Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Erori contabile semnificative din anii precedenti. Ce ne sfatuieste specialistul privind depunerea D 101?

declaratia 101erori contabiledepunere rectificativa

Avem mai jos situatia in care in luna aprilie 2017 s-a constatat ca in anii precedenti (2014 si 2015) s-au intocmit eronat note contabile (in loc sa se diminueze contul de cheltuiala s-a diminuat contul 409). S-a intocmit nota de reglare in 2017 prin contul 1174 rezultat reportat din corectarea erorilor contabile. Conform art. 19 Cod fiscal pct. 3 lit a), erorile se corecteaza prin ajustarea rezultatului fiscal al anului la care se refera si depunerea de declaratii rectificative.

Avand in vedere ca suma este semnificativa, stabilim daca se depun declaratii rectificative pentru fiecare trimestru si declaratia 101 anuala rectificata chiar daca bilanturile nu vor mai corespunde cu declaratia anuala 101. De asemenea, in cazul in care cheltuiala este aferenta venitului din aceea perioada, vom vedea daca se consider deductibila la calcul impozit profit si daca soldul contului 1174 se va inchide prin contul 1171.

Iata sfatul specialistului:


Intr-adevar, trebuie depuse declaratii rectificative pentru anii 2014 si 2015, avand in vedere ca este vorba de erori semnificative ale exercitiilor precedente, tratate ca din punct de vedere contabil prin inregistrarea in contul 1174 si aceasta implica, din punct de vedere al impozitului pe profit, ajustarea rezultatului fiscal al anului la care se refera acestea si depunerea unei declaratii rectificative conform art. 19 alin. 3 lit. a din Codul fiscal. Cheltuielile vor fi deductibile in masura in care au fost efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile, in conformitate cu prevederile art. 21 alin. 1 din vechiul Cod fiscal, in vigoare pe perioada respectiva.

Fiind vorba de cheltuieli care or sa conduca la diminuarea rezultatului fiscal/profitului impozabil pentru cei 2 ani fiscali, deci nu or sa determine majorari, ci diminuari, de impozit pe profit, este suficienta depunerea declaratiilor 101 rectificative, fara a mai fi necesara si depunerea declaratiilor rectificative 100 pentru fiecare trimestru din cei doi ani. Nu conteaza faptul ca informatiile din declaratiile anuale 101 rectificative nu vor mai corespunde cu situatiile financiare anuale deja depuse intrucat acesta este si rostul evidentierii sumelor inregistrate eronat pe seama contului 1174 "Rezultatul reportat provenit din corectarea erorilor contabile". Nu este neaparata nevoie inchiderea contului 1174 pe seama contului 1171, avand in vedere ca ambele sunt analiticile ale contului 117 "Rezultatul reportat".


Cheltuieli deductibile si nedeductibile. Ghid practic 2018
Cheltuieli deductibile si nedeductibile. Ghid practic 2018

Vezi detalii

Declaratia 101. Ghid de completare si depunere 2018
Declaratia 101. Ghid de completare si depunere 2018

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
declaratia 101erori contabiledepunere rectificativa

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 23 Mai 2017


Votati articolul "Erori contabile semnificative din anii precedenti. Ce ne sfatuieste specialistul privind depunerea D 101?":
Rating:

Nota: 3.88 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Achizitie intracomunitara de la persoana fizica

Intrebare: Buna ziua! O persoana juridica din Romania trebuie sa achizitioneze un ventilator industrial second hand din Germania, pe care il revinde in Romania. De ce documente are nevoie persoana juridica din Romania pentru a se putea inregistra in contabilitate cu achizitia acelui ventilator? Multumesc!

Raspuns: Aveti nevoie de un contract de vanzare cumparare.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 23 Mai 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Descarca ultima versiune pentru Declaratia 300

    • Articol actualizat pe 21 februarie 2018: Declaratia 300 a fost actualizata la ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) nr. 591/2017 privind aprobarea modelului si continutului formularului 300 care a aparut in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 94 din 1 februarie 2017.   Ce este declaratia 300? Declaratia 300 reprezinta decontul de taxa...» citeste mai departe aici

  • Se anunta CONCEDIERI in masa! Patronii IMM sunt nemultumiti de cresterea salariului minim si a contributiilor la part time

    • Un antreprenor din doi va face concedieri, conform unui sondaj online la care au participat patronii de firme mici si mijlocii in perioada 7 - 16 februarie 2018. Acesta este efectul majorarii salariului minim pe economie de la data de  1 ianuarie 2018, dar si a obligatiei de plata a contributiilor sociale pentru angajatii care lucreaza part-time la nivelul intreg al salariului minim pe economie. Potrivit Consiliului National al Intreprinderilor Mici si Mijlocii din Roma...» citeste mai departe aici

  • Societatile de contabilitate sunt obligate sa aiba un ofiter pentru protectia datelor?

    • In studiul de caz de astazi vom dezbate problema legata de desemnarea unui responsabil cu protectia datelor. Dilema este daca societatile de contabilitate si cu departament de resurse uman, departament care actioneaza conform HG 500 sunt obligate sa angajeze cu contract de munca o persoana pentru protectia datelor cu caracter personal.   Iata raspunsul specialistului! H.G. nr. 905/2017 privind registrul general d...» citeste mai departe aici

  • Regimul fiscal aplicat zilierilor. Noutati 2018

    • Zilierul este o persoana fizica ce are capacitate de munca si care desfasoara activitati necalificate, de obicei cu caracter ocazional, pentru un beneficiar.   Activitatea zilierilor este reglementata de urmatoarele: –  Legea nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri, republicata; – Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 52/2011...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X