Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Politica noastra de Cookies.
Atentie, Contabili!
MFP a anuntat modificari la Legea TVA de la 1 ianuarie!
Cititi si descoperiti toate noutatile fiscale care va afecteaza activitatea!
Descarcati gratuit Raportul Special -
"Aplicarea TVA modificarile legii de la 1 ianuarie 2014"

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 
Codul Fiscal 2014

Stiri si analize economice
Arhiva
Aplicarea Ordonantei 30 din 2011 pentru impozite si taxe locale



detalii aici

Cauti un loc de munca?


Calculeaza salarizare
Salariul Dvs.
Persoane in intretinere
Pentru calculul detaliat apasati aici
Firme de contabilitate
ANGEL ACCOUNTING SERVICES SRL
Satu Mare
Societate membra CECCAR, oferim servicii complete ...
1 SFERO SRL
Cluj Napoca
SFERO SRL este o societate de contabilitate,audit ...
Vezi firme de contabilitate Firme audit
2 SFERO SRL
Cluj Napoca
SFERO SRL este o societate de contabilitate,audit ...
ANDERSSEN CONSULTING GROUP
Bucuresti
Anderssen Consulting este o firma de consultanta c...
Vezi firme de audit Contabili particulari
3 SFERO SRL
Cluj Napoca
SFERO SRL este o societate de contabilitate,audit ...
ANDREEA SUCIU
Cluj Napoca
Expert contabil, PFA, ofer seriozitate si profesio...
Vezi contabili particulari

Contabilul.ro arrow Studii de caz Inregistrare vanzare imobil reevaluat. Solutia contabila corecta


Inregistrare vanzare imobil reevaluat. Solutia contabila corecta

Cuvinte cheie: mijloace fixe, reevaluare, amortizare, solutie contabila, inregistrari contabile, vanzare imobil


Analizam cazul unei societati pentru care s-a aprobat de catre Consiliul de Administratie scoaterea din functiune a unui mijloc fix nemortizat integral. Mijlocul fix fusese reevaluluat la sfarsitul anului 2011. Date mijloc fix:-valoare inventar =13966,52 lei , dif . rereva ct. 105 =8511,15 lei; amortizare cumulata =1286 lei ;

Vom vedea in ce masura sunt corecte urmatoarele inregistrari la scoaterea din functiune a acestuia:
% = 212 13966,52 lei
2812 1286,04
6583 12680,48

si 105=1065 8511,15 lei

De asemenea, se va stabili daca la calculul impozitului pe profit este nedeductibila cheltuiala inregistrata in 6583, si deductibila suma din 1065.


Raspuns:

Inregistrarile contabile sunt corecte, insa din punct de vedere fiscal, vor fi considerate impozabile (element similar venitului) suma transferata in contul 1065, conform art 22 alin 5^1 din Codul fiscal, care prevad:

"(5^1) Prin exceptie de la prevederile alin. (5), rezervele din reevaluarea mijloacelor fixe, inclusiv a terenurilor, efectuata dupa data de 1 ianuarie 2004, care sunt deduse la calculul profitului impozabil prin intermediul amortizarii fiscale sau al cheltuielilor privind activele cedate si/sau casate, se impoziteaza concomitent cu deducerea amortizarii fiscale, respectiv la momentul scaderii din gestiune a acestor mijloace fixe, dupa caz".
 
Conform prevederilor legale mai sus invocate, in anul 2012 trebuia sa impozitati la 31 03 respectiv la 30.06 , la termenele de calcul a impozitului pe profit, diferenta dintre noua amortizare calculata in urma reevaluarii si amortizarea calculata la cost istoric, astfel ca, la scoaterea din functiune a mijlocului fix se va considera impozabila suma transferata in contul 1065 mai putin sumele impozitate la fiecare termen de plata a impozitului pe profit (respectiv 8511,15 minus diferentele dintre amortizarea calculata in urma reevaluarii si amortizarea la cost istoric).
 
In ceea ce priveste cheltuielile inregistrate in contul 6583 - acestea vor fi consdierate nedeductibile numai daca nu se face dovada valorificarii pieselor /materialelor obtinute in urma casarii.In acest sens sunt si prevederile pct 71^6 din normele metodologice de aplicare a art 24 din Codul fiscal :
"71^6. In aplicarea prevederilor art. 24 alin. (15) din Codul fiscal, cheltuielile inregistrate ca urmare a casarii unui mijloc fix cu valoarea fiscala incomplet amortizata sunt cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile.

Prin casarea unui mijloc fix se intelege operatia de scoatere din functiune a activului respectiv, urmata de dezmembrarea acestuia si valorificarea partilor componente rezultate, prin vânzare sau prin folosirea in activitatea curenta a contribuabilului."
Ti-a placut acest articol? Trimite-l si prietenilor tai!


Data aparitiei: -

ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Inregistrare prime angajati

Intrebare: <br /> Am si eu o intrebare. Am 2 angajati. Angajatul X a luat prima de craciun in valoare de 2.500 lei iar angajatul Y a luat 1.000 lei. La angajatul X mai sunt inca 2 cadouri in bani pt 2 copii minori adica pt un copil 150 iar pt celalalt tot 150. Totul s-a oferit cash. Ma puteti ajuta cu inregistrari complete:<br /> Adica:<br /> 1) inregistrarea in registrul de casa<br /> 2) inregistrarea in statul de salarii<br /> 3) alte inregistrari<br /> Lucrez in programul saga...<br /> Va rog, ajutati-ma cu un raspuns! N-am mai avut pana acum de-a face cu prime, tichete, etc. Multumesc!<br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br />

Raspuns: 1.Premiile si recompensele de orice fel, acordate salariatilor se adauga la venitul brut impozabil s... citeste tot raspunsul aici


Alte articole referitoare la mijloace fixe


» Cum gestionam achizitia de produse second-hand si cum facem inregistrarile contabile?

» Modernizare mijloc fix in concesiune. Ce solutie propune expertul?

» Tableta Mijloacelor Fixe. Cel mai bun instrument de lucru pentru contabili


Contabilitate 45000 de contabili citesc zilnic stirile si modificarile legislative din domeniul CONTABILITATII. Aboneaza-te GRATUIT si vei primi CADOU raportul special "Aplicarea TVA modificarile legii de la 1 ianuarie 2014" .

Noi apreciem opinia ta. Adauga comentariul tau acum








  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare



Adauga acest articol in site-ul tau

Alte articole referitoare la reevaluare, amortizare, solutie contabila, inregistrari contabile, vanzare imobil,


» Normele privind situatiile financiare ale institutiilor publice 2014

» Tableta Mijloacelor Fixe. Cel mai bun instrument de lucru pentru contabili

» Diferenta pozitiva din REEVALUAREa. Cum veti proceda?

Vezi toate articolele referitoare la reevaluare (333)

» Aveti Memoratorul de Contabilitate si Planul de Conturi General 2014?

» Societate aflata in insolventa. Mentiuni bilant. Cum inregistram cheltuielile?

» Care e limita maxima permisa la repartizare pe divididende din profitul net contabil?

Vezi toate articolele referitoare la amortizare (897)

» Bunuri de natura patrimoniului public. Ce SOLUTIE CONTABILA aplicam?

» Monografie contabila privind indemnizatiile pentru concediu medical

» Inregistrari contabile in cazul facturii fiscale de discount

Vezi toate articolele referitoare la solutie contabila (34)

» INREGISTRARI CONTABILE ONG. Cum tratam cheltuielile cu decontarea transportului?

» Inregistrare leasing financiar. Cum inregistram veniturile din inchiriere si facturile aferente?

» Cum gestionam achizitia de produse second-hand si cum facem inregistrarile contabile?

Vezi toate articolele referitoare la inregistrari contabile (774)

» Reevaluare si VANZARE IMOBIL. Ce tratament contabil si fiscal?

» ContaUtil: VANZARE IMOBILizari amortizate partial

» VANZARE IMOBILizari amortizate partial. Cum inregistam scoaterea din evidenta?

Vezi toate articolele referitoare la vanzare imobil (6)

Alte articole publicate in data de -






Top cautari




© 2014 Rentrop & Straton. All rights reserved.
Harta site  |   Contact  |   Termeni si conditii  |   Privacy policy RO  |   Privacy policy EN  |   RSS  



SATI