email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Rectificare bilant. Necorespundere solduri

Legea 82/1991OMFP 3055/2009bilantcorectare erori



Intrebare:

Un contabil preia o firma care vine cu o balanta in care nu sunt prezentate rulajele in luna si nici cele precedente sau totale. Mai mult decat atat, balanta nu corespunde nici cu soldurile initiale care trebuiau preluate din balanta bilantului depus in 2010. Contabilitatea anterioara a acestei companii a fost tinuta in evidenta dubla. Ce corectii ar trebui facute odata cu preluarea de catre alt contabil? Va fi preluat soldul initial din balanta bilantului depus anterior, fiind din nou introdus in contabilitate anul 2011?

Raspuns:

Conform art. 10 din Legea 82/1991 a contabilitati - republicata -, cu modificarile si completarile ulterioare:

"(1) Raspunderea pentru organizarea si conducerea contabilitatii la persoanele prevazute la art. 1 alin. (1)-(4) revine administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligatia gestionarii entitatii respective.

(4) Raspunderea pentru aplicarea necorespunzatoare a reglementarilor contabile revine directorului economic, contabilului-sef sau altei persoane imputernicite sa indeplineasca aceasta functie, impreuna cu personalul din subordine. In cazul in care contabilitatea este condusa pe baza de contract de prestari de servicii, incheiat cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania, raspunderea pentru conducerea contabilitatii revine acestora, potrivit legii si prevederilor contractuale."
 
In concluzie, raspunderea pentru tinerea contabilitatii si intocmirea situatiilor financiare anuale revine administratorlui sau altei persona imputernicite de acesta.Raspunderea dvs. va fi incepand cu data preluarii mandatului.

Bilantul, odata depus, nu se mai modifica. Puteti prelua datele din balanta de la 31.12.2010 exact asa cum este, pentru respectarea principiului intangibilitatii bilantului de inchidere cu bilantul de deschidere, refaceti anul 2011, iar eventualele diferente aparute intre ceea ce obtineti dvs. pe 2011 si ceea ce era deja inregistrat (tinind cont si de faptul ca la 30.06.2011 este depusa raportarea contabila) le operati in luna in care le identificati (de exemplu, in octombrie 2011).

Erorile identificate le puteti corecta fie prin stornarea inregistrarii eronate si inregistrarea in negru a operatiei corecte (modalitate recomandata), fie prin inregistrarea numai a diferentelor constatate. In conditiile in care apar diferente, trebuie facute declaratii rectificative la 100 privind impozitul pe profit, depuse anterior.
 
De asemenea, daca veti regla si anul 2010, asa cum am mai spus, bilantul nu se modifica, insa diferentele le veti opera la data constatarii acestora (de exemplu, in oct.2011), insa elementele de venit sau cheltuiala vor fi inregistrate prin contul 1174 "Rezultatul reportat provenit din corectarea erorilor contabile". In acest caz, va trebui sa depuneti si rectificative la declaratiile 100 din 2010 (in cazul in care se modifica impozitul pe profit declarat), precum si la declaratia 101 aferenta anului 2010.
 
Baza legala:

- art. 10 din L.82/1991a contabilitati - republicata -, cu modificarile si completarile ulterioare
- punctul 8.1.3.2. Corectarea erorilor contabile din REGLEMENTARI LE CONTABILE din 29 octombrie 2009 conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor
Economice Europene, aprobate prin OMFP 3055/2009
- punctul 13 din Normele la Codul fiscal , dat in aplicarea art. 19 din Codul fiscal , cu modificarile si completarile ulterioare.


de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Legea 82/1991OMFP 3055/2009bilantcorectare erori


Data aparitiei: 03 Noiembrie 2011

Votati articolul "Rectificare bilant. Necorespundere solduri":
Rating:

Nota: 4.13 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X