Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Depunere formular 311 si codul de TVA anulat. Aspecte de care sa tinem cont!

formular 311declaratie taxa pe valoarea adaugatacod de tva anulatcodul fiscal

Ministerul de Finante, prin directiile regionale, a emis un nou comunicat in atentia persoanelor impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat conform art. 316 alin. (11) lit. a)-e), lit. g) sau lit. h) din Codul fiscal

In M. O. nr. 145/25.02.2016 s-a publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala 795/2016 prin care s-au reglementat modelul si continutul formularului 311 "Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata colectata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art. 316 alin. (11) lit. a)-e), lit. g) sau lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal".

Formularul 311 se depune astfel:

- potrivit art. 324 alin. (10) lit. a) din Codul fiscal, de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat, din oficiu, conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. a)-e) sau h) din Codul fiscal si care efectueaza, dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA, livrari de bunuri/prestari de servicii si/sau achizitii de bunuri si/sau de servicii pentru care sunt obligate la plata taxei pentru care exista obligatia platii taxei colectate in conformitate cu prevederile art. 11 alin. (6) si (8) din Codul fiscal;

- potrivit art. 324 alin. (10) lit. a) din Codul fiscal, coroborat cu pct. 104 alin. (2) din normele metodologice, de catre persoanele impozabile care se afla in situatiile prevazute la art. 11 alin. (6) si (8) din Codul fiscal si al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat, din oficiu, conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. a)-e) sau h) din Codul fiscal, in situatia in care acestea efectueaza, dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA, livrari de bunuri prin organele de executare silita;

- potrivit art. 324 alin. (10) lit. b) din Codul fiscal, de catre persoanele impozabile care au aplicat sistemul TVA la incasare si al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat, din oficiu, conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. a)-e) sau h) din Codul fiscal, pentru livrari de bunuri/prestari de servicii efectuate inaintea anularii inregistrarii in scopuri de TVA, dar a caror exigibilitate intervine, potrivit sistemului TVA la incasare prevazut la art. 282 alin. (3) - (8) din Codul fiscal, in perioada in care persoanele impozabile nu au un cod valabil de TVA;

- potrivit art. 324 alin. (11) din Codul fiscal, de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat, la cerere, conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. g) din Codul fiscal, care au aplicat sistemul TVA la incasare si care au efectuat livrari de bunuri/prestari de servicii inainte de anularea inregistrarii in scopuri de TVA, dar a caror exigibilitate de taxa, potrivit sistemului TVA la incasare prevazut la art. 282 alin. (3)-(8) din Codul fiscal, a intervenit in perioada in care persoanele impozabile nu au un cod valabil de TVA.

TERMEN DE DEPUNERE

>> pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a intervenit exigibilitatea taxei pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii si/sau pentru achizitiile de bunuri si/sau de servicii pentru care persoanele impozabile sunt obligate la plata TVA, efetcuate de persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat, din oficiu, conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. a)-e) sau h) din Codul fiscal, in situatia in care exigibilitatea taxei pentru aceste operatiuni intervine in perioada in care persoanele impozabile nu au cod valabil de TVA;

>> pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a intervenit exigibilitatea taxei pentru livrarile de bunuri efectuate prin organele de executare silita, de catre persoanele impozabile care se afla in situatiile prevazute la art. 11 alin. (6) si (8) din Codul fiscal, livrari efectuate dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA conform art. 316 alin. (11) lit. a)-e) sau h) din Codul fiscal;

>> pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a intervenit exigibilitatea taxei pentru livrari de bunuri/prestari de servicii efectuate inainte de anularea inregistrarii in scopuri de TVA, potrivit art. 153 alin. (9) lit. a)-e), g) sau h) din Codul fiscal, in situatia in care exigibilitatea taxei pentru aceste operatiuni intervine, potrivit sistemului TVA la incasare, in perioada in care persoanele impozabile nu au un cod valabil de TVA.

ATENTIE: In situatia in care persoana impozabila depune declaratia dupa anularea rezervei verificarii ulterioare, in conditiile art. 105 alin. (6) din Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, se bifeaza in casuta corespunzatoare, temeiul legal pentru depunerea declaratiei.


Microintreprinderea in 2018: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2018: impozite, taxe, deduceri

Vezi detalii

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii

Examen auditor financiar 2018. Teste de verificare
Examen auditor financiar 2018. Teste de verificare

Vezi detalii



Sursa: Finante Arges

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
formular 311declaratie taxa pe valoarea adaugatacod de tva anulatcodul fiscal

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 17 Martie 2016


Votati articolul "Depunere formular 311 si codul de TVA anulat. Aspecte de care sa tinem cont!":
Rating:

Nota: 4.33 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Lichidare de firma documente si declaratii

Intrebare: Va rog daca se poate sa ma ajutati cu informati iin ce priveste lichiadrea unei firme: ce acte trebuie sa depun, unde trebuie depuse, ce declaratii mai trebuie depuse.

Multumesc.

Raspuns: In cazul lichidarii unei societati, trebuie sa contactati un lichidator autorizat care va solicita...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 17 Martie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Descarca ultima versiune pentru Declaratia 300

    • Articol actualizat pe 21 februarie 2018: Declaratia 300 a fost actualizata la ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) nr. 591/2017 privind aprobarea modelului si continutului formularului 300 care a aparut in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 94 din 1 februarie 2017.   Ce este declaratia 300? Declaratia 300 reprezinta decontul de taxa...» citeste mai departe aici

  • Se anunta CONCEDIERI in masa! Patronii IMM sunt nemultumiti de cresterea salariului minim si a contributiilor la part time

    • Un antreprenor din doi va face concedieri, conform unui sondaj online la care au participat patronii de firme mici si mijlocii in perioada 7 - 16 februarie 2018. Acesta este efectul majorarii salariului minim pe economie de la data de  1 ianuarie 2018, dar si a obligatiei de plata a contributiilor sociale pentru angajatii care lucreaza part-time la nivelul intreg al salariului minim pe economie. Potrivit Consiliului National al Intreprinderilor Mici si Mijlocii din Roma...» citeste mai departe aici

  • Societatile de contabilitate sunt obligate sa aiba un ofiter pentru protectia datelor?

    • In studiul de caz de astazi vom dezbate problema legata de desemnarea unui responsabil cu protectia datelor. Dilema este daca societatile de contabilitate si cu departament de resurse uman, departament care actioneaza conform HG 500 sunt obligate sa angajeze cu contract de munca o persoana pentru protectia datelor cu caracter personal.   Iata raspunsul specialistului! H.G. nr. 905/2017 privind registrul general d...» citeste mai departe aici

  • Regimul fiscal aplicat zilierilor. Noutati 2018

    • Zilierul este o persoana fizica ce are capacitate de munca si care desfasoara activitati necalificate, de obicei cu caracter ocazional, pentru un beneficiar.   Activitatea zilierilor este reglementata de urmatoarele: –  Legea nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri, republicata; – Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 52/2011...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X