Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Acte inregistrare in scopuri de TVA in 2018. Ce trebuie sa depui pentru depasirea plafonului de 300.000 Ron

Acte inregistrare in scopuri de TVA in 2018. Ce trebuie sa depui pentru depasirea plafonului de 300.000 Ron
documente inregistrare tvaformular 010formular 099depasire plafon

Anul 2017 a inregistrat modificari semnificative ale legislatiei referitoare la inregistrarea in scopuri de TVA a societatilor. Astfel, in Monitorul Oficial numarul 780/03.10.2017 a fost publicat OPANAF nr. 2856/2017 - privind stabilirea criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal in cazul inregistrarii si anularii inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, pentru aprobarea Procedurii privind evaluarea riscului fiscal pentru persoanele impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata.

Acest Ordin prevede un numar de indicatori a caror neindeplinire in viziunea ANAF reprezinta risc fiscal si in functie de care firmele care trebuie (prin depasire prag cifra de afaceri) sau vor (prin optiune) sa se inregistreze in scopuri de TVA vor trebui sa intocmeasca documentatia necesara obtinerii codului de TVA.

Documente necesare inregistrare in scopuri de TVA prin OPTIUNE

1. Declaratia de mentiuni pentru persoane juridice formular 010– 2 exemplare, in original;

2. Cerere de inregistrare in scopuri de TVA (formular 099) - pentru solicitarile de inregistrare in scopuri de TVA conform art. 316, alin. (12), lit. a) din Codul fiscal, adica in cazul solicitarii reinregistrarii in scopuri de TVA ca urmare a anularii codului de TVA de catre autoritatea fiscala, daca inceteaza situatia care a dus la anulare - original;

3. Declaratie pe propria raspundere, data de fiecare administrator al societatii si de catre fiecare administrator al fiecarui asociat persoana juridica a societatii, din care sa rezulte daca societatea desfasoara sau nu activitati economice la sediul social, la sediile secundare sau in afara acestora - original;

4. Declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca administratorii si asociatii nu au comis infractiuni si/sau fapte de natura celor prevazute la articolului 2 alin. (2) din OG nr. 39/2015, in cazul in care acestia nu sunt inregistrati fiscal in Romania (nerezidenti) - original;

5. Declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca administratorii si asociatii:


PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018

Vezi detalii

Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari
Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari

Vezi detalii

Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!

Vezi detalii




• nu detin si nici nu au detinut calitatea de actionar)/asociat)/ administrator)/titular/membru la vreo o persoana impozabila la care a fost declansata procedura insolventei/falimentului in ultimii 5 ani fiscali incheiati si care sa inregistreze obligatii fiscale principale restante;
• nu detin calitatea de actionar/asociat/administrator/titular/membru la vreo persoana impozabila declarata inactiva fiscal in ultimii 5 ani fiscali incheiati, fara a fi reactivata;
• nu au detinut calitatea de actionar/asociat/administrator/titular/membru la cel putin 3 persoane impozabile declarate inactive fiscal in ultimii 5 ani fiscali incheiati;
• nu detin calitatea de actionar/asociat/administrator/titular/membru la vreo persoana impozabila la care a expirat termenul legal de inactivitate temporara inscrisa la registrul comertului fara ca aceasta sa fie reactivate;
• nu detin calitatea de actionar/ asociat/administrator/titular/membru la vreo persoana impozabila la care a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA conform art. 316 alin. (11) lit. c)-e) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal, in ultimii 5 ani fiscali incheiati;
• nu detin si nu au detinut calitatea de actionar/asociat/administrator/ titular/membru la vreo persoana impozabila pentru care incepand cu 01.02.2015 a fost respinsa solicitarea de inregistrare in scopuri de TVA sau a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA conform art. 316 alin. (11) lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, in urma aplicarii procedurii de evaluare, situatie care se mentine in prezent;
• nu detin calitatea de actionar/asociat/administrator/titular/membru la vreo persoana impozabila pentru care suma totala a obligatiilor fiscale principale restante este mare sau egala cu 50.000 lei;
• nu au detinut calitatea de actionar/asociat/administrator/titular/membru la vreo persoana impozabila pentru care suma totala a obligatiilor fiscale principale restante sa fi fost in ultimii 5 ani fiscali incheiati, mai mare sau egala cu 50.000 lei;
• si/sau oricare dintre persoanele impozabile la care detin sau au detinut calitatea de actionar/asociat/administrator/titular/membru nu au inscrise in prezent in cazierul fiscal fapte de natura contraventiilor prevazute in HG nr. 1.000/2015 privind faptele pentru care se inscriu informatii in cazierul fiscal al contribuabililor, potrivit legislatiei in vigoare;
• si/sau oricare dintre persoanele impozabile la care detin sau au detinut calitatea de actionar/asociat/administrator/titular/membru nu au inscrise in prezent in cazierul fiscal infractiuni si/sau fapte prevazute la art. 4 alin. (4) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 39/2015 privind cazierul fiscal, aprobata cu modificari prin Legea nr. 327/2015.

6. Documentele de identitate ale administratorilor si asociatilor persoana fizica – traducere autorizata in limba romana in cazul celor straini - copie;

7. Daca este cazul - documentele care sa ateste tipul de viza si scopul sederii in Romania a administratorilor si asociatilor persoane fizice nerezidente – copie;

8. Documente care sa ateste veniturile administratorilor persoana fizica in ultimele 12 luni – traducere autorizata in limba romana in cazul celor straini - copie;

9. In cazul asociatilor persoana juridica, extras din Registrul Comertului (sau un document similar pentru asociatii nerezidenti) din care sa rezulte existenta legala a acestora in tara de origine – traducere autorizata in limba romana - copie;

10. Contract de munca pentru un alt angajat decat director economic sau contabil – copie;

11. Extras bancar – copie;

12. Contract prestare servicii contabile cu societate contabilitate membra CECCAR sau contract de munca contabil – copie;

13. Documentele din care rezulta detinerea legala a spatiului/spatiilor cu destinatie de sediu social si/sau sedii secundare declarate, pe o perioada mai mare de un an de la data depunerii dosarului pentru inregistrarea in scopuri de TVA prin optiune – copie a contractului de proprietate, inchiriere, comodat pentru spatiul unde societatea isi are sediul si sediile secundare, daca este cazul;

14. Certificat constatator detaliat emis de Oficiul Registrului Comertului in conformitate cu prevederile legii nr. 26/1990 privind Registrul Comertului, valabil la data depunerii cererii de inregistrare in scopuri de TVA – original;

15. Certificat de inregistrare si certificate constatatoare in forma scurta emise de Oficiul Registrului Comertului - copie;

16. Balanta de verificare la ultima luna inchisa si la 31 decembrie a anului anterior (daca este cazul) – original;

17. Imputernicire pentru depunerea cererii – original;
|
18. Carte de identitate persoana imputernicita sa depuna dosarul – copie.

In practica, in cazul in care ANAF constata ca asociatii persoana juridica au datorii la buget, solicita ca aceste datorii sa fie achitate inainte de acorda inregistrarea in scopuri de TVA a firmei solicitante.

Documente necesare inregistrare in scopuri de TVA ca urmare a DEPASIRII plafonului de 300.000 RON

1. Declaratia de mentiuni pentru persoane juridice formular 010– 2 exemplare, in original;

2. Declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte daca societatea desfasoara sau nu activitati economice la sediul social, la sediile secundare sau in afara acestora - original;

3. Declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca administratorii si asociatii nu au comis infractiuni si/sau fapte de natura celor prevazute la articolul 4 lit. a) si b) din OG nr. 39/2015, in cazul in care acestia nu sunt inregistrati fiscal in Romania - original;

4. Certificat de inregistrare - copie;

5. Certificat constatator detaliat emis de Oficiul Registrului Comertului in conformitate cu prevederile legii nr. 26/1990 privind Registrul Comertului, valabil la data depunerii cererii de inregistrare in scopuri de TVA – original;

6. Certificatul/certificatele constatator(e) emis(e) de Oficiul Registrului Comertului in conformitate cu prevederile articolului 15 alin 1 litera b) al legii nr. 359 / 2004 (certificatele constatoare in forma scurta care se emit la infiintarea societatii, anexate la hotararea judecatoareasca de infiintare) – copie;

7. Documentele de identitate ale administratorilor si asociatilor - copie;

8. Daca este cazul - documentele care sa ateste tipul de viza si scopul sederii in Romania a administratorilor si asociatilor persoane fizice nerezidente – copie;

9. In cazul asociatilor persoana juridica, extras din Registrul Comertului (sau un document similar pentru asociatii nerezidenti) din care sa rezulte existenta legala a acestora in tara de origine – traducere autorizata in limba romana - copie;

10. Balanta de verificare la luna depasirii plafonului de 300.000 lei si la 31 decembrie a anului anterior (daca este cazul) – original;

11. Imputernicire pentru depunerea cererii – original;

12. Carte de indentitate persoana imputernicita sa depuna dosarul – copie.

In ambele situatii prezentate, toate copiile vor fi certificate conform cu originalul, semnate, stampilate si puse in dosar cu sina.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
documente inregistrare tvaformular 010formular 099depasire plafon

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 09 Aprilie 2018


Votati articolul "Acte inregistrare in scopuri de TVA in 2018. Ce trebuie sa depui pentru depasirea plafonului de 300.000 Ron":
Rating:

Nota: 4.17 din 5 din 30 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Societate fara activitate-registrul de bani personali?

Intrebare: Societate fara salariati si fara activitate economica, dar care are casa de marcat (nu o mai foloseste),constituie registrul si depune notificarea la anaf?

Raspuns: In cazul in care societatea (prestari servicii arhitectura si cadastru) are casier si persoana...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 09 Aprilie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: user
Robert Gearba vorbeste pe limba lui. Probabil ca el intelege ce spune, probabil ca si alti contabili inteleg. Dar ce nu intelege Robert este ca toti contabilii stiu deja despre ce e vorba. Noi, restul, oamenii care nu ne incuiem capul cu birocratia din sistem, nu intelegem la ce se refera.
Data adaugarii: 01-Iul-2017
Postat de: user
Daca depasesti plafonul de 220000 lei trebuie sa depui aceste acte interment de 10 zile de la incheierea lunii. ANAF-ul tot o adunatura de sclerozati batrini ramine,daca cere certificat constatator de la Registrul Comertului si toate celelalte acte inutile.Nu poate sa si le ia singur da la acei emitenti? Mare lucru nu s-a simplificat.
Data adaugarii: 21-Feb-2017
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Informatii despre Spatiul Privat Virtual: ce anunta ANAF?

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) anunta, printr-un comunicat publicat pe site-ul insitituiei, informatii generale despre SPV (Spatiul Privat Virtual). Iata in randurile urmatoare ce ar trebui sa stie contribuabilii despre acest serviciu! ANAF informeaza ca “Serviciul Spatiul Privat Virtual este disponibil 24 de ore din 24, atat persoanelor fizice, direct sau prin imputernicit, cat si persoanelor juridice sau entitatilor fara personalitate juridica p...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile