Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Scoaterea din evidenta a creantelor si datoriilor. Care e regimul fiscal?

scoaterea din evidentadatoriireorganizarecreantecodul fiscalajustare tva

In cazul de mai jos, avem o societate care a primit de la un client sentinata de aprobare a planului de reorganizare in care nu sunt inlcuse si sumele pe care le datora societatii in cauza. Stabilim daca societatea poate sa stearga aceste sume din sold avand in vedere ca in evidentele clientului au fost sterse. Se mentioneaza ca societatea avea pe langa creante de recuperat din facturi de marfa si un avans de recuperat. Pentru avansul platit primise o factura cu TVA inclusa pe care societatea a dedus prin decont.

Conform art. 287 pct. d din Codul fiscal actualizat, societatea are dreptul sa ajusteze TVA colectata ca urmare a aprobarii planului de reorganizare comunicat prin sentinta judecatoreasca. Vom vedea dacă trebuie ajustat TVA-ul dedus din factura de avans. Daca societatea scoate din evidente creantele respective, pierderile conform planului de reorganizare confirmat sunt deductibile. Stabilim daca acelasi lucru se aplica si pentru TVA.


In cazul punerii in aplicare a unui plan de reorganizare confirmat printr-o sentinta judecatoreasca, in conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, cheltuielile cu scoaterea din evidenta a creantelor sunt deductibile, conform art. 25 alin. (4) lit. h) punctul 1 din Codul fiscal. Aceasta prevedere se aplica atat in cazul creantelor inregistrate in contul 411 cat si in cazul creantelor inregistrate in contul 409.

Din punct de vedere al tva, baza de impozitare a tva se reduce in cazul in care contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu se poate incasa ca urmare a falimentului beneficiarului sau ca urmare a punerii in aplicare a unui plan de reorganizare admis si confirmat printr-o sentinta judecatoreasca, prin care creanta creditorului este modificata sau eliminata, conform art. 287 lit. d) din Codul fiscal.

Ajustarea este permisa incepand cu data pronuntarii hotararii judecatoresti de confirmare a planului de reorganizare.

In cazul in care ulterior pronuntarii hotararii judecatoresti de confirmare a planului de reorganizare sunt incasate sume aferente creantelor modificate sau eliminate prin planul de reorganizare, se anuleaza ajustarea efectuata, corespunzator sumelor respective prin decontul perioadei fiscale in care acestea sunt incasate.

In cazul avansului, consider ca nu veti ajusta acest tva, deoarece l-ati platit si aveti dreptul sa-l deduceti.

In concluzie, in cazul falimentului, cheltuiala este deductibila si aveti dreptul la ajustarea tva daca ati colectat tva pentru operatiunile respective.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Olguta Crevelescu - Expert Contabil


Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari
Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
scoaterea din evidentadatoriireorganizarecreantecodul fiscalajustare tva

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 08 Februarie 2017


Votati articolul "Scoaterea din evidenta a creantelor si datoriilor. Care e regimul fiscal?":
Rating:

Nota: 2 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Monografie Contabilitate de productie

Intrebare: BUNA ZIUA,

Lucrez intr-o fabrica mare care foloseste metoda de calculatie pe comenzi si am urmatoarele nelamuriri:

La fabrica in cazul in care avem diferente de pret in cadrul unor comenzi cum se inregistreaza in contabilitate si ce afecteaza?

Si o alta situatie... ipotetic: doua comenzi sa zicem si 3 sectii pt realizarea comenzilor insa prin sectiile acestea trec ambele comenzi pentru diverse operatiuni, cum pot separa cheltuielile aferente fiecarei comenzi sa pot identifica costurile de productie pt comanda A si B.

Daca am niste regii stabilite in BVC si aceste regii se depasesc intr-o anumita perioada cum repartizez ? pe rezultat sau pe comanda? Exista o legislatie specifica? Din ce m-am interesant spune ca se repartizeaza rational insa nu au fost de acord auditorii cu metoda rationala aleasa.

Multumesc frumos !

Raspuns: Calculatia costurilor pe fiecare sectie se face pe operatiuni conform unor normative, sau in baza...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 08 Februarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Comert cu ridicata. Registru de casa si casa de marcat. Care sunt obligatiile punctului de lucru?

    • Analiza de azi se opreste asupra cazului unei societati care face comert cu ridicata la unul dintre punctele sale de lucru. Prin urmare, ceea ce ne dorim sa identificam este in ce masura se aplica obligatia ca punctul de lucru sa fie dotat cu registru de casa, inclusiv in cazul in care se face comer...» citeste mai departe aici

  • Taxe si impozite mai mari din 2019. Iata cat vor scoate bucurestenii din buzunare!

    • UPDATE. Proiectul de Hotarare referitor la stabilirea nivelurilor impozitelor si taxelor locale in Municipiul Bucuresti incepand cu anul 2019 a fost aprobat in sedinta CGMB de joi, 19 aprilie. Conform legii, Consiliul General adopta hotarari privind impozitele si taxele locale pentru anul urmator, punctand ca PMB pune in aplicare prevederile Codului fiscal.   Mai jos, cititi cu cat vor fi major...» citeste mai departe aici

  • Nota de receptie si constatare de diferente (Cod 14-3-1A)

    • Cititi in randurile urmatoare tot ce trebuie sa stiti despre nota de receptie si constarea de diferente (NIR)!   Nota de receptie si constatare de diferente (NIR) serveste ca: - document pentru receptia bunurilor aprovizionate; - document justificativ pentru incarcare in gestiune; - document justificativ de inregistrare in contabilitate.   Nota de receptie si constatare de diferente se f...» citeste mai departe aici

  • VIDEO Impozitarea salariilor in 2018. Modificari la calculul CAS

    • Va invitam sa urmariti mai jos un videoclip care face parte din seria de seminare online realizata de Rentrop & Straton. Tema principala a acestuia o reprezinta impozitarea salariilor in anul 2018, cu accent pus pe modificarile care au fost aduse la calculul CAS (contributiile de asigurari sociale). Pentru a participa la un seminar specializat din domeniile fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii sau salarizare, accesati ...» citeste mai departe aici

  • Informatii despre Spatiul Privat Virtual: ce anunta ANAF?

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) anunta, printr-un comunicat publicat pe site-ul insitituiei, informatii generale despre SPV (Spatiul Privat Virtual). Iata in randurile urmatoare ce ar trebui sa stie contribuabilii despre acest serviciu! ANAF informeaza ca “Serviciul Spatiul Privat Virtual este disponibil 24 de ore din 24, atat persoanelor fizice, direct sau prin imputernicit, cat si persoanelor juridice sau entitatilor fara personalitate juridica p...» citeste mai departe aici

  • O fetita de 6 ani a primit o somatie de plata de la Casa de Asigurari. Ce raspunde ANAF

    • O femeie, in varsta de 24 de ani, din localitatea Vanatori spune ca a primit o somatie de plata, pe numele fiicei sale de 6 ani. Aceasta era atentionata in privinta achitarii unei datorii catre Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate Iasi, ce ar reprezenta contravaloarea spitalizarii celei mici in anul 2015. Mirela Strungaru, mama copilei in varsta de 6 ani, spune ca “Nu este o suma mare de platit. Sunt doar 35 de lei. Nu am nimic impotriva sa ii achit. Nu inteleg ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile