Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Politica noastra de Cookies.
Atentie, Contabili!
MFP a anuntat modificari la Legea TVA de la 1 ianuarie!
Cititi si descoperiti toate noutatile fiscale care va afecteaza activitatea!
Descarcati gratuit Raportul Special -
"Aplicarea TVA modificarile legii de la 1 ianuarie 2014"

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 
Codul Fiscal 2014

Stiri si analize economice
Arhiva
Aplicarea Ordonantei 30 din 2011 pentru impozite si taxe locale



detalii aici

Cauti un loc de munca?


Calculeaza salarizare
Salariul Dvs.
Persoane in intretinere
Pentru calculul detaliat apasati aici
Firme de contabilitate
ANGEL ACCOUNTING SERVICES SRL
Satu Mare
Societate membra CECCAR, oferim servicii complete ...
1 SFERO SRL
Cluj Napoca
SFERO SRL este o societate de contabilitate,audit ...
Vezi firme de contabilitate Firme audit
2 SFERO SRL
Cluj Napoca
SFERO SRL este o societate de contabilitate,audit ...
ANDERSSEN CONSULTING GROUP
Bucuresti
Anderssen Consulting este o firma de consultanta c...
Vezi firme de audit Contabili particulari
3 SFERO SRL
Cluj Napoca
SFERO SRL este o societate de contabilitate,audit ...
ANDREEA SUCIU
Cluj Napoca
Expert contabil, PFA, ofer seriozitate si profesio...
Vezi contabili particulari

Contabilul.ro arrow Studii de caz Evidenta contabila. Cum utilizam NIR?


Evidenta contabila. Cum utilizam NIR?

Cuvinte cheie: facturi, OMFP 3512/2008, mijloace fixe



Intrebare:

O societate comerciala platitoare de TVA care are obiect de activitate prestari servicii are inregistrate in evidenta contabila in sold cont 371, utilaje si echipamente in valoare de 1.200.000 lei. La baza inregistrarii in evidenta contabila a stat o factura primita in urma cu 2 ani. Factura nu este semnata de primire, a fost primita prin posta. Desi societatea are ca procedura practica intocmirea de NIR, pentru utilajele din factura la care se face referire nu exista NIR semnat. De asemenea, in lista de inventariere anuala aceste utilaje sunt trecute cantitativ doar la scriptic, nu si la faptic.

Raspuns:

In opinia noastra, inregistrarea in contabilitate a stocului de marfa sau echipamente se poate face si in baza facturii fara a exista obligatia de a intocmii alte documente suplimentare. Subliniem ca nu este o regula generala, ci este o regula ce se aplica punctual, in functie de fiecare caz in parte.
 
Va prezentam situatiile cand nu este obligatoriu de intocmit nota de intrare receptie si constatare de diferente, conform instructiunilor de intocmire a acestui document, prevazute in OMFP 3512/2008 privind documentele financiar contabile.
 
"1. a) Serveste ca:
    - document pentru receptia bunurilor aprovizionate;
    - document justificativ pentru incarcare in gestiune;
    - document justificativ de inregistrare in contabilitate.
    b) Se foloseste ca document de receptie obligatoriu numai in cazul:
    - bunurilor materiale cuprinse intr-o factura sau aviz de insotire a marfii, care fac parte din gestiuni diferite;
    - bunurilor materiale primite spre prelucrare, in custodie sau in pastrare;
    - bunurilor materiale procurate de la persoane fizice;
    - bunurilor materiale care sosesc neinsotite de documente de livrare;
    - bunurilor materiale care prezinta diferente la receptie;
    - marfurilor intrate in gestiunile la care evidenta se tine la pret de vanzare.
    c) in alte cazuri decat cele mentionate la lit. b), receptia si incarcarea in gestiune, dupa caz, si inregistrarea in contabilitate se fac pe baza documentului de livrare care insoteste transportul (factura, avizul de insotire a marfii etc.).
    2. Se intocmeste in doua exemplare, la locul de depozitare sau in unitatea cu amanuntul, dupa caz, pe masura efectuarii receptiei. in situatia in care la receptie se constata diferente, Nota de receptie si constatare de diferente se intocmeste in trei exemplare de catre comisia de receptie legal constituita.
    in cazul in care bunurile materiale sosesc in transe, se intocmeste cate un formular pentru fiecare transa, care se anexeaza apoi la factura sau la avizul de insotire a marfii."
 
Amintim si faptul ca pentru mijloacele fixe ce nu necesita punere in functiune, inregistrarea in contabilitate, in mod similar, se efectueaza conform facturii.


Ti-a placut acest articol? Trimite-l si prietenilor tai!


Data aparitiei: 12 Decembrie 2011

ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

reevaluare cladire

Intrebare: Buna ziua. Vreau sa va adresez urmatoarea intrebare: In urma reevaluarii unei cladiri(constructie de lemn), valoarea rezultata este de 68000 lei(fara T.V.A.). Cladirea a fost achizitionata in anul 2012, la valoarea de 49500 lei, (fara T.V.A.).Cladirea apartine unei societati comerciale. Societatea intentioneaza sa o vanda .La ce pret minim poate efectua tranzactia, avand in vedere ca perioada de amortizare, conform catalogului, este de 20 de ani. Multumesc anticipat. Astept raspunsul dvs. Cu stima, Crina Toma

Raspuns: Multumesc frumos.<br /> Valoarea amortizata, pana in prezent se include pe costuri?... citeste tot raspunsul aici


Alte articole referitoare la facturi


» Plusuri si minusuri la inventarierea marfurilor. Ce note contabile facem?

» Provizion pentru creante neincasate. Cum tratam impozitul pe profit?

» Inregistrare leasing financiar. Cum inregistram veniturile din inchiriere si facturile aferente?


Contabilitate 45000 de contabili citesc zilnic stirile si modificarile legislative din domeniul CONTABILITATII. Aboneaza-te GRATUIT si vei primi CADOU raportul special "Aplicarea TVA modificarile legii de la 1 ianuarie 2014" .

Noi apreciem opinia ta. Adauga comentariul tau acum








  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare



Adauga acest articol in site-ul tau

Alte articole referitoare la OMFP 3512/2008, mijloace fixe,


» Lipsa documente. Cum procedam pentru platile prin cardul societatii?

» Livrare marfuri si subcontractor. Intre ce parti se incheie avizul de insotire?

» Aprovizionare cu materiale fara factura. Ce solutii avem pentru inregistrarea in contabilitate?

Vezi toate articolele referitoare la OMFP 3512/2008 (88)

» Cum gestionam achizitia de produse second-hand si cum facem inregistrarile contabile?

» Modernizare mijloc fix in concesiune. Ce solutie propune expertul?

» Tableta Mijloacelor Fixe. Cel mai bun instrument de lucru pentru contabili

Vezi toate articolele referitoare la mijloace fixe (316)

Alte articole publicate in data de 12 Decembrie 2011






Top cautari




© 2014 Rentrop & Straton. All rights reserved.
Harta site  |   Contact  |   Termeni si conditii  |   Privacy policy RO  |   Privacy policy EN  |   RSS  



SATI