Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

ANAF modifica procedura de rambursare a TVA

Rambursare TVAproiect anafhg 1/2016oanaf 4/2010cerere de rambursare

Printr-un proiect nou, ANAF propune actualizarea procedurii de rambursare a TVA achitate in Romania, de persoanele impozabile stabilite in alte state membre UE.

Pentru a obtine o rambursare a TVA achitate in Romania, persoana impozabila care nu este stabilita in Romania, dar este stabilita si inregistrata in scopuri de TVA in alt stat membru al Uniunii Europene, poate adresa pe cale electronica o cerere de rambursare pe care o inainteaza statului membru in care este stabilita, prin intermediul portalului electronic pus la dispozitie de catre acesta.

Solicitarea de rambursare este analizata de catre Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti din cadrul Directiei generale regionale a finantelor publice Bucuresti.

Comunicarea deciziei de aprobare/respingere a cererii de rambursare se face in termen de cel mult 4 luni de la data primirii cererii de rambursare, in situatia in care nu sunt necesare informatii suplimentare pentru solutionarea acesteia. in ipoteza in care organul fiscal solicita informatii suplimentare, termenul de solutionare se poate prelungi pana la cel mult 8 luni de la data primirii cererii, in conditiile legislatiei fiscale europene, astfel cum a fost transpusa prin prevederile legale nationale (Hotararea Guvernului nr.1/2016 - HG 1/2016cu modificarile si completarile ulterioare).


Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic

Vezi detalii

Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

 Legea prevenirii: 105 secrete legale care te scapa de control
Legea prevenirii: 105 secrete legale care te scapa de control

Vezi detalii


Actualizarea procedurii de rambursare, existente inca din anul 2010 (Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.4/2010 - OANAF 4/2010), este necesara ca urmare a renumerotarii articolelor din Codul fiscal prin Legea nr.227/2015, din Codul de procedura fiscala prin Legea nr.207/2015 si a punctelor din normele metodologice de aplicare a Codului fiscal prin Hotararea Guvernului nr.1/2016.in acest sens, s-a intocmit "Proiectul de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoanele impozabile nestabilite in Romania, stabilite in alt stat membru al Uniunii Europene".

Agentia Nationala de Administrare Fiscala isi adapteaza, in continuare, procedurile de administrare a veniturilor, in conformitate cu prevederile Codului Fiscal si Codului de Procedura Fiscala.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 07 Octombrie 2016


Votati articolul "ANAF modifica procedura de rambursare a TVA":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Facturile pot fi o dovada de solicitare si pot impune plata lor ?

Intrebare: Buna ziua !
Va rog sa imi spuneti cum poate rezolva sora mea urmatoarea problema de serviciu:

Sora mea este contabil sef la un camin de fete.
In anul 2014 unitatea a avut o activitate in care fetele beneficiau de vizitari spatii turistice in diverse localitati, de masa si de cazare pe timpul vizitarilor, toate cheltuielile fiind decontate din sponsorizari.
In perioada de 1 luna cat directoarea unitatii a fost in concediul de odihna,
Directorul adjuncta dus la masa un numar de copii la o Pensiune.
Acesta nu a fost imputernicit sa faca acest lucru.
Nu a existat vreo comanda si nu s-a incheiat vreun Contract
in sensul ca unitatea sa suporte cval mesei
si nu s-a solicitat Pensiunii sa faca o sponsorizare cu masa copiilor.
In acea perioada nu s-au incheiat Contracte de sponsorizari cu diverse societati
in sensul asigurarii unor sume de bani
pentru plata mesei copiilor.

Practic, Directorul adjunct a procedat in acest mod
fara a exista bani din sponsorizari, ....

Pensiunea a emis Facturi catre unitate.
Masa copiilor nu a fost achitata.

Acum, Pensiunea a dat in judecata unitatea
pentru recuperarea sumelor /cheltuielilor facute
cu masa copiilor.

Intrebari:
1. ? daca nu exista nici un angajament scris / comanda / contract de prestari servicii,
adica nici un document contabil justificativ de solicitare a unui astfel de serviciu,
unitatea poate fi obligata de instanta
sa achite cheltuielile facute
cu masa copiilor ?
2. ? emiterea pur si simpla a unei facturi
poate obliga unitatea /pe cineva sa o plateasca,
desi nu exista nici un alt act /document / solicitare scrisa
din partea celeilalte parti ?
3. ? exista vreo baza legala, temei juridic
pentru emiterea de facturi si obligatia de plata ?
4. ? daca nu a existat nici o corespondenta scrisa /adrese de solicitare
din partea unitatii, nu a existat nici o intentie a conducerii unitatii = a directoarei
in sensul ca Pensiunea sa presteze o asemenea activitate
de servicre a mesei copiilor,
instanta va putea sa ii impute unitatii
o asemenea plata ?
5. - unitatea poate raspunde civil
odata ce Pensiunea si-a asumat prestarea de servicii pe incredere ?....
in baza cuvantului /solicitarii directorului adjunct ?
6. ? daca Directorul adjunct nu a fost imputernicit in sensul aratat,
daca acesta nu putea lua asemenea decizii in locul directoarei,
daca legea nu-i permite sa faca acest lucru
in lipsa sau peste directoare,
unitatea mai poate fi data in judecata ?
- unitatea ar putea invoca in fata instantei
exceptia lipsei calitatii procesuale pasive ?
- se poate spune ca
paguba a fost cauzata de fostul Director adjunct
si nu de unitate ?
7. - Pensiunea nu ar trebui sa se indrepte impotriva Directorului adjunct
cu o actiune civila pentru recuperare sume
sau cu o Plangere penala, de abuz in functie, .....?

Va rog frumos sa ma ajutati si cu alte sfaturi.

Raspuns: Din cele prezentate, aceasta activitate a fost efectuata in perioada in care in institutie nu era...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 07 Octombrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Articole similare

ANAF modifica procedura de rambursare a TVA
Mai multe articole despre oanaf 4/2010

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile