Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Acordare imprumut. Cum intocmim corect monografia contabila?

dobandaifncontract de imprumutinregistrari contabilecreante imobilizateintreprindere

Acordarea imprumuturilor de catre alte firme reprezinta subiectul analizei noastre. Astfel, urmeaza sa stabilim monografia contabila in situatia in care o firma imprumuta cu suma de 10.000 lei (prin casa) pe o perioada de 12 luni o alta entitate (intreprindere individuala).

Ce conturi intervin in acest caz? Este corect din punct de vedere al procedurii legale? Imprumutul se acorda fara dobanda si are drept scop finantarea activitatii comerciale ale imprumutatului.

Acordarea de imprumuturi in Romania este reglementata de Legea nr. 93/2009 privind institutiile financiare nebancare. Potrivit art. 2 din aceasta lege, acordarea de imprumuturi cu titlu profesional de agentii economici ce nu sunt banci este interzisa.

Implicit, acordarea de imprumuturi cu titlu neprofesional este posibila. Insa, definitorie este prevederea de la art. 2158 din Codul civil, adoptat prin Legea 287/2009, ce stabileste ca atunci cand o persoana acorda un imprumut cu titlu neprofesional nu ii sunt aplicabile dispozitiile legale privind institutiile de credit.

Desigur, pentru a evita opiniile subiective, intre profesional si neprofesional, institutia in masura sa se pronunte in acest sens este Banca Nationala a Romaniei, de la care veti solicita o opinie, conform art. 3 din Legea nr. 93/2009.

In opinia noastra, acordarea imprumutului trebuie sa se faca in baza unui contract de imprumut, conform art. 2158 - 2170 din Codul civil. Acest contract va contine elementele cu privire la acordarea de imprumuturi.

Legea nu prevede autentificarea contractului la un notariat public decat atunci cand se instituie o garantie imobiliara ca si conditie de restituire a imprumutului.

Din punctul de vedere al dobanzii, este dreptul partilor sa negocieze rata dobanzii iar daca partile sunt afiliate se impune ca rata dobanzii sa fie la nivelul pietei.

In concluzie, consideram ca imprumutul poate fi acordat insa este necesar, din motive de prudenta, obtinerea unui punct de vedere al BNR pentru justificarea caracterului neprofesional al imprumutului iar rata dobanzii trebuie sa fie la nivelul pietei.

Inregistrari contabile:
267 "Creante imobilizate" = 5311 "Casa in lei" cu suma de 10.000 lei.

Va propunem acest cont de creante imobilizate ca si contabilizare a cheltuielii, asimiland perioada de 12 luni unui termen lung.


Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii

Examen auditor financiar 2018. Teste de verificare
Examen auditor financiar 2018. Teste de verificare

Vezi detalii

Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018
Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018

Vezi detalii



Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Adrian Benta - Consultant fiscal si doctor in economie

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
dobandaifncontract de imprumutinregistrari contabilecreante imobilizateintreprindere

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 23 Noiembrie 2015


Votati articolul "Acordare imprumut. Cum intocmim corect monografia contabila?":
Rating:

Nota: 3.33 din 5 din 6 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Modul de stergere a unei intrebari facute catre dvs, care sa nu ???

Intrebare: cum pot sterge o intrebare adresata catre dvs. daca am facut o intrebare tampita, sau nefondata, exact datele care erau reale, sau maii bine zis insuficiente, va rog sa imi raspundeti sau cum trebuie sa procedez
Sau puteti sa imi raspunde-ti doar mie?????
Va multumesc

Raspuns: Odata lansata intrebarea, nu aveti posibilitatea stergerii, acestea fiind regulile, doar...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 23 Noiembrie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Descarca ultima versiune pentru Declaratia 300

    • Articol actualizat pe 21 februarie 2018: Declaratia 300 a fost actualizata la ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) nr. 591/2017 privind aprobarea modelului si continutului formularului 300 care a aparut in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 94 din 1 februarie 2017.   Ce este declaratia 300? Declaratia 300 reprezinta decontul de taxa...» citeste mai departe aici

  • Se anunta CONCEDIERI in masa! Patronii IMM sunt nemultumiti de cresterea salariului minim si a contributiilor la part time

    • Un antreprenor din doi va face concedieri, conform unui sondaj online la care au participat patronii de firme mici si mijlocii in perioada 7 - 16 februarie 2018. Acesta este efectul majorarii salariului minim pe economie de la data de  1 ianuarie 2018, dar si a obligatiei de plata a contributiilor sociale pentru angajatii care lucreaza part-time la nivelul intreg al salariului minim pe economie. Potrivit Consiliului National al Intreprinderilor Mici si Mijlocii din Roma...» citeste mai departe aici

  • Societatile de contabilitate sunt obligate sa aiba un ofiter pentru protectia datelor?

    • In studiul de caz de astazi vom dezbate problema legata de desemnarea unui responsabil cu protectia datelor. Dilema este daca societatile de contabilitate si cu departament de resurse uman, departament care actioneaza conform HG 500 sunt obligate sa angajeze cu contract de munca o persoana pentru protectia datelor cu caracter personal.   Iata raspunsul specialistului! H.G. nr. 905/2017 privind registrul general d...» citeste mai departe aici

  • Regimul fiscal aplicat zilierilor. Noutati 2018

    • Zilierul este o persoana fizica ce are capacitate de munca si care desfasoara activitati necalificate, de obicei cu caracter ocazional, pentru un beneficiar.   Activitatea zilierilor este reglementata de urmatoarele: –  Legea nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri, republicata; – Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 52/2011...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X