Putem stornata doar o pozitie dintr-o factura si nu toata factura?
In conformitate cu Ordinul nr. 3.512/ 27.11.2008, privind documentele financiar contabile in documentele justificative si in cele contabile nu sunt admise stersaturi, modificari sau alte asemenea procedee, precum si lasarea de spatii libere intre operatiunile inscrise in acestea sau file lipsa.
Erorile se corecteaza prin taierea cu o linie a textului sau a cifrei gresite, pentru ca acestea sa poata fi citite, iar deasupra lor se scrie textul sau cifra corecta.
Corectarea se face in toate exemplarele documentului si se confirma prin semnatura persoanei care a intocmit/corectat documentul justificativ, mentionandu-se si data efectuarii corecturii.
In cazul documentelor justificative la care nu se admit corecturi, cum sunt cele pe baza carora se primeste, se elibereaza sau se justifica numerarul, ori al altor documente pentru care normele de utilizare prevad asemenea restrictii, documentul intocmit gresit se anuleaza si ramane in carnetul respectiv.
Totodata, Codul Fiscal mentioneaza la art. 159 alin. (1), corectarea informatiilor inscrise in facturi sau in alte documente care tin loc de factura se efectueaza astfel:
a) in cazul in care documentul nu a fost transmis catre beneficiar, acesta se anuleaza si se emite un nou document;
b) in cazul in care documentul a fost transmis beneficiarului, fie se emite un nou document care trebuie sa cuprinda, pe de o parte, informatiile din documentul initial, numarul si data documentului corectat, valorile cu semnul minus, iar pe de alta parte, informatiile si valorile corecte, fie se emite un nou document continand informatiile si valorile corecte si concomitent se emite un document cu valorile cu semnul minus in care se inscriu numarul si data documentului corectat.
Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita
Declaratia Unica 2024 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
Presupunand ca factura nu a fost transmisa si ca eroarea a fost constatata imediat dupa emiterea ei, atunci solutia este anularea facturii si pastrarea ei in carnetul respectiv.
In caz contrar, se vor utiliza indicatiile punctului b) din alin. (1), art. 159, Cod Fiscal.