email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ministerul Muncii a publicat procedura de sprijin pentru telesalariati. Lista de bunuri si documentele obligatorii pentru angajatori

Ministerul Muncii a publicat procedura de sprijin pentru telesalariati. Lista de bunuri si documentele obligatorii pentru angajatori
telesalariatiministerul munciiOUG 132/2020

Ministerul Muncii a publicat, in dezbatere publica, un proiect de ordin ce stabileste modalitatea de acordare a sprijinului pentru telesalariati. 

In document sunt mentionate categoriile de bunuri ce pot fi cumparate din banii primiti de la stat, adica 2.500 de lei pentru fiecare telesalariat, dar si actele pe care trebuie sa le depun angajatorii pentru a beneficia de acest sprijin financiar. 
 

Este important de retinut faptul ca aceasta procedura inca NU se aplica pana la publicarea documentului in Monitorul Oficial.


Ce bunuri pot fi cumparate pentru telesalariati din banii de la stat?
 

Categoriile de bunuri ce pot fi achizitionate potrivit art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 sunt urmatoarele:

1. Sisteme de calcul tip laptop/notebook;
2. Tablete;


3. Smartphone;
4. Echipamente periferice de intrare si iesire aferente bunurilor prevazute la pct.1-3;
5. Echipamente necesare conectarii la internet a bunurilor prevazute la pct.1-3;
6. Licente aferente sistemelor de operare si aplicatiilor software aferente bunurilor prevazute la pct.1-3 necesare pentru desfasurarea activitatii in regim de telemunca, in conformitate cu prevederile Legii nr. 81/2018.
 

Ce acte trebuie sa depuna angajatorii? 

Angajatorii transmit, prin mijloace electronice, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau,  dupa caz, a municipiului Bucuresti, in raza carora isi au sediul social, urmatoarele documente, pentru care isi asuma raspunderea privind corectitudinea si veridicitatea datelor inscrise:

a) o cerere semnata si datata de reprezentantul legal, potrivit modelului prevazut in Anexa nr. 2;
b) o declaratie pe propria raspundere, data prin reprezentantul legal, potrivit modelului prevazut in
Anexa nr. 3;
c) lista telesalariatilor pentru care se solicita acordarea sumei prevazute de art. 6 alin. (1) din
ordonanta de urgenta, potrivit modelului prevazut in Anexa nr. 4.

In situatia identificarii unor inadvertente in documentele transmise, agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti solicita angajatorilor clarificari scrise si/sau prezentarea de documente suplimentare.

 Plata din bugetul asigurarilor pentru somaj a sumelor prevazute se face in limita fondurilor alocate cu aceasta destinatie, in ordinea depunerii cererilor, pana la 31 decembrie 2020, prin virament in conturile deschise de angajatori la institutiile de credit, in termen de 10 zile de la data inregistrarii documentatiei complete. Termenul de 10 zile curge de la data inregistrarii la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti a clarificarilor scrise si/sau a documentelor suplimentare solicitate.

Angajatorii au obligatia de a transmite, in termen de 30 de zile, prin mijloace electronice, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti, care au efectuat plata sumelor, urmatoarele documente justificative:

a) facturile fiscale emise de catre furnizorii de bunuri si servicii tehnologice;
b) bonurile fiscale sau extrasele de cont care sa ateste plata facturilor prevazute la lit. a);
c) fisele de evidenta a materialelor de natura obiectelor de inventar date in folosinta telesalariatilor, intocmite conform modelului prevazut in anexa nr. 3 la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile;
d) bonurile de miscare a mijloacelor fixe date in folosinta salariatilor, intocmite conform modelului prevazut in anexa nr. 3 la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2634/2015
e) situatia cu serviciile tehnologice pe care angajatorul le asigura fiecarui telesalariat.
 

ATENTIE! 

In cazul nerespectarii obligatiei de a trimite aceste documente justificative, in 30 de zile de la data expirarii termenului pentru depunerea actelor referitoare la achizitia bunurilor, angajatorii restituie integral suma acordata, in contul de trezorerie al  agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti, care au efectuat plata sumelor.
 

Consultati documentele atasate mai jos:

ANEXA 2 - Cererea

ANEXA 3 - Declaratia pe propria raspundere

ANEXA 4 - Lista telesalariatilor pentru care se solicita sprijinul


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Ghidul Practic al Monografiilor Contabile


Atentie: au aparut monografii anului 2022!

Ai la dispozitie 70 monografii:

- noi-noute, variate, complexe, actuale, controversate si legale
- grupate pe domenii de cel mai mare interes
- usor de accesat, usor de inteles, usor de aplicat
- gata de personalizat cu datele operatiunilor tale

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
telesalariatiministerul munciiOUG 132/2020

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 26 August 2020


Votati articolul "Ministerul Muncii a publicat procedura de sprijin pentru telesalariati. Lista de bunuri si documentele obligatorii pentru angajatori":
Rating:

Nota: 4.83 din 5 din 3 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 26 August 2020 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X