Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Impozitul pe profit, venit si salarii"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Impozitul pe profit, venit si salarii

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Impozitul pe profit, venit si salarii".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Stiri si analize economice

Evidenta contabila. Cum utilizam NIR?

Intrebare:

O societate comerciala platitoare de TVA care are obiect de activitate prestari servicii are inregistrate in evidenta contabila in sold cont 371, utilaje si echipamente in valoare de 1.200.000 lei. La baza inregistrarii in evidenta contabila a stat o factura primita in urma cu 2 ani. Factura nu este semnata de primire, a fost primita prin posta. Desi societatea are ca procedura practica intocmirea de NIR, pentru utilajele din factura la care se face referire nu exista NIR semnat. De asemenea, in lista de inventariere anuala aceste utilaje sunt trecute cantitativ doar la scriptic, nu si la faptic.

Raspuns:

In opinia noastra, inregistrarea in contabilitate a stocului de marfa sau echipamente se poate face si in baza facturii fara a exista obligatia de a intocmii alte documente suplimentare. Subliniem ca nu este o regula generala, ci este o regula ce se aplica punctual, in functie de fiecare caz in parte.

Va prezentam situatiile cand nu este obligatoriu de intocmit nota de intrare receptie si constatare de diferente, conform instructiunilor de intocmire a acestui document, prevazute in OMFP 3512/2008 privind documentele financiar contabile.

Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015
Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

OMFP 3055/2009 a fost abrogat!
OMFP 3055/2009 a fost abrogat!

Vezi detalii



"1. a) Serveste ca:
- document pentru receptia bunurilor aprovizionate;
- document justificativ pentru incarcare in gestiune;
- document justificativ de inregistrare in contabilitate.
b) Se foloseste ca document de receptie obligatoriu numai in cazul:
- bunurilor materiale cuprinse intr-o factura sau aviz de insotire a marfii, care fac parte din gestiuni diferite;
- bunurilor materiale primite spre prelucrare, in custodie sau in pastrare;
- bunurilor materiale procurate de la persoane fizice;
- bunurilor materiale care sosesc neinsotite de documente de livrare;
- bunurilor materiale care prezinta diferente la receptie;
- marfurilor intrate in gestiunile la care evidenta se tine la pret de vanzare.
c) in alte cazuri decat cele mentionate la lit. b), receptia si incarcarea in gestiune, dupa caz, si inregistrarea in contabilitate se fac pe baza documentului de livrare care insoteste transportul (factura, avizul de insotire a marfii etc.).
2. Se intocmeste in doua exemplare, la locul de depozitare sau in unitatea cu amanuntul, dupa caz, pe masura efectuarii receptiei. in situatia in care la receptie se constata diferente, Nota de receptie si constatare de diferente se intocmeste in trei exemplare de catre comisia de receptie legal constituita.
in cazul in care bunurile materiale sosesc in transe, se intocmeste cate un formular pentru fiecare transa, care se anexeaza apoi la factura sau la avizul de insotire a marfii."

Amintim si faptul ca pentru mijloacele fixe ce nu necesita punere in functiune, inregistrarea in contabilitate, in mod similar, se efectueaza conform facturii.


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 12 Decembrie 2011


Votati articolul "Evidenta contabila. Cum utilizam NIR?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Concediu de crestere copil

Intrebare: Buna ziua,
eu sunt in concediu de crestere copil de 1 an si in curand voi incepe sa lucrez; ma va inlocui sotul meu pana la 2 ani pt ca am ales 2 ani la intrarea in concediu. Dar ma voi angaja la un nou angajator, nu la cel de la care am intrat in concediu.
Intrebarea este: am ceva obligatii fata de fostul angajator? ex. trebuie sa il notific intr-o anumita perioada de timp ca nu ma mai intorc la el? Trebuie sa merg in perioada de preaviz? Sau alte obligatii de indeplinit in acest caz.
Multumesc!

Raspuns: Trebuie sa faceti cerere de reluare a activitatii, apoi demisie... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 12 Decembrie 2011 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 3 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Impozitul pe profit, venit si salarii
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Impozitul pe profit, venit si salarii".
SATI
X