Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Monografii Contabile 2014: Cum facem monografia contabila privind plata arendei in natura?

monografie contabilaplata arendei in naturaarendabaza de impozitareinregistrari contabile
Veti regasi mai jos monografia contabila privind plata arendei in natura. Conform contractului, cantitatea de grau cuvenita arendatorului este de 600 Kg*1 leuKg. Vom vedea daca se retine cantitatea de 96 Kg reprezentand cval impozit si se factureaza cantitatea de 504 Kg la care se adauga TVA aferenta sau se factureaza cantitatea de 600 Kg la care se adauga TVA aferenta, precum si daca se descarca gestiunea: cu 600 Kg sau cu 504 kg.

In plus, daca pretul mediu comunicat de Consiliul Judetean este de 0,7 leiKg, impozitul pe arenda se calculeaza pentru 600*1leukg sau pentru 600*0,7 leikg.

In cazul veniturilor obtinute din arendarea bunurilor agricole din patrimoniul personal, venitul brut se stabileste pe baza raportului juridic/contractului incheiat intre parti si reprezinta totalitatea sumelor in bani incasate si/sau echivalentul in lei al veniturilor in natura primite.

Arenda se poate exprima in lei sau in natura

In cazul in care arenda se exprima in natura, evaluarea in lei se va face pe baza preturilor medii ale produselor agricole, stabilite prin hotarari ale consiliilor judetene si, respectiv, ale Consiliului General al Municipiului Bucuresti, ca urmare a propunerilor directiilor teritoriale de specialitate ale Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, hotarari ce trebuie emise inainte de inceperea anului fiscal. Aceste hotarari se transmit in cadrul aceluiasi termen directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, pentru a fi comunicate unitatilor fiscale din subordine.

In cazul in care preturile medii ale produselor agricole au fost modificate in cursul anului fiscal de realizare a venitului noile preturi pentru evaluarea in lei a veniturilor din arenda exprimate in natura, pentru determinarea bazei impozabile, se aplica incepand cu data de 1 a lunii urmatoare comunicarii acestora catre directiile generale regionale ale finantelor publice.

Promotii si politici de discount
Promotii si politici de discount

Vezi detalii

Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii




Venitul net din arenda se stabileste la fiecare plata prin deducerea din venitul brut a cheltuielilor determinate prin aplicarea cotei de 25% asupra venitului brut.

Pentru recunoasterea deductibilitatii cheltuielii stabilite forfetar proprietarul nu este obligat sa prezinte organului fiscal documente justificative.

Cheltuiala deductibila aferenta venitului, stabilita in cota forfetara de 25% aplicata la venitul brut, reprezinta impozitele si taxele pe proprietate datorate potrivit legii, comisionul retinut de intermediari, primele de asigurare platite pentru bunul cedat spre folosinta eventuale nerealizari ale veniturilor din arendare scontate, generate de conditii naturale nefavorabile, cum ar fi: grindina, seceta, inundatii, incendii si altele asemenea.

Impozitul pe veniturile din arenda se calculeaza prin retinere la sursa de catre platitorii de venit la momentul platii venitului, prin aplicarea cotei de 16% asupra venitului net, impozitul fiind final.
Impozitul astfel calculat si retinut pentru veniturile din arenda se vireaza la bugetul de stat pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a fost retinut.

Befeciarii veniturilor din arenda, depun anual o declaratie privind venitul realizat la organul fiscal competent, pentru fiecare an fiscal, pana la data de 25 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului.

Incepand cu data de 1 ianuarie 2014 contribuabilii care realizeaza venituri din arendarea bunurilor agricole in regim de retinere la sursa a impozitului datoreaza contributie individuala de asigurari sociale de sanatate in cursul anului, platitorii de venituri avand obligatia calcularii, retinerii si virarii sumelor respective.

Baza lunara de calcul al contributiei de asigurari sociale de sanatate este diferenta dintre venitul brut si cheltuiala deductibila determinata prin aplicarea cotei de 25% asupra venitului brut, si nu poate fi mai mica decat un salariu de baza minim brut pe tara, daca acest venit este singurul asupra caruia se calculeaza contributia.

La aceasta baza se aplica cota de contributie individuala de 5,5%.

Declaratii depuse de paltitorii de venituri

Platitorii de venituri din arenda (arendasii) au obligatia declararii impozitului pe venit si al obligatiilor reprezentand contributiile individuale de asigurari sociale de sanatate retinute la sursa, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a fost retinut prin depunerea Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - Declaratia 112

Din punct de vedere al TVA

Operatiunile de arendare sunt operatiuni scutite de taxa.

In cazul platii arendei in natura trebuie avut in vedere ca operatiunile prevazute la art. 130 din Codul fiscal, includ orice livrari de bunuri/prestari de servicii a caror plata se realizeaza printr-o alta livrare/prestare, inclusiv plata prin produse agricole, care constituie livrare de bunuri, a arendei, care constituie o prestare de servicii.

In cazul unei operatiuni care implica o livrare de bunuri in schimbul unei prestari de servicii, fiecare persoana impozabila se considera ca a efectuat o livrare de bunuri si/sau o prestare de servicii cu plata.

Numai produsele efectiv livrate de arendas arendatorului reprezinta livrare de bunuri in sensul TVA, in conformitate cu prevederile art. 128 alin. (1) din Codul fiscal.
Taxa pe valoarea adaugata colectata se determina in functie de contractele incheiate dupa cum urmeaza:

prin aplicarea cotei de TVA la contravaloarea livrarii in cazul in care rezulta ca:
partile au convenit ca TVA nu este inclusa in contravaloarea livrarii; sau
partile nu au convenit nimic cu privire la TVA.

prin aplicarea procedeului sutei marite in cazul in care rezulta ca partile au convenit ca TVA este inclusa in contravaloarea livrarii.

Conform contract cantitatea de grau cuvenita arendatorului este de 600 Kg*1 leuKg. Se retine cantitatea de 96 Kg reprezentand cval impozit si se factureaza cantitatea de 504 Kg la care se adauga TVA aferenta sau se factureaza cantitatea de 600 Kg la care se adauga TVA aferenta? Cum se descarca gestiunea: cu 600 Kg sau cu 504 kg?

Daca pretul mediu comunicat de Consiliul Judetean este de 0,7 leiKg, impozitul pe arenda se calculeaza pentru 600*1leukg sau pentru 600*0,7 leikg?


Determinarea bazei de calcul a impozitului si CASS si calculul impozitului si contributiei de asigurari sociale de sanatate precum si a cantitatii de produse aferente arendei nete, pe baza preturilor medii comunicate de consiliul judetean

Venitul brut din arenda: 600 kg x 0,7 lei/kg = 420 lei
Venitul net: 420 lei - 420 x 25% = 315 lei
Impozit aferent de retinut si platit: 315 lei x 16% = 50 lei
CASS de retinut si platit: 315 lei x 5,5% = 17 lei

Arenda neta: 420 lei - 50 lei- 17 lei = 353 lei
Produsele ce vor fi livrate sunt cele aferente arendei nete 353 lei
Cantitatea de produse aferenta arendei nete: 353 lei/ 0,7 lei/kg = 504 kg de grau.

Pentru livrarea graului arendasul emite o factura in conformitate cu prevederile art. 155 din Codul fiscal.
In factura emisa se va inscrie cantitatea de produse livrate efectiv.

In ceea ce priveste TVA

Daca prin contract partile nu au convenit nimic cu privire la TVA, se vor livra efectiv 504 kg de grau, iar la valoarea acestora se va calcula TVA aferenta.
504 kg x 0,7 lei/kg = 353 lei
TVA aferenta 353 lei x 24% = 85 lei

Inregistrarea facturii emise pentru livrarea produselor:
411 = % 438

Clienti 701 353
Venituri din vanzarea produselor finite
4427 85
TVA colectata


Inregistrarea arendei datorate la valoarea facturii aferenta produselor livrate la care se adauga impozitul retinut la sursa si valoarea CASS
lei +50 +17 lei = 505 lei

612 = 462 505
Cheltuieli cu redeventele, Creditori diversi
locatiile de gestiune si chiriile


Retinerea impozitului din suma datorata:

462 = 446 50
Creditori diversi Alte impozite, taxe si varsaminte asimilate

5. Retinerea contributiei de asigurari sociale de sanatate
462 = 4314 17
Creditori diversi Contributia angajatilor pentru asigurarile sociale de sanatate

6. Scaderea din gestiune a bunurilor transmise arendatorului la cost de productie
711 = 345
Venituri aferente costurilor Produse finite
stocurilor de produse

7. Compensarea datoriei aferenta arendei cu creanta rezultata din plata prin produsele agricole:
462 = 411 438
Creditori diversi Clienti

8. Plata impozitului si a CASS pana pe data de 25 a lunii urmatoare
% = 5121 67
446 Conturi la banci in lei 50
Alte impozite, taxe si varsaminte asimilat
4314 17
Contributia angajatilor pentru asigurarile sociale de sanatate


Daca, prin contract, partile au convenit ca TVA este inclusa in contravaloarea livrarii, TVA se va determina prin aplicarea procedeului sutei marite prevazut la pct. 23 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a titlului VI „Taxa pe valoarea adaugata”.
504 kg x 0,7 lei/kg = 353 lei este valoarea totala a facturii, inclusiv TVA

TVA aferenta: 353 x 100/124 x 24% = 68 lei
Valoarea produselor efectiv livrate: 353 - 68 lei = 285 lei
Cantitatea de produse livrate efectiv 285/0,600 = 475 kg grau


Inregistrarea facturii emise pentru livrarea produselor:
411 = % 353

Clienti 701 285
Venituri din vanzarea produselor finite
4427 68
TVA colectata


Inregistrarea cheltuielii cu arenda la valoarea facturii aferente produselor livrate la care se adauga impozitul retinut la sursa:

353 lei + 50 + 17 = 420 lei:

612 = 462 420
Cheltuieli cu redeventele, Creditori diversi
locatiile de gestiune si chiriile


3. Retinerea impozitului din suma datorata:
462 = 446 50
Creditori diversi Alte impozite, taxe si varsaminte asimilate

4. Retinerea contributiei de asigurari sociale de sanatate
462 = 4314 17
Creditori diversi Contributia angajatilor pentru asigurarile sociale de sanatate

5. Scaderea din gestiune a bunurilor transmise arendatorului la cost de productie efectiv


711 = 345 1.015 Venituri aferente costurilor Produse finite
stocurilor de produse

6. Compensarea datoriei aferenta arendei cu creanta rezultata din plata prin produsele agricole:
462 = 411 353
Creditori diversi Clienti
7. Virarea impozitului si a contributiei de asigurari sociale de sanatate retinut la buget:
% = 5121 67
446 Conturi la banci in lei 50
Alte impozite, taxe si varsaminte asimilat
4314 17
Contributia angajatilor pentru asigurarile sociale de sanatate



Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro




Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 06 Martie 2014


Votati articolul "Monografii Contabile 2014: Cum facem monografia contabila privind plata arendei in natura?":
Rating:

Nota: 3.29 din 5 din 7 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Produse finite acordate salariatilor ca plata in natura

Intrebare: inregistrarea contabila pentru: Se acorda salariatilor produse finite ca plata in natura, la cost de productie de 600 um.TVA-ul de 24% este suportat de catre societate

Raspuns: Avand in vedere prevederile Ordinului 3055/ 2009, ale Codului fiscal precum si ale normelor de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 06 Martie 2014 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: fl*****
Dorim exemple concrete, nu doar legi si articole,sunteti cei mai buni, bravo!
Data adaugarii: 07-Aug-2014
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • De ce ar putea fi mai avantajos sa devii PFA din 2018

    • Veniturile din activitati independente nu au fost ferite de noile modificari fiscale care, in unele cazuri, vor duce la scaderi ale castigului net.  Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 79/2017 a adus astfel modificari importante in domeniul impozitului pe venit si al contributiilor sociale. Claudia Sofianu, Partener EY Romania, a explicat recent, pentru Startupcafe.ro, in ce fel...» citeste mai departe aici

  • Ghidul pentru negocierea contractelor colective de munca, lansat oficial

    • Ministerul Consultarii Publice si Dialogului Social va prezinta principalii pasi de urmat pentru demararea si incheierea procesului de negociere a contractelor colective de munca. In perioada 20 noiembrie - 20 decembrie 2017, angajatorii trebuie sa initieze negocierea contractelor colective de munca pentru punerea in aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.79/2017 privind modificarea Codului Fiscal. Atentie! O propunere de ultima ora ar putea rasturna intreaga situatie:&nbs...» citeste mai departe aici

  • OANAF 3501/2017: Scapati de lista datornicilor cu o conditie!

    • Noile reglementari aduse de ordinul din decembrie 2017 stabileste ca persoanele juridice si fizice pot sa nu mai fie inscrise pe lista datornicilor publicata de ANAF daca indeplinesc o anumita conditie.    In acest sens, ANAF a publicat recent Ordinul nr. 3501/2017 pentru modificarea Procedurii de publicare a listelor debitorilor care inregistreaza obligatii fiscale restante, precum si cuantumul acestor obligatii, aprob...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala din 6-10 decembrie

    • ANAF a publicat un nou buletin informativ in care a inclus actele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei din perioada 6-10 decembrie.    1. Legea nr. 233/2017 privind respingerea Ordonantei Guvernului nr. 14/2015 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 83/2014 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2015, precum si alte masuri in domeniul cheltuielilor publice (...» citeste mai departe aici

  • Contribuabilii vor avea posibilitatea actualizarii online a mentiunilor privind vectorul fiscal

    • De la 1 ianuarie 2018, contribuabilii vor avea posibilitatea de modificare prin intermediul Internetului a categoriilor de obligatii fiscale declarative care sunt inscrise in vectorul fiscal, cu exceptia inregistrarii in scopuri de TVA. Declararea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a mentiunilor privind vectorul fiscal se va face de catre toate categoriile de contribuabili prin completarea ...» citeste mai departe aici

  • Lichidare voluntara. Arhivare documente. Cum procedam cu registrele contabile?

    • In analiza de mai jos, stabilim ce se intampla cu registrele contabile in cazul in care o societate a parcurs etapele de lichidare voluntara urmata de dizolvare si radiere. De asemenea, vom vedea daca trebuie predate toate registrele si documentele aferente din ultimii 10 ani precum si situatiile financiare la arhivele statului sau daca exista si alta optiune. Iata raspunsul specialistului: Cu privire la arhivarea documentelor Ordinul 2634/2015 prevede:&nbs...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X