email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Contract de leasing operational: Optiunea de cumparare a bunurilor. Cum executam inregistrarile contabile?

leasingOMFP 3055/2009valoare reziduala





O societate detine 7 contracte de leasing operational care urmeaza sa expire si se ia decizia achizitionarii lor, fiind primita factura de valoare reziduala. Vom vedea care sunt inregistrarile contabile si in ce masura factura de valoare reziduala trebuie declarata in 390.

Raspuns:

Pe parcursul derularii contractelor de leasing operational, ati platit un serviciu, respectiv o chirie asupra bunurilor, efectuind inregistrarea 612 = 401 - cu valoarea chiriei.
De asemenea, la inceputul contractelor trebuia inregistrata in debitul contului 8036 valoarea acestora, iar la fiecare plata de redeventa trebuia creditat contul 8036.
 
Din punct de vedere juridic, pe toata durata acestor contracte, dvs nu ati dobindit calitatea de proprietar al bunurilor, platitnd doar chiria.  La finalul acestor contracte, daca ati decis sa le achizitionati, inseamna ca vi se vor transfera in totalitate riscurile si beneficiile asupra bunurilor, devenind astfel proprietar al acestora.
 
Factura de valoare reziduala pe care a intocmi-o furnizorul reprezinta documentul prin care dvs achizitionati bunurile respective.
 
Inregistrarile contabile pe baza facturii pentru achizitionarea bunurilor se fac in functie de destinatia pe care o dati dvs acestor bunuri:
- daca fiecare bun are o valoare mai mare de 1800 lei (incluzind toate taxele si comisioanele) si durata de functionare este mai mare de 1 an si doriti sa le utilizati pentru desfasurarea activitatii economice a firmei, obtinind beneficii economice viitoare, atunci vor fi inregistrate ca mijloace fixe:
2xx = 404
- daca valoarea fiecaruia este mai mica de 1800 lei si durata de functionare este mai mica de 1 an, atunci le puteti inregistra in categoria obiectelor de inventar:
303 = 401
- daca le achizitionati pentru a fi revindute ca marfa, atunci inregistrarea este:
371 = 401
Mentionam ca in costul de achizitie al bunurilor trebuie incluse toate taxele, comisioanele, transportul si alte cheltuieli efectuate pentru aducerea acestora la locul de depozitare.
 
Factura de valoare reziduala va fi declarata in 390 numai daca furnizorul este situat intr-un stat membru UE si va transmite un cod valabil de inregistrare in scop de TVA dintr-un alt stat membru decit Romania.
In aceasta situatie, inainte de efectuarea achizitiei intracomunitare de bunuri, trebuie sa va inscrieti in Registrul operatorilor intracomunitari.
 
De asemenea, daca achizitia este intracomunitara, pe linga inregistrarile de mai sus, trebuie evidentiat si TVA de plata, prin mecanismul taxarii inverse, inregistrindu-se: 4426 = 4427.
Daca achizitia este efectuata de la un furnizor situat in Romania, atunci se va evidentia TVA inscris in factura de la furnizor:
4426 = 401 (404).
In acest caz, evident, factura nu se declara in 390.
 
Baza legala:
- art. 95, 96, 97, 100 din Reglementarile Contabile din 29 octombrie 2009 conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene, aprobate prin OMFP 3055/2009 ;
- art. 156 din Reglementarile Contabile din 29 octombrie 2009 conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene, aprobate prin OMFP 3055/2009 ;
- Functiunea contului 8036 "Redevente, locatii de gestiune, chirii si alte datorii asimilate" din aceleasi reglementari;
- art. 156 ^4 din codul fiscal ;
- art. 158^2 din codul fiscal.



de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
leasingOMFP 3055/2009valoare reziduala


Data aparitiei: 08 Martie 2012

Votati articolul "Contract de leasing operational: Optiunea de cumparare a bunurilor. Cum executam inregistrarile contabile?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X