email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Balanta de verificare. MODEL 2023

Balanta de verificare. MODEL 2023
balanta de verificaresoldurile finaleexercitiu financiarcontabilitatea sintetica

Balanta de verificare este documentul contabil folosit pentru verificarea exactitatii inregistrarilor contabile si controlul concordantei dintre contabilitatea sintetica si cea analitica, precum si principalul instrument pe baza caruia se intocmesc situatiile financiare.

Balanta de verificare a conturilor sintetice, precum si balantele de verificare ale conturilor analitice se intocmesc cel putin anual, la incheierea exercitiului financiar sau la termenele de intocmire a situatiilor financiare periodice, la alte perioade prevazute de actele normative in vigoare, si ori de cate ori se considera necesar. 

Comanda acum lucrarea Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz. Alege solutiile inteligente oferite de expertii contabili - autori ai lucrarii! Foloseste experienta lor in lucrul cu balantele de verificare! Capata aceeasi dexteritate in “citirea” si intrepretarea lor! Ia masuri inteligente pentru finatele firmei tale sau ale clientului tau!

Balanta de verificare 2023. Descarca ultima versiune

In data de 17 februarie 2023, pe site-ul Ministerului Finantelor Publice a fost actualizat formularul F1102 - Balanta de verificare cu versiunea 092

Descarca balanta de verificare - F1102 actualizata in 17 februarie 2023
 

Ce cuprinde balanta de verificare si la ce serveste?

Balanta de verificare cuprinde pentru toate conturile unitatii urmatoarele elemente: simbolul si denumirea conturilor, in ordinea din planul de conturi aplicabil, soldurile initiale sau totalul sumelor debitoare si creditoare ale lunii precedente, dupa caz, rulajele curente debitoare si creditoare, totalul sumelor debitoare si creditoare, soldurile finale debitoare sau creditoare.


Balanta de verificare serveste la:

- verificarea inregistrarii corecte in contabilitate a operatiunilor efectuate;
- controlul concordantei dintre contabilitatea sintetica si analitica;
- intocmirea situatiilor financiare si raportarilor contabil stabilite potrivit legii.

Balanta de verificare se intocmeste cel putin la incheierea exercitiului financiar, la termenele de intocmire a situatiilor financiare, a raportarilor contabile, precum si la finele perioadei pentru care entitatea trebuie sa intocmeasca declaratia privind impozitul pe profit/venit, potrivit legii.
 

Balanta de verificare cuprinde urmatoarele elemente:

- simbolul si denumirea conturilor;
- soldurile initiale debitoare si creditoare;
- totalul sumelor debitoare si creditoare ale lunii precedente, dupa caz;
- rulajele curente debitoare si creditoare; totalul rulajelor debitoare si creditoare, dupa caz;
- totalul sumelor debitoare si creditoare; soldurile finale debitoare sau creditoare.

Citeste si: Folosirea programului SAP. La ce trebuie sa fie firmele atente privind balanta de verificare?

Intocmirea balantei de verificare

Balanta de verificare se intocmeste de regula lunar si ori de cate ori este necesar, in scopul verificarii exactitatii inregistrarilor efectuate.

Pentru intocmirea balantei de verificare este necesar sa se realizeze urmatoarele lucrari, dupa cum urmeaza:

- toate documentele justificative ce consemneaza operatii economice se conteaza si se inregistreaza in ordine cronologica in registrul - jurnal;

- se trec toate operatiile din registrul jurnal in registrul Cartea Mare (sau fise de conturi), adica din evidenta cronologica in evidenta sistematica;

- se totalizeaza sumele din debitul si creditul fiecarui cont deschis in registrul cartea mare si se determina soldurile finale ale acestora;

- se transcriu datele din conturile deschise in evidenta sistematica (solduri initiale, rulaje, total sume, solduri finale) in formularul de balanta de verificare;

- se totalizeaza colanele balantei de verificare si se verifica egalitatile dintre coloanele perechi, proprii balantei. Se verifica, de asemenea, daca totalul rulajelor stabilite in cadrul balantei de verificare este egal cu totalul rulajelor din registrul jurnal.

Pentru exemplificarea modului de intocmire a balantei de verificare se prezinta in continuare un model, pornindu-se de la operatiile economice ce trebuiesc inregistrate in contabilitate.


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatia Contabila

PFA 2024. Ce SOLUTII si AVANTAJE mai sunt?


Important: PFA-urile au fost grav lovite de modificarile Codului Fiscal Mai e ceva de facut pentru a fi rentabile?
Legislatia pentru PFA s-a schimbat!

CUM se aplica, CAT ne afecteaza si (mai ales)
CE SOLUTII exista pentru a ne salva?

Afla acum care sunt solutiile ingenioase oferite de expertul Horatiu Sasu parcurgand lucrarea PFA/II/IF: Taxe, impozite, deduceri, contributii!
Vei gasi aici explicatii si exemple 100% practice, cu aplicabilitate certa si imediata!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
balanta de verificaresoldurile finaleexercitiu financiarcontabilitatea sintetica


Data aparitiei: 11 August 2017
Ultima actualizare: 21 Februarie 2023

Votati articolul "Balanta de verificare. MODEL 2023":
Rating:

Nota: 4.01 din 5 din 101 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X