email
MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Ministerul Muncii a publicat procedura de sprijin pentru telesalariati. Lista de bunuri si documentele obligatorii pentru angajatori

Ministerul Muncii a publicat procedura de sprijin pentru telesalariati. Lista de bunuri si documentele obligatorii pentru angajatori
telesalariatiministerul munciiOUG 132/2020

Ministerul Muncii a publicat, in dezbatere publica, un proiect de ordin ce stabileste modalitatea de acordare a sprijinului pentru telesalariati. 

In document sunt mentionate categoriile de bunuri ce pot fi cumparate din banii primiti de la stat, adica 2.500 de lei pentru fiecare telesalariat, dar si actele pe care trebuie sa le depun angajatorii pentru a beneficia de acest sprijin financiar. 
 

Este important de retinut faptul ca aceasta procedura inca NU se aplica pana la publicarea documentului in Monitorul Oficial.


Ce bunuri pot fi cumparate pentru telesalariati din banii de la stat?
 

Categoriile de bunuri ce pot fi achizitionate potrivit art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 sunt urmatoarele:

1. Sisteme de calcul tip laptop/notebook;
2. Tablete;


3. Smartphone;
4. Echipamente periferice de intrare si iesire aferente bunurilor prevazute la pct.1-3;
5. Echipamente necesare conectarii la internet a bunurilor prevazute la pct.1-3;
6. Licente aferente sistemelor de operare si aplicatiilor software aferente bunurilor prevazute la pct.1-3 necesare pentru desfasurarea activitatii in regim de telemunca, in conformitate cu prevederile Legii nr. 81/2018.
 

Ce acte trebuie sa depuna angajatorii? 

Angajatorii transmit, prin mijloace electronice, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau,  dupa caz, a municipiului Bucuresti, in raza carora isi au sediul social, urmatoarele documente, pentru care isi asuma raspunderea privind corectitudinea si veridicitatea datelor inscrise:

a) o cerere semnata si datata de reprezentantul legal, potrivit modelului prevazut in Anexa nr. 2;
b) o declaratie pe propria raspundere, data prin reprezentantul legal, potrivit modelului prevazut in
Anexa nr. 3;
c) lista telesalariatilor pentru care se solicita acordarea sumei prevazute de art. 6 alin. (1) din
ordonanta de urgenta, potrivit modelului prevazut in Anexa nr. 4.

In situatia identificarii unor inadvertente in documentele transmise, agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti solicita angajatorilor clarificari scrise si/sau prezentarea de documente suplimentare.

 Plata din bugetul asigurarilor pentru somaj a sumelor prevazute se face in limita fondurilor alocate cu aceasta destinatie, in ordinea depunerii cererilor, pana la 31 decembrie 2020, prin virament in conturile deschise de angajatori la institutiile de credit, in termen de 10 zile de la data inregistrarii documentatiei complete. Termenul de 10 zile curge de la data inregistrarii la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti a clarificarilor scrise si/sau a documentelor suplimentare solicitate.

Angajatorii au obligatia de a transmite, in termen de 30 de zile, prin mijloace electronice, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti, care au efectuat plata sumelor, urmatoarele documente justificative:

a) facturile fiscale emise de catre furnizorii de bunuri si servicii tehnologice;
b) bonurile fiscale sau extrasele de cont care sa ateste plata facturilor prevazute la lit. a);
c) fisele de evidenta a materialelor de natura obiectelor de inventar date in folosinta telesalariatilor, intocmite conform modelului prevazut in anexa nr. 3 la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile;
d) bonurile de miscare a mijloacelor fixe date in folosinta salariatilor, intocmite conform modelului prevazut in anexa nr. 3 la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2634/2015
e) situatia cu serviciile tehnologice pe care angajatorul le asigura fiecarui telesalariat.
 

ATENTIE! 

In cazul nerespectarii obligatiei de a trimite aceste documente justificative, in 30 de zile de la data expirarii termenului pentru depunerea actelor referitoare la achizitia bunurilor, angajatorii restituie integral suma acordata, in contul de trezorerie al  agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti, care au efectuat plata sumelor.
 

Consultati documentele atasate mai jos:

ANEXA 2 - Cererea

ANEXA 3 - Declaratia pe propria raspundere

ANEXA 4 - Lista telesalariatilor pentru care se solicita sprijinul

de Ghinea Viorica

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
telesalariatiministerul munciiOUG 132/2020

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 26 August 2020


Votati articolul "Ministerul Muncii a publicat procedura de sprijin pentru telesalariati. Lista de bunuri si documentele obligatorii pentru angajatori":
Rating:

Nota: 4.83 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Politici contabile privind taxa pe valoare adaugata

Intrebare: Trebuie sa fac un studiu de caz, cu tabele, statistica pe aceasta tema...si nu stiu ce anume sa scriu, ma puteti ajuta cu un sfat, va rog!!

Raspuns: Consultati legea contabilitatii, Codul fiscal si Normele de aplicare ale acestuia, Ordinul...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 26 August 2020 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 10 + 2 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2020 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X