Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Cine are obligatia detinerii unei case de marcat fiscale?

case de marcat fiscaleaparate de marcat electronice fiscalecasa de marcat

Cu siguranta v-ati intrebat cel putin o data daca activitatea prestata de catre firma dumneavostra necesita utilizarea unei case de marcat, ce obligatii au firmele care detin o casa de marcat sau cum se anuleaza un bon fiscal care a fost emis gresit. 

Vom incerca in cele ce urmeaza sa va raspundem cat mai clar la aceste intrebari, nu inainte de a va aduce la cunostinta ca informatiile complete precum si consultanta in ceea ce priveste achizitionarea unei case de marcat puteti obtine de la un distribuitor autorizat, ca de exemplu, firma Constalaris, importator si distribuitor al caselor de marcat fiscale Orgtech, o marca de incredere, prezenta de mai bine de 10 ani pe piata din Romania.

Conform Art. 1 din OUG 28/1999 actualizata , ” Operatorii economici care încasează, integral sau parţial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amănuntul, precum și a prestărilor de servicii efectuate direct către populaţie sunt obligaţi să utilizeze aparate de marcat electronice fiscale..”
Conform unui alt articol al aceleiasi Ordonante de Urgenta, operatorii economici au abligatia de a emite bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale si de a le inmana clientilor.

Foarte important de retinut este ca neindeplinirea obligatiei de a va dota cu casa de marcat atrage dupa sine o contraventie in cuantum de 12500 lei precum si suspendarea activităţii până la dotarea cu aparat de marcat electronic fiscal și prezentarea dovezii de plată a amenzii sau a jumătate din cuantumul acesteia, după caz, organului constatator.

O alta obligatie a utilizatorilor unei case de marcat este aceea de a emite bon fiscal. Subliniem acest aspect deoarece sanctiunile incep de la un simplu avertisment si pot urca pana la suma de 27500 lei si suspendarea activitatii , in functie de gravitatea faptei constatate de catre organele de control.

In procesul utilizarii unei case de marcat pot aparea diverse situatii, una dintre cele mai intalnite fiind emiterea gresita a unui bon fiscal. Ce este de facut ?

Conform prevederilor legislative, pentru corectarea sau anularea înregistrării unei operaţiuni după emiterea bonului fiscal utilizatorul trebuie sa intocmeasca un dosar care va cuprinde: 

a) sesizarea scrisă a persoanei care a efectuat greșit operaţiunea, cu precizarea
motivaţiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum și a numărului de ordine al
bonului fiscal de corectat, a orei și minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisă de aprobare a corectării operaţiunii greșit efectuate, emisă de
directorul financiar-contabil, contabilul-șef sau de altă persoană care răspunde de
gestionarea patrimoniului unităţii;
c) copie de pe nota sau notele de recepţie și constatare de diferenţe, întocmite de la
ultima inventariere până la zi, prin care a fost stabilit preţul cu amănuntul al
produsului sau produselor înregistrate greșit în aparatul de marcat electronic fiscal;
d) nota de contabilitate care reflectă operaţiunea efectuată

Dorim sa mentionam ca documentele de mai sus nu au o forma standard prevazuta de lege, prin urmare putandu-se utiliza modele proprii ale operatorului economic, modele care sa contina toate informatiile solicitate.

Tot legat de acest subiect tinem sa precizam ca autoritatile au in vedere proiectul legii preventiei, lege sub incidenta careia se gasesc si cateva contraventii prevazute de OUG 28/1999. Mai multe detalii despre acest proiect puteti afla in acest articol 

 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 23 Martie 2017


Votati articolul "Cine are obligatia detinerii unei case de marcat fiscale?":
Rating:

Nota: 3 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Achizitie intracomunitara de combustibil

Intrebare: In urma incheierii unui contract cu firma AS24 Tankservice SRL cu sediul in Romania , cod TVA RO174...avand ca obiect achizitia de combustibil in zona intracomunitara pe baza unui card , am primit facturi care la furnizor au specificat numele acestui furnizor dar si a unuia AS24- Parc cu sediul in Franta si cod TVA FR38....cu mentiunea "in numele si pe seama furnizorului"
Facturile sunt intocmite in moneda euro cu tva 19 %
Cum se trateaza din punt de vedere contabil si fiscal aceste facturi?
Se intocmeste declaratia 390?

Raspuns: Avand emisa factura fiscala puteti opta: - fie pentru inregistrarea TVA-ului achitat in statul UE pe...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 23 Martie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Trebuie sa depuneti Formularul 200 in anul 2017? Aflati care sunt conditiile ANAF

    • Persoanele fizice nerezidente care datoreaza impozit pe venit pentru anul 2016 si sunt administrate de Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti, depun formularul 200 "Declaratie privind veniturile realizate din Romania" pana la data de 25 mai 2017, la Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti din cadrul Directiei generale regionale a finantelor publice Bucuresti. Categoriile de persoane fizice nerezidente administrate de Administratia fis...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei: Noi informatii solicitate prin formularele de inregistrare fiscala

    • Incepand cu 1 februarie 2017 nu se mai depune Formularul 088, formular mult contestat de catre mediul de afaceri.  Formularul a fost eliminat ca urmare a faptului ca:  - pe de o parte, contribuabilii furnizeaza o serie de informatii organelor fiscale prin formularele 010 – "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica", 098 &qu...» citeste mai departe aici

  • Scutirea de TVA pentru cotizatiile platite organizatiilor profesionale

    • In baza art. 292 alin. (1) lit. k) din Codul fiscal si normelor metodologice date in aplicarea acestuia sunt scutite de TVA fara drept de deducere  prestarile de servicii si/sau livrarile de bunuri furnizate membrilor in interesul lor colectiv, in schimbul unei cotizatii fixate conform statutului, de organizatii fara scop patrimonial care au obiective de natura politica, sindicala, religioasa, patriotica, filozofica, filantropica, patronala, profesionala sau civica, precum si obiective d...» citeste mai departe aici

  • Noi modificari pentru zilieri. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Prin Legea 105 publicata in M.OF. nr. 376 din 19 mai 2017 au fost aduse modificari si completari Legii 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri. Confom modificarilor aduse zilierii care presteaza activitati in domeniul cresterii animalelor in sitem extensiv prin pasunatul sezonier al ovinelor, bovinelor, cabalinelor precum si activitati sezoniere in cadrul gradinilor botanice aflate in subordinea universitatilor acreditate pot presta a...» citeste mai departe aici

  • Asociere in participatiune. Cele mai utile aspecte fiscale si contabile

    • In analiza urmatoare, societatile A si B, persoane juridice romane, inregistrate in scopuri de TVA in Romania incheie un contract de asociere in participatie pentru activitatea de comert cu ridicata al unor marfuri comercializate de A (numai anumite produse din totalul marfurilor comercializate de A fac obiectul contractului de asociere, iar vanzarea se face exlusiv catre terti). In cadrul asocierii, A si B pun in comun mijloace fixe si circulante, iar A este administratorul asocierii. ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X