email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Aplicarea GDPR-ului in cazul unei companii comerciale cu capital integral privat

Aplicarea GDPR-ului in cazul unei companii comerciale cu capital integral privat
gdprprotectia datelorimm-uri

Regulamentul general de protectie a datelor (GDPR) a intrat in vigoare din data de 25 mai, insa putine firme sunt bine informate si pregatite in ceea ce priveste aplicarea masurilor acestuia.
Consiliul IMM-urilor a realizat recent un chestionar arata ca peste 42% dintre IMM-uri nu au reusit sa adopte noile reglementari.


Daca aveti necunoscute referitoare la aplicarea GDPR-ului in cazul unei companii comerciale cu capital integral privat, prezentam mai jos un studiu de caz util.


O societate comerciala cu capital integral privat, ce are 50 salariati (angajati cu CIM). Domeniul principal de activitate este 2511 - Fabricarea de constructii metalice si secundar 4674 - Comert cu ridicata a echipamentelor de fierarie. Firma are clienti persoane juridice (foarte rar persoane fizice) cu care incheie contracte comerciale.

Principalele intrebari sunt:

- Trebuie sa se desemneze un responsabil pentru protectia datelor cu caracter personal (cu calificarea necesara)?

- Ce documente trebuie sa se intocmeasca pentru salariatii societatii in vederea prelucrarii datelor cu caracter personal?

- Pentru clientii nostri (persoane juridice sau persoane fizice) ce documente trebuie sa se intocmeasca  cu privire la protectia datelor cu caracter personal?


Aplicarea GDPR-ului: raspunsul specialistului


In ceea ce priveste prima intrebare, desemnarea responsabilului cu protectia datelor este necesara doar in urmatoarele situatii:

- Cand se prelucreaza date pe scara larga ce presupune o monitorizare periodica si sistematica a clientilor (ceea ce nu este cazul);

- Cand se prelucreaza categorii speciale de date care dezvaluie originea rasiala sau etnica, opiniile politice, confesiunea religioasa sau convingerile filozofice sau apartenenta la sindicate si prelucrarea de date genetice, de date biometrice pentru identificarea unica a unei persoane fizice, de date privind sanatatea sau de date privind viata sexuala sau orientarea sexuala ale unei persoane fizice, in realizarea obiectului principal de activitate;

In ceea ce priveste raspunsul la a doua intrebare, sunt necesare proceduri, revizii ale regulamentului intern, fise de post, etc., prin inserarea de clauze referitoare la protectia datelor. Acordul cu angajatii nu este necesar atunci cand se efectueaza activitati de prelucrare care se bazeaza pe executarea contractului individual de munca.

Situatia este similara si in ceea ce priveste clientii. Daca prelucrarea se bazeaza pe contract, atunci, potrivit GDPR prelucrarea este legala. Bineinteles, toate aceste lucruri se vor face cu respectarea celorlalte dispozitii prevazute de Regulament.

 

 

Raspuns oferit pe portalprotectiadatelor.ro de Alexandru MATEI - Avocat SAVESCU & ASOCIATII.


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
gdprprotectia datelorimm-uri


Data aparitiei: 20 Iunie 2018

Votati articolul "Aplicarea GDPR-ului in cazul unei companii comerciale cu capital integral privat":
Rating:

Nota: 4 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X