Ministerul Muncii a publicat, in dezbatere publica, un proiect de ordin ce stabileste modalitatea de acordare a sprijinului pentru telesalariati.
In document sunt mentionate categoriile de bunuri ce pot fi cumparate din banii primiti de la stat, adica 2.500 de lei pentru fiecare telesalariat, dar si actele pe care trebuie sa le depun angajatorii pentru a beneficia de acest sprijin financiar.
Este important de retinut faptul ca aceasta procedura inca NU se aplica pana la publicarea documentului in Monitorul Oficial.
Ce bunuri pot fi cumparate pentru telesalariati din banii de la stat?
Categoriile de bunuri ce pot fi achizitionate potrivit art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 sunt urmatoarele:
1. Sisteme de calcul tip laptop/notebook;
2. Tablete;
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Cartea Verde a Contabilitatii
3. Smartphone;
4. Echipamente periferice de intrare si iesire aferente bunurilor prevazute la pct.1-3;
5. Echipamente necesare conectarii la internet a bunurilor prevazute la pct.1-3;
6. Licente aferente sistemelor de operare si aplicatiilor software aferente bunurilor prevazute la pct.1-3 necesare pentru desfasurarea activitatii in regim de telemunca, in conformitate cu prevederile Legii nr. 81/2018.
Ce acte trebuie sa depuna angajatorii?
Angajatorii transmit, prin mijloace electronice, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti, in raza carora isi au sediul social, urmatoarele documente, pentru care isi asuma raspunderea privind corectitudinea si veridicitatea datelor inscrise:
a) o cerere semnata si datata de reprezentantul legal, potrivit modelului prevazut in Anexa nr. 2;
b) o declaratie pe propria raspundere, data prin reprezentantul legal, potrivit modelului prevazut in
Anexa nr. 3;
c) lista telesalariatilor pentru care se solicita acordarea sumei prevazute de art. 6 alin. (1) din
ordonanta de urgenta, potrivit modelului prevazut in Anexa nr. 4.
In situatia identificarii unor inadvertente in documentele transmise, agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti solicita angajatorilor clarificari scrise si/sau prezentarea de documente suplimentare.
Plata din bugetul asigurarilor pentru somaj a sumelor prevazute se face in limita fondurilor alocate cu aceasta destinatie, in ordinea depunerii cererilor, pana la 31 decembrie 2020, prin virament in conturile deschise de angajatori la institutiile de credit, in termen de 10 zile de la data inregistrarii documentatiei complete. Termenul de 10 zile curge de la data inregistrarii la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti a clarificarilor scrise si/sau a documentelor suplimentare solicitate.
Angajatorii au obligatia de a transmite, in termen de 30 de zile, prin mijloace electronice, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti, care au efectuat plata sumelor, urmatoarele documente justificative:
a) facturile fiscale emise de catre furnizorii de bunuri si servicii tehnologice;
b) bonurile fiscale sau extrasele de cont care sa ateste plata facturilor prevazute la lit. a);
c) fisele de evidenta a materialelor de natura obiectelor de inventar date in folosinta telesalariatilor, intocmite conform modelului prevazut in anexa nr. 3 la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile;
d) bonurile de miscare a mijloacelor fixe date in folosinta salariatilor, intocmite conform modelului prevazut in anexa nr. 3 la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2634/2015
e) situatia cu serviciile tehnologice pe care angajatorul le asigura fiecarui telesalariat.
ATENTIE!
In cazul nerespectarii obligatiei de a trimite aceste documente justificative, in 30 de zile de la data expirarii termenului pentru depunerea actelor referitoare la achizitia bunurilor, angajatorii restituie integral suma acordata, in contul de trezorerie al agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti, care au efectuat plata sumelor.
Consultati documentele atasate mai jos:
ANEXA 2 - Cererea
ANEXA 3 - Declaratia pe propria raspundere
ANEXA 4 - Lista telesalariatilor pentru care se solicita sprijinul