozitie de Directia generala de tehnologia informatiei,

c) verifica formatul electronic al declaratiei. Dupa lansarea programului de verificare se alege fisierul de tip PDF corespunzator.
i. daca se identifica erori de structura a fisierului sau existenta unor date incorecte, pe ecran vor fi afisate mesaje de eroare, evidentiate cu culoarea rosie.
In acest caz, programul de verificare nu permite prelucrarea declaratiei.
Operatorul restituie contribuabilului declaratia, atat formatul hartie, cat si formatul electronic. In cazul in care, declaratia nu poate fi prelucrata de oficiul acreditat, aceasta nu se considera depusa si nu i se atribuie numar unic de inregistrare.
ii. daca nu se identifica erori si declaratia poate fi prelucrata, se trece la urmatoarea etapa.

d) verifica informatiile inscrise in formatul electronic al declaratiei, afisate de aplicatia informatica pe ecranul statiei de lucru, cu cele inscrise in formatul hartie prezentat de contribuabil.
i. daca informatiile inscrise in formatul hartie si in cel electronic al declaratiei, prezinta diferente, operatorul respinge declaratia (butonul „Respinge declaratia”) si restituie contribuabilului, atat formatul hartie, cat si formatul electronic al acesteia. In cazul in care, declaratia nu poate fi prelucrata de oficiul acreditat, aceasta nu se considera depusa si nu i se atribuie numar unic de inregistrare.
ii. daca nu se identifica erori, operatorul accepta declaratia (butonul „Accepta declaratia”) si trece la urmatoarea etapa.

e) atribuie declaratiei numarul unic de inregistrare si inscrie acest numar, precum si data depunerii pe ambele exemplare ale formatului hartie al declaratiei.

f) retine un exemplar al formatului hartie al declaratiei, precum si suportul electronic si restituie contribuabilului al doilea exemplar al formatului hartie al declaratiei.

C. Transmiterea „Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate” de catre oficiile acreditate, in baza de date centrala a Ministerului Finantelor Publice

I. Transmiterea declaratiei in baza centrala de date

In vederea transmiterii declaratiei in baza centrala de date, persoana desemnata sa transmita declaratii prin upload trebuie sa efectueze urmatoarele operatiuni:

1. copiaza kitul aplicatiei pe statia de colectare a formatului electronic al declaratiei (fisier in format pdf), la prima utilizare a statiei de colectare,

2. dezarhiveaza continutul intr-un director de fisiere (de exemplu „D112”)
In acest director se vor gasi fisierele de configurare const.properties, log4j.xml, cat si executabilul GhiseuUpload.bat,

3. configureaza urmatoarele directoare de fisiere:
- D:D112intrate
- D:D112trimise
- D:D112ramase
- D:D112logs

In cazul in care nu se foloseste adresa implicita pentru aceste directoare, atunci se poate specifica locatia si denumirea acestora in fisierul const.prop livrat cu kitul aplicatiei astfel:
folder.i=
folder.t=
folder.r=
Pentru configurarea locului unde se va genera fisierul de log, se editeaza fisierul log4j.xml la randul:

Se modifica value=”

4. lanseaza aplicatia GhiseuUpload.bat
Se introduce numele si parola utilizatorului, care este inregistrat in Managementul Identitatii al Sistemului Informatic al Ministerului Finantelor Publice, cu rolul de transmitere.
Declaratile transmise se vor afla in directorul folder.t
Declaratiile netransmise vor ramane in folder.i
Declaratiile care au primit erori de alta natura decat cea de conectivitate vor ramane in folder.r

II. Persoana desemnata sa transmita declaratii catre baza de date centrala, are urmatoarele atributii:
- identifica, in retea, statiile de lucru care deservesc ghiseele de primire a declaratiilor,
- identifica, pentru fiecare statie de lucru, fisierele continand declaratiile depuse (acceptate) si le transfera in directorul dedicat, creat pe statia locala,
- ruleaza aplicatia de transmitere a declaratiilor catre baza de date centrala,
- verifica daca transmiterea declaratiilor catre baza de date centrala a fost completa. In caz de eroare, transmiterea se reia,
- verifica fisierul de log-uri D:/D112/logs/agentUpload.log,
- intocmeste situatii cu:
* numarul de fisiere primite, transmise si ramase,
* erori si cauzele lor,
* informatii din log-uri.

D. Transmiterea „Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate” in format hartie, de catre oficiile acreditate de Ministerul Finantelor Publice, catre directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti

1. Oficiile acreditate au obligatia sa transmita „Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate”, depusa in format hartie, insotita de suportul electronic, in termen de maxim 5 zile de la depunerea acestora de catre contribuabili.

2. Fiecare oficiu acreditat transmite declaratiile la directia generala a finantelor publice judeteana sau a municipiului Bucuresti, in a carei raza teritoriala este situat.

3. Declaratiile se transmit prin delegat sau prin posta, insotite de un borderou, care cuprinde, in mod obligatoriu, urmatoarele informatii:
a) datele de identificare ale oficiului acreditat de Ministerul Finantelor Publice,
b) datele de identificare ale directiei generale a finantelor publice, destinatara a declaratiilor,
c) pentru fiecare declaratie transmisa:
- numarul unic de inregistrare,
- data depunerii declaratiei,
- codul de identificare fiscala a contribuabilului care a depus declaratia
- datele de identificare a contribuabilului.

4. In cazul declaratiilor transmise prin delegat, borderoul va fi semnat atat de persoana care a predat declaratiile din partea oficiului acreditat, cat si de persoana care a primit declaratiile din partea directiei generale a finantelor publice, inscriindu-se numele, prenumele si functia ambelor persoane.

5. In cazul transmiterii prin posta, dovada primirii de catre directiile generale ale finantelor publice o constituie semnatura de primire, potrivit procedurilor aplicabile in cazul trimiterilor postale.

Click aici pentru Proiectul de Ordin


NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Atentie: ANAF a dat STARTUL controalelor in 2022!


Puteti sa demonstrati realitatea incontestabila a tranzactiilor dvs.?

Descoperiti acum modelele documentelor justificative pe care NU le reglementeaza NIMENI si NIMIC! Dar LE CER toti inspectorii fiscali!

Lucrarea Documente (suplimentare) obligatorii in caz de control va ofera acum colectia de acte si documente justificative pe care niciun inspector nu se asteapta sa le prezentati ca argument indestructibil in favoarea dvs.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ANAFcod fiscalcodul fiscal 2011obligatii de platacontributiiimpozit pe venit

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 26 Ianuarie 2011


Votati articolul "ANAF: Procedura de utilizare a formularului privind noile contributii prevazute de Codul fiscal":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 26 Ianuarie 2011 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X