Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Cine are obligatia detinerii unei case de marcat fiscale?

case de marcat fiscaleaparate de marcat electronice fiscalecasa de marcat

Cu siguranta v-ati intrebat cel putin o data daca activitatea prestata de catre firma  dumneavostra necesita utilizarea unei case de marcat, ce obligatii au firmele care detin o casa de marcat sau cum se anuleaza un bon fiscal care a fost emis gresit. 

Vom incerca in cele ce urmeaza sa va raspundem cat mai clar la aceste intrebari, nu inainte de a va aduce la cunostinta ca informatiile complete precum si consultanta in ceea ce priveste achizitionarea unei case de marcat puteti obtine de la un distribuitor autorizat, ca de exemplu, firma Constalaris, importator si distribuitor al caselor de marcat fiscale Orgtech, o marca de incredere, prezenta de mai bine de 10 ani pe piata din Romania.

Conform Art. 1 din OUG 28/1999 actualizata , ” Operatorii economici care încasează, integral sau parţial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amănuntul, precum și a prestărilor de servicii efectuate direct către populaţie sunt obligaţi să utilizeze aparate de marcat electronice fiscale..”
Conform unui alt articol al aceleiasi Ordonante de Urgenta, operatorii economici au abligatia de a emite bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale si de a le inmana clientilor.

Foarte important de retinut este ca neindeplinirea obligatiei de a va dota cu casa de marcat atrage dupa sine o contraventie in cuantum de 12500 lei precum si suspendarea activităţii până la dotarea cu aparat de marcat electronic fiscal și prezentarea dovezii de plată a amenzii sau a jumătate din cuantumul acesteia, după caz, organului constatator.

O alta obligatie a utilizatorilor unei case de marcat este aceea de a emite bon fiscal. Subliniem acest aspect deoarece sanctiunile incep de la un simplu avertisment si pot urca pana la suma de 27500 lei si suspendarea activitatii , in functie de gravitatea faptei constatate de catre organele de control.
  
In procesul utilizarii unei case de marcat pot aparea diverse situatii, una dintre cele mai intalnite fiind emiterea gresita a unui bon fiscal. Ce este de facut ?

Conform prevederilor legislative, pentru corectarea sau anularea înregistrării unei operaţiuni după emiterea bonului fiscal utilizatorul trebuie sa intocmeasca un dosar care va cuprinde: 

a) sesizarea scrisă a persoanei care a efectuat greșit operaţiunea, cu precizarea
motivaţiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum și a numărului de ordine al
bonului fiscal de corectat, a orei și minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisă de aprobare a corectării operaţiunii greșit efectuate, emisă de
directorul financiar-contabil, contabilul-șef sau de altă persoană care răspunde de
gestionarea patrimoniului unităţii;
c) copie de pe nota sau notele de recepţie și constatare de diferenţe, întocmite de la
ultima inventariere până la zi, prin care a fost stabilit preţul cu amănuntul al
produsului sau produselor înregistrate greșit în aparatul de marcat electronic fiscal;
d) nota de contabilitate care reflectă operaţiunea efectuată

Dorim sa mentionam ca documentele de mai sus nu au o forma standard prevazuta de lege, prin urmare putandu-se utiliza modele proprii ale operatorului economic, modele care sa contina toate informatiile solicitate.

Tot legat de acest subiect tinem sa precizam ca autoritatile au in vedere proiectul legii preventiei, lege sub incidenta careia se gasesc si cateva contraventii prevazute de OUG 28/1999. Mai multe detalii despre acest proiect puteti afla in acest articol 

 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 23 Martie 2017


Votati articolul "Cine are obligatia detinerii unei case de marcat fiscale?":
Rating:

Nota: 3 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Monografie contabila pentru factura de garantie pentru chirie spatiu

Intrebare: Am avut o factura catre un client pentru inchiriere spatiu cu TVA , si pe aceeasi factura era trecuta si garantia.Factura a fost achitata integral de catre client.
Am facut urmatoarele inregistrari:
411=%
706
167
4427
5121=411
Nu stiu daca am procedat corect.Am sold la 167 ,desi garantia am incasat-o.
Mentionez ca inregistarea este din 2014.Cum ar trebui sa corectez acum?
Clientul a plecat, si nu a mai achitat ultima factura ,(nu are aceeasi valoare cu garantia).
cum pot inchide cele 2 conturi?

Raspuns: Se poate tine evidenta garantiei primite in contul 167 pentru evidentierea incasarii garantiei si...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 23 Martie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Mutarea contributiilor: cum trebuie sa procedeze patronii care vor sa majoreze salariul brut al angajatilor

    • Potrivit Ordonantei adoptate de Guvern, din 2018, contributiile angajatorului vor scadea la 2,25%, iar CAS platite de catre salariat vor urca la 35%, cu un impozit pe salariu de 10%. In prezent, din totalul salariului brut contributiile angajatorului reprezinta 22,75%, iar ale angajatului - 16,5%, cu un impozit pe salariu de 16%.   Mutarea contributiilor de la angajator la angajat a starnit multe discutii intense in ultima perioada, pentru ca niciuna dintre partile implicate nu...» citeste mai departe aici

  • Ce este autofactura si cand trebuie emisa. Analiza zilei

    • Autofactura este un document reglementat de Codul fiscal si normele metodologice de aplicare ce se utilizeaza doar in scopuri de TVA, ca document justificativ pentru taxa deductibila/colectata, dupa caz. O persoana impozabila din punct de vedere al TVA este obligata sa emita o autofactura in urmatoarele situatii: daca a depasit plafoanele pentru bunuri acordate in cadrul actiunilor de protocol, sponsorizare, de mecenat peste care a...» citeste mai departe aici

  • Grabiti-va sa prindeti reducerile de Black Friday la lucrari de contabilitate!

    • Reducerile de Black Friday au luat cu asalt toate produsele, inclusiv cele de contabilitate si fiscalitate. Daca pana acum ati avut indoieli, a venit momentul propice sa investiti in niste lucrari care sa va faca munca mai usoara. Investitie minima, efect maxim! Profitati de REDUCERILE DE PANA LA 85% la zeci de lucrari de contabilitate! ...» citeste mai departe aici

  • Achizitie intracomunitara fara dovada transportului. Ce documente sunt necesare?

    • In urmatoarea analiza, societatea A are in obiectul de activitate comertul auto si are trei angajati. Unul dintre acestia aduce din alt stat UE un autoturism achitat de firma A din cont. Acesta masina va face parte din stocul de marfa. La intoarcere aduce drept acte pentru contabilitate: factura auto, ordinul de deplasare si bonuri pentru benzina. Vom vedea in baza carui document se poate considera achizitie intracomunitara daca nu exista CMR, precum si ce acte sunt necesare pentru incadrarea...» citeste mai departe aici

  • Noi reguli la autorizarea/inregistrarea entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar

    • Prin OMFP 2780/2017 publicat in M.Of. 898 din 15.11.2017 au fost aduse modificari si completari ordinului 664/2012 privind autorizarea si/sau inregistrarea entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar pe teritoriul Romaniei, altele decat cele care fac obiectul supravegherii Bancii Nationale a Romaniei. Dintre modificarile/completarile aduse mentionam:  Au fost completate prevederile privind amplasarea punctelor de schimb valutar. Conform noilor reglementari, ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI