Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Avansuri platite in legatura cu achizitii intracomunitare. Obligatia autofacturarii

avansuri achizitiiautofacturaLegea 571/2003Codul fiscal

Intrebare: Exista furnizori din Uniunea Europeana care nu livreaza marfa comandata decat in conditiile achitarii acesteia in avans (integral sau partial). De asemenea, pentru aceste plati partenerii nu emit facturi de avans (plata se efectueaza in baza unei facturi proforma, sau chiar a unei instiintari din partea furnizorului). Pana la primirea facturii de la furnizor, aceasta plata apare ca plata in avans- cont 4091.


Pentru aceste sume este obligatorie emiterea unei autofacturi in vederea declararii in decont si in declaratia 390?
Este obligatorie declararea sumelor achitate in avans in declaratiile privind TVA si achizitiile intracomunitare?

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Iti poti face Cont si gasesti toate raspunsurile la cele mai dificile intrebari.
Convinge-te
CLICK AICI

Raspuns: Potrivit art. 155 alin. (1) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, persoana impozabila care efectueaza o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, alta decat o livrare/prestare fara drept de deducere a taxei, conform art. 141 alin. (1) si (2), trebuie sa emita o factura catre fiecare beneficiar, cel tarziu pana in cea de-a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care ia nastere faptul generator al taxei, cu exceptia cazului in care factura a fost deja emisa.
De asemenea, persoana impozabila trebuie sa emita o factura catre fiecare beneficiar pentru suma avansurilor incasate in legatura cu o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, cel tarziu pana in cea de-a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care a incasat avansurile, cu exceptia cazului in care factura a fost deja emisa.

Astfel, in conformitate cu echivalentul acestui articol din alte state membre, furnizorii trebuie sa emita facturi pentru avansurile incasate cel tarziu pana in cea de-a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care a incasat avansurile.
Factura proforma nu constituie document justificativ al operatiunilor economice.

Art. 126 alin. (3) lit. a) din legea mentionata stabileste ca, este operatiune impozabila in Romania o achizitie intracomunitara de bunuri, altele decat mijloace de transport noi sau produse accizabile, efectuata de o persoana impozabila ce actioneaza ca atare sau de o persoana juridica neimpozabila, care urmeaza unei livrari intracomunitare efectuate in afara Romaniei de catre o persoana impozabila ce actioneaza ca atare si care nu este considerata intreprindere mica in statul sau membru, si careia nu i se aplica prevederile art. 132 alin. (1) lit. b) cu privire la livrarile de bunuri care fac obiectul unei instalari sau unui montaj sau ale art. 132 alin. 2) cu privire la vanzarile la distanta.

Asa cum prevede alin. (4) al acestui articol, prin derogare de la aceste prevederi, nu sunt considerate operatiuni impozabile in Romania achizitiile intracomunitare de bunuri care indeplinesc urmatoarele conditii:


50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii

Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri. Conform modificarilor Codului Fiscal 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri. Conform modificarilor Codului Fiscal 2018

Vezi detalii



   a) sunt efectuate de o persoana impozabila care efectueaza numai livrari de bunuri sau prestari de servicii pentru care taxa nu este deductibila sau de o persoana juridica neimpozabila;
   b) valoarea totala a acestor achizitii intracomunitare nu depaseste pe parcursul anului calendaristic curent sau nu a depasit pe parcursul anului calendaristic anterior plafonul de 10.000 euro, al carui echivalent in lei este stabilit prin norme.

In conformitate cu prevederile art. 151 alin. (1), persoana care efectueaza o achizitie intracomunitara de bunuri care este taxabila  este obligata la plata taxei.

Art. 1551 din Legea 571/2003 privind Codul fiscal prevede urmatoarele:

„(1) Persoana impozabila sau persoana juridica neimpozabila, obligata la plata taxei in conditiile art. 150 alin. (2) - (4) si (6) si ale art. 151, trebuie sa autofactureze operatiunile respective pana cel mai tarziu in a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care ia nastere faptul generator al taxei, in cazul in care persoana respectiva nu se afla in posesia facturii emise de furnizor/prestator.
   (2) Persoana impozabila sau persoana juridica neimpozabila, obligata la plata taxei in conditiile art. 150 alin. (2) - (4) si (6), trebuie sa autofactureze suma avansurilor platite in legatura cu operatiunile respective cel tarziu pana in cea de-a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care a platit avansurile, in cazul in care persoana respectiva nu se afla in posesia facturii emise de furnizor/prestator, cu exceptia situatiei in care faptul generator de taxa a intervenit in aceeasi luna, caz in care sunt aplicabile prevederile alin. (1).”

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Iti poti face Cont si gasesti toate raspunsurile la cele mai dificile intrebari.
Convinge-te
CLICK AICI

In baza celor prezentate concluzionam ca, obligatia autofacturarii avansurilor platite revine persoanelor obligate la plata taxei pe valoare adaugata in conditiile art. 150 alin. (2) – (4) si (6) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal nu si celor obligate la plata taxei pentru achizitiile intracomunitare taxabile.
 
Potrivit art. 150 din Legea 571/2003 privind Codul fiscal:

„ (2) Taxa este datorata de orice persoana impozabila, inclusiv de catre persoana juridica neimpozabila inregistrata in scopuri de TVA conform art. 153 sau 1531, care este beneficiar al serviciilor care au locul prestarii in Romania conform art. 133 alin. (2) si care sunt furnizate de catre o persoana impozabila care nu este stabilita pe teritoriul Romaniei sau nu este considerata a fi stabilita pentru respectivele prestari de servicii pe teritoriul Romaniei conform prevederilor art. 1251 alin. (2), chiar daca este inregistrata in Romania conform art. 153 alin. (4) sau (5).
   (3) Taxa este datorata de orice persoana inregistrata conform art. 153 sau 1531, careia i se livreaza gaze naturale sau energie electrica in conditiile prevazute la art. 132 alin. (1) lit. e) sau f), daca aceste livrari sunt realizate de o persoana impozabila care nu este stabilita in Romania sau nu este considerata a fi stabilita pentru respectivele livrari de bunuri pe teritoriul Romaniei conform prevederilor art. 1251 alin. (2), chiar daca este inregistrata in scopuri de TVA in Romania conform art. 153 alin. (4) sau (5).
   (4) Taxa este datorata de persoana impozabila sau persoana juridica neimpozabila, inregistrata in scopuri de TVA conform art. 153 sau 1531, care este beneficiarul unei livrari ulterioare efectuate in cadrul unei operatiuni triunghiulare, in urmatoarele conditii:
   1. cumparatorul revanzator al bunurilor sa nu fie stabilit in Romania, sa fie inregistrat in scopuri de TVA in alt stat membru si sa fi efectuat o achizitie intracomunitara a acestor bunuri in Romania, care nu este impozabila conform art. 126 alin. (8) lit. b); si
   2. bunurile aferente achizitiei intracomunitare, prevazute la pct. 1, sa fi fost transportate de furnizor sau de cumparatorul revanzator ori de alta persoana, in contul furnizorului sau al cumparatorului revanzator, dintr-un stat membru, altul decat statul in care cumparatorul revanzator este inregistrat in scopuri de TVA, direct catre beneficiarul livrarii; si
   3. cumparatorul revanzator sa il desemneze pe beneficiarul livrarii ulterioare ca persoana obligata la plata taxei pentru livrarea respectiva.
(........)
   (6) In alte situatii decat cele prevazute la alin. (2) - (5), in cazul in care livrarea de bunuri/prestarea de servicii este realizata de o persoana impozabila care nu este stabilita in Romania sau nu este considerata a fi stabilita pentru respectivele livrari de bunuri/prestari de servicii pe teritoriul Romaniei conform prevederilor art. 1251 alin. (2) si care nu este inregistrata in Romania conform art. 153, persoana obligata la plata taxei este persoana impozabila sau persoana juridica neimpozabila, stabilita in Romania sau nestabilita in Romania, dar inregistrata prin reprezentant fiscal, care este beneficiar al unor livrari de bunuri/prestari de servicii care au loc in Romania, conform art. 132 sau 133.”

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Iti poti face Cont si gasesti toate raspunsurile la cele mai dificile intrebari.
Convinge-te
CLICK AICI

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 03 Martie 2010


Votati articolul "Avansuri platite in legatura cu achizitii intracomunitare. Obligatia autofacturarii":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Salariul minim 1900 lei - cuprinde si majorarea de 25%, care se aplica de la 01.01.2018 ?

Intrebare: Buna ziua !

Va rof frumos sa ma ajutati sa inteleg:

- daca salariului de baz? minim brut pe ?ar? garantat în plat? de 1900 lei
care se va acorda incepand cu data de 01.01.2018
cuprinde /are si majorarea de 25%
care se aplica incepand cu data de 01.01.2018,
ca urmare a transferului CAS si CASS de la angajator la angajat ?

- cf. HG nr.846 /29.11.2017 pentru stabilirea salariului de baz? minim brut pe ?ar? garantat în plat?
Art. 1
Începând cu data de 1 ianuarie 2018, salariul de baz? minim brut pe ?ar? garantat în plat?,
sum? stabilit? în bani care nu include sporuri ?i alte adaosuri,
se stabile?te la 1.900 lei lunar,
pentru un program complet de lucru de 166,666 ore, în medie, pe lun?, în anul 2018, reprezentând 11,40 lei/or?.

- cf. O.U.G. nr.90 /06.12.2017 privind unele m?suri fiscal-bugetare, modificarea ?i completarea unor acte normative ?i prorogarea unor termene:

ART. 7
(1) Pentru personalul pl?tit din fonduri publice,
cuantumul salariului de baz?/soldei de func?ie/salariului de func?ie
se stabile?te în conformitate cu prevederile art. 1 din Hot?rârea Guvernului nr. 846/2017
pentru stabilirea salariului de baz? minim brut pe ?ar? garantat în plat?,
dup? aplicarea procentului de majorare de 25%
prev?zut la art. 38 alin. (3) lit. a) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului pl?tit din fonduri publice.
(2) Sumele aferente contribu?iilor de asigur?ri sociale sau, dup? caz, contribu?iilor individuale la bugetul de stat, datorate de personalul pl?tit din fonduri publice,
astfel cum sunt stabilite în aplicarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modific?rile ?i complet?rile ulterioare, sunt avute în vedere la stabilirea major?rilor salariale ce se acord?
în anul 2018 personalului pl?tit din fonduri publice
potrivit art. 38 alin. (3) lit. a) din Legea-cadru nr. 153/2017.

- cf. Legii-cadru nr. 153/2017 - salarizarea personalului pl?tit din fonduri publice
Aplicarea legii
Art. 38.
(3) Începând cu data de 1 ianuarie 2018
se acord? urm?toarele cre?teri salariale:
a) cuantumul brut al salariilor de baz?, soldelor de func?ie/salariilor de func?ie,
indemniza?iilor de încadrare, precum ?i cuantumul brut al sporurilor,
indemniza?iilor, compensa?iilor, primelor, premiilor ?i al celorlalte elemente
ale sistemului de salarizare care fac parte, potrivit legii,
din salariul lunar brut, indemniza?ia brut? de încadrare, solda lunar?/salariul lunar
de care beneficiaz? personalul pl?tit din fonduri publice
se majoreaz? cu 25% fa?? de nivelul acordat pentru luna decembrie 2017,
f?r? a dep??i limita prev?zut? la art. 25,
în m?sura în care personalul respectiv î?i desf??oar? activitatea în acelea?i condi?ii;

Odata ce salariul minim va fi de 1900 lei de la 01.01.2018,
iar acest salariul de 1900 lei nu include si sporuri,
si odata ce tot de la 01.01.2018,
cuantumul brut al salariilor de baz? + cuantumul brut al sporurilor
se majoreaza cu 25%,
- salariul de 1900 lei se mai majoreaza cu 25% sau nu ?
- sumele aferente contribu?iilor de asigur?ri sociale sau, dup? caz,
contribu?iilor individuale la bugetul de stat,
datorate de salariat,
sunt avute în vedere la stabilirea salariului minim de 1900 lei ?

Raspuns: Problema este daca salariul de 1900 lei se mai majoreaza cu 25% sau nu ?... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 03 Martie 2010 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Modificari la declaratia 600: A fost amanat termenul de depunere si avem un nou plafon de venituri!

    • Dupa ce a oferit atatea batai de cap romanilor, declaratia 600 ar putea suferi modificari in continuare, pentru a elimina unele dificultati din prezent. A fost amanat termenul de depunere a declaratiei 600, care ar putea fi prelungit pana la 31 martie 2018. In plus, printre modificarile referitoare la acest formular se mai afla si cresterea plafonului de venituri. Acestea sunt variantele discutate astazi de ministrul Finantelor, Ionut Misa, cu liderul PSD, Liviu Dragnea. Prin urmare...» citeste mai departe aici

  • Cum se depune declaratia 600 PAS cu PAS? Asa iti poti deschide cont in SPV!

    • Dupa cum a anuntat ANAF printr-o notificare publicata pe site-ul oficial al institutiei, declaratia 600 se poate transmite in format electronic prin serviciul SPV (Spatiul Privat Virtual), dar si pe portalul e-guvernare.ro. Prin Spatiul Privat Virtual, persoanele fizice pot depune formularul 600 (nume propriu) - fara sa aiba nevoie de un c...» citeste mai departe aici

  • PFA 2018: afla cum poti supravietui cosmarului contributiilor in acest an!

    • Esti PFA sau contabil care lucreaza cu PFA-uri? Atunci cu siguranta ai multe intrebari legate de cosmarul legislativ alimentat de OUG 79/2017. In primul rand, ai grija din ce surse te informezi de acum incolo! Si in al doilea rand, nu renunta la ideea de a functiona ca PFA pentru ca te poti bucura de multe beneficii in continuare, daca esti informat corect. Afla in continuare cum poti sa supravietuiesti cosmarului contributiilor in acest an! Una d...» citeste mai departe aici

  • 4 carti de contabilitate in care merita sa investiti in 2018

    • Fie ca va numarati printre studentii de la Facultatea de Contabilitate, fie ca sunteti deja contabil si va doriti sa aprofundati informatiile din acest domeniu complex, trebuie sa aveti in biblioteca urmatoarele carti de contabilitate. Am realizat o lista scurta, dar extrem de utila pentru orice contabil in 2018. Carti de contabilitate pe care orice contabil trebuie sa le citeasca   1. Cartea Verde a Contabilitatii 2018...» citeste mai departe aici

  • Vanzare obiecte de inventar. Care este impozitul pe veniturile microintreprinderilor?

    • Subiectul analizei de astazi il reprezinta o societate comerciala neplatitoare de TVA, microintreprindere, care doreste sa vanda obiecte de inventar (birouri, scaune, etc.) pe care nu le mai utilizeaza. Acestea au fost date in functiune. Dupa vanzarea acestor tipuri de produse, trebuie sa se plateasca impozitul pentru microintreprindere? Aflati in randurile urmatoare daca venitul obtinut din vanzarea obiectelor de inventar trebuie supus impozitarii!   Iata ras...» citeste mai departe aici

  • Iata cat plateste statul roman pentru ajutorul social! Ce judet este pe primul loc

    • Potrivit unor datelor centralizate de Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala (ANPIS), suma totala platita in decembrie de statul roman pentru ajutorul social (venit minim garantat) depaseste 60,88 milioane de lei, valoarea medie fiind de 276,49 lei de persoana. In luna decembrie 2017, au beneficiat de acest ajutor social 220.207 de persoane. Cei mai multi beneficiari erau inregistrati in judetele Dolj - 13.694 persoane, Buzau - 11.062 persoane, Bacau - 10.780, Galati - ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X