Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Impozitul pe profit, venit si salarii"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Impozitul pe profit, venit si salarii

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Impozitul pe profit, venit si salarii".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Evidenta contabila. Cum utilizam NIR?

Intrebare:

O societate comerciala platitoare de TVA care are obiect de activitate prestari servicii are inregistrate in evidenta contabila in sold cont 371, utilaje si echipamente in valoare de 1.200.000 lei. La baza inregistrarii in evidenta contabila a stat o factura primita in urma cu 2 ani. Factura nu este semnata de primire, a fost primita prin posta. Desi societatea are ca procedura practica intocmirea de NIR, pentru utilajele din factura la care se face referire nu exista NIR semnat. De asemenea, in lista de inventariere anuala aceste utilaje sunt trecute cantitativ doar la scriptic, nu si la faptic.

Raspuns:

In opinia noastra, inregistrarea in contabilitate a stocului de marfa sau echipamente se poate face si in baza facturii fara a exista obligatia de a intocmii alte documente suplimentare. Subliniem ca nu este o regula generala, ci este o regula ce se aplica punctual, in functie de fiecare caz in parte.

Va prezentam situatiile cand nu este obligatoriu de intocmit nota de intrare receptie si constatare de diferente, conform instructiunilor de intocmire a acestui document, prevazute in OMFP 3512/2008 privind documentele financiar contabile.

Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015
Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015

Vezi detalii

OMFP 3055/2009 a fost abrogat!
OMFP 3055/2009 a fost abrogat!

Vezi detalii



"1. a) Serveste ca:
- document pentru receptia bunurilor aprovizionate;
- document justificativ pentru incarcare in gestiune;
- document justificativ de inregistrare in contabilitate.
b) Se foloseste ca document de receptie obligatoriu numai in cazul:
- bunurilor materiale cuprinse intr-o factura sau aviz de insotire a marfii, care fac parte din gestiuni diferite;
- bunurilor materiale primite spre prelucrare, in custodie sau in pastrare;
- bunurilor materiale procurate de la persoane fizice;
- bunurilor materiale care sosesc neinsotite de documente de livrare;
- bunurilor materiale care prezinta diferente la receptie;
- marfurilor intrate in gestiunile la care evidenta se tine la pret de vanzare.
c) in alte cazuri decat cele mentionate la lit. b), receptia si incarcarea in gestiune, dupa caz, si inregistrarea in contabilitate se fac pe baza documentului de livrare care insoteste transportul (factura, avizul de insotire a marfii etc.).
2. Se intocmeste in doua exemplare, la locul de depozitare sau in unitatea cu amanuntul, dupa caz, pe masura efectuarii receptiei. in situatia in care la receptie se constata diferente, Nota de receptie si constatare de diferente se intocmeste in trei exemplare de catre comisia de receptie legal constituita.
in cazul in care bunurile materiale sosesc in transe, se intocmeste cate un formular pentru fiecare transa, care se anexeaza apoi la factura sau la avizul de insotire a marfii."

Amintim si faptul ca pentru mijloacele fixe ce nu necesita punere in functiune, inregistrarea in contabilitate, in mod similar, se efectueaza conform facturii.


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 12 Decembrie 2011


Votati articolul "Evidenta contabila. Cum utilizam NIR?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

In ce consta avizul pe Dosarul de inventariere ?

Intrebare: Buna seara !

Va rog sa ma sfatuiti cum se procedeaza in urmatoarea situatie:

Dosarul complet de inventariere a fost inaintat de catre
presedintele comisiei de bunuri culturale
consilierului juridic al institutiei publice.

Conducatorul /directorul institutiei va aproba Procesul-verbal final
de inventariere, in urma avizului contabilului sef si al consilierului juridic
ai institutiei publice.

Ce va trebui sa faca, consilierul juridic ?

- sa-si puna doar semnatura ? pe care din documentele Dosarului ?
sau sa-i faca o Adresa oficiala presedintelui comisiei de inventariere ?
Sau sa se adreseze, in scris, in mod direct, directorului
si sa-i aduca la cunostinta ca ....?

- sa spuna ca toate etapele prevazute de lege
pentru inventariere au fost respectate sau nu
si sa semneze ?

- daca nu au fost respectate unele etape,
sa intoarca dosarul presedintelui comisiei de inventariere ?

- in ce consta acel aviz al consilierului juridic ?
Ce va trebui sa ii scrie consilierul juridic
presedintelui comisiei de inventariere ?

- daca a fost constatata lipsa unui bun cultural
in gestiunea comuna a 3 salariati ai institutiei,
ce va trebui sa faca consilierul juridic ?
Sa-i ceara presedintelui comisiei de inventariere sau contabilului sef al institutiei
ca unul din acestia sa aduca la cunostinta directorului acest fapt si
sa ceara sa se inregistreze in contabilitate acea lipsa /acel prejudiciu
si sa-i notifice pe cei 3 salariati vinovati ?



Raspuns: Va multumesc foarte mult pentru sfaturi ! O zi frumoasa va doresc !... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 12 Decembrie 2011 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 4 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Noul Cod fiscal modifica impozitul pe profit. Un desfasurator al schimbarilor aduse in domeniu

    • Suita schimbarilor aduse prin aprobarea de catre Guvern a Codului fiscal in forma actualizata e una cat se poate de cuprinzatoare, astfel incat numai capitolul privind impozitul pe profit si modificarile aferente merita un articol separat. De la plata impozitului pe profit, veti regasi mai intai stabilite exceptii in randurile urmatoarelor categorii: -    Academia Romana; -    fundatia...» citeste mai departe aici

  • CAS-ul dupa noul Cod fiscal. Ce modificari raman in vigoare?

    • Forma actualizata si finala a noului Cod fiscal, dupa aprobarea Guvernului, aduce urmatoarele schimbari in ce priveste contributiile sociale obligatorii: De la data de 1 ianuarie 2018, cotele pentru contributia de asigurari sociale datorata bugetului asigurarilor sociale de stat, in functie de conditiile de munca, sunt urmatoarele:  -   cota integrala pentru conditii normale de munca  21%, din care 7,5...» citeste mai departe aici

  • Studiu de caz: Deducerea pierderii preluate prin fuziune

    • In anul 2010, in urma unei operatiuni de fuziune prin absorbtie, societatea A -absorbanta preia pierderea fiscala, inregistrata si raportata in anul 2009 de catre societatea B-absorbita. Prin raportare la prevederile art 26 din Codul fiscal, asa cum acesta a fost modificat incepand cu 01.10.2012 prin O.G. 15/2012 , este in drept societatea A sa recupereze pierderea fiscala preluata de la B in urma unei operatiuni de fuziune anterioare aparitiei O.G. 15/2012? Situatia descrisa de dum...» citeste mai departe aici

  • Intocmire situatii financiare forma lunga sau prescurtata. Cum procedam?

    • In cazul de mai jos, o societate este inregistrata in acest moment (martie 2015) la mari contribuabili. In anul 2013 au fost intocmite situatii financiare anuale in format lung. La finele anului 2013, societatea nu mai indeplinea conditiile de mare contribuabil (cifra de afaceri este mai mica de 7 mil Euro si numarul de salariati este mai mic de 50). In anul 2014, aceste doua criterii de asemenea nu se incadreaza la mare contribuabil: in 2014 cifra de afaceri este mai mica de 7 mil Euro si nu...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Impozitul pe profit, venit si salarii
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Impozitul pe profit, venit si salarii".
Stiri si analize economice
SATI
X