Evidenta angajamentelor bugetare: Contabilitatea pe conturi sintetice

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Impozitul pe profit, venit si salarii"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Impozitul pe profit, venit si salarii

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Impozitul pe profit, venit si salarii".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Legislatia muncii pentru PFA

Evidenta angajamentelor bugetare: Contabilitatea pe conturi sintetice

Institutiile publice au obligatia sa evidentieze angajamentele bugetare si legale. Scopul organizarii evidentei angajamentelor bugetare este acela de a furniza informatii in orice moment si pentru fiecare subdiviziune a bugetului aprobat pentru exercitiul bugetar curent, cu privire la creditele bugetare consumate prin angajare si, prin comparatie, sa se determine creditele bugetare disponibile, ce pot fi angajate in viitor.

Organizarea si conducerea evidentei angajamentelor bugetare si legale au ca atributii:

- evidenta creditelor bugetare aprobate in exercitiul bugetar curent, precum si a modificarilor intervenite pe parcursul exercitiului bugetar curent, cu ajutorul contului 8060 "Credite aprobate";
- organizarea evidentei angajamentelor bugetare cu ajutorul contului 8064 "Angajamente bugetare";
- compararea datelor din conturile 8060 "Credite bugetare aprobate" si 8064 "Angajamente bugetare" si determinarea creditelor bugetare disponibile care pot fi angajate;
- evidenta angajamentelor legale cu ajutorul contului 8065 "Angajamente legale";

- reevaluarea angajamentelor legale exprimate in alte monede decat moneda nationala, la finele anului, la cursul de schimb valutar din ultima zi lucratoare, iar cu diferentele din reevaluare se diminueaza sau se majoreaza angajamentele bugetare si legale din conturile 8064 si 8065;

OMFP 3055/2009 a fost abrogat!
OMFP 3055/2009 a fost abrogat!

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

Manualul de Politici Contabile 2015
Manualul de Politici Contabile 2015

Vezi detalii



- inregistrarea in creditul contului 8065 "Angajamente legale" a totalului platilor efec tuate in cursul anului in contul angajamentelor legale incheiate.

Inregistrarea in contabilitate a operatiunilor bugetare trebuie sa permita institutiei sa detina la orice moment informatii legate de:

- creditele bugetare disponibile;
- angajamentele legale;
- platile efectuate in baza angajamentelor legale la un moment dat;
- soldul angajamentelor legale ce trebuie platite pana la finele anului;
- datele necesare intocmirii "Situatiei privind executia cheltuielilor bugetare angajate la finele trimestrului".

Contabilitatea creditelor bugetare la institutiile publice se tine cu ajutorul conturilor in afara bilantului din grupa 80 "Credite bugetare", care se desfasoara pe urmatoarele conturi sintetice:
- 8060 "Credite bugetare aprobate"
- 8061 "Credite deschise de repartizat"
- 8062 "Credite deschise pentru cheltuieli proprii"
- 8066 "Angajamente bugetare"
- 8067 "Angajamente legale".

Contul 8060 "Credite bugetare aprobate" este utilizat de toti ordonatorii de credite, indiferent de gradul de subordonare si de modul de finantare a cheltuielilor. Acesta tine evidenta creditelor aprobate pentru efectuarea cheltuielilor aprobate prin buget. Contabilitatea analitica a acestor credite se tine pe titluri, articole si alineate in cadrul fiecarui subcapitol sau capitol al clasificatiei bugetare.

- in debit, se reflecta la inceputul exercitiului bugetar creditele bugetare aprobate, cu defalcare pe trimestre, iar in cursul exercitiului bugetar suplimentarile efectuate, care majoreaza creditele bugetare aprobate.

- in credit se reflecta diminuarile de credite efectuate in cursul exercitiului bugetar.

- Soldul contului, la sfarsit de trimestru sau la finele anului, reflecta totalitatea creditelor bugetare aprobate pana in perioada respectiva.

Contul 8061 "Credite deschise de repartizat" tine evidenta creditelor deschise la ordonatorii principali si secundari finantati din bugetul de stat, credite ce trebuie repartizate institutiilor subordonate.

Contabilitatea analitica a acestor credite de repartizat se tine pe capitole si subcapitole ale clasificatiei bugetare.

La ordonatorii principali:
- in debit se reflecta creditele deschise pentru a fi repartizate ordonatorilor de credite subordonati, precum si creditele retrase de la acestia;
- in credit, creditele repartizate acestora, precum si creditele retrase.

La ordonatorii secundari:
- in debit se reflecta creditele repartizate de ordonatorul principal pentru a putea firepartizate mai departe institutiilor subordonate (ordonatorilor tertiari);
- in credit se reflecta creditele repartizate ordonatorilor tertiari, precum si creditele retrase de catre ordonatorul principal.

Contul 8062 "Credite deschise pentru cheltuieli proprii" reflecta creditele bugetare acordate ordonatorilor de credite. Acest cont functioneaza la nivelul tuturor ordonatorilor si este destinat reflectarii creditelor bugetare deschise de MFP pentru cheltuieli proprii.

- in debit, ordonatorii de credite inregistreaza creditele bugetare deschise de Ministerul Finantelor Publice pentru cheltuielile proprii ale acestora.
- in credit, se reflecta creditele bugetare retrase in cursul anului.

Ordonatorii secundari si tertiari evidentiaza in acest cont sumele primite de la ordonatorii superiori pentru acoperirea cheltuielilor proprii. Conturile din aceasta grupa, care prezinta solduri la sfarsitul anului, nu se redeschid pentru valorile acestor solduri in anul urmator.

Alaturi de aceste conturi, s-au adaugat conturile 8066 "Angajamente bugetare" si 8067 "Angajamente legale".

Contul 8066 "Angajamente bugetare" se utilizeaza de catre toate institutiile publ ice, indiferent de modul de finantare si de subordonare, si tine evidenta angajamentelor bugetare, adica a sumelor rezervate in vederea efectuarii unor cheltuieli bugetare, in limita creditelor bugetare aprobate.
Contabilitatea analitica a creditelor bugetare se tine pe titluri, articole si alineate in cadrul fiecarui subcapitol sau capitol al clasificatiei bugetare.

Contul 8066 "Angajamente bugetare" inregistreaza:

- in debit angajamentele bugetare, precum si suplimentarile efectuate in cursul exercitiului bugetar;
- in credit se reflecta diminuarile de angajamente bugetare efectuate in cursul anului, care diminueaza angajamentele initiale.

Soldul contului reprezinta angajamentele bugetare la un moment dat.

Contul 8067 "Angajamente legale" se organizeaza la nivelul tuturor institutiilor publice si tine evidenta angajamentelor legale aprobate de ordonatorul de credite in limita creditelor bugetare aprobate.

Contabilitatea analitica se tine pe titluri, articole si alineate in cadrul fiecarui subcapitol sau capitol al clasificatiei bugetare.

Contul 8067 "Angajamente legale" inregistreaza:

- in debit angajamentele legale, precum si suplimentarile efectuate in cursul exercitiului bugetar;
- in credit diminuarile de angajamente legale initiale, iar la sfarsitul anului, totalul platilor efectuate in contul angajamentelor legale.

Soldul contului reflecta, la sfarsitul lunii, totalul angajamentelor legale, iar la sfarsitul anului, angajamentele ramase neachitate.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 28 Iunie 2012


Votati articolul "Evidenta angajamentelor bugetare: Contabilitatea pe conturi sintetice":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Codul Fiscal, certificare sold

Intrebare: Un client incert este dat in judecata pentru recuperarea creantei, acesta nu recunoaste suma datorata si se cere o expertiza contabila . (exista contract comercial incheiat cu termene de plata). Expertul contabil refuza sa ia in calcul suma ramasa de plata partiala dintr-o factura , motivand ca el trebuie sa treaca intreaga valoare a facturii in lucrarea prezentanta instantei. In acest caz suma de recuperat nu mai este in concordanta cu soldul din fisa contabila. INTRBARE : ce lege prevede ca nu este legal ca plata facturilor sa se efectueze partial si instanta nu ia in calcul acest aspect? daca la data de 31.12.2009 administratorul societatii debitoare recunoaste suma datorata semnand si stampiland un Extras de cont eu ma pot judeca cu el pornind de la acest document?

Raspuns: Daca inaintea inregistrarii termenului de prescriere ati actionat in justitie un client incert...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 Iunie 2012 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 4 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Din 9 mai se aplica noile plafoanele pentru operatiunile de incasari si plati in numerar. Legea 70/2015

    • Incepand cu 9 mai 2015 se aplica prevederile modificate prin Legea 70/2015 in ce priveste efectuarea de incasari si plati in numerar. Daca pentru societatile comerciale plafoanele platilor cu numerar raman aceleasi, se aplica plafoane noi pentru tranzactiile realizate de persoane fizice autorizate (PFA),  intreprinderi individuale (II), intreprinderi familiale (IF), liber profesionisti, persoane fizice care desfasoara activitati in mod independen...» citeste mai departe aici

  • Model registru de bani personali si procedura de inregistrare la organul fiscal

    • Conform modificarilor aduse Ordonantei de Urgenta a  Guvernului nr. 28/1999 prin OUG 8/2015 pentru modificarea si completarea unor acte normative, utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale au obligatia ca, la ora inceperii programului de lucru, sa asigure inregistrarea sumelor de bani detinute de personalul operatorului economic care isi desfasoara activitatea in unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, intr-un registru de bani p...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ CECCAR: Topul noutatilor legislative din perioada 24 - 30.04.2015

    • In randurile urmatoare, va punem la dispozitie lista cu cele mai importante acte normative publicate in Monitorul Oficial, cu incidenta in materia fiscala, din intervalul 24-30 aprilie 2015.     Legea 88/2015 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 66/2014 privind aprobarea Programului de stimulare a cumpararii de autoturisme noi (M. Of. nr. 282 din 27 aprilie 2015) √ suma rezultata din valorificarea, in orice m...» citeste mai departe aici

  • Amenzi de pana la 30.000 lei pentru firmele care nu au specialist in managementul deseurilor

    • Incepand cu 2014 si pana la acest moment, nenumarate controale au fost desfasurate de Garda de Mediu, in baza legii 211/2011, fiind aplicate si sanctiuni pentru nerespectarea mai multor reglementari cuprinse in actul amintit. Legea, in vigoare inca din 2011, informeaza Economica.net, impune obligatia ca cele mai multe firme din Romania sa desemneze o persoana care sa se ocupe cu managementul deseurilor. Cu alte cuvinte, detinatorii/Producatorii de deseuri persoane juridice...» citeste mai departe aici

  • Politici contabile proprii aprobate de la data intrarii in vigoare a OMFP 3055 pentru firmele infiintate inainte de data acestuia

    • O societate are ca obiect de activitate constructiile si este infiintata din 2007. Anul acesta a intocmit Manualul de Politici si Proceduri contabile (conform Ordin 1802 din 2014). Pana in acest moment societatea nu a intocmit acest manual. Exista vreo sanctiune pentru faptul ca, la momentul unui control, trebuia ca societatea sa fi avut acest manual si inainte (conform vechilor prevederi legale)? Ce sanctiune i se poate aplica, atata timp cat la momentul efectuarii controlului, soc...» citeste mai departe aici

  • Factura de serviciu. Cum facem monografia contabila?

    • Un salariat al societatii B a solicitat unui furnizor un serviciu de care societatea nu avea nevoie. Furnizorul a facturat catre societatea B acest serviciu. Care este procedura prin care se instituie poprire asupra veniturilor salariale si care va fi monografia contabila in situatia in care societatea acorda dreptul salariatului de a-si plati datoria in 3 rate egale? Potrivit art. 782 din Codul de procedura civila, poprirea se infiinteaza la cererea creditorului de catre un executo...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Impozitul pe profit, venit si salarii
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Impozitul pe profit, venit si salarii".
X