email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale 2019. Iata principalele aspecte!

Intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale 2019. Iata principalele aspecte!
situatii financiare anualeraportari contabileexercitiu financiar

Va prezentam in continuare informatii importante despre intocmirea si depunerea situatiilor financiare si a raportarilor anuale ale operatorilor economici pentru anul 2018.
 

Ce trebuie sa stiti in 2019 despre intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale


Persoanele prevazute la articolul 1 alineatele (1) - (4) din Legea contabilitatii 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, indiferent de forma de organizare, forma de proprietate si de reglementarile contabile aplicabile, inclusiv in situatia fuziunii, divizarii sau lichidarii acestora, au obligatia sa intocmeasca si sa depuna situatii financiare anuale sau raportari contabile anuale, dupa caz, incheiate la 31 decembrie 2018, la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, la urmatoarele termene:

Situatii financiare anuale:

- societatile, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetaredezvoltare, subunitati din Romania care apartin unor persoane juridice cu sediul sau domiciliul in strainatate, cu exceptia subunitatilor deschise in Romania de societati rezidente in state apartinand Spatiului Economic European - in termen de 150 de zile de la incheierea exercitiului financiar, respectiv pana cel tarziu la data de 30 mai 2019;

- pentru celelalte persoane prevazute la articolul 1 alineatele (1) - (3) din Legea 82/1991, printre care si asociatiile si celelalte persoane juridice cu si fara scop patrimonial - in termen de 120 de zile de la incheierea exercitiului financiar, respectiv pana cel tarziu la data de 30 aprilie 2019.

Raportari contabile anuale:

- subunitatile deschise in Romania de societati rezidente in state apartinand Spatiului Economic European - in termen de 150 de zile de la incheierea exercitiului financiar pana cel tarziu la data de 30 mai 2019;

- persoanele juridice aflate in lichidare - in termen de 90 de zile de la incheierea fiecarui an calendaristic, respectiv pana cel tarziu la 31 martie 2019;

- entitatile carora le sunt incidente Reglementarile contabile conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiara, aprobate prin Ordinul MFP nr. 2.844/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, inclusiv cele al caror exercitiu financiar difera de anul calendaristic si societatile comerciale ale caror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata - in termen de 150 de zile de la incheierea exercitiului financiar, respectiv pana cel tarziu la data de 30 mai 2019.


Declaratii de inactivitate - S1046: Entitatile care nu au desfasurat activitate de la data infiintarii pana la sfarsitul exercitiului financiar nu intocmesc situatii financiare urmand sa depuna in acest sens o declaratie pe propria raspundere, in termen de 60 de zile de la incheierea exercitiului financiar pana cel tarziu la 1 martie 2019.

Declaratiile de inactivitate se vor depune:

· in forma electronica, avand atasata o semnatura electronica extinsa, sau

· in format hartie si in format electronic.


Erorile cuprinse in situatiile financiare anuale, raportarile contabile anuale si raportarile contabile semestriale depuse de operatorii economici si persoanele juridice fara scop patrimonial se corecteaza potrivit Ordinului MFP nr. 450/2016, cu modificarile si completarile ulterioare.


* Situatiile financiare anuale se intocmesc si se publica, potrivit legii, in limba romana si in lei.
 

Referitor la cursul valutar, pentru intocmirea situatiilor financiare anuale pentru anul 2018 se utilizeaza lista cuprinzand cursurile pietei valutare din data de 31 decembrie 2018, comunicate de BNR, afisata pe site-ul MFP: www.mfinante.ro/domenii de activitate/reglementari contabile/cursurile pietei valutare (4,6639 lei/euro).
 

In functie de criteriile de marime prevazute la punctul 9 alineatele (2), (3) si (4) din Ordinul MFP 1802/2014 entitatile se grupeaza in trei categorii: microentitati, entitati mici si entitati mijlocii si mari.

 Incadrarea in aceste criterii de marime se efectueaza la sfarsitul exercitiului financiar, pe baza indicatorilor determinati din situatiile financiare anuale aferente exercitiului financiar precedent si a indicatorilor determinati pe baza datelor din contabilitate si a balantei de verificare incheiate la finele exercitiului financiar curent.

Entitatile care au ales un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic determina criteriile respective pe baza indicatorilor determinati din situatiile financiare anuale aferente exercitiului financiar precedent si a indicatorilor determinati pe baza datelor din contabilitate si a balantei de verificare intocmite la finele exercitiului financiar astfel ales si care se incheie la o data ulterioara datei de 1 ianuarie 2019.
 

Microentitatile intocmesc situatii financiare anuale - cod S1005.

In aceasta categorie se cuprind entitatile care la data bilantului NU DEPASESC limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii de marime:

a) totalul activelor: 1.500.000 lei;
b) cifra de afaceri neta: 3.000.000 lei;
c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 10.
 

Microentitatile intocmesc situatii financiare anuale care cuprind:

- bilant prescurtat (cod 10);
- cont prescurtat de profit si pierdere (cod 20);
- formularul “Date informative (cod 30);
- formularul “Situatia activelor imobilizate” (cod 40);
- informatiile prevazute la punctul 576 alineatul (2) din Ordinul MFP 1802/2014 - note explicative care cuprind printre altele si politicile contabile utilizate la intocmirea situatiilor financiare anuale;
- raportul administratorilor;
- propunerea de distribuire a profitului sau de acoperire a pierderii contabile.
 

 Entitatile mici intocmesc situatii financiare anuale - cod S1003.

 In aceasta categorie se cuprind entitatile care la data bilantului NU se incadreaza in categoria microentitatilor si care NU DEPASESC limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii de marime:

a) totalul activelor: 17.500.000 lei;
b) cifra de afaceri neta: 35.000.000 lei;
c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50.


Entitatile mijlocii si mari intocmesc situatii financiare anuale - cod S1002.

In aceasta categorie se cuprind entitatile care la data bilantului DEPASESC limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii de marime:

a) totalul activelor: 17.500.000 lei;
b) cifra de afaceri neta: 35.000.000 lei;
c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50.

Entitatile vor depune Situatiile financiare anuale si documentele cerute de lege, semnate potrivit legii, in format hartie si in format electronic, la registratura unitatilor teritoriale ale MFP sau la oficiile postale, prin scrisori cu valoare declarata, sau numai in forma electronica pe portalul www.e-guvernare.ro, avand atasata o semnatura electronica extinsa.

ATENTIE! Formatul electronic al situatiilor financiare anuale, generat prin programul de asistenta (soft A si Soft J) este pus la dispozitia entitatilor, gratuit, de unitatile teritoriale ale ale MFP sau poate fi descarcat de pe portalul ANAF, sectiunea Declaratii electronice/ Descarcare declaratii/ Situatii financiare anuale/ Raportari anuale an 2018.

 

Mai multe informatii despre intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale 2019 AICI. >>

 

Sursa: material elaborat de Serviciul Asistenta pentru Contribuabili din cadrul D.G.R.F.P. Brasov

 


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


Evitati o amenda de pana la 5.000 de lei!
Folositi cel mai bun ghid de inventariere a patrimoniului, conform Codului fiscal!

 In Manualul de Inventariere gasiti:

  •     noile proceduri de inventariere, pas cu pas
  •     setul complet de documente pe care trebuie sa le intocmiti
  •     exemple de inventariere pentru productie, agricultura, turism, constructii etc.
  •     modul in care se realizeaza procedura de inventariere in SAGA
  •     modul in care se face inventarierea pentru situatiile financiare interimare.
...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
situatii financiare anualeraportari contabileexercitiu financiar


Data aparitiei: 29 Ianuarie 2018
Ultima actualizare: 19 Martie 2019

Votati articolul "Intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale 2019. Iata principalele aspecte!":
Rating:

Nota: 4.04 din 5 din 34 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X