email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Casa de ajutor reciproc. Cum procedam pentru depunerea situatiilor financiare?

casa de ajutor reciprocdepunerea situatiilor financiaresold debitorcasacreditori diversisituatii financiare

Avem mai jos cazul unei Case de Ajutor Reciproc (ONG si IFN-Institutie Financiara Nebancara), care functioneaza dupa urmatoarele reglementari:

- OG 262000 referitoare la Asociatii si Fundatii;
- Legea 1121996 privind regimul juridic al CAR Salariati;
- Legea 932009 privind institutiile financiare nebancare,

In situatia utilizarii (debitarii) contului 116, legat de inchiderea (creditarea) unor conturi din clasa 6 pentru cheltuieli efectuate in cursul perioadei din fonduri privind activitatile fara scop patrimonial, vom vedea cum se respecta egalitatea dintre rulaj debitor cont 121 si total sume clasa 6.

Pentru depunerea situatiilor finaciare aferente exercitiului 2014, stabilim daca este necesara precizarea in notele explicative a acestei situatii.

Se mentioneaza ca functionarea contului 116 Alte fonduri privind activitatile fara scop patrimonial este prevazuta in Ordinul 1.969 din 2007 privind aprobarea reglementarilor contabile pentru persoanele juridice fara scop patrimonial.

Contul 116 "Alte fonduri privind activitatile fara scop patrimonial" se debiteaza prin creditul conturilor:

    462 "Creditori diversi"
    512 "Conturi curente la banci"
    531 "Casa"
    - cu sumele neutilizate din alte fonduri privind activitatile fara scop patrimonial (exclusiv activitatile cu destinatie speciala), restituite membrilor persoanei juridice fara scop patrimonial in conformitate cu prevederile legale.


    6XX "Cheltuieli ...."
    - la sfarsitul perioadei cu totalul cheltuielilor efectuate in cursul perioadei ce se suporta din alte fonduri privind activitatile fara scop patrimonial (exclusiv activitatile cu destinatie speciala), in conformitate cu prevederile legale.
    645 "Cheltuieli privind asigurarile si protectia sociala"
    - la sfarsitul perioadei, cu soldul debitor al contului reprezentand cheltuieli cu pensiile si alte drepturi cuvenite pensionarilor, potrivit legii.
 
In masura in care este prevazut ca anumite cheltuieli sa se suporte din acest fond, este corecta inchiderea conturilor de cheltuieli prin contul 116 in loc de a fi inchise prin contul 1211.

In acest fel, daca este in mod distinct prevazut, cheltuielile cu amortizarea, salariile si alte cheltuieli prevazute a se suporta din acest fond se inchid prin contul 116 in loc de  contul 1211.

In acest fel este diminuata valoarea fondului astfel constituit cu amortizarea, salariile sau alte cheltuieli prevazute aferente.
 
La functiunea contului 645 este prevazuta posibilitatea ca acesta sa se inchida fie prin contul 1211 in mod normal fie prin contul 116 in conditiile in care din acest fond se acopera efectiv pensiile membrilor.

Astfel, daca se inchide prin contul 116 in loc de contul 1211, rezulta utilizarea efectiva a acestui fond pentru a acoperi cheltuielile respective fara a fi afectat rezultatul exercitiului (va fi majorat astfel excedentul sau va fi diminuat deficitul) ci va fi utilizat fondul creat in acest scop.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu, auditor financiar

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

Atentie la noutatile privind PROCEDURILE CONTABILE!


Important: modificarile fiscale privind subiectele sensibile pentru orice contabil sunt luate acum in vizor in lucrarea specializata Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale:

• ajustarea pentru depreciere
• TVA
• contributii sociale
• contributia asiguratorie pentru munca
• impozite si taxe locale
  - decontarea unei parti din salariu
  - organizarea adunarilor generale ale actionarilor

Va oferim 40 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala! 

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
casa de ajutor reciprocdepunerea situatiilor financiaresold debitorcasacreditori diversisituatii financiare


Data aparitiei: 20 Aprilie 2015

Votati articolul "Casa de ajutor reciproc. Cum procedam pentru depunerea situatiilor financiare?":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X