email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Institutie publica. Cum inregistram leasingul financiar?

TVAinregistrare leasing financiarOMFP 1917/2005cost de achizitieleasinginregistrari contabile


Vom oferi mai jos monografia contabila privind achizitionarea unui autoturism in leasing financiar.

Avem urmatoarele date:

- capital + valoare reziduala = 10.970 euro (curs istoric 4.3780)
- dobanda 1994.67 euro
- servicii- 699.4 euro
- TVA- 3279.21 euro (aceasta este una dintre probleme ca nu stiu cum sa cuprind TVA in contari, nefiind platitori de TVA)
- asigurare trafic- 171.6 euro
- CASCO -  3.425 euro

Solutia consultantului:

Dupa cum am observat din datele informative, sunteti institutie publica.

Potrivit prevederilor din Capitolul VIII MONOGRAFIE PRIVIND INREGISTRAREA IN CONTABILITATE A PRINCIPALELOR OPERATIUNI  din Normele metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, planul de conturi pentru institutii publice si instructiunile de aplicare a acestuia  aprobate prin OMFP 1917/2005, pentru Leasing financiar - in situatia in care activele fixe achizitionate se supun amortizarii, sunt redate urmatoarele inregistrari:

- active fixe corporale primite conform contractului incheiat, la valoarea de intrare

2133 "Mijloace de transport"=167 "Alte imprumuturi si datorii asimilate" cu valoarea mijlocului fix, prevazuta in contract, mai putin dobanda.

Concomitent intregistrare mijloc fix in contul extrabilantier

8036 "Chirii si alte datorii asimilate"    
evidentierea dobanzii aferente contractului de leasing
 471 "Cheltuieli inregistrate in avans" =168 "Dobanzi aferente imprumuturilor si datoriilor asimilate"

Inregistrarea ratelor pe baza facturilor primite:

                      %           =   404 "Furnizori de imobilizari"
167 "Alte imprumuturi si datorii asimilate"
168 ""Dobanzi aferente imprumuturilor si datoriilor asimilate"
628"Alte cheltuieli cu serviciile prestate de terti"
613"Cheltuieli cu primele de asigurare"
Si inregistrarea cheltuielilor cu dobanda :

666"Cheltuieli privind dobanzile"=471 "Cheltuieli inregistrate in avans"  

Potrivit prevederilor pct 2.8  din Normele metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, planul de conturi pentru institutii publice si instructiunile de aplicare a acestuia aprobate prin OMFP 1917/2005, costul de achizitie al bunurilor cuprinde: pretul de cumparare, taxele de import si alte taxe (cu exceptia acelora pe care institutia publica le poate recupera de la autoritatile fiscale), cheltuielile de transport, manipulare si alte cheltuieli care pot fi atribuibile direct achizitiei bunurilor respective.

Astfel, TVA se inregistreaza in costul ratelor, dobanzii, serviciilor prestate de terti nefiind evidentiata distinct.

La data contractului, recomandarea este sa inregistrati valoarea mijlocului fix la valoarea fara TVA si ulterior sa majorati valoarea mijlocului fix cu suma ce este inscrisa pe facturi.

Plata facturii:

404 "Furnizori de imobilizari" = 560/561 "Disponibil al institutiilor publice finantate integral din venituri proprii"

 Lunar, se inregistreaza amortizarea:

6811 "Cheltuieli cu amortizari" = 2813 "Amortizarea instalatiilor, mijloacelor de transport, animalelor si plantatiilor".


de Mihaela Pascu

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
TVAinregistrare leasing financiarOMFP 1917/2005cost de achizitieleasinginregistrari contabile

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 05 Iunie 2013


Votati articolul "Institutie publica. Cum inregistram leasingul financiar?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Ce grila salarizare si incadrare ?

Intrebare: Buna ziua !

Revin la Subiectul:
reincadrarea salariatilor - din 01.07.2017 ? + si acum, se poate face reinacdrarea, retroactiva, si se pot acorda diferente de salariu ? + daca nu era buget ?

Va rog din suflet sa imi spuneti - personalul secretara, casiera, juristul, referentul de la Resurse Umane din ce categorie face parte ? Unde pot sa il incadrez ?

pentru ca la alte muzee, la alte biblioteci si la administratie nu pot sa ii incadrez ....
pentru ca institutia noastra care are un personal atat de divers,
pentru ca este un muzeu de nivel judetean aflat in subordinea Consiliului Judetean,

nu stiu unde sa incadrez ca sa nu gresesc ....

Consiliul Judetean a aprobat doar Organigrama institutiei noastre care a ramas la fel din anul 2011.

Consiliul Judetean nu a facut si incadrarea personalului institutiei noastre.

Daca Consiliul Judetean este ordonatorul principal de credite,
iar institutia noastra este ordonator de credite, fiind subordonata Consiliului Judetean, cine va trebui sa faca incadrarea intregului personal ? pe compartimente /birouri /.... si cine va trebui sa stabileasca salariile personalului cf. Legii nr.153 /2017 ?

Va rog din tot sufletul sa imi explicati cum se procedeaza ?

Raspuns: Dar in cazul in care Consiliul Judetean nu aproba cele de mai sus, - cum se va face reincadrarea...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 05 Iunie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 5 + 1 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X