Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

A fost aprobata noua procedura de solutionare a deconturilor negative TVA

deconturi tvadeconturi negativeinspectie fiscalasume negativerambursare

Va informam ca in Monitorul Oficial nr.969 din 28.12.2015 s-a publicat Ordinul A.N.A.F. nr.3699/2015 pentru aprobarea procedurii de solutionare a deconturilor negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare. Prevederile ordinului ANAF nr.3699/2015 se aplica incepand cu deconturile de TVA depuse dupa data de 1 ianuarie 2016. Deconturile cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare in curs de solutionare la data de 1 ianuarie 2016 vor fi rezolvate potrivit procedurii in vigoare la data depunerii lor.



Se supun procedurii de solutionare numai deconturile cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare depuse in cadrul termenului legal de depunere. Persoanele impozabile care depun astfel de deconturi dupa expirarea termenului legal de depunere vor prelua suma negativa in decontul perioadei fiscale urmatoare.

Deconturile cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare se solutioneaza si in anul 2016 in functie de gradul de risc fiscal pe care il prezinta fiecare persoana impozabila, astfel:

a). in cazul deconturilor de TVA cu risc fiscal mic - prin emiterea Deciziei de rambursare a TVA, in termen maxim de 5 zile de la data depunerii decontului;

b). in cazul deconturilor de TVA, depuse de alti contribuabili decat marii contribuabili, contribuabilii mijlocii sau exportatorii, incadrate la risc fiscal mediu - cu analiza documentara;

Pentru efectuarea analizei documentare organul fiscal va comunica in scris persoanei impozabile documentele ce trebuie prezentate, data, ora si locul intȃlnirii, precum și numele persoanei din cadrul compartimentului de specialitate care se ocupa de analiza. Documentele vor fi prezentate in original si in copie si trebuie sa se refere la perioada din care provine suma negativa de taxa pe valoarea adaugata.

c). in cazul deconturilor de TVA cu risc fiscal mare - cu inspectie fiscala anticipata.

Dupa efectuarea inspecției fiscale, compartimentul cu atributii in acest domeniu intocmeste raportul de inspecție fiscala. in cazul in care taxa colectata si taxa deductibila se modifica fata de sumele inscrise in decontul de TVA, se intocmeste Decizia de impunere privind obligațiile principale aferente diferențelor bazelor de impozitare stabilite in cadrul inspecțiilor fiscale la persoane juridice sau fizice, dupa caz, care are rol de Decizie de rambursare a TVA. In cazul in care nu sunt stabilite diferente fata de suma solicitata la rambursare, se intocmeste. Decizia privind nemodificarea bazei de impozitare ca urmare a inspecției fiscale, iar Decizia de rambursare a TVA se emite de către compartimentul de specialitate.

Organul fiscal decide in conditiile prevazute de Ordinul ANAF nr 3699/2015 daca efectueaza inspectia fiscala anterior sau ulterior aprobarii rambursarii, in baza unei analize de risc.

Prin exceptie, in cazul deconturilor cu suma negativa de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare pentru care suma solicitata la rambursare este de pana la 45.000 lei, organul fiscal central ramburseaza taxa cu efectuarea, ulterior, a inspectiei fiscale.

Prevederile legate de rambursarea TVA cu control ulterior a deconturilor negative cu optiune de rambursare de pâna la 45.000 lei nu se aplica:


Cheltuieli deductibile si nedeductibile. Ghid practic 2018
Cheltuieli deductibile si nedeductibile. Ghid practic 2018

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii

Microintreprinderea in 2018: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2018: impozite, taxe, deduceri

Vezi detalii


a) in cazul in care contribuabilul/platitorul are inscrise in cazierul fiscal fapte care sunt sanctionate ca infractiuni;

b) in cazul in care organul fiscal central, pe baza informatiilor detinute, constata ca exista riscul unei rambursari necuvenite.

Deconturile cu suma negativa de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare pentru care suma solicitata la rambursare este de pâna la 45.000 lei, depuse de persoane impozabile, care au fapte inscrise in cazierul fiscal, sau se constata faptul ca exista riscul unei rambursari necuvenite, se solutioneaza dupa efectuarea inspectiei fiscale anticipate.

Standardul individual negativ (SIN) reprezinta suma maxima a TVA ce poate fi rambursata fara analiza documentara sau inspectie fiscala anticipata, riscul implicat de aceasta rambursare fiind considerat acceptabil de catre administratia fiscala.

Standardul individual negativ se stabilește trimestrial, avand in vedere raportarile contabile, deconturile de TVA si modul de indeplinire a obligatiilor fiscale in perioada de referinta. Termenul de solutionare a deconturilor negative cu optiune de rambursare este de 45 de zile, cf. art. art.77 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de Procedura Fiscala.

In situatiile in care, pentru solutionarea deconturilor negative cu optiune de rambursare, este necesara administrarea de probe suplimentare relevante pentru luarea deciziei, acest termen se prelungește cu perioada cuprinsa intre data solicitarii probei și data obtinerii acesteia, dar nu mai mult de:

a) doua luni, in cazul in care sunt solicitate probe suplimentare de la contribuabilul/platitorul solicitant, termenul de doua luni poate fi prelungit de organul fiscal la cererea contribuabilului/platitorului.

b). 3 luni, in cazul in care sunt solicitate probe suplimentare de la autoritati sau institutii publice ori de la terte persoane din România, organul fiscal are obligatia sa instiinteze contribuabilul/platitorul cu privire la prelungirea termenului de solutionare a cererii.

c). 6 luni, in cazul in care sunt solicitate probe suplimentare de la autoritati fiscale din alte state, potrivit legii, organul fiscal are obligatia sa instiinteze contribuabilul/platitorul cu privire la prelungirea termenului de solutionare a cererii.

In situatia in care, pe baza analizei de risc, solutionarea cererii necesita efectuarea inspectiei fiscale, termenul de solutionare a cererii este de cel mult 90 de zile de la inregistrarea cererii. in acest caz contribuabilul/platitorul este notificat cu privire la termenul de solutionare aplicabil in termen de 5 zile de la finalizarea analizei de risc".



Sursa: ANAF Cluj

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
deconturi tvadeconturi negativeinspectie fiscalasume negativerambursare

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 20 Ianuarie 2016


Votati articolul "A fost aprobata noua procedura de solutionare a deconturilor negative TVA":
Rating:

Nota: 3.25 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cifra afaceri 2017 sub 1.000.000 EUR

Intrebare: Societate (entitate mica2016-2017) platitoare impozit profit; in anul 2017, nu trece pragul de 1.000.000 eur cifra afaceri.

In 2018, obligatoriu va trece la impozit pe venit? Se depune declaratie ANAF?

Raspuns: Daca nu aveti cifra de afaceri peste acest prag trebuie sa aplicati impozitarea pe venit, cu...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 20 Ianuarie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X