email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Sfatul expertului Robert Gearba: Corectarea facturilor emise de firma dumneavoastra

sfatul expertuluirobert gearbacorectarea facturilorinspectie fiscalafactura proformaavans

Corectarea facturilor emise de firma dumneavoastra este o problema care trebuie tratata strict potrivit prevederilor legale. Astfel, in conformitate cu prevederile Legii 571/2003 privind Codul Fiscal, pentru a corecta informatiile inscrise in facturi trebuie sa procedati dupa cum va aflati in una sau alte din situatiile de mai jos:

Daca nu ati transmis factura catre beneficiar

In acest caz trebuie sa o anulati si sa emiteti o noua factura. Aceasta inseamna ca trebuie sa barati toate exemplare emise din factura respectiva si sa scrieti pe ele “ANULAT”. Capsati-le si pastrati-le in evidenta contabila!

Daca ati trimis deja factura clientului

In acest caz puteti alege una din urmatoarele variante:

 - ori emiteti o noua factura, care trebuie sa cuprinda, pe de o parte, informatiile din factura initiala, numarul si data facturii corectate si valorile cu semnul minus, iar pe de alta parte, informatiile si valorile corecte, fie

- emiteti o noua factura continand informatiile si valorile corecte si concomitent  emiteti o factura cu valorile cu semnul minus in care se inscriu numarul si data facturii corectate.

Cum sa evitati sa emiteti facturi care ar putea ramane neincasate

Atentie! Daca marfurile sau serviciile au fost livrate / prestate nu aveti voie sa faceti anulari si/sau stornari pe motiv de neplata a facturilor.

Pentru a evita impozitele suplimentare (TVA si impozit pe profit) generate de facturile care nu au fost incasate, puteti folosi una dintre variantele de mai jos:

    - ori emiteti factura proforma, care nu reprezinta document justificativ, ci doar un document care ajuta la efectuarea platii. Factura propriu zisa o veti emite dupa ce aveti confirmarea ca banii au fost incasati de firma dvs.; fie

- emiteti factura de avans. In acest caz veti plati doar TVA generata de acea factura, nu si impozitul pe profit, deoarece avansul nu reprezinta venit al societatii – venitul este generat doar la stornarea avansului si emiterea facturii finale. Nu uitati insa ca potrivit Codului Fiscal, factura se poate emite pana cel tarziu in cea de-a 15 a zi a lunii urmatoare celei in care a incasat avansul.

Corectarea facturilor in timpul desfasurarii inspectiei fiscale

In cazul in care firma dvs este supusa unui control fiscal, organele de inspectie fiscala au obligatia sa va permita deducerea TVA in cazul in care facturile de cumparare nu contin toate informatiile prevazute de Codul fiscal sau/si acestea sunt incorecte, daca pe perioada desfasurarii inspectiei fiscale, documentele respective vor fi corectate de furnizor in conformitate cu cele mentionate la inceputul prezentului material.

Furnizorul are dreptul sa corecteze anumite informatii din factura care sunt obligatorii, care au fost omise sau inscrise eronat, dar care nu sunt de natura sa modifice baza de impozitare si/sau taxa aferenta operatiunilor. Aceasta factura va trebui sa o atasati facturii initiale, fara sa se genereze inregistrari in decontul de taxa al perioadei fiscale in care se opereaza corectia, nici la furnizor, nici la firma dvs.
 




Auditor, Expert Contabil Mondo Conta Consult
Membru CECCAR & INPACT International
www.mondoconta.ro

Coautor "Consilier Management Financiar" (editura Rentrop&Straton)
Coautor "Manualul Specialistului in Fiscalitate" (editura Irecson)

 


de Robert Gearba

NOUTATI din Legislatia Contabila

Atentie la noutatile privind PROCEDURILE CONTABILE!


Important: modificarile fiscale privind subiectele sensibile pentru orice contabil sunt luate acum in vizor in lucrarea specializata Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale:

• ajustarea pentru depreciere
• TVA
• contributii sociale
• contributia asiguratorie pentru munca
• impozite si taxe locale
  - decontarea unei parti din salariu
  - organizarea adunarilor generale ale actionarilor

Va oferim 40 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala! 

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
sfatul expertuluirobert gearbacorectarea facturilorinspectie fiscalafactura proformaavans


Data aparitiei: 11 Decembrie 2015

Votati articolul "Sfatul expertului Robert Gearba: Corectarea facturilor emise de firma dumneavoastra":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X