Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

De la 1 august 2017 ar putea fi eliminata posibilitatea achizitionarii de produse sau servicii de la unitati protejate

unitati protejatepersoane cu handicapunitatile protejate autorizatedizabilitati

In prezent, potrivit prevederilor art. 78 alin. (2)-(3) din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care au cel putin 50 de angajati, au obligatia de a angaja persoane cu handicap intr-un procent de cel putin 4% din numarul total de angajati sau opteaza pentru indeplinirea uneia dintre urmatoarele obligatii: 



a) sa plateasca lunar catre bugetul de stat o suma reprezentand 50% din salariul de baza minim brut pe tara inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au angajat persoane cu handicap;
b) sa achizitioneze produse sau servicii realizate prin propria activitate a persoanelor cu handicap angajate in unitatile protejate autorizate, pe baza de parteneriat, in suma echivalenta cu suma datorata la bugetul de stat, in conditiile prevazute la lit. a).

Daca se achizitioneaza produse sau servicii de la unitati protejate autorizate potrivit legii, pe baza de parteneriat, in suma mai mica decat suma datorata bugetului de stat, se va datora bugetului de stat diferenta de suma. Aceasta se declara in Formularul 100.
In situatia in care se achizitioneaza produse sau servicii de la aceste unitati protejate in suma mai mare decat suma datorata bugetului de stat in luna respectiva, entitatea nu datoreaza nicio suma bugetului de stat, iar diferenta in plus se reporteaza in luna urmatoare, in sensul diminuarii de plata. 

In vederea protejarii si promovarii dreptului la munca a persoanelor cu dizabilitati, astfel cum se prevede intr-un proiect de Ordonanta de urgenta pentru modificarea si completarea Legii nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 78 din lege ar putea fi modificat, in sensul eliminarii, incepand cu 1 august 2017, a posibilitatii, pentru autoritatile si institutiile publice si private de a opta pentru achizitionarea de produse sau servicii de la unitatile protejate autorizate, si mentinerea doar a obligatiei de a plati la bugetul de stat in situatia neangajarii persoanelor cu handicap. 

Astfel, conform proiectului, incepand cu luna august 2017, autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care nu angajeaza persoane cu handicap intr-un procent de cel putin 4% din numarul total de angajati vor plati lunar catre bugetul de stat o suma reprezentand salariul de baza minim brut pe tara inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au angajat persoane cu handicap.

Pentru a stabili suma varsamintelor pentru persoane cu handicap neincadrate se parcurg urmatorii pasi:

I. Se determina numarul de salariati:

Numarul de angajati care se ia in calcul este numarul mediu de angajati din luna. 


Promotii si politici de discount
Promotii si politici de discount

Vezi detalii

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic

Vezi detalii



II. Se determina suma varsamintelor pentru persoane cu handicap neincadrate – daca numarul mediu de angajati este mai mare sau egal cu 50:

Daca numarul mediu de angajati este mai mare sau egal cu 50 suma varsamintelor pentru persoane cu handicap neincadrate se va determina astfel:

1. Se determina numarul de locuri de munca in care unitatea ar fi trebuit sa angajeze persoane cu handicap.

Numarul de locuri de munca in care unitatea ar fi trebuit sa angajeze persoane cu handicap = numarul mediu de angajati x 4%
Acest numar va fi evidentiat cu doua zecimale.

2. Se calculeaza suma varsamintelor pentru persoane cu handicap neincadrate.

Suma varsamintelor = (numarul de locuri de munca in care unitatea ar fi trebuit sa angajeze persoane cu handicap - numar de angajati persoane cu handicap) x ½ x salariul minim pe economie garantat in plata.

 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 19 Iulie 2017


Votati articolul "De la 1 august 2017 ar putea fi eliminata posibilitatea achizitionarii de produse sau servicii de la unitati protejate":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Inregistrare decont tva corect

Intrebare: Buna ziua,

In cazul unui srl care cere anularea aplicarii de TVA si i se aproba cu data de 23.01.15 cererea, se depune decontul de TVA pana in 25.02.15 dar societatea respectiva incaseaza in martie o factura care era cu TVA din luna ianuarie inainte de aprobarea anularii TVA-ului.In cazul acesta trebuie sa mai depuna un decont de TVA la martie?
Multumesc

Cristina Nistor

Raspuns: Nu se mai depune o alta declaratie suplimentara. Pentru TVA colectat la incasare ulterior se depune...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 19 Iulie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Atentie! Mai multe declaratii se depun pana la 25 august!

    • ANAF atrage atentia contribuabililor cu privire la declaratiile fiscale pe care trebuie sa le depuna pana la 25 august, dupa caz: - Notificarea privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare, formular 097. - Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat, formular 100.; Cititi si ...» citeste mai departe aici

  • Biris, despre plata defalcata TVA: Aventurierul care a facut aceasta propunere trebuie sa dispara din zona publica

    • Ministerul de Finante a anuntat ca operatorii economici vor avea deschis gratuit un cont de TVA in lei, la trezorerie, de la 1 ianuarie 2018, in baza mecanismului "split TVA. Conform Finantelor, contul va fi gratuit neexistand comisioane. in perioada octombrie-decembrie 2017 acest mecanism va fi optional, iar de la 1 ianuarie 2018, obligatoriu. Bancile vor deschide si ele conturi automat, dar daca nu vor fi folosite timp de 90 de zile acestea vor fi inchise. Pentru co...» citeste mai departe aici

  • Cum identificati furnizorii de TVA inainte sa dispara fara sa achite TVA-ul?

    • Sistemul de plata defalcata a TVA a pus din nou pe jar intreg mediul de afaceri. Companiile se tem ca, in ce le priveste, vor avea de facut si mai multe plati, riscand amenzi nemeritate din partea ANAF.  In caz de controale, Fiscul porneste deja de la premisa ca evaziunea fiscala in domeniul TVA a fost sau ar fi trebuit sa fie cunoscuta de toate partile implicate. Astfel, companiile care au fost de fapt corecte nu pot iesi cu fata curata din aceste imprejurari, riscand chiar in...» citeste mai departe aici

  • Corectie facturi emise de furnizor cu TVA anulat. Model monografie contabila

    • Va oferim, de data aceasta, un model de monografie contabila pentru corectia in contabilitate a unei facturi de cazare (TVA 9%) emisa cu TVA de catre un furnizor care avea codul de TVA anulat din oficiu la data emiterii facturii. La data primirii facturii s-a dedus TVA. Eroarea s-a constatat la generarea D394 care s-a depus corect. Iata raspunsul specialistului: Potrivit art. 11 alin. (9) din Codul fiscal, beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau serv...» citeste mai departe aici

  • In ce consta controlul inopinat efectuat de catre organul fiscal?

    • Conform Codului de procedura fiscala controlul inopinat presupune urmatoarele actiuni: a) verificarea faptica si documentara, in principal, ca urmare a unor informatii cu privire la existenta unor fapte de incalcare a legislatiei fiscale; b) verificarea documentelor si operatiunilor impozabile ale unui contribuabil/platitor, in corelatie cu cele detinute de persoana sau entitatea supusa unui control fiscal, denumita control incrucisat; c) verificarea unor element...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI