Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Anunt ANAF! Avantajele derularii unei esalonari la plata

esalonarea la plataanafobligatii fiscalesechestruexecutare silita

Va informam puteti beneficia de facilitatile la plata obligatiilor fiscale restante in conformitate cu prevederile art.184-208 din Codul de procedura fiscala, aprobat prin Legea nr. 207/2015.

Procedura de aplicare a acordarii esalonarii la plata de catre organele fiscale subordonate ANAF se regasesc in O.P.A.N.A.F. nr. 90/2016. Esalonarile la plata a obligatiilor fiscale se solicita de catre debitor in baza unei cereri depuse la registratura organului fiscal competent sau comunicate prin posta, cu confirmare de primire.

Pentru debitorii care au infiintate sedii secundare inregistrate fiscal, potrivit legii, cererea de acordare a esalonarilor la plata se depune de catre debitor, atat pentru obligatiile fiscale datorate de acesta, cat si pentru cele ale sediilor sale secundare.

Cererea se depune la organul fiscal competent pentru administrarea obligatiilor fiscale ale debitorului si se analizeaza raportat la totalul obligatiilor debitorului si ale sediilor sale secundare. La cererea de acordare a esalonarii la plata se anexeaza documentele prevazute la art. 2 din Anexa 1 la Ordinul 90/2016.

Avantajele derularii unei esalonari la plata

- neinceperea sau suspendarea executarii silite pentru obligatiile esalonate si pentru obligatiile care constituie conditie de mentinere a valabilitatii esalonarii;

- posibilitatea participarii la licitatiile publice (obligatiile fiscale esalonate la plata nefiind considerate obligatii fiscale restante daca se afla in termenul de plata prevazut in graficul de esalonare);


 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017

Vezi detalii

Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda

Vezi detalii



- amanarea penalitatilor de intarziere aferente obligatiilor fiscale esalonate, in vederea anularii la finalizarea esalonarii; - necalcularea si nedatorarea penalitatilor de intarziere pe perioada esalonarii la plata (cu exceptia situatiei privind achitarea cu intarziere a ratei de esalonare).

Conditii generale de accesare a unei esalonari la plata
- sa aiba depuse toate declaratiile fiscale (la data eliberarii certificatului de atestare fiscala);
- sa se afle in dificultate generata de lipsa temporara de disponibilitati banesti; - sa aiba capacitate financiara de plata pe perioada de esalonare;
- sa nu fie in procedura insolventei sau in dizolvare;
- sa nu se fi stabilit raspunderea potrivit legislatiei privind insolventa si/sau raspunderea solidara, conform Codului de procedura fiscala;
- sa aiba constituita garantia.

Tipuri de garantii - mijloace banesti consemnate pe numele contribuabilului la dispozitia organului fiscal, la o unitate a Trezoreriei Statului sau scrisoare de garantie bancara/polita de asigurare de garantie - valoarea trebuie sa acopere sumele esalonate si dobanzile pe perioada esalonarii;

- sechestru asigurator instituit asupra bunurilor contribuabilului;

- contract de ipoteca sau gaj in favoarea organului fiscal. Valoarea garantiilor reale trebuie sa acopere sumele esalonate, dobanzile pe perioada esalonarii, plus un procent de pana la 16%, in functie de perioada de esalonare, respectiv 2,3,4 sau 5 ani. Urmatoarele categorii de contribuabili nu trebuie sa constituie garantii: - institutiile publice, astfel cum sunt definite prin Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si prin Legea nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa caz;

- autoritatile/serviciile publice autonome infiintate prin lege organica;

- unitatile si institutiile de drept public prevazute la art. 7 din Ordonanta Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifica si dezvoltarea tehnologica, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 324/2003, cu modificarile si completarile ulterioare;
- institutiile de invatamant superior de stat.

Pentru obligatiile fiscale esalonate la plata, precum si cele care fac obiectul amanarii la plata potrivit art. 208 din Legea nr. 207/2015, de pana la 5.000 lei in cazul persoanelor fizice si, respectiv, 20.000 lei in cazul persoanelor juridice, nu este necesara constituirea de garantii.

Legislatia distinge mai multe situatii de acordare a esalonarii la plata, in functie de starea patrimoniala a contribuabilului si de nivelul obligatiilor de plata, respectiv:

• persoane juridice cu obligatii fiscale de pana la 20.000 lei;
• persoane juridice cu obligatii fiscale in cuantum mai mare sau egal cu 20.000 lei;
• debitori care nu detin bunuri in proprietate si care nu constituie garantii;
• debitori care, desi detin bunuri in patrimoniu, nu pot constitui garantii intrucat sunt gajate si/sau ipotecate in totalitate in favoarea altor creditori si nu aduc nici garantii constituite in favoarea lor de un tert;
• debitori care detin in proprietate bunuri, dar sunt insuficiente pentru a constitui garantiile prevazute de lege.

Pentru informatii suplimentare, va stam la dispozitie atat la sediul nostru din Alexandria, str. Dunarii , nr. 188, camera 212A pentru persoanele fizice si camera 107A pentru persoanele juridice, cat si la numerele de telefon 0247 / 421168 interior 383 - persoane fizice si 357 - persoane juridice.

Sursa: Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 23 Martie 2017


Votati articolul "Anunt ANAF! Avantajele derularii unei esalonari la plata":
Rating:

Nota: 4.83 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Activitate de interpretare artistica

Intrebare: Multumesc frumos pentru raspuns, dar o mica nelamurire. Impozitul pe spectacol se plateste de cel care organizeaza spectacolul in sensul de impresar sau de cel care da spectacol (artistul)? Nu prea inteleg raspunsul dvs:

"Pentru acest aspect, de comercializare de bilete si nu de organizare de spectacole, nu se aplica prevederile prezentate mai sus, ci se aplica cota de impozitare pentru impozit profit sau microintreprindere, in concluzie poate fi mai bun un contract de comision pentru acest caz"

Eu ma refeream la un actor care pune in scena si joaca in piese de teatru impreuna cu o echipa. Cred ca pentru acest tip de activitate el va achizitiona niste bilete de la Teatrul National pe care ulterior le va vinde (asa gindesc eu ca va functiona).

Raspuns: Taxa de spectacol se plateste de catre cel care organizeaza si sustine spectacolul. Daca actorul are...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 23 Martie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 19-25 iunie 2017

    • ANAF a publicat un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante acte normative cu incidenta fiscala din intervalul 19-25 iunie 2017 si publicate in Monitorul Oficial. 1. Legea nr.100/2017 pentru ratificarea Acordului de parteneriat si cooperare consolidat dintre Uniunea Europeana si statele sale membre, pe de o parte, si Republica Kazahstan, pe de alta parte, semnat la Astana la 21 decembrie 2015 (M.Of. nr.464 din 21 iunie 2017); 2. Ordinul ministrului ...» citeste mai departe aici

  • Procedura inregistrarii in scopuri de TVA ar putea fi modificata

    • In prezent, pentru inregistrarea in scopuri de TVA fie prin efectul legii fie prin optiune, persoanele imnpozabile trebuie sa justifice intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica. Organele fiscale competente stabilesc, pe baza criteriilor stabilite prin ordin al presedintelui ANAF, daca persoana impozabila justifica intentia si are capacitatea de a desfasura activitate economica, pentru a fi inregistrata in scopuri de TVA si nu inregistreaza in scopuri de TVA persoanele impoz...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei: Noi conditii pentru scutirea programatorilor de la plata impozitului pe venit

    • In Monitorul Oficial nr. 468 din data de 22 iunie 2017a fost publicat un nou Ordin al ministrul comunicatiilor si societatii informationale, ministrul educatiei nationale, ministrul muncii si justitiei sociale si ministrul finantelor publice cu privire la scutirea de la plata impozitului pe venit pentru activitatea de creatie de programe pentru calculator.   Potrivit Codului fiscal persoanele fizice sunt scutite de la plata impozitului pe venit pentru veniturile realizate ...» citeste mai departe aici

  • Achizitii servicii intracomunitare de la furnizor neplatitor de TVA. Ce regim de TVA se aplica?

    • In analiza urmatoare, va propunem situatia unei firme romaneasca, platitoare de TVA lunar si impozit pe profit trimestrial. Firma a incheiat in luna aprilie 2017 un contract de prestari servicii cu o firma din alt stat UE (neplatitoare de TVA la in statul strain si fara TVA de servicii intracomunitare). Nu exista nici in VIES. Acestia vor presta in statul strain servicii folosind mana de lucru pentru un contract castigat de firma romana in tara, dar pentru care nu se poate folosi mana de lucr...» citeste mai departe aici

  • Societatea importatoare nerezidenta. Cine achita contributia la Fondul de mediu pentru ambalaje?

    • In analiza de mai jos, o societate rezidenta in alt stat UE face importuri pe teritoriul Romaniei, achita TVA in vama si livreaza produsele importate clientilor din Romania prin reprezentant fiscal. Conform OUG 196/2005, stabilim in ce masura, daca societatea straina este cea care aduce produsele amabalate pe teritoriul Romaniei, aceasta este obligata la calculul si plata taxei de mediu privind ambalajele precum si declararea acesteia la Fondul de mediu conform art. 9 alin. (1) lit. d) din OU...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X