email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Este obligatoriu Certificatul privind nedeductibilitarea

nedeductibilitatea TVAcertificatcerere de rambursareTVA

Necesitatea obtinerii "Certificatului privind nedeductibilitatea TVA aferente cheltuielilor cuprinse in cererea de rambursare"

Certificatul privind nedeductibilitatea TVA aferente cheltuielilor cuprinse in cererea de rambursare este necesar persoanelor - contribuabili beneficiari ai proiectelor finantate prin programe operationale - care solicita autoritatii de management al programelor operationale finantate din instrumente structurale In cadrul obiectivului convergenta rambursarea cheltuielilor eligibile, reprezentand taxa pe valoarea adaugata nedeductibila, efectuate de beneficiari In cadrul proiectelor finantate din instrumente structurale.

In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 849 din 30 noiembrie 2011 a fost publicata Hotararea Guvernului nr.1135/2011 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr.759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate In cadrul operatiunilor finantate prin programele operationale. Aceasta completeaza H.G. 759 cu art. 11^1, ale carui prevederi se aplica proiectelor depuse dupa 1 ianuarie 2012.

Conform art. 11^1 cheltuiala cu taxa pe valoarea adaugata nedeductibila, potrivit legii, este eligibila pentru toate programele operationale finantate din instrumente structurale daca este aferenta unor cheltuieli eligibile efectuate in cadrul proiectelor finantate din instrumente structurale.

Potrivit dispozitiilor alin.(3) al articolului mentionat , In vederea rambursarii cheltuielilor eligibile, beneficiarii au obligatia depunerii, ca anexa a fiecarei cereri de rambursare, a unei declaratii pe propria raspundere privind nedeductibilitatea taxei pe valoarea adaugata aferenta cheltuielilor cuprinse In cererea de rambursare, certificata de organul fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Certificatul privind nedeductibilitatea TVA aferente cheltuielilor cuprinse in cererea de rambursare reprezinta certificarea de catre ANAF a acestei declaratii pe proprie raspundere.

Organul fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala are obligatia certificarii declaratiei In termen de maximum 3 zile lucratoare de la data depunerii de catre beneficiar a unei solicitari In acest sens, Insotita de documentele justificative necesare.

Procedura de certificare a declaratiei privind nedeductibilitatea TVA aferente cheltuielilor cuprinse In cererea de rambursare, precum si modelul si continutul formularului "Certificat privind nedeductibilitatea TVA aferente cheltuielilor cuprinse In cererea de rambursare" sunt prevazute in Ordinul ministrului finantelor publice nr.33/2012 publicat in Monitorul Oficial al Romaniei partea I nr.33/16.01.2012.

OMFP 33/2012 a fost completat prin OMFP 426/2013 publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 203, din 10 aprilie 2013, care introduce urmatoarea exceptie (de la regula de aplicare pentru proiectele finantate din instrumente structurale, depuse dupa data de 1 ianuarie 2012) : in cazul proiectelor de grant/strategice finantate prin Programul operational sectorial «Dezvoltarea resurselor umane», OMFP 33 se aplica proiectelor aflate in derulare la data de 10 august 2012, precum si pentru cele depuse dupa aceasta data.


Anca Ivanov
Expert contabil

NOUTATI din Legislatia Contabila

Atentie la noutatile privind PROCEDURILE CONTABILE!


Important: modificarile fiscale privind subiectele sensibile pentru orice contabil sunt luate acum in vizor in lucrarea specializata Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale:

• ajustarea pentru depreciere
• TVA
• contributii sociale
• contributia asiguratorie pentru munca
• impozite si taxe locale
  - decontarea unei parti din salariu
  - organizarea adunarilor generale ale actionarilor

Va oferim 40 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala! 

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
nedeductibilitatea TVAcertificatcerere de rambursareTVA


Data aparitiei: 18 Aprilie 2013

Votati articolul "Este obligatoriu Certificatul privind nedeductibilitarea":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X