Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Scoatere evidenta clienti pentru care a fost inchisa procedura de faliment. Care sunt documentele de care aveti nevoie?

scoatere evidenta clientidebitori neincasatiprocedura de falimentinregistrari contabile

Tinem cont, prin cele ce urmeaza, de faptul ca, potrivit art. 25 alin. (4) lit. h), cheltuiala cu scoaterea din evidenta a debitorilor neincasati pentru partea acoperita de provizion este deductibila daca procedura de faliment a debitorilor a fost inchisa pe baza hotararii judecatoresti. Asadar, vom identifica documentul in baza caruia se pot scoate din evidenta acesti debitori. Vom vedea daca aceasta este hotararea judecatoreasca sau daca este suficienta informatia disponibila online pe site-ul Registrului Comertului.

Conform prevederilor Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, daca nici un plan de reorganizare nu este confirmat, iar termenul pentru propunerea unui plan a expirat, judecatorul sindic propune inceperea de indata a procedurii falimentului.

Judecatorul-sindic poate decide, prin sentinta sau, dupa caz, prin incheiere, intrarea in faliment in urmatoarele cazuri:
a) debitorul si-a declarat intentia de a intra in procedura simplificata;
b) debitorul nu si-a declarat intentia de reorganizare;
c) niciunul dintre celelalte subiecte de drept indreptatite nu a propus un plan de reorganizare sau niciunul dintre planurile propuse nu a fost acceptat si confirmat.

O procedura de faliment va fi inchisa atunci cand judecatorul-sindic a aprobat raportul final, cand toate fondurile sau bunurile din averea debitorului au fost distribuite si cand fondurile nereclamate au fost depuse la banca.

Sentinta de inchidere a procedurii este notificata de judecatorul-sindic organelor fiscale teritoriale si oficiului registrului comertului ori, dupa caz, altor registre unde debitorul este inmatriculat.

Din informatiile prezentate retinem ca societatea a inregistrat in exercitiile anterioare cheltuieli cu provizioanele deductibile in procent de 30% din valoarea creantelor.

Pe baza documentelor din care rezulta inchiderea procedurii falimentului, clientul poate fi scos din evidenta:
491 = 7814
"Ajustari pentru deprecierea "Venituri din ajustari pentru


Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Consilier Institutiile Statului in Control
Consilier Institutiile Statului in Control

Vezi detalii



creantelor - clienti" deprecierea activelor circulante"

654 = 4118
"Pierderi din creante "Clienti incerti
si debitori diversi" sau in litigiu"

Venitul inregistrat in ct. 7814 "Venituri din ajustari pentru deprecierea activelor circulante" este venit neimpozabil, conform prevederilor art. 23, lit. d) din Legea nr. 227/2015 deoarece au rezultat din anularea sumelor cu deprecierea creantelor care au fost nedeductibile initial.

Potrivit prevederilor art. 25 alin. (4), lit. h) din Legea nr. 227/2015 sumele reprezentand pierderile din creante sunt recunoscute ca fiind cheltuieli deductibile in cazul in care sunt inregistrate deprecieri (provizioane) contabile pentru aceste creante, procedura de faliment a debitorilor a fost inchisa pe baza hotararii judecatoresti sau au fost incheiate contracte de asigurare.

In speta prezentata, daca in anul 2015 societatea detinea hotararea de deschidere a falimentului, putea inregistra contabil deprecierea creantelor in cota de 100% si deducea cheltuielile respective 100% conform prevederilor art. 22, alin. (1) lit. j) din Codul fiscal.

Urmeaza ca atunci cand procedura de faliment a debitorului este inchisa pe baza hotararii judecatoresti si societatea este radiata din registrul in care a fost inmatriculata, dupa caz, creanta sa fie scoasa din evidenta.

Orice document eliberat de registrul comertului cu privire la radierea societatii poate justifica scoaterea din evidenta.

Potrivit prevederilor Legii nr. 152/2015 pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul inregistrarii in registrul comertului, hotararile de dizolvare si radiere publicate pe pagina de internet a Oficiului National al Registrului Comertului sau pe portalul de servicii on-line al acestuia pot fi vizualizate cu titlu gratuit. Printati pagina in care apare radierea in baza hotararii judecatoresti.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Ionescu - Expert contabil si auditor

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 18 Iulie 2016


Votati articolul "Scoatere evidenta clienti pentru care a fost inchisa procedura de faliment. Care sunt documentele de care aveti nevoie?":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Marfa in regim de consignatie

Intrebare: Buna ziua. O siocietate primeste marfa pe baza de aviz de la persoane juridice platitoare de TVA, pe care scrie marfa in regim de consignatie, Aceasta marfa se inregistreaza doar in contul 8033 sau trebuie sa introduc si avizul si sa fac 371 = 408 ?
Va multumesc .

Raspuns: In opinia mea monografia este urmatoarea. Primirea bunurilor in consignatie inregistrati 8033=891...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 18 Iulie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • MFP aduce noi precizari referitoare la taxa de solidaritate

    • In legatura cu solicitarile aparute in mass media referitoare la contributia de solidaritate sociala, Ministerul Finantelor Publice face urmatoarele precizari: Contributia pentru solidaritate sociala (taxa de solidaritate - n.r.) nu este o taxa noua, ci o contributie sociala corelata cu masura privind reducerea numarului contributiilor sociale si cu necesitatea asigurarii prestatiilor sociale de care beneficiaza salariatii in conformitate cu principiile care st...» citeste mai departe aici

  • Obligatia platii TVA in cazul importului de bunuri. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Pentru importurile de bunuri TVA se datoreaza in statul in care are loc importul. Pentru importurile de bunuri care au locul in Romania obligatia platii TVA este a importatorului.  Importatorul care are obligatia platii taxei pentru un import de bunuri taxabil este: a) cumparatorul catre care se expediaza bunurile la data la care taxa devine exigibila la import sau, in absenta acestui cumparator, proprietarul bunurilor la aceasta...» citeste mai departe aici

  • Florin Jianu: Taxa de solidaritate nu are o destinatie clara si va produce o bulversare a mediului de afaceri

    • Taxa de solidaritate nu are o destinatie clara si va produce o bulversare a mediului de afaceri, in special a IMM-urilor, apreciaza presedintele Consiliul National pentru intreprinderile Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), Florin Jianu. Conform comunicatului oficial citat de Agerpres, odata cu introducerea unei taxe de solidaritate de 2% platita de angajator, toti angajatorii sunt trecuti automat in clasa de risc cel mai ridicat, in privinta producerii riscului de accidente de m...» citeste mai departe aici

  • Stocuri lipsa la inventar, neimputabile si asigurate. Ce regim fiscal se aplica?

    • In cazul urmator, subiectul analizei noastre il reprezinta o societate in cadrul careia in urma inventarului s-a constatat minus in gestiune (stocuri-produse finite) pe care managementul il cosidera neimputabil. Compania are incheiate contracte de asigurare pentru toate stocurile la nivelul maxim al stocului.  Prin cele ce urmeaza, vom vedea daca acest minus de inventar este o cheltuiala deductibila asa cum prevede art. 25 pct. 4 lit c) din Codul fiscal. Iata r...» citeste mai departe aici

  • Doua acte normative privind actele fiscale, modificate de ANAF

    • ANAF a anuntat recent ca modifica si completeaza doua acte normative referitoare la documente administrativ-fiscale si procedurale. Mai exact, Agentia Nationala de Administrare Fiscala va modifica, printr-un proiect de ordin supus dezbaterii publice, OPANAF nr. 1155/2016 privind emiterea prin intermediul centrului de imprimerie masiva a unor acte administrativ-fiscale si procedurale. De asemenea, lista actelor administrativ-fiscale emise de ANAF, reglementat...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile