Printr-un proiect nou, ANAF propune actualizarea procedurii de rambursare a TVA achitate in Romania, de persoanele impozabile stabilite in alte state membre UE.
Pentru a obtine o rambursare a TVA achitate in Romania, persoana impozabila care nu este stabilita in Romania, dar este stabilita si inregistrata in scopuri de TVA in alt stat membru al Uniunii Europene, poate adresa pe cale electronica o cerere de rambursare pe care o inainteaza statului membru in care este stabilita, prin intermediul portalului electronic pus la dispozitie de catre acesta.
Solicitarea de rambursare este analizata de catre Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti din cadrul Directiei generale regionale a finantelor publice Bucuresti.
Comunicarea deciziei de aprobare/respingere a cererii de rambursare se face in termen de cel mult 4 luni de la data primirii cererii de rambursare, in situatia in care nu sunt necesare informatii suplimentare pentru solutionarea acesteia. in ipoteza in care organul fiscal solicita informatii suplimentare, termenul de solutionare se poate prelungi pana la cel mult 8 luni de la data primirii cererii, in conditiile legislatiei fiscale europene, astfel cum a fost transpusa prin prevederile legale nationale (Hotararea Guvernului nr.1/2016 - HG 1/2016cu modificarile si completarile ulterioare).
Actualizarea procedurii de rambursare, existente inca din anul 2010 (Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.4/2010 - OANAF 4/2010), este necesara ca urmare a renumerotarii articolelor din Codul fiscal prin Legea nr.227/2015, din
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024 Manual de politici contabile - Stick USB Cartea verde a contabilitatii - REDUCERE 40
Agentia Nationala de Administrare Fiscala isi adapteaza, in continuare, procedurile de administrare a veniturilor, in conformitate cu prevederile Codului Fiscal si Codului de Procedura Fiscala.