Decontul se utilizeaza in toate domeniile de activitate in care se efectueaza operatiuni in participatie.
Trebuie astfel retinut faptul ca serveste ca document pe baza caruia se deconteaza cheltuielile si veniturile realizate din operatiuni in participatie, precum si sumele virate intre coparticipanti.
Cu privire la procedura de intocmire, aceasta revine in sarcina unitatii care tine contabilitatea asocierilor in participatie, lunar, in doua exemplare, pe fiecare coparticipant, cu veniturile si cheltuielile ce revin acestuia, pentru inregistrarea in contabilitatea proprie, potrivit cotelor prevazute in contractele de asociere incheiate. Cheltuielile si veniturile vor fi grupate pe conturi din clasele de conturi de cheltuieli si venituri, potrivit planului de conturi general aplicabil.
In decont se inscriu si alte transferuri, reprezentand valoarea mijloacelor banesti, a profitului realizat, amortizarea mijloacelor fixe si alte sume rezultate din operatiunile in participatie.
Taxare 2025 Noutatile Codului fiscal
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Circula:
- exemplarul 1 - la compartimentul care primeste decontul;
- exemplarul 2 - ramane la compartimentul care tine contabilitatea operatiunilor in participatie si care intocmeste decontul.
Decontul se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil, iar continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:
- denumirea unitatii emitente si destinatare; codul de identificare fiscala; sediul (localitatea, str., numar); judetul;
- denumirea, numarul si data (ziua, luna, anul) intocmirii formularului;
- numarul curent; simbolul contului debitor/creditor; denumirea contului creditor pentru cheltuielile si sumele transmise; denumirea contului debitor pentru veniturile si sumele primite; valoarea transmisa conform contractului de asociere in participatie;
- semnaturi: conducatorul unitatii, inclusiv stampila, conducatorul compartimentului financiar-contabil.