Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Proceduri Contabile

Evidenta angajamentelor bugetare: Contabilitatea pe conturi sintetice

Institutiile publice au obligatia sa evidentieze angajamentele bugetare si legale. Scopul organizarii evidentei angajamentelor bugetare este acela de a furniza informatii in orice moment si pentru fiecare subdiviziune a bugetului aprobat pentru exercitiul bugetar curent, cu privire la creditele bugetare consumate prin angajare si, prin comparatie, sa se determine creditele bugetare disponibile, ce pot fi angajate in viitor.

Organizarea si conducerea evidentei angajamentelor bugetare si legale au ca atributii:

- evidenta creditelor bugetare aprobate in exercitiul bugetar curent, precum si a modificarilor intervenite pe parcursul exercitiului bugetar curent, cu ajutorul contului 8060 "Credite aprobate";
- organizarea evidentei angajamentelor bugetare cu ajutorul contului 8064 "Angajamente bugetare";
- compararea datelor din conturile 8060 "Credite bugetare aprobate" si 8064 "Angajamente bugetare" si determinarea creditelor bugetare disponibile care pot fi angajate;
- evidenta angajamentelor legale cu ajutorul contului 8065 "Angajamente legale";

- reevaluarea angajamentelor legale exprimate in alte monede decat moneda nationala, la finele anului, la cursul de schimb valutar din ultima zi lucratoare, iar cu diferentele din reevaluare se diminueaza sau se majoreaza angajamentele bugetare si legale din conturile 8064 si 8065;

Legea 70/2015 - solutiile celor mai controversate probleme
Legea 70/2015 - solutiile celor mai controversate probleme

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

Manualul de Politici Contabile 2015
Manualul de Politici Contabile 2015

Vezi detalii



- inregistrarea in creditul contului 8065 "Angajamente legale" a totalului platilor efec tuate in cursul anului in contul angajamentelor legale incheiate.

Inregistrarea in contabilitate a operatiunilor bugetare trebuie sa permita institutiei sa detina la orice moment informatii legate de:

- creditele bugetare disponibile;
- angajamentele legale;
- platile efectuate in baza angajamentelor legale la un moment dat;
- soldul angajamentelor legale ce trebuie platite pana la finele anului;
- datele necesare intocmirii "Situatiei privind executia cheltuielilor bugetare angajate la finele trimestrului".

Contabilitatea creditelor bugetare la institutiile publice se tine cu ajutorul conturilor in afara bilantului din grupa 80 "Credite bugetare", care se desfasoara pe urmatoarele conturi sintetice:
- 8060 "Credite bugetare aprobate"
- 8061 "Credite deschise de repartizat"
- 8062 "Credite deschise pentru cheltuieli proprii"
- 8066 "Angajamente bugetare"
- 8067 "Angajamente legale".

Contul 8060 "Credite bugetare aprobate" este utilizat de toti ordonatorii de credite, indiferent de gradul de subordonare si de modul de finantare a cheltuielilor. Acesta tine evidenta creditelor aprobate pentru efectuarea cheltuielilor aprobate prin buget. Contabilitatea analitica a acestor credite se tine pe titluri, articole si alineate in cadrul fiecarui subcapitol sau capitol al clasificatiei bugetare.

- in debit, se reflecta la inceputul exercitiului bugetar creditele bugetare aprobate, cu defalcare pe trimestre, iar in cursul exercitiului bugetar suplimentarile efectuate, care majoreaza creditele bugetare aprobate.

- in credit se reflecta diminuarile de credite efectuate in cursul exercitiului bugetar.

- Soldul contului, la sfarsit de trimestru sau la finele anului, reflecta totalitatea creditelor bugetare aprobate pana in perioada respectiva.

Contul 8061 "Credite deschise de repartizat" tine evidenta creditelor deschise la ordonatorii principali si secundari finantati din bugetul de stat, credite ce trebuie repartizate institutiilor subordonate.

Contabilitatea analitica a acestor credite de repartizat se tine pe capitole si subcapitole ale clasificatiei bugetare.

La ordonatorii principali:
- in debit se reflecta creditele deschise pentru a fi repartizate ordonatorilor de credite subordonati, precum si creditele retrase de la acestia;
- in credit, creditele repartizate acestora, precum si creditele retrase.

La ordonatorii secundari:
- in debit se reflecta creditele repartizate de ordonatorul principal pentru a putea firepartizate mai departe institutiilor subordonate (ordonatorilor tertiari);
- in credit se reflecta creditele repartizate ordonatorilor tertiari, precum si creditele retrase de catre ordonatorul principal.

Contul 8062 "Credite deschise pentru cheltuieli proprii" reflecta creditele bugetare acordate ordonatorilor de credite. Acest cont functioneaza la nivelul tuturor ordonatorilor si este destinat reflectarii creditelor bugetare deschise de MFP pentru cheltuieli proprii.

- in debit, ordonatorii de credite inregistreaza creditele bugetare deschise de Ministerul Finantelor Publice pentru cheltuielile proprii ale acestora.
- in credit, se reflecta creditele bugetare retrase in cursul anului.

Ordonatorii secundari si tertiari evidentiaza in acest cont sumele primite de la ordonatorii superiori pentru acoperirea cheltuielilor proprii. Conturile din aceasta grupa, care prezinta solduri la sfarsitul anului, nu se redeschid pentru valorile acestor solduri in anul urmator.

Alaturi de aceste conturi, s-au adaugat conturile 8066 "Angajamente bugetare" si 8067 "Angajamente legale".

Contul 8066 "Angajamente bugetare" se utilizeaza de catre toate institutiile publ ice, indiferent de modul de finantare si de subordonare, si tine evidenta angajamentelor bugetare, adica a sumelor rezervate in vederea efectuarii unor cheltuieli bugetare, in limita creditelor bugetare aprobate.
Contabilitatea analitica a creditelor bugetare se tine pe titluri, articole si alineate in cadrul fiecarui subcapitol sau capitol al clasificatiei bugetare.

Contul 8066 "Angajamente bugetare" inregistreaza:

- in debit angajamentele bugetare, precum si suplimentarile efectuate in cursul exercitiului bugetar;
- in credit se reflecta diminuarile de angajamente bugetare efectuate in cursul anului, care diminueaza angajamentele initiale.

Soldul contului reprezinta angajamentele bugetare la un moment dat.

Contul 8067 "Angajamente legale" se organizeaza la nivelul tuturor institutiilor publice si tine evidenta angajamentelor legale aprobate de ordonatorul de credite in limita creditelor bugetare aprobate.

Contabilitatea analitica se tine pe titluri, articole si alineate in cadrul fiecarui subcapitol sau capitol al clasificatiei bugetare.

Contul 8067 "Angajamente legale" inregistreaza:

- in debit angajamentele legale, precum si suplimentarile efectuate in cursul exercitiului bugetar;
- in credit diminuarile de angajamente legale initiale, iar la sfarsitul anului, totalul platilor efectuate in contul angajamentelor legale.

Soldul contului reflecta, la sfarsitul lunii, totalul angajamentelor legale, iar la sfarsitul anului, angajamentele ramase neachitate.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 28 Iunie 2012


Votati articolul "Evidenta angajamentelor bugetare: Contabilitatea pe conturi sintetice":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Raport anual

Intrebare: Ma numesc Constantin Petrisor si sunt student in anul I la ”Facultatea de economie si administrarea afacerilor” la Universitatea Alexandru Ioan Cuza (Iasi) si as avea nevoie de o informatie, daca doriti si aveti posibilitatea sa mi-o impartasiti. La obiectul ”Bazele contabilitatii” am studiat un ”Raport anual” la o anumite firma si pe aceasta cale as dori sa stiu care este intervalul de timp in care se realizeaza un ”Raport de auditoriu”? Am mare nevoie sa cunosc aceasta perioada,cat dureaza sa se intocmeasca acest rapor si as aprecia foarte mult daca m-ati putea ajuta! Va multumesc frumos si ma scuzati pentru deranj!

Raspuns: Raportul auditorului, se intocmeste la situatiile financiare anuale. Auditarea societatii se...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 Iunie 2012 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 4 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • OPFV 2015. Ordine de plata si Foi de varsamant versiunea 1.3.3. din 5 mai 2015

    • Ordine de plata si Foi de varsamant (OPFV 2015) este programul informatic elaborat de ANAF pentru prelucrarea asistata, validarea si listarea ordinelor de plata si foilor de varsamant conform cu OMFP 246/2005 cu modificarile si completarile ulterioare si OMEF 1294/2007. Ultima versiunea este vers. 1.3.3/ 05.05.2015. - modificare banca din ROINROBU--ROMANIAN INTERNATIONAL BANK SA in ROINROBU--IDEA BANK SA vers. 1.3.3....» citeste mai departe aici

  • Stampila devine istorie de la 1 iulie 2015

    • Reprezentantii mediului de afaceri continua sa ceara aplicarea unor masuri de simplificare a modului in care functioneaza procedurile fiscale si cer reguli mai simple cand vine vorba de Codul fiscal. In acest context, Ministerul Finantelor Publice a promis eliminarea stampilei incepand cu 1 iulie 2015. "Odata cu acest nou Cod Fiscal, zona de fiscalitate e cumva acoperita. Cred ca pasul logic urmator ar fi cel al simplificarii administrative. Aici vorbim de lucruri ext...» citeste mai departe aici

  • Solicitare ridicare numerar de la 3 banci diferite. Cum se procedeaza?

    • Incepand cu 09.05.2015,  ridicarile de numerar sunt plafonate la 5.000 lei/zi. Pot sa ridic numerar 5.000 leizi din trei banci diferite si sa depun suma de 15.000 lei la o a parta banca? In opinia noastra nu puteti proceda astfel, deoarece conform art.11 alin 2  din Legea 70/2015, este interzisa fragmentarea solicitarilor de numerar. "Art. 11. (1) Se interzice persoanelor prevazute la art. 1 alin. (2) sa elibereze persoanelor prevazute la art. 1 alin. (1) si...» citeste mai departe aici

  • Studiu de caz: Regularizare 4428 ramas dupa anularea la cerere a inregistrarii in scopuri de TVA

    • O societate a fost platitoare de TVA la incasare pana la data de 16.01.2014. Dupa aceasta data, a facut optiunea de a deveni neplatitoare de TVA, i-a fost emisa decizia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA la aceasta data. A depus ultimul decont 300 aferent lunii ianuarie 2014 la data de 25.02.2014 si a platit ultimul TVA de plata in data de 25.02.2014. A ramas insa in contabilitate cu urmatoarele solduri: soldul contului 4428.TP (TVA neexigibila la plata) SFD = 5208.31 lei ...» citeste mai departe aici

  • Analiza: Comunicare prin mijloace electronice intre ANAF si persoane fizice si usoara modificare din Legea concurentei

    • In Monitorul Oficial nr. 0355 din 22 mai 2015 a fost publicat OMFP nr. 572 din 14 Mai 2015- Ordin pentru modificarea si completarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Agentia Nationala de Administrare Fiscala si persoanele fizice, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.154/2014. Consultati OMFP 572/2015 aici!...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ CECCAR: Acte normative importante din perioada 15 - 21.05.2015

    • In cele ce urmeaza, regasiti o lista cu unele dintre cele mai importante noutati legislative publicate in intervalul  15 – 21.05.2015. 1. Legea nr. 112/2015 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/2014 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 26/2013 privind intarirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unitatile administrativ-teritoriale sunt actionari unici...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".
X