Atentie, Contabili!
Cititi si descoperiti toate noutatile fiscale care va afecteaza activitatea!
Descarcati gratuit Raportul Special -
"Impozitul pe profit, venit si salarii"

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Stiri si analize economice
Arhiva
Aplicarea Ordonantei 30 din 2011 pentru impozite si taxe locale



detalii aici

Cauti un loc de munca?


Calculeaza salarizare
Salariul Dvs.
Persoane in intretinere
Pentru calculul detaliat apasati aici
Firme de contabilitate
The Practice Group - TPG
Bucuresti
Firma de contabilitate The Practice Group – ...
DMP CONTAB SRL
Bacau
Societate membra CECCAR, avand o echipa de profesi...
Vezi firme de contabilitate Firme audit
Munteanu Ionela - Birou Expert Contabil
Constanta
Expertiza contabila, consultanta fiscala, intocmir...
2 SFERO SRL
Cluj Napoca
SFERO SRL este o societate de contabilitate,audit ...
Vezi firme de audit Contabili particulari
Popescu Daniela-Elisabeta Intreprindere Individuala
Timisoara
Sunt o contabila cu experienta de 5 ani.Ofer servi...
IONELA MESESAN PFA
Timisoara
Sunt expert contabil, cu o experienta de peste 20 ...
Vezi contabili particulari

Contabilul.ro 2arrow Studii de caz 1 Evidenta contabila. Cum utilizam NIR?


Evidenta contabila. Cum utilizam NIR?

Cuvinte cheie: facturi, OMFP 3512/2008, mijloace fixe



Intrebare:

O societate comerciala platitoare de TVA care are obiect de activitate prestari servicii are inregistrate in evidenta contabila in sold cont 371, utilaje si echipamente in valoare de 1.200.000 lei. La baza inregistrarii in evidenta contabila a stat o factura primita in urma cu 2 ani. Factura nu este semnata de primire, a fost primita prin posta. Desi societatea are ca procedura practica intocmirea de NIR, pentru utilajele din factura la care se face referire nu exista NIR semnat. De asemenea, in lista de inventariere anuala aceste utilaje sunt trecute cantitativ doar la scriptic, nu si la faptic.

Raspuns:

In opinia noastra, inregistrarea in contabilitate a stocului de marfa sau echipamente se poate face si in baza facturii fara a exista obligatia de a intocmii alte documente suplimentare. Subliniem ca nu este o regula generala, ci este o regula ce se aplica punctual, in functie de fiecare caz in parte.
 
Va prezentam situatiile cand nu este obligatoriu de intocmit nota de intrare receptie si constatare de diferente, conform instructiunilor de intocmire a acestui document, prevazute in OMFP 3512/2008 privind documentele financiar contabile.

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile

Vezi detalii



 
"1. a) Serveste ca:
    - document pentru receptia bunurilor aprovizionate;
    - document justificativ pentru incarcare in gestiune;
    - document justificativ de inregistrare in contabilitate.
    b) Se foloseste ca document de receptie obligatoriu numai in cazul:
    - bunurilor materiale cuprinse intr-o factura sau aviz de insotire a marfii, care fac parte din gestiuni diferite;
    - bunurilor materiale primite spre prelucrare, in custodie sau in pastrare;
    - bunurilor materiale procurate de la persoane fizice;
    - bunurilor materiale care sosesc neinsotite de documente de livrare;
    - bunurilor materiale care prezinta diferente la receptie;
    - marfurilor intrate in gestiunile la care evidenta se tine la pret de vanzare.
    c) in alte cazuri decat cele mentionate la lit. b), receptia si incarcarea in gestiune, dupa caz, si inregistrarea in contabilitate se fac pe baza documentului de livrare care insoteste transportul (factura, avizul de insotire a marfii etc.).
    2. Se intocmeste in doua exemplare, la locul de depozitare sau in unitatea cu amanuntul, dupa caz, pe masura efectuarii receptiei. in situatia in care la receptie se constata diferente, Nota de receptie si constatare de diferente se intocmeste in trei exemplare de catre comisia de receptie legal constituita.
    in cazul in care bunurile materiale sosesc in transe, se intocmeste cate un formular pentru fiecare transa, care se anexeaza apoi la factura sau la avizul de insotire a marfii."
 
Amintim si faptul ca pentru mijloacele fixe ce nu necesita punere in functiune, inregistrarea in contabilitate, in mod similar, se efectueaza conform facturii.


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 12 Decembrie 2011

Votati articolul "Evidenta contabila. Cum utilizam NIR?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Contabilitate imobilizari corporale

Intrebare: Cum se inregistrare in contabilitatea societatii imobilizarile corporale preluate in baza unui contract de concesiune prin delegare de gestiune a unui serviciu comunitar de utilitati publice ? NOTA: Imobilizarile sunt in proprietatea autoritatii locale, care este si actionar unic si sunt inregistrate in evidentele acestei autoritati, facand parte din patrimoniu public cat si din patrimoniul privat al localitatii. Multumesc anticipat pentru lamuriri !

Raspuns: 205=167 amortizati pe durata contract 6811=2805 redeventa 167=5121/5311 la sfarsit contract 2805... citeste tot raspunsul aici


Alte articole referitoare la facturi


» Studiu de caz: Analiza cota redusa de TVA in cazul unui schimb de bunuri

» Cum refacturam si inregistram utilitatile consumate de chiriasi?

» Cum remediem cazul in care s-a depasit plafonul de plata in numerar catre un singur furnizor?


Contabilitate 45000 de contabili citesc zilnic stirile si modificarile legislative din domeniul CONTABILITATII. Aboneaza-te GRATUIT si vei primi CADOU raportul special "Impozitul pe profit, venit si salarii" .
Eroare extragere nr_comentarii:

Noi apreciem opinia ta. Adauga comentariul tau acum








  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare



Adauga acest articol in site-ul tau

Alte articole referitoare la OMFP 3512/2008, mijloace fixe,


» Ce proceduri contabile deruleaza un ONG?

» Organizarea activitatii de catering. Care sunt inregistrarile contabile?

» Aviz de insotire. Cum interpretam prevederile OUG 12/2006?

Vezi toate articolele referitoare la OMFP 3512/2008 (91)

» Aprobare fonduri POR. Cum procedam in ce priveste rambursarea TVA?

» Studiu de caz: O situatie in care se aplica scutire pe profitul reinvestit

» Care e procedura de casare a mijloacelor fixe complet amortizate?

Vezi toate articolele referitoare la mijloace fixe (344)

Alte articole publicate in data de 12 Decembrie 2011






Top cautari



AUTENTIFICARE UTILIZATORI

Utilizator:
Parola:

Nu am cont si doresc sa ma inscriu!
MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial



© 2014 Rentrop & Straton. All rights reserved.
Harta site  |   Contact  |   Termeni si conditii  |   Privacy policy RO  |   Privacy policy EN  |   RSS  



SATI


X