Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Evidenta angajamentelor bugetare: Contabilitatea pe conturi sintetice

Institutiile publice au obligatia sa evidentieze angajamentele bugetare si legale. Scopul organizarii evidentei angajamentelor bugetare este acela de a furniza informatii in orice moment si pentru fiecare subdiviziune a bugetului aprobat pentru exercitiul bugetar curent, cu privire la creditele bugetare consumate prin angajare si, prin comparatie, sa se determine creditele bugetare disponibile, ce pot fi angajate in viitor.

Organizarea si conducerea evidentei angajamentelor bugetare si legale au ca atributii:

- evidenta creditelor bugetare aprobate in exercitiul bugetar curent, precum si a modificarilor intervenite pe parcursul exercitiului bugetar curent, cu ajutorul contului 8060 "Credite aprobate";
- organizarea evidentei angajamentelor bugetare cu ajutorul contului 8064 "Angajamente bugetare";
- compararea datelor din conturile 8060 "Credite bugetare aprobate" si 8064 "Angajamente bugetare" si determinarea creditelor bugetare disponibile care pot fi angajate;
- evidenta angajamentelor legale cu ajutorul contului 8065 "Angajamente legale";

- reevaluarea angajamentelor legale exprimate in alte monede decat moneda nationala, la finele anului, la cursul de schimb valutar din ultima zi lucratoare, iar cu diferentele din reevaluare se diminueaza sau se majoreaza angajamentele bugetare si legale din conturile 8064 si 8065;

Manual de Politici Contabile
Manual de Politici Contabile

Vezi detalii

Microintreprindere versus PFA: alegeti forma potrivita pentru afacerea dvs.
Microintreprindere versus PFA: alegeti forma potrivita pentru afacerea dvs.

Vezi detalii

Grile fiscale pentru examentul de consultant fiscal
Grile fiscale pentru examentul de consultant fiscal

Vezi detalii



- inregistrarea in creditul contului 8065 "Angajamente legale" a totalului platilor efec tuate in cursul anului in contul angajamentelor legale incheiate.

Inregistrarea in contabilitate a operatiunilor bugetare trebuie sa permita institutiei sa detina la orice moment informatii legate de:

- creditele bugetare disponibile;
- angajamentele legale;
- platile efectuate in baza angajamentelor legale la un moment dat;
- soldul angajamentelor legale ce trebuie platite pana la finele anului;
- datele necesare intocmirii "Situatiei privind executia cheltuielilor bugetare angajate la finele trimestrului".

Contabilitatea creditelor bugetare la institutiile publice se tine cu ajutorul conturilor in afara bilantului din grupa 80 "Credite bugetare", care se desfasoara pe urmatoarele conturi sintetice:
- 8060 "Credite bugetare aprobate"
- 8061 "Credite deschise de repartizat"
- 8062 "Credite deschise pentru cheltuieli proprii"
- 8066 "Angajamente bugetare"
- 8067 "Angajamente legale".

Contul 8060 "Credite bugetare aprobate" este utilizat de toti ordonatorii de credite, indiferent de gradul de subordonare si de modul de finantare a cheltuielilor. Acesta tine evidenta creditelor aprobate pentru efectuarea cheltuielilor aprobate prin buget. Contabilitatea analitica a acestor credite se tine pe titluri, articole si alineate in cadrul fiecarui subcapitol sau capitol al clasificatiei bugetare.

- in debit, se reflecta la inceputul exercitiului bugetar creditele bugetare aprobate, cu defalcare pe trimestre, iar in cursul exercitiului bugetar suplimentarile efectuate, care majoreaza creditele bugetare aprobate.

- in credit se reflecta diminuarile de credite efectuate in cursul exercitiului bugetar.

- Soldul contului, la sfarsit de trimestru sau la finele anului, reflecta totalitatea creditelor bugetare aprobate pana in perioada respectiva.

Contul 8061 "Credite deschise de repartizat" tine evidenta creditelor deschise la ordonatorii principali si secundari finantati din bugetul de stat, credite ce trebuie repartizate institutiilor subordonate.

Contabilitatea analitica a acestor credite de repartizat se tine pe capitole si subcapitole ale clasificatiei bugetare.

La ordonatorii principali:
- in debit se reflecta creditele deschise pentru a fi repartizate ordonatorilor de credite subordonati, precum si creditele retrase de la acestia;
- in credit, creditele repartizate acestora, precum si creditele retrase.

La ordonatorii secundari:
- in debit se reflecta creditele repartizate de ordonatorul principal pentru a putea firepartizate mai departe institutiilor subordonate (ordonatorilor tertiari);
- in credit se reflecta creditele repartizate ordonatorilor tertiari, precum si creditele retrase de catre ordonatorul principal.

Contul 8062 "Credite deschise pentru cheltuieli proprii" reflecta creditele bugetare acordate ordonatorilor de credite. Acest cont functioneaza la nivelul tuturor ordonatorilor si este destinat reflectarii creditelor bugetare deschise de MFP pentru cheltuieli proprii.

- in debit, ordonatorii de credite inregistreaza creditele bugetare deschise de Ministerul Finantelor Publice pentru cheltuielile proprii ale acestora.
- in credit, se reflecta creditele bugetare retrase in cursul anului.

Ordonatorii secundari si tertiari evidentiaza in acest cont sumele primite de la ordonatorii superiori pentru acoperirea cheltuielilor proprii. Conturile din aceasta grupa, care prezinta solduri la sfarsitul anului, nu se redeschid pentru valorile acestor solduri in anul urmator.

Alaturi de aceste conturi, s-au adaugat conturile 8066 "Angajamente bugetare" si 8067 "Angajamente legale".

Contul 8066 "Angajamente bugetare" se utilizeaza de catre toate institutiile publ ice, indiferent de modul de finantare si de subordonare, si tine evidenta angajamentelor bugetare, adica a sumelor rezervate in vederea efectuarii unor cheltuieli bugetare, in limita creditelor bugetare aprobate.
Contabilitatea analitica a creditelor bugetare se tine pe titluri, articole si alineate in cadrul fiecarui subcapitol sau capitol al clasificatiei bugetare.

Contul 8066 "Angajamente bugetare" inregistreaza:

- in debit angajamentele bugetare, precum si suplimentarile efectuate in cursul exercitiului bugetar;
- in credit se reflecta diminuarile de angajamente bugetare efectuate in cursul anului, care diminueaza angajamentele initiale.

Soldul contului reprezinta angajamentele bugetare la un moment dat.

Contul 8067 "Angajamente legale" se organizeaza la nivelul tuturor institutiilor publice si tine evidenta angajamentelor legale aprobate de ordonatorul de credite in limita creditelor bugetare aprobate.

Contabilitatea analitica se tine pe titluri, articole si alineate in cadrul fiecarui subcapitol sau capitol al clasificatiei bugetare.

Contul 8067 "Angajamente legale" inregistreaza:

- in debit angajamentele legale, precum si suplimentarile efectuate in cursul exercitiului bugetar;
- in credit diminuarile de angajamente legale initiale, iar la sfarsitul anului, totalul platilor efectuate in contul angajamentelor legale.

Soldul contului reflecta, la sfarsitul lunii, totalul angajamentelor legale, iar la sfarsitul anului, angajamentele ramase neachitate.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 28 Iunie 2012


Votati articolul "Evidenta angajamentelor bugetare: Contabilitatea pe conturi sintetice":
Rating:

Nota: 4 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Declaratie 390

Intrebare: Buna ziua,
Am achizitionat de la o firma din Austria tabla si mi se factureaza tabla si transportul pe aceeasi factura.
Inregistrarile contabile facute sunt:
301=401 tabla
308=401 transport
4426=4427 taxarea inversa.

In declaratia 390 am declarat transportul ca serviciu. In ce lege pot citi daca am declarat bine acest transport?

Raspuns: In Ordinul 3162/2011 gasiti INSTRUCȚIUNI pentru completarea formularului (390 VIES)... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 Iunie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Modificarea sistemului de impunere pe veniturile microintreprinderii in cursul anului. Ce declaratii se impun?

    • Incepand cu 1 ianuarie 2016, prin Legea nr. 227/20151 privind Codul fiscal, au fost modificate regulile de aplicare a sistemului de impunere pe veniturile microintreprinderii atat in ceea ce priveste conditiile de aplicare si cotele de impunere, cat si regulile privind schimbarea regimului de impunere. Sistemul de impunere este obligatoriu pentru persoanele juridice romane care, la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent, indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii: ...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei: Consecintele neaplicarii masurilor de simplificare

    • Taxarea inversa se aplica pentru urmaoarele operatiuni, daca  atat furnizorul, cat si beneficiarul sunt inregistrati in scopuri de TVA conform art. 316 din Codul fiscal:    a) livrarea urmatoarelor categorii de bunuri:    1. deseuri feroase si neferoase, de rebuturi feroase si neferoase, inclusiv produse semifinite rezultate din prelucrarea, fabricarea sau topirea acestora;    b) livrarea de masa lemnoa...» citeste mai departe aici

  • Lipsuri neimputabile. Ce tratament fiscal si contabil aplicam?

    • In randurile de mai jos, vom vedea care este opinia specialistului in ce priveste tratamentul fiscal si contabil corect pentru cheltuiala si TVA-ul aferente unor produse lipsa din gestiune si neimputabile. Incepand cu 01 ianuarie 2016, conform art. 25 alin. (4) lit. c) din Codul fiscal aprobat prin legea 227/2015, nu sunt deductibile cheltuielile privind bunurile de natura stocurilor sau a mijloacelor fixe amortizabile constatate lipsa din gestiune ori degradate, neimputabile, precu...» citeste mai departe aici

  • Firmele si PFA-urile din constructii ar putea sa nu mai plateasca impozitul pe imobil in anumite conditii

    • Un nou proiect vine sa modifice Codul fiscal si sa aplice unele scutiri intr-un domeniu cat se poate de important. Din pacate, nu scapam nici in 2016 de modificari fiscale  care apar dupa ce reglementarile principale au fost deja stabilite prin acte normative importante. Desi unele dintre aceste modificari sunt eficiente pentru unele companii, schimbarile periodice de acest tip nu fac decat sa destabilizeze sistemul si sa diminueze credibilitatea generala in ceea ce definim ca predictibi...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Ce situatii financiare se intocmesc pentru anul 2015?

    • In functie de criteriile de marime, entitatile care aplica Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare consolidate, aprobate prin OMFP 1802/2014 se grupeaza in trei categorii, astfel: - microentitati; - entitati mici; - entitati mijlocii si mari. Microentitatile sunt entitatile care, la data bilantului, nu depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii:  &nbs...» citeste mai departe aici

  • Contabilitatea ONG-urilor: politici si proceduri indispensabile

    • Legislatia care reglementeaza contabilitatea ONG-urilor pune probleme diferite fata de contabilitatea societatilor comerciale, ceea ce poate cauza dificultati in aplicarea normelor corespunzatoare. Ca profesionist specializat in contabilitatea ONG-urilor, aveti acum la dispozitie politicile contabile obligatorii si cele mai frecvente proceduri contabile, intr-un singur ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X