Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Teste ceccar

Inregistrare vanzare imobil reevaluat. Solutia contabila corecta

Analizam cazul unei societati pentru care s-a aprobat de catre Consiliul de Administratie scoaterea din functiune a unui mijloc fix nemortizat integral. Mijlocul fix fusese reevaluluat la sfarsitul anului 2011. Date mijloc fix:-valoare inventar =13966,52 lei , dif . rereva ct. 105 =8511,15 lei; amortizare cumulata =1286 lei ;

Vom vedea in ce masura sunt corecte urmatoarele inregistrari la scoaterea din functiune a acestuia:
% = 212 13966,52 lei
2812 1286,04
6583 12680,48

si 105=1065 8511,15 lei

De asemenea, se va stabili daca la calculul impozitului pe profit este nedeductibila cheltuiala inregistrata in 6583, si deductibila suma din 1065.

Cartea Verde a Contabilitatii Institutiilor Publice, editia noua 2015
Cartea Verde a Contabilitatii Institutiilor Publice, editia noua 2015

Vezi detalii

Cartea rosie a fiscalitatii 2015. Aflati ce greseli fiscal-contabile puteti comite
Cartea rosie a fiscalitatii 2015. Aflati ce greseli fiscal-contabile puteti comite

Vezi detalii

Pe Gaura Cheii: Ministerul de Finante. Informatii si sfaturi legislative
Pe Gaura Cheii: Ministerul de Finante. Informatii si sfaturi legislative

Vezi detalii




Raspuns:

Inregistrarile contabile sunt corecte, insa din punct de vedere fiscal, vor fi considerate impozabile (element similar venitului) suma transferata in contul 1065, conform art 22 alin 5^1 din Codul fiscal, care prevad:

"(5^1) Prin exceptie de la prevederile alin. (5), rezervele din reevaluarea mijloacelor fixe, inclusiv a terenurilor, efectuata dupa data de 1 ianuarie 2004, care sunt deduse la calculul profitului impozabil prin intermediul amortizarii fiscale sau al cheltuielilor privind activele cedate si/sau casate, se impoziteaza concomitent cu deducerea amortizarii fiscale, respectiv la momentul scaderii din gestiune a acestor mijloace fixe, dupa caz".

Conform prevederilor legale mai sus invocate, in anul 2012 trebuia sa impozitati la 31 03 respectiv la 30.06 , la termenele de calcul a impozitului pe profit, diferenta dintre noua amortizare calculata in urma reevaluarii si amortizarea calculata la cost istoric, astfel ca, la scoaterea din functiune a mijlocului fix se va considera impozabila suma transferata in contul 1065 mai putin sumele impozitate la fiecare termen de plata a impozitului pe profit (respectiv 8511,15 minus diferentele dintre amortizarea calculata in urma reevaluarii si amortizarea la cost istoric).

In ceea ce priveste cheltuielile inregistrate in contul 6583 - acestea vor fi consdierate nedeductibile numai daca nu se face dovada valorificarii pieselor /materialelor obtinute in urma casarii.In acest sens sunt si prevederile pct 71^6 din normele metodologice de aplicare a art 24 din Codul fiscal :
"71^6. In aplicarea prevederilor art. 24 alin. (15) din Codul fiscal, cheltuielile inregistrate ca urmare a casarii unui mijloc fix cu valoarea fiscala incomplet amortizata sunt cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile.

Prin casarea unui mijloc fix se intelege operatia de scoatere din functiune a activului respectiv, urmata de dezmembrarea acestuia si valorificarea partilor componente rezultate, prin vnzare sau prin folosirea in activitatea curenta a contribuabilului."
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei:


Votati articolul "Inregistrare vanzare imobil reevaluat. Solutia contabila corecta":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Impozit?

Intrebare: Buna ziua,

In anul 2009 am luat in arenda o suprafata de 4 ha vie, in baza unui contract de arendare semnat intre mine arendasul si proprietar, contract vizat de consiliul local al localitatii unde se afla via. Este singurul document act pe care l-am incheiat. Plata arendei am facut-o conform contractului, anual, 30% din productie, de asemenea impozitele pe pamant vie platite de mine la primarie. Mentionez ca nu realizez venituri rezultate din vanzarea strugurilor sau vinului.
Intrebare: in cazul de fata, daca trebuie sau trebuia...?? sa anunt Administratia financiara din localitatea unde locuiesc ?? despre existenta acestui contract de arendare pentru a mai plati ceva. In contractul incheiat de arendare si vizat de Consiliul local de acolo nu se specifica nicaieri asa ceva, nu am fost instiintata de nici o instiutie ca ar trebui declarata aceasta vie. Intamplator, m-am sesizat citind ca se impoziteaza si veniturile obtinute din arendarea unor terenuri/bunuri, asta in cazul proprietarului, care sincer nu stiu daca le plateste, asta oricum nu ma intereseaza pe mine.
Va multumesc!

Raspuns: Multumesc de amabilitatea pe care ati avut-o in incercarea de a da un raspuns la intrebarea mea....... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 10 Septembrie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Cele 6 modificari din Codul fiscal de care depinde economia Romaniei

    • Mai multe modificari sunt aduse pe ultima suta de metri in structura Codului fiscal, in forma adoptata de Senat, dupa ce analistii si liderii partidelor politice au precizat, in repetate randuri, ca tensiunile din contextul global actual, economic si politic, obliga la o prudenta mult mai mare in luarea deciziilor. La 1 septembrie a fost adoptat in Senat proiectul noului Cod Fiscal, cu amendamentele convenite de liderii partidelor politice parlamentare. Vo...» citeste mai departe aici

  • Declaratii fiscale cu termen in septembrie 2015

    • In lista de mai jos regasiti declaratiile fiscale pe care trebuie sa le depunem la Fisc in luna septembrie 2015 pana la termenele-limita stabilite de institutie. Iata termenele pana la care se depun declaratiile, alaturi de obligatiile declarative pe care trebuie sa le indeplinim in intervalul anuntat 7 septembrie Declaratia de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care utilizeaza trimest...» citeste mai departe aici

  • Codul fiscal a fost aprobat de Parlament. Principalele amendamente

    • Forma finala a Codului fiscal a fost aprobata de Parlament, for decizional, cu  279 voturi "pentru", 8 "impotriva" si 5 abtineri. Codul fiscal a fost aprobat pe articole, iar principalele modificari se refera la reducerea cotei de TVA, impozitul pe constructii si supraaciza la carburanti. Astfel, ministrul Finantelor, Eugen Teodorovici, a redat principalele prevederi ale Codului Fiscal. Dintre acestea retinem reducerea cotei TVA...» citeste mai departe aici

  • Proiect Ordin de modificare si completare a unor reglementari contabile

    • MINISTERUL FINANtELOR PUBLICE Ordin de modificare si completare a unor reglementari contabile In baza art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare, in temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) si ale art. 44 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ministrul finantelor publice emite urmator...» citeste mai departe aici

  • Achizitie licenta. Cum procedam cand factura emisa e gresita si care sunt inregistrarile contabile?

    • Analiza noastra de azi are ca punct de pornire o societate S.R.L., platitoare de TVA, inregistrata in ROI, care achizitioneza de la o firma din Canada o licenta software pentru uz intern (licenta se obtine prin downloadare pe internet). Firma din Canada este inregistrata in scopuri de TVA in Europa, avand numar de TVA cu EU XXXXXXX. Factura emisa de firma din Canada contine ca rubrica separata - TVA de 24%. S-a procedat corect? Care sunt implicatiile fiscale si inregistrarile...» citeste mai departe aici

  • Noi reguli pentru intreprinderile debutante. Prevederile aduse de 679/2015

    • Va aducem la cunostinta ca in Monitorul Oficial nr. 0654 din 28 august 2015 s-a publicat HG 679 din 19 August 2015. In concret, HG nr. 679 din 19 August 2015 reprezinta hotararea privind modificarea i completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 6/2011 pentru stimularea infiintarii i dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 96/2011 ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".
X