Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Politica noastra de Cookies.
Atentie, Contabili!
MFP a anuntat modificari la Legea TVA de la 1 ianuarie!
Cititi si descoperiti toate noutatile fiscale care va afecteaza activitatea!
Descarcati gratuit Raportul Special -
"Aplicarea TVA modificarile legii de la 1 ianuarie 2014"

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 
Codul Fiscal 2014

Stiri si analize economice
Arhiva
Aplicarea Ordonantei 30 din 2011 pentru impozite si taxe locale



detalii aici

Cauti un loc de munca?


Calculeaza salarizare
Salariul Dvs.
Persoane in intretinere
Pentru calculul detaliat apasati aici
Firme de contabilitate
ANGEL ACCOUNTING SERVICES SRL
Satu Mare
Societate membra CECCAR, oferim servicii complete ...
1 SFERO SRL
Cluj Napoca
SFERO SRL este o societate de contabilitate,audit ...
Vezi firme de contabilitate Firme audit
2 SFERO SRL
Cluj Napoca
SFERO SRL este o societate de contabilitate,audit ...
ANDERSSEN CONSULTING GROUP
Bucuresti
Anderssen Consulting este o firma de consultanta c...
Vezi firme de audit Contabili particulari
3 SFERO SRL
Cluj Napoca
SFERO SRL este o societate de contabilitate,audit ...
ANDREEA SUCIU
Cluj Napoca
Expert contabil, PFA, ofer seriozitate si profesio...
Vezi contabili particulari

Contabilul.ro arrow Legislatie contabila Evidenta angajamentelor bugetare: Contabilitatea pe conturi sintetice


Evidenta angajamentelor bugetare: Contabilitatea pe conturi sintetice

Cuvinte cheie: sold cont, conturi sintetice, angajamente bugetare, institutii publice


Institutiile publice au obligatia sa evidentieze angajamentele bugetare si legale. Scopul organizarii evidentei angajamentelor bugetare este acela de a furniza informatii in orice moment si pentru fiecare subdiviziune a bugetului aprobat pentru exercitiul bugetar curent, cu privire la creditele bugetare consumate prin angajare si, prin comparatie, sa se determine creditele bugetare disponibile, ce pot fi angajate in viitor.

Organizarea si conducerea evidentei angajamentelor bugetare si legale au ca atributii:

- evidenta creditelor bugetare aprobate in exercitiul bugetar curent, precum si a modificarilor intervenite pe parcursul exercitiului bugetar curent, cu ajutorul contului 8060 "Credite aprobate";
- organizarea evidentei angajamentelor bugetare cu ajutorul contului 8064 "Angajamente bugetare";
- compararea datelor din conturile 8060 "Credite bugetare aprobate" si 8064 "Angajamente bugetare" si determinarea creditelor bugetare disponibile care pot fi angajate;
- evidenta angajamentelor legale cu ajutorul contului 8065 "Angajamente legale";

- reevaluarea angajamentelor legale exprimate in alte monede decat moneda nationala, la finele anului, la cursul de schimb valutar din ultima zi lucratoare, iar cu diferentele din reevaluare se diminueaza sau se majoreaza angajamentele bugetare si legale din conturile 8064 si 8065;

- inregistrarea in creditul contului 8065 "Angajamente legale" a totalului platilor efec tuate in cursul anului in contul angajamentelor legale incheiate.

Inregistrarea in contabilitate a operatiunilor bugetare trebuie sa permita institutiei sa detina la orice moment informatii legate de:

- creditele bugetare disponibile;
- angajamentele legale;
- platile efectuate in baza angajamentelor legale la un moment dat;
- soldul angajamentelor legale ce trebuie platite pana la finele anului;
- datele necesare intocmirii "Situatiei privind executia cheltuielilor bugetare angajate la finele trimestrului".

Contabilitatea creditelor bugetare la institutiile publice se tine cu ajutorul conturilor in afara bilantului din grupa 80 "Credite bugetare", care se desfasoara pe urmatoarele conturi sintetice:
- 8060 "Credite bugetare aprobate"
- 8061 "Credite deschise de repartizat"
- 8062 "Credite deschise pentru cheltuieli proprii"
- 8066 "Angajamente bugetare"
- 8067 "Angajamente legale".

Contul 8060 "Credite bugetare aprobate" este utilizat de toti ordonatorii de credite, indiferent de gradul de subordonare si de modul de finantare a cheltuielilor. Acesta tine evidenta creditelor aprobate pentru efectuarea cheltuielilor aprobate prin buget. Contabilitatea analitica a acestor credite se tine pe titluri, articole si alineate in cadrul fiecarui subcapitol sau capitol al clasificatiei bugetare.

- in debit, se reflecta la inceputul exercitiului bugetar creditele bugetare aprobate, cu defalcare pe trimestre, iar in cursul exercitiului bugetar suplimentarile efectuate, care majoreaza creditele bugetare aprobate.

- in credit se reflecta diminuarile de credite efectuate in cursul exercitiului bugetar.

- Soldul contului, la sfarsit de trimestru sau la finele anului, reflecta totalitatea creditelor bugetare aprobate pana in perioada respectiva.

Contul 8061 "Credite deschise de repartizat" tine evidenta creditelor deschise la ordonatorii   principali si secundari finantati din bugetul de stat, credite ce trebuie repartizate institutiilor  subordonate.
 
Contabilitatea analitica a acestor credite de repartizat se tine pe capitole si subcapitole ale clasificatiei bugetare.

La ordonatorii principali:
- in debit se reflecta creditele deschise pentru a fi repartizate ordonatorilor de credite subordonati, precum si creditele retrase de la acestia;
- in credit, creditele repartizate acestora, precum si creditele retrase.

La ordonatorii secundari:
- in debit se reflecta creditele repartizate de ordonatorul principal pentru a putea firepartizate mai departe institutiilor subordonate (ordonatorilor tertiari);
- in credit se reflecta creditele repartizate ordonatorilor tertiari, precum si creditele retrase de catre ordonatorul principal.

Contul 8062 "Credite deschise pentru cheltuieli proprii" reflecta creditele bugetare acordate ordonatorilor de credite. Acest cont functioneaza la nivelul tuturor ordonatorilor si este destinat reflectarii creditelor bugetare deschise de MFP pentru cheltuieli proprii.

- in debit, ordonatorii de credite inregistreaza creditele bugetare deschise de Ministerul Finantelor Publice pentru cheltuielile proprii ale acestora.
- in credit, se reflecta creditele bugetare retrase in cursul anului.

Ordonatorii secundari si tertiari evidentiaza in acest cont sumele primite de la ordonatorii superiori pentru acoperirea cheltuielilor proprii. Conturile din aceasta grupa, care prezinta solduri la sfarsitul anului, nu se redeschid pentru valorile acestor solduri in anul urmator.

Alaturi de aceste conturi, s-au adaugat conturile 8066 "Angajamente bugetare" si 8067 "Angajamente legale".

Contul 8066 "Angajamente bugetare" se utilizeaza de catre toate institutiile publ ice, indiferent de modul de finantare si de subordonare, si tine evidenta angajamentelor bugetare, adica a sumelor rezervate in vederea efectuarii unor cheltuieli bugetare, in limita creditelor bugetare aprobate.
Contabilitatea analitica a creditelor bugetare se tine pe titluri, articole si alineate in cadrul fiecarui subcapitol sau capitol al clasificatiei bugetare.

Contul 8066 "Angajamente bugetare" inregistreaza:

- in debit angajamentele bugetare, precum si suplimentarile efectuate in cursul exercitiului bugetar;
- in credit se reflecta diminuarile de angajamente bugetare efectuate in cursul anului, care diminueaza angajamentele initiale.

Soldul contului reprezinta angajamentele bugetare la un moment dat.

Contul 8067 "Angajamente legale" se organizeaza la nivelul tuturor institutiilor publice si tine evidenta angajamentelor legale aprobate de ordonatorul de credite in limita creditelor bugetare aprobate.

Contabilitatea analitica se tine pe titluri, articole si alineate in cadrul fiecarui subcapitol sau capitol al clasificatiei bugetare.

Contul 8067 "Angajamente legale" inregistreaza:

- in debit angajamentele legale, precum si suplimentarile efectuate in cursul exercitiului bugetar;
- in credit diminuarile de angajamente legale initiale, iar la sfarsitul anului, totalul platilor efectuate in contul angajamentelor legale.

Soldul contului reflecta, la sfarsitul lunii, totalul angajamentelor legale, iar la sfarsitul anului, angajamentele ramase neachitate.

Ti-a placut acest articol? Trimite-l si prietenilor tai!


Data aparitiei: -

ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

casare MF

Intrebare: Buna ziua. La inventar s-a constatat lipsa un container care era inreg pe cont 212 acesta nu era amortizat integral si este neimputabil , intrebarea este daca la valoarae ramasa neamortizata la data inventarului se colecteaza sau nu TVA .

Raspuns: Va multumesc pt raspuns ,sa inteleg ca pt valoare neamortizata la casare se colecteaza tva , as dori... citeste tot raspunsul aici


Alte articole referitoare la sold cont


» Care e limita maxima permisa la repartizare pe divididende din profitul net contabil?

» Lichidare societate. Cum procedam pentru inchidere sold cont 542?

» Descarcare gestiune la pretul cu amanuntul. Cum se verifica in balanta?


Contabilitate 45000 de contabili citesc zilnic stirile si modificarile legislative din domeniul CONTABILITATII. Aboneaza-te GRATUIT si vei primi CADOU raportul special "Aplicarea TVA modificarile legii de la 1 ianuarie 2014" .

Noi apreciem opinia ta. Adauga comentariul tau acum








  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare



Adauga acest articol in site-ul tau

Alte articole referitoare la conturi sintetice, angajamente bugetare, institutii publice,


» Normele privind situatiile financiare ale institutiilor publice 2014

» Care este procedura de arhivare a documentelor?

» Arhivarea si pastrarea documentelor financiar-contabile. Cum procedam la lichidarea arhivei?

Vezi toate articolele referitoare la conturi sintetice (27)

» ContaUtil: Fazele efectuarii cheltuielilor in institutiile publice

» Noile norme pentru auditul public intern au fost publicate

» Evidenta angajamentelor bugetare: Contabilitatea pe conturi sintetice

Vezi toate articolele referitoare la angajamente bugetare (6)

» Ordinul 544/2014. Carta drepturilor si obligatiilor persoanei fizice supuse verificarii fiscale

» Normele privind situatiile financiare ale institutiilor publice 2014

» Anexa I - Tabloul valorilor impozabile, impozite si taxe locale - Norme Metodologice Codul fiscal

Vezi toate articolele referitoare la institutii publice (247)

Alte articole publicate in data de -






Top cautari




© 2014 Rentrop & Straton. All rights reserved.
Harta site  |   Contact  |   Termeni si conditii  |   Privacy policy RO  |   Privacy policy EN  |   RSS  



SATI