In cazul urmator, discutam despre o firma care are ca obiect de activitate comert cu amanuntul. La punctul de lucru exista decizie din partea administratorului conform careia casieria unitatii si registrul de casa se intocmesc si se pastreaza la punctul de lucru. Plata furnizorilor se face de la punctul de lucru. In ce masura mai este necesara intocmirea chitantei pentru Z de la sfarsitul zilei, pentru a inregistra vanzarile in registrul de casa, in conditiile in care sumele nu sunt scoase din unitate?
Art.6 alin.(6) si (7) din OUG nr.91/2014 pentru modificarea si completarea OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale mentioneaza urmatoarele:
„(6) Raportul fiscal de inchidere zilnica este documentul emis cu aparatul de marcat electronic fiscal care contine date de sinteza cu caracter fiscal: denumirea si codul de identificare fiscala ale operatorului economic emitent; adresa de la locul de instalare a aparatului de marcat electronic fiscal; logotipul si seria fiscala ale aparatului; numarul de ordine numerotat progresiv; data si ora emiterii; numarul bonurilor emise in ziua respectiva; valoarea totala a operatiunilor efectuate si totalul taxei pe valoarea adaugata, cu precizarea nivelului cotei, valoarea totala a operatiunilor scutite de taxa pe valoarea adaugata, precum si valoarea taxelor care nu se cuprind in baza de impozitare a taxei pe valoarea adaugata.
(7) Raportul fiscal de inchidere zilnica emis de aparatul de marcat electronic fiscal definit la art. 3 alin. (2) trebuie sa contina pe langa datele definite la alin. (6) si urmatoarele date: numarul de bonuri fiscale care au inscris codul de inregistrare in scopuri de TVA al beneficiarului, valoarea totala a acestora, total taxa pe valoarea adaugata aferenta, identificatorul jurnalului electronic, numarul si valoarea reducerilor, anularilor, sume de serviciu, precum si sumele rezultate pentru fiecare mijloc de plata utilizat. Sumele de serviciu reprezinta sumele de bani utilizate pentru plata restului catre client, puse la dispozitia operatorului aparatului de marcat electronic fiscal la inceputul fiecarei zile de lucru. Acestea se regasesc in soldul contului de casa si, de asemenea, in soldul de la sfarsitul zilei de lucru.”
Astfel,avand in vedere cele mentionate anterior,chiar daca banii nu parasesc incinta punctului de lucru,este necesar sa emiteti raportul fiscal Z la sfarsitul zilei,iar acest raport fiscal Z va insoti borderoul incasarilor din ziua respectiva.Atunci cand nu sunt incasari,borderoul va avea valoare zero in ziua respectiva.
De asemenea,este necesar sa intocmiti registrul de bani personali, reglementat prin OMFP nr.513/2015 pentru aprobarea modelului si continutului registrului de bani personali, precum si a procedurii de inregistrare a acestuia la organul fiscal si care se refera la salariatii unitatilor cu case de marcat fiscale.
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024
A Conform Art.5 din OMFP nr.513/2015, operatorul economic raspunde de integritatea registrului de bani personali si completarea zilnica a acestuia de catre personalul care desfasoara activitate in unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor.
Registrul de bani personali se pastreaza la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, in vederea prezentarii acestuia organelor de control ,iar operatorul economic poate utiliza un singur registru de bani personali pentru fiecare unitate de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriela Ilicea, economist si expert contabil