Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Conta Util: Provizioane pentru dezafectari cladiri si protectia mediului

provizioanedezafectari cladiricheltuieli de exploatarereglementari contabileobligatii de mediu



Mai putin cunoscuta in practica este utilizarea unui provizion ca element al costului de pro ductie, in momentul in care o entitate economica are obligatia de mediu de a repune ac ti vul in situatia anterioara inceperii constructiei. Cel mai usor caz de memorat este cazul unei sonde petroliere, cand dupa finalizarea extractiei proprietarul sondei are obligatia de za fectarii instalatiei si demolarii eventualelor constructii din beton, lasand terenul de copertat.

Reglementarile contabile prevad la pct. 105 alin. (4) din O.M.F.P. nr. 3.055/2009 utilizarea contului de provizioane 1513 "Provizioane pentru dezafectare imobilizari corporale si alte actiuni similare legate de acestea", pentru aceasta obligatie.

Inregistrari contabile constituire provizion:

6812 =                           1513
"Cheltuieli de          "Provizioane pentru
exploatare         dezafectare imobilizari
privind              corporale si alte actiuni
Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG
Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG
Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator
Contabilitatea microintreprinderilor
Contabilitatea microintreprinderilor


provizioanele"        similare legate de acestea"


231 = 722
"Imobilizari           "Venituri din productia
corporale in curs de         de imobilizari corporale"
executie"


O alta categorie de provizioane sunt provizioanele pentru obligatiile de mediu cand obtinerea autorizatiei de mediu din partea autoritatilor se face conditionat de prezentarea unui plan de investitii ce are ca obiect diminuarea poluarii produse de entitatea economica. in general, aceste investitii sunt programate pentru mai multe exercitii financiare si constau in montarea de instalatii si echipamente ce au scopul prevenirii factorilor nocivi de mediu.

Din punct de vedere financiar, aceste investitii sunt estimate inca de la inceput, se cunosc impactul financiar si obligatiile viitoare ale societatii, fapt ce conduce la consituirea unui provizion.

O societate comerciala are ca obiect de activitate morarit si panificatie. In conformitate cu reglementarile in vigoare pentru protectia mediului, a obtinut acordul de mediu conditionat de un plan de investitii esalonat in anul urmator, in valoare de 500.000 lei. Investitia consta in montarea trimestriala a unui numar de 2 filtre de aer.

La intocmirea situatiilor financiare, societatea va tine cont de aceasta datorie exigibila, certa si identificabila si va constitui un provizion conform urmatorului articol contabil:


6812        =             1518 cu suma de 500.000 lei
"Cheltuieli de             "Alte provizioane"
exploatare
privind
provizioanele"


Aceasta cheltuiala este nedeductibila la calculul impozitului pe profit, la reluarea provizionului la venituri vom inregistra un venit neimpozabil.



Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
provizioanedezafectari cladiricheltuieli de exploatarereglementari contabileobligatii de mediu

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 11 Mai 2012


Votati articolul "Conta Util: Provizioane pentru dezafectari cladiri si protectia mediului":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Reincadrarea salariatilor - din 01.07.2017 ? + si acum, se poate face reinacdrarea, retroactiva, si se pot acorda diferente de salariu ? + daca nu era buget ?

Intrebare: Buna ziua !

Astazi, toti salariatii am avut sedinta cu Sindicatul.

S-a discutat faptul ca:
- unii din salariati nu se regasesc pe Grila de salarizare - alte Muzee,
iar altii pe Grila de salarizare - alte Biblioteci.
din Legea nr.153 /2017 - LEGE-CADRU nr. 153 din 28 iunie 2017 privind salarizarea personalului pl?tit din fonduri publice.
Institutia noastra publica este un muzeu judetean
aflat in subordinea Consiliului Judetean.
Toti salariatii suntem personal contractual.
Colegul contabil sef ne-a spus ca ne incadram
la Grila de salarizare - alte Muzee sau alte Biblioteci.

Insa, problemele ridicate au fost:
- unii dintre salariati nu se regasesc pe Grila de salarizare - alte Muzee
si nici pe Grila de salarizare - alte Biblioteci.
Este vorba despre secretara, sofer, casiera, jurist, ingrijitori.
S-a discutat ca acesti salariati fac parte din familia ocupationala Administratie
si ca trebuie sa se aplice aceeasi metoda de reincadrare si de calcul salarii
ca si pentru salariatii din Consiliul Judetean,
pentru ca nu exista aceste functii la alte institutii similare aflate din subordinea Consiliului Judetean.
In schimb, Consiliul Judetean a trimis o Adresa institutiei noastre
in care se spune ca acesti salariati nu fac parte din familia ocupationala Administratie.
De aceea, la reincadrarea salariatilor - din 01.07.2017, s-au dat la toti salariatii doar Instiintari
ca vor fi reincadrati, dar
toti salariatii au ramas cu aceleasi salarii mici, pe care le-au avut inainte de data de 01.01.2017.

Acum, Sindicatul ( liderul de Sindicat ales de salariati )
a spus ca:
- va trebui sa se ceara in scris conducerii ca
sa se faca corect reincadrarea, retroactiva
pentru acesti salariati care fac parte din familia ocupationala Administratie,
adica pentru secretara, sofer, casiera, jurist, ingrijitori.
Astfel, acestor salariati trebuia ca din 01.07.2017
sa li se majoreze salariile,
la fel cum s-a procedat pentru salariatii din Consiliul Judetean.
- trebuia sa se emita Decizii de reincadrare pentru fiecare salariat in parte
- fiind un drept prevazut de Legea salarizarii nr.153 /2017,
conducerea institutiei trebuia sa faca reincadrarea corecta, de la sine,
nu sa fie ceruta de salariati
- acum, conducerea trebuie sa le plateasca diferente de bani
salariatilor care fac parte din familia ocupationala Administratie.
- daca va refuza conducerea institutiei sa faca reincadrarea dupa cum se solicita,
atunci va trebui ca salariatii sa dea in judecata institutia.

Va rog sa ma lamuriti asupra urmatoarelor probleme pe care le pun:
- Prin Hotarare, Consiliul Judetean a aprobat doar Statul de fuctii si Organigrama institutiei noastre.
Consiliul Judetean trebuia sa aprobe si reincadrarea facuta
pentru salariatii care fac parte din familia ocupationala Administratie,
adica pentru secretara, sofer, casiera, jurist, ingrijitori ?
- acum se mai poate face reincadrarea retroactiva, corecta ?
- daca nu era sau nu are buget, institutia trebuia sa faca reincadrarea ? si
sa majoreze salariile pentru salariatii care fac parte din familia ocupationala Administratie ?
- acum, se mai poate face reincadrarea, retroactiva si
sa se plateasca diferentele de bani odata ce suntem in acelasi an bugetar 2017?
si daca institutia are buget ?
- reincadrarea se va face doar pentru salariatii care vor cere acest lucru ?
pentru ca unii salariati nu au curaj sa ceara in scris sa li se faca reincadrarea corecta ?.
- ce acte ar trebui sa se faca ? Decizii de reincadrare pentru fiecare salariat in parte ? Acte aditionale la Contractele de munca pentru fiecare salariat in parte ?





Raspuns: Nu avem Contract colectiv de munca din 2010. Directorul institutiei noastre a refuzat sa incheie un...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 11 Mai 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X