Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Achizitionare casa. Tratament fiscal

Intrebare:

Care e tratamentul fiscal (TVA, cheltuieli cu amortizarea…) pe care o firma il aplica, in cazul in care cumpara o casa pe care doreste sa o foloseasca ca si locuinta de serviciu, inclusiv cheltuielile cu utilarea casei (mobila, obiecte sanitare etc.). Si, in acelasi timp, care e tratamentul fiscal (TVA, cheltuieli deductibile) al cheltuielilor de intretinere si reparatii si utilitati (apa, gaz, curent).

Aceste intrebari sunt valabile pentru doua cazuri: unu - daca locuinta e folosita permanent sau doi - e folosita ocazional de catre persoane care vin si furnizeaza firmei consultanta tehnica, si nu se cazeaza la hotel.

Solutie:

Art. 21 alin. (1) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal stabileste ca pentru determinarea profitului impozabil sunt considerate cheltuieli deductibile numai cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile, inclusiv cele reglementate prin acte normative in vigoare.

Astfel cum prevede alin. (3) lit. l) al acestui articol, cheltuielile pentru functionarea, intretinerea si repararea locuintelor de serviciu situate in localitatea unde se afla sediul social sau unde societatea are sedii secundare, sunt deductibile in limita corespunzatoare suprafetelor construite prevazute de Legea locuintei nr. 114/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care se majoreaza din punct de vedere fiscal cu 10%.

In acest sens, punctul 36 din Titlul II al Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal stabileste ca, in cazul locuintei de serviciu date in folosinta unui salariat sau administrator, cheltuielile pentru functionarea, intretinerea si repararea acesteia sunt deductibile in limita corespunzatoare raportului dintre suprafata construita prevazuta de Legea locuintei nr. 114/1996, republicata, cu modificarile ulterioare, majorata cu 10%, si totalul suprafetei construite a locuintei de serviciu respective.

 Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

Marea Carte Verde a  Monografiilor Contabile 2016
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2016

Vezi detalii

Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017

Vezi detalii




Conform prevederilor art. 29 alin. (1) din Norma metodologica pentru punerea in aplicare a prevederilor Legii locuintei nr. 114/1996, locuintele de serviciu si cele de interventie fac parte din patrimoniul agentilor economici sau al institutiilor publice centrale ori locale si se administreaza in interesul acestora prin inchiriere salariatilor proprii, contractul de inchiriere fiind accesoriu la contractul individual de munca.

Ca atare, in cazul unei locuinte de serviciu, situate in localitatea unde se afla sediul social sau unde societatea are sedii secundare, cheltuielile pentru functionarea, intretinerea si repararea acesteia sunt deductibile la determinarea profitului impozabil in limita corespunzatoare raportului dintre suprafata construita prevazuta de Legea locuintei nr. 114/1996, republicata, cu modificarile ulterioare, majorata cu 10%, si totalul suprafetei construite a locuintei de serviciu respective.

In aceasta limita sunt deductibile si cheltuielile cu amotizarea mijloacelor fixe si cu obiectele de inventar folosite la utilarea locuintei.

In conformitate cu prevederile art. 24 alin. (11) lit. g) din Codul fiscal, pentru locuintele de serviciu, amortizarea este deductibila fiscal pana la nivelul corespunzator suprafetei construite prevazute de legea locuintei.

Contravaloarea folosintei locuintei de serviciu nu se include in veniturile salariale si nu este impozabila in sensul impozitului pe venit in baza art. 55 alin. (4) lit. c) din Codul fiscal.

Din punct de vedere al taxei pe valoare adaugata, potrivit art. 145 din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, orice persoana impozabila are dreptul sa deduca taxa pe valoare adaugata aferenta achizitiilor, daca acestea sunt destinate utilizarii in folosul urmatoarelor operatiuni:

„(......)
a) operatiuni taxabile;
b) operatiuni rezultate din activitati economice pentru care locul livrarii/prestarii se considera ca fiind in strainatate, daca taxa ar fi deductibila, in cazul in care aceste operatiuni ar fi fost realizate in Romania;
c) operatiuni scutite de taxa, conform art. 143, 144 si 1441;
d) operatiuni scutite de taxa, conform art. 141 alin. (2) lit. a) pct. 1-5 si lit. b), in cazul in care cumparatorul ori clientul este stabilit in afara Comunitatii sau in cazul in care aceste operatiuni sunt in legatura directa cu bunuri care vor fi exportate intr-un stat din afara Comunitatii, precum si in cazul operatiunilor efectuate de intermediari care actioneaza in numele si in contul altei persoane, atunci cand acestia intervin in derularea unor astfel de operatiuni;
e) operatiunile prevazute la art. 128 alin. (7) si la art. 129 alin. (7), daca taxa s-ar fi aplicat transferului respectiv.

(3) Daca nu contravine prevederilor alin. (2), persoana impozabila are dreptul de deducere a taxei si pentru cazurile prevazute la art. 128 alin. (8) si la art. 129 alin. (5).


Asadar, deductibilitatea TVA aferenta achizitiilor este conditionata de necesitatea acestora pentru nevoile firmei.Taxa pe valoare adaugata aferenta achizitiilor este deductibila daca acestea sunt utilizate pentru realizarea unor operatiuni dintre cele prevazute de art. 145 alin. (2) si (3) din Codul fiscal. Ca atare, taxa pe valoare adaugata aferenta achizitiilor este deductibila daca societatea notifica optiunea de taxare a operatiunii de inchiriere a locuintei catre salariat conform art. 141 alin. (3) din Codul fiscal.

In situatia in care locuinta pusa la dispozitia salariatilor nu indeplineste conditiile legale, mai sus expuse, pentru locuintele de serviciu, in baza art. 55 alin. (3) lit. a) din Codul fiscal, folosinta acesteia este considerata avantaj in natura si impozitata ca atare.

In acest caz, taxa pe valoare adaugata aferenta achizitiilor nu este deductibila, nefiind aferenta realizarii unor operatiuni dintre cele prevazute de art. 145 alin. (2) si (3) din Codul fiscal.

Conform art. 21 alin. (4) lit. g) din Codul fiscal, locuintele de protocol si casele de odihna proprii nu reprezinta active amortizabile.

Astfel, in aceste situatii amortizarea cladirii nu este deductibila la determinarea profitului impozabil. De asemenea, nu sunt deductibile cheltuielile pentru functionarea, intretinerea si repararea acesteia.

In vederea stabilirii dreptului de deducere a TVA se vor avea in vedere prevederile art. 145 din Codul fiscal, mai sus redate, precum si cele ale art. 129 alin. (4), potrivit caruia, sunt asimilate prestarii de servicii efectuate cu plata urmatoarele:

a) utilizarea bunurilor care fac parte din activele folosite in cadrul activitatii economice a persoanei impozabile in folosul propriu sau de catre personalul acesteia ori pentru a fi puse la dispozitie in vederea utilizarii in mod gratuit altor persoane, pentru alte scopuri decat desfasurarea activitatii sale economice, daca taxa pentru bunurile respective a fost dedusa total sau partial;

b) serviciile prestate in mod gratuit de catre o persoana impozabila pentru uzul propriu sau al personalului acesteia ori pentru uzul altor persoane, pentru alte scopuri decat desfasurarea activitatii sale economice.
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 10 Iunie 2011


Votati articolul "Achizitionare casa. Tratament fiscal":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

FOND REZERVA SALARII

Intrebare: Suntem un IMM cu 5 angajati si datorita mersului actual al economiei, critic si sporadic, precum si specificului activitatii noastre cod CAEN 1623 - productie nu avem incasari constante lunare.
In unele luni nu avem deloc, iar in alta luna se incaseaza pentru mai multe luni.

In prezent trebuie sa depunem declaratii lunare, DAR daca pastram in acel moment o rezerva care o dorim pentru salarii aceasta este impozitata cu 16%profit.

La 5000lei, cat ar fi fondul de rezerva salarii pentru 1 luna, impozitul este 800lei. Deci practic ar trebui sa dau afara 1 om in momentul constituirii acestei rezerve.
Daca am dori sa constituim o rezerva pentru 3 luni ar trebui sa-i dau si ne dam afara pe toti, desi noi am avea de lucru in atelier.

Suntem in finalizarea negocierilor pentru un contract extern si dorim sa mai angajam 4-5 muncitori, DAR chiar daca incasam o comanda, in prezent nu avem un fond de rezerva sa putem garanta stabilitatea unui singur salar nici macar pentru 3 luni, ce sa mai vorbim pentru 6 luni.

Aceiasi problema se ridica si pentru constituirea unui fond de rezerva pentru cheltuieli curente lunare.

Practic suntem fortati sa ne cheltuim banii pe materiale si investitii care nu le putem materializa si finaliza din cauza imposibilitatii platii fortei de lucru si cheltuielilor curente din surse proprii.

1. Va rog sa ne precizati daca se poate, cum, cat si pe ce baza legala se poate constitui un fond de rezerva salariiin functie de incasarile pe care le avem la momentul acestora in momentul in care se incaseaza o plata/contract si sa nu fie impozitat fiind considerat profit la declararea rezervei, tinand cont ca acesta va fi folosit doar pentru salarii care sunt cheltuieli necesare si implicite si programate,

2. Va rog sa ne precizati daca se poate, cum, cat, ce si pe ce baza legala se poate constitui un fond de rezerva cheltuieli curente curent, apa, taxe, serviciul contabil, etc in functie de incasarile pe care le avem la momentul acestora si tinand cont ca acesta va fi folosit doar pentru aceste lucruri si automat se constituie in cheltuieli necesare si implicite, sa nu fie dublu impozitat, fiind considerat profit in prealabil.

Pentru a putea sa ne dezvoltam si sa intarim economia nationala, astfel de fonduri de rezerva ar trebui sa fie posibile implicite prin lege, sa fie usor de constuit si utilizat INCLUSIV pentru si de catre societatile private, mici sau mari.

Mai mult orice tara civilizata practica si promoveaza acest tip de fonduri, fiind un mijloc legal si fara costuri pentru a-si proteja propria economie de colaps, chiar de a o debloca si impulsiona pozitiv si a da posibilitatea propriilor intreprinzatori sa existe si sa se dezvolte din propriile resurse, astfel in practica reducand de fapt cheltuielile bugetului, practica muncii ocazionale, fluindizand si stabilizand propriile incasari la buget, etc., etc., etc.

Exemplu:
Data incasare comanda: 10.feb.2012
Termen de livrare: 10.mai.2012
Val. Incasare: 100000lei plata integral in avans

5 angajati x 1000 lei /luna = 5000lei x 3 luni = 15000lei

daca este considerat profit si nu cheltuiala implicitat si necesara ptr 15000lei se va plati un impozit de 2400lei salariul a 2,4 oameni pe 1 luna

Problema reprezinta impozitul de 2400 lei. Cum il evit pentru a putea plati cei 2,4 oameni ?
Ce solutii se pot adopta pentru a-mi preplanifica un buget la momentul incasarii in functie de cheltuielile si costurile previzionate/programate, iar cheltuielile programate pe 3 luni sa nu fie impozitate?

Problema majora se pune pentru cheltuielile cu salariile si cheltuielile curente

Multumesc

Citeste mai mult: http://www.avocatnet.ro/content/forum%7CdisplayTopicPage/topicID_269089/fond-rezerva-salarii.html#ixzz1libU7bci

Raspuns: avansul primit de la clienti nu se impoziteaza El se inregistreaza pe venituri cind se livreaza...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 10 Iunie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
X