Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Scoatere evidenta clienti pentru care a fost inchisa procedura de faliment. Care sunt documentele de care aveti nevoie?

scoatere evidenta clientidebitori neincasatiprocedura de falimentinregistrari contabile

Tinem cont, prin cele ce urmeaza, de faptul ca, potrivit art. 25 alin. (4) lit. h), cheltuiala cu scoaterea din evidenta a debitorilor neincasati pentru partea acoperita de provizion este deductibila daca procedura de faliment a debitorilor a fost inchisa pe baza hotararii judecatoresti. Asadar, vom identifica documentul in baza caruia se pot scoate din evidenta acesti debitori. Vom vedea daca aceasta este hotararea judecatoreasca sau daca este suficienta informatia disponibila online pe site-ul Registrului Comertului.

Conform prevederilor Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, daca nici un plan de reorganizare nu este confirmat, iar termenul pentru propunerea unui plan a expirat, judecatorul sindic propune inceperea de indata a procedurii falimentului.

Judecatorul-sindic poate decide, prin sentinta sau, dupa caz, prin incheiere, intrarea in faliment in urmatoarele cazuri:
a) debitorul si-a declarat intentia de a intra in procedura simplificata;
b) debitorul nu si-a declarat intentia de reorganizare;
c) niciunul dintre celelalte subiecte de drept indreptatite nu a propus un plan de reorganizare sau niciunul dintre planurile propuse nu a fost acceptat si confirmat.

O procedura de faliment va fi inchisa atunci cand judecatorul-sindic a aprobat raportul final, cand toate fondurile sau bunurile din averea debitorului au fost distribuite si cand fondurile nereclamate au fost depuse la banca.

Sentinta de inchidere a procedurii este notificata de judecatorul-sindic organelor fiscale teritoriale si oficiului registrului comertului ori, dupa caz, altor registre unde debitorul este inmatriculat.

Din informatiile prezentate retinem ca societatea a inregistrat in exercitiile anterioare cheltuieli cu provizioanele deductibile in procent de 30% din valoarea creantelor.

Pe baza documentelor din care rezulta inchiderea procedurii falimentului, clientul poate fi scos din evidenta:
491 = 7814
"Ajustari pentru deprecierea "Venituri din ajustari pentru


Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii

50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii



creantelor - clienti" deprecierea activelor circulante"

654 = 4118
"Pierderi din creante "Clienti incerti
si debitori diversi" sau in litigiu"

Venitul inregistrat in ct. 7814 "Venituri din ajustari pentru deprecierea activelor circulante" este venit neimpozabil, conform prevederilor art. 23, lit. d) din Legea nr. 227/2015 deoarece au rezultat din anularea sumelor cu deprecierea creantelor care au fost nedeductibile initial.

Potrivit prevederilor art. 25 alin. (4), lit. h) din Legea nr. 227/2015 sumele reprezentand pierderile din creante sunt recunoscute ca fiind cheltuieli deductibile in cazul in care sunt inregistrate deprecieri (provizioane) contabile pentru aceste creante, procedura de faliment a debitorilor a fost inchisa pe baza hotararii judecatoresti sau au fost incheiate contracte de asigurare.

In speta prezentata, daca in anul 2015 societatea detinea hotararea de deschidere a falimentului, putea inregistra contabil deprecierea creantelor in cota de 100% si deducea cheltuielile respective 100% conform prevederilor art. 22, alin. (1) lit. j) din Codul fiscal.

Urmeaza ca atunci cand procedura de faliment a debitorului este inchisa pe baza hotararii judecatoresti si societatea este radiata din registrul in care a fost inmatriculata, dupa caz, creanta sa fie scoasa din evidenta.

Orice document eliberat de registrul comertului cu privire la radierea societatii poate justifica scoaterea din evidenta.

Potrivit prevederilor Legii nr. 152/2015 pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul inregistrarii in registrul comertului, hotararile de dizolvare si radiere publicate pe pagina de internet a Oficiului National al Registrului Comertului sau pe portalul de servicii on-line al acestuia pot fi vizualizate cu titlu gratuit. Printati pagina in care apare radierea in baza hotararii judecatoresti.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Ionescu - Expert contabil si auditor

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 18 Iulie 2016


Votati articolul "Scoatere evidenta clienti pentru care a fost inchisa procedura de faliment. Care sunt documentele de care aveti nevoie?":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Obligatii fiscale

Intrebare: Am o Intreprindere Individuala cu cod CAEN asigurari, dar mai desfasor si alte activitati nonasigurari la societati care imi retin impozitul,CAS si CASS. Mai sunt obligata ca titular de Intreprindere Individuala sa mai completez formularul 600 si sa virez 31,3%? Daca da, atunci cum trebuie sa procedez sa nu-mi mai fie retinuti cei 6% CAS la societatile cu care colaborez?

Raspuns: n conformitate cu prevederile art.296^21 alin.(1) din Codul fiscal, declaratia 600 se completeaza...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 18 Iulie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Impozitele valabile in 2018: dividende, dobanzi, chirii

    • Incepand cu 2018 discutam despre noile forme de impozitare, influentate semnificativ de schimbarile de ultima ora din domeniul fiscal din acest an.  Odata cu OUG 79/2017 au fost aduse unele dintre cele mai mari modificari din acest an, schimbari care intra in vigoare de la 1 ianuarie 2018.  Vorbim, in primul rand, de transferul contributiilor sociale de la angajator la angajat, schimbare care a pus pe jar toti angajatorii din Romania, obligati totodata si...» citeste mai departe aici

  • Formularul 108. Cine are obligatia depunerii? Analiza zilei

    • Prin OANAF 3391/2017 publicat in MOF 966 din 06.12.2017 a fost aprobat modelul si continutului formularului 108 "Declaratie privind impozitul pe reprezentanta".  Declaratia se va depune incepand cu 1 ianuarie 2018 pentru declararea obligatiilor fiscale aferente anului 2018. Declaratia privind impozitul pe reprezentanta se completeaza si se depune de catre reprezentanta unei/unor persoane juridice straine, autorizata sa functioneze in Romania, potrivit legii. ...» citeste mai departe aici

  • Modificari aduse Legii 95/2006. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Legea 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii a fost recent modificata prin OUG 86/2017 publicata in MOf nr. 974 din 07/12/2017. Printre altele, modificarile vizeaza corelarea prevederilor Legii 95/2006 cu schimbarile aduse Codului fiscal de la 01 ianuarie 2018 privind contributiile de asigurari sociale de sanatate, precum si corelarea/completarea prevederilor privind documentele prin care se atesta calitatea de asigurat.  Astfel, incepand ...» citeste mai departe aici

  • Tichete cadou acordate cu ocazia Craciunului. Ce conditii trebuie sa respecte firma?

    • Prin cele de mai jos, va prezentam conditiile pe care trebuie sa le respecte societatile care acorda tichete cadou in perioada sarbatorilor de iarna. Astfel, o societate doreste sa acorde tichete cadou in valoare de 300 lei pentru toti salariatii indiferent daca au copii in intretinere sau nu au. Pentru copii minori ai salariatilor se acorda cadouri in valoare de 100 lei. Tinand seama de art. 76 alin. (4) lit a si art. 142 lit. b) din Codul fiscal, vom vedea daca este corect sa se impoziteze ...» citeste mai departe aici

  • Inventarierea anuala. Care este regimul fiscal al bunurilor degradate?

    • Persoanele juridice prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991 au obligatia de a efectua inventarierea patrimoniului cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii. Inventarierea anuala a elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii se face, de regula, cu ocazia incheierii exercitiului financiar. Bunurile pot fi inventariate si inaintea datei de incheiere a exercitiului financiar, cu conditia as...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X