Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Scoatere evidenta clienti pentru care a fost inchisa procedura de faliment. Care sunt documentele de care aveti nevoie?

scoatere evidenta clientidebitori neincasatiprocedura de falimentinregistrari contabile

Tinem cont, prin cele ce urmeaza, de faptul ca, potrivit art. 25 alin. (4) lit. h), cheltuiala cu scoaterea din evidenta a debitorilor neincasati pentru partea acoperita de provizion este deductibila daca procedura de faliment a debitorilor a fost inchisa pe baza hotararii judecatoresti. Asadar, vom identifica documentul in baza caruia se pot scoate din evidenta acesti debitori. Vom vedea daca aceasta este hotararea judecatoreasca sau daca este suficienta informatia disponibila online pe site-ul Registrului Comertului.

Conform prevederilor Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, daca nici un plan de reorganizare nu este confirmat, iar termenul pentru propunerea unui plan a expirat, judecatorul sindic propune inceperea de indata a procedurii falimentului.

Judecatorul-sindic poate decide, prin sentinta sau, dupa caz, prin incheiere, intrarea in faliment in urmatoarele cazuri:
a) debitorul si-a declarat intentia de a intra in procedura simplificata;
b) debitorul nu si-a declarat intentia de reorganizare;
c) niciunul dintre celelalte subiecte de drept indreptatite nu a propus un plan de reorganizare sau niciunul dintre planurile propuse nu a fost acceptat si confirmat.

O procedura de faliment va fi inchisa atunci cand judecatorul-sindic a aprobat raportul final, cand toate fondurile sau bunurile din averea debitorului au fost distribuite si cand fondurile nereclamate au fost depuse la banca.

Sentinta de inchidere a procedurii este notificata de judecatorul-sindic organelor fiscale teritoriale si oficiului registrului comertului ori, dupa caz, altor registre unde debitorul este inmatriculat.

Din informatiile prezentate retinem ca societatea a inregistrat in exercitiile anterioare cheltuieli cu provizioanele deductibile in procent de 30% din valoarea creantelor.

Pe baza documentelor din care rezulta inchiderea procedurii falimentului, clientul poate fi scos din evidenta:
491 = 7814
"Ajustari pentru deprecierea "Venituri din ajustari pentru


Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii

Vezi detalii

 Achizitii. Ghid fiscal-contabil
Achizitii. Ghid fiscal-contabil

Vezi detalii

Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri

Vezi detalii



creantelor - clienti" deprecierea activelor circulante"

654 = 4118
"Pierderi din creante "Clienti incerti
si debitori diversi" sau in litigiu"

Venitul inregistrat in ct. 7814 "Venituri din ajustari pentru deprecierea activelor circulante" este venit neimpozabil, conform prevederilor art. 23, lit. d) din Legea nr. 227/2015 deoarece au rezultat din anularea sumelor cu deprecierea creantelor care au fost nedeductibile initial.

Potrivit prevederilor art. 25 alin. (4), lit. h) din Legea nr. 227/2015 sumele reprezentand pierderile din creante sunt recunoscute ca fiind cheltuieli deductibile in cazul in care sunt inregistrate deprecieri (provizioane) contabile pentru aceste creante, procedura de faliment a debitorilor a fost inchisa pe baza hotararii judecatoresti sau au fost incheiate contracte de asigurare.

In speta prezentata, daca in anul 2015 societatea detinea hotararea de deschidere a falimentului, putea inregistra contabil deprecierea creantelor in cota de 100% si deducea cheltuielile respective 100% conform prevederilor art. 22, alin. (1) lit. j) din Codul fiscal.

Urmeaza ca atunci cand procedura de faliment a debitorului este inchisa pe baza hotararii judecatoresti si societatea este radiata din registrul in care a fost inmatriculata, dupa caz, creanta sa fie scoasa din evidenta.

Orice document eliberat de registrul comertului cu privire la radierea societatii poate justifica scoaterea din evidenta.

Potrivit prevederilor Legii nr. 152/2015 pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul inregistrarii in registrul comertului, hotararile de dizolvare si radiere publicate pe pagina de internet a Oficiului National al Registrului Comertului sau pe portalul de servicii on-line al acestuia pot fi vizualizate cu titlu gratuit. Printati pagina in care apare radierea in baza hotararii judecatoresti.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Ionescu - Expert contabil si auditor

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 18 Iulie 2016


Votati articolul "Scoatere evidenta clienti pentru care a fost inchisa procedura de faliment. Care sunt documentele de care aveti nevoie?":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cote TVA diferite pe aceeasi factura?

Intrebare: Pe o factura, care contine alimente cu cota TVA-9%, dar si alte produse cu cota TVA-24%, totalul trebuie sa apara si distinct pe cote TVA diferite, pe langa cel cumulat? E vreo norma in acest sens?

Raspuns: Codul fiscal stabileste, ca o factura fiscala trebuie sa cuprinda in mod obligatoriu anumite...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 18 Iulie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • 25 mai - termenul pentru depunerea declaratiei 200. Cine are obligatia depunerii si ce venituri se declara?

    • Pana la data de 25 mai 2017 inclusiv au obligatia depunerii formularului 200 persoanele fizice care au realizat in anul 2016, in mod individual sau intr-o forma de asociere, venituri in bani si/sau in natura din Romania, potrivit Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, provenind din:  1. urmatoarele venituri din activitati independente:   - venituri din activitati de productie, comert, prestari de ...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Subventie pentru angajarea somerilor

    • In scopul reducerii somajului, legislatia prevede posibilitatea ca angajatorii sa beneficieze de o subventie pentru angajarea somerilor daca sunt indeplinite anumite conditii.  Astfel, potrivit art. 85 din Legea somajului nr. 76/2002, astfel cum a fost modificat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2016, angajatorii primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajata, o suma in cuantum de 900 lei, cu obligatia mentinerii raporturilor de munca...» citeste mai departe aici

  • Radierea si certificatul de inregistrare in scopuri de TVA. Ce obligatii avem fata de Fisc?

    • Stiti deja ca lista de responsabilitati e lunga cand vorbim de indatoririle catre ANAF. In analiza urmatoare, avem cazul unei societati comerciale care a fost radiata conform legii. Societatea era platitoare de TVA. La data radierii, la registrul comertului a fost depus, in original, certificatul de inregistrare al societatii (certificat emis de registrul comertului). Certificatul de inregistrare in scopuri de TVA, in original, a ramas la societate. Vom vedea daca certificatul de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • ANAF a finalizat procedurile pentru conectarea caselor de marcat la serverele institutiei

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a finalizat specificatiile tehnice si structura fisierelor pe care casele de marcat urmeaza sa le trimita catre ANAF in conformitate cu Hotararea pentru modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003.  Acestea au fost definitivate in...» citeste mai departe aici

  • Penalitati solicitate prestatorului si emiterea facturii de catre beneficiar. Cum procedam corect?

    • Analiza pe care v-o oferim azi este utila in ce priveste intocmirea corecta a facturilor in urma unor contracte in care se percep penalitati pentru depasire termen de executie. In concret, o societate doreste emiterea unei facturi de penalitati. Pentru a stabili procedura corecta, in analiza de mai jos, avem urmatorul caz: "Societatea are incheiat un antecontract de vanzare-cumparare cu un dezvoltator imobiliar pentru cumpararea unui imobil. Dezvoltatorul imobiliar trebuia sa termine imo...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X