email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Institutie publica. Cum inregistram leasingul financiar?

TVAinregistrare leasing financiarOMFP 1917/2005cost de achizitieleasinginregistrari contabile


Vom oferi mai jos monografia contabila privind achizitionarea unui autoturism in leasing financiar.

Avem urmatoarele date:

- capital + valoare reziduala = 10.970 euro (curs istoric 4.3780)
- dobanda 1994.67 euro
- servicii- 699.4 euro
- TVA- 3279.21 euro (aceasta este una dintre probleme ca nu stiu cum sa cuprind TVA in contari, nefiind platitori de TVA)
- asigurare trafic- 171.6 euro
- CASCO -  3.425 euro

Solutia consultantului:

Dupa cum am observat din datele informative, sunteti institutie publica.

Potrivit prevederilor din Capitolul VIII MONOGRAFIE PRIVIND INREGISTRAREA IN CONTABILITATE A PRINCIPALELOR OPERATIUNI  din Normele metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, planul de conturi pentru institutii publice si instructiunile de aplicare a acestuia  aprobate prin OMFP 1917/2005, pentru Leasing financiar - in situatia in care activele fixe achizitionate se supun amortizarii, sunt redate urmatoarele inregistrari:

- active fixe corporale primite conform contractului incheiat, la valoarea de intrare

2133 "Mijloace de transport"=167 "Alte imprumuturi si datorii asimilate" cu valoarea mijlocului fix, prevazuta in contract, mai putin dobanda.

Concomitent intregistrare mijloc fix in contul extrabilantier

8036 "Chirii si alte datorii asimilate"    
evidentierea dobanzii aferente contractului de leasing
 471 "Cheltuieli inregistrate in avans" =168 "Dobanzi aferente imprumuturilor si datoriilor asimilate"

Inregistrarea ratelor pe baza facturilor primite:

                      %           =   404 "Furnizori de imobilizari"
167 "Alte imprumuturi si datorii asimilate"
168 ""Dobanzi aferente imprumuturilor si datoriilor asimilate"
628"Alte cheltuieli cu serviciile prestate de terti"
613"Cheltuieli cu primele de asigurare"
Si inregistrarea cheltuielilor cu dobanda :

666"Cheltuieli privind dobanzile"=471 "Cheltuieli inregistrate in avans"  

Potrivit prevederilor pct 2.8  din Normele metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, planul de conturi pentru institutii publice si instructiunile de aplicare a acestuia aprobate prin OMFP 1917/2005, costul de achizitie al bunurilor cuprinde: pretul de cumparare, taxele de import si alte taxe (cu exceptia acelora pe care institutia publica le poate recupera de la autoritatile fiscale), cheltuielile de transport, manipulare si alte cheltuieli care pot fi atribuibile direct achizitiei bunurilor respective.

Astfel, TVA se inregistreaza in costul ratelor, dobanzii, serviciilor prestate de terti nefiind evidentiata distinct.

La data contractului, recomandarea este sa inregistrati valoarea mijlocului fix la valoarea fara TVA si ulterior sa majorati valoarea mijlocului fix cu suma ce este inscrisa pe facturi.

Plata facturii:

404 "Furnizori de imobilizari" = 560/561 "Disponibil al institutiilor publice finantate integral din venituri proprii"

 Lunar, se inregistreaza amortizarea:

6811 "Cheltuieli cu amortizari" = 2813 "Amortizarea instalatiilor, mijloacelor de transport, animalelor si plantatiilor".



de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

PFA 2024. Ce SOLUTII si AVANTAJE mai sunt?


Important: PFA-urile au fost grav lovite de modificarile Codului Fiscal Mai e ceva de facut pentru a fi rentabile?
Legislatia pentru PFA s-a schimbat!

CUM se aplica, CAT ne afecteaza si (mai ales)
CE SOLUTII exista pentru a ne salva?

Afla acum care sunt solutiile ingenioase oferite de expertul Horatiu Sasu parcurgand lucrarea PFA/II/IF: Taxe, impozite, deduceri, contributii!
Vei gasi aici explicatii si exemple 100% practice, cu aplicabilitate certa si imediata!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
TVAinregistrare leasing financiarOMFP 1917/2005cost de achizitieleasinginregistrari contabile


Data aparitiei: 05 Iunie 2013

Votati articolul "Institutie publica. Cum inregistram leasingul financiar?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X