Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Studii de caz - pagina 5

Precizari in Codul Fiscal: impozitarea veniturilor pentru Asociatiile de Proprietari

  Revenim asupra unor aspecte de mare importanta pentru asociatiile de proprietari cu privire la impozitarea veniturilor platite unor persoane fizice.    I. Incadrarea si tratamentul fiscal al veniturilor obtinute de catre PRESEDINTELE si CENZORUL asociatiei de proprietari  Presedintele, membrii comitetului executiv si cenzorul sau membrii comisiei de... » citeste mai departe aici [29-Aug-2014]

Ce regim TVA se aplica la vanzarea unui teren cu investitie in curs de executie?

In studiul de caz urmator, o societate achizitioneaza un teren inainte de aderarea la UE (a fost cumparat in 2005) de la o persoana fizica, deci fara TVA. Pe teren se incepe o constructie care se afla la faza de structura si nu poate fi receptionata ca fiind cladire. Toate cheltuielile pe care le-a generat aceasta structura (proiectare, taxe autorizatie, facturile firmei care a realizat... » citeste mai departe aici [22-Aug-2014]

Avans achitat si cesiune creanta. Cand e obligatorie ajustarea TVA-ului dedus in anii anteriori?

Studiul de caz pe care vi-l prezentam mai jos are ca punct de pornire o societate platitoare de TVA care in 2011 a incheiat cu un constructor, persoana fizica inregistrata in scopuri de TVA, o promisiune de vanzare-cumparare prin care societatea comerciala se angajeaza sa cumpere doua apartamente de la constructorul persoana fizica, apartamentele care fac obiectul promisiunii de... » citeste mai departe aici [21-Aug-2014]

Marea Carte Verde a Taxelor si Impozitelor 2014

Domeniul Taxelor si Impozitelor nu este si nu va fi niciodata usor de patruns. In mod clar, numeroase tematici sunt horror pentru contabili. In mare parte, acest lucru se intampla si din cauza legislatiei complexe si uneori extrem de dificil de interpretat. O solutie este cea mai noua carte lansata de profesionistii din domeniu. Marea Carte Verde a Taxelor si Impozitelor 2014 reprezinta un... » citeste mai departe aici [21-Aug-2014]

Cum tratam fiscal o firma cu cifra de afaceri zero?

In situatia in care, in 2013, o firma de consultanta platitoare de impozit pe profit cu cifra de afaceri zero e considerata si in anul 2014 platitoare de impozit pe profit (in 2014 are cifra de afaceri tot zero), se va stabili daca tratamentul fiscal aplicat (in ce priveste incadrarea la plata impozit pe profit) a fost corect. Potrivit dispozitiilor Codului fiscal, cu modificarile ulterioare,... » citeste mai departe aici [13-Aug-2014]

Solutii contabile: Incadrarea unor servicii in conventiile de evitarea dublei impuneri

In cazul de fata, se va vedea daca o societate care incheie contracte de prestari servicii, contracte care prevad lucrari de insalatii electrice si sanitare pe teritoriul statelor membre ale uniunii europene (respectiv Belgia si Franta ), cu o societate din Belgia, cat si cu o societate din Franta, intra sub incidenta impozitului pe nerezidenti si implicit aplicarea conventiilor de evitare a... » citeste mai departe aici [02-Iul-2014]

Lichidare societate. Cum procedam pentru inchiderea conturilor?

Avem urmatoare situatie in care trebuie efectuat bilantul de inchidere, fiind valabile urmatoarele date in balanta: Cont 2012 200 lei cont 1061 40 lei cont 117 sold c 38737.82 lei cont 117 sold d 6140.87 lei cont 214 8804 lei cont 2814 4103 lei cont 371 577.46 lei 4424 505.78 lei 5121 200 lei 5121 40.73 lei 5311 19033.01 lei 4111 4648.50 lei Stabilim ce inregistrari se vor... » citeste mai departe aici [26-Iun-2014]

Import bunuri si neplata TVA in vama. Cum se fac inregistrarile contabile pentru a nu exista la controlul fiscal?

Legislatia in ce priveste achizitiile online ramane inca un domeniu in care nenumarate situatii continua sa fie clarificate pe masura ce sunt intampinate de operatorii si persoanele care deruleaza operatiuni in comertul electronic. In situatia de mai jos, o societate efectueaza o achizitie online din SUA, plata fiind facuta online cu cardul firmei. In tara, produsele intra prin intermediul... » citeste mai departe aici [21-Feb-2014]

Amortizare fiscala imobilizari necorporale. Pentru amortizarea accelerata e necesara aprobarea ANAF?

In cazul unei societati se va stabili daca e nevoie de aprobarea ANAF pentru amortizarea accelerata. Societatea doreste sa achizitioneaze serviciile unei firme specializate in audit IT. Costurile implementarii unui astfel de plan de audit IT sunt in valoare de aproximativ 8.000 euro. Daca vorbiti de amortizare inteleg ca planul de audit IT de care vorbiti indeplineste conditiile pentru a fi... » citeste mai departe aici [18-Feb-2014]

Impozit PFA 2014: ce impozit anual e datorat si cand se pastreaza impozitarea la norma de venit?

Impozitele datorate de un PFA depind de o serie de prevederi aferente activitatilor desfasurate si sumelor incasate. In studiul de caz ales, un PFA cu cod CAEN 9313: Activitati ale centrelor de fitness se declara platitor de impozit pe baza normelor de venit. Vom stabili daca norma anuala pentru anul 2014 pe site-ul an se refera la datoria in lei (13.500) si daca impozitul anual pe care il... » citeste mai departe aici [12-Feb-2014]

Inregistrare lucrare refuzata. Cum procedam din punct de vedere contabil?

Va oferim mai jos modalitatea de intocmire a unei monografii contabile in cazul in care o societate comerciala cu obiect de activitate 2512 are refuzata o lucrare la montaj. Vom stabili astfel ce se intampla cu materia prima de la lucrare si cum se descarca din gestiune. Precizam ca, la elaborarea monografiei contabile aplicabile, consideram ca obiectul de activitate al societatii este... » citeste mai departe aici [11-Dec-2013]

Reevaluare constructii. Cum procedam in ce priveste inregistrarile contabile?

Analizam mai jos situatia in care se implinesc in decembrie 2013 trei ani de la ultima reevaluare a activelor fixe corporale de natura constructiilor si terenurilor din patrimoniu. Vom vedea cum trebuie sa se desfasoare aceasta reevaluare si care vor fi inregistrarile contabile. De asemenea, vom stabili daca este obligatorie si reevaluarea terenurilor. Si daca inregistrarile se fac in luna... » citeste mai departe aici [08-Nov-2013]

Comunicarea actelor de procedura in materie notariala. Vezi hotararea 76 din 2013!

Va aducem la cunostinta ca in Monitorul Oficial nr. 531 din 22 august 2013 a fost publicata Hotarare nr. 76 din 6 august 2013 pentru aprobarea Metodologiei privind citarea, notificarea si comunicarea actelor de procedura in materie notariala. Redam mai jos continutul noului act normativ:     Analizand proiectul Metodologiei privind citarea, notificarea si comunicarea... » citeste mai departe aici [26-Aug-2013]

26 de lucrari de contabilitate - fiscalitate! Consultati-le si deveniti experti!

  Activitatea noastra profesionala este mai mult decat importanta si acest lucru se intampla din cateva motive clare. Daca nu avem un loc de munca bun, atunci si viata personala va merge in conformitate. Daca activitatea noastra profesionala este plina de neclaritati si nelamuriri, de indoiala si stres, atunci vor aparea greseli. Oricum am spune-o, la munca trebuie sa fie cei mai buni... » citeste mai departe aici [03-Iul-2013]

Tratamentul fiscal al primelor de fuziune. Prima poate fi repartizata ca dividende?

Vom analiza astazi cazul unei societati care fuzioneaza prin absorbtie cu o alta societate. Societatea absorbita are inregistrat profit contabil in contul 117 - rezultat reportat, iar la fuziune se inchide de asemenea cu profit in contul 121 - rezultat an curent. Vom stabili astfel daca societatea absorbanta preia aceste sume tot ca rezultat reportat (117) sau daca vor fi cuprinse in... » citeste mai departe aici [30-Mai-2013]

O PFA are obligatia intocmirii registrului de casa?

Potrivit prevederilor art 48 alin (8) din Codul fiscal, contribuabilii care obtin venituri din activitati independente sunt obligati sa organizeze si sa conduca contabilitate in partida simpla, cu respectarea reglementarilor in vigoare privind evidenta contabila, si sa completeze Registrul-jurnal de incasari si plati, Registrul-inventar si alte documente contabile prevazute de legislatia in... » citeste mai departe aici [17-Mai-2013]

ONG vector fiscal. Activitate economica incepand cu 1 februarie 2013

In randurile urmatoare vom analiza cazul unui ONG care isi creeaza si o sectie cu activitate economico-financiara. La finele lunii decembrie 2012, se inregistreaza o cifra de afaceri sub 65.000 euro. Vom vedea astfel cum se incadreaza in vectorul fiscal. Solutia consultantului: Conform art. 15 alin. (3)  din Codul Fiscal , organizatiile nonprofit, organizatiile sindicale si... » citeste mai departe aici [15-Apr-2013]

Tichete cadou acordate persoanelor fizice. Cum se impoziteaza?

Vom analiza mai jos cazul unei societati care acorda salariatilor tichete cadou timp de trei luni in scopul stimularii vanzarilor. Vom vedea ce documente trebuie intocmite pentru distribuirea lor, precum si modul in care se impoziteaza aceste tichete cadou (la salariat sau la firma). Solutia consultantului: Societatile comerciale pot utiliza in relatiile cu persoanele fizice, care nu au... » citeste mai departe aici [12-Apr-2013]

Ce sanctiuni se aplica la depunerea situatiilor financiare dupa termenul-limita?

Prin cele ce urmeaza, avem in vedere cazul unei societati comerciale care nu a depus bilant in anul 2010 si 2011. Vom incerca sa stabilim astfel ce amenda plateste societatea daca doreste sa depuna cele doua bilanturi in cursul anului 2013. Se va vedea, asadar, daca se va percepe amenda pentru fiecare bilant in parte, ca nedepus la termen, sau o singura amenda pentru depunerea lor... » citeste mai departe aici [27-Mar-2013]

Vanzare produse sub pretul de achizitie - Ce documente intocmim?

Va prezentam mai jos documentele pe care le vom intocmi pentru vanzarea unor produse sub pretul de achizitie. Vanzarile produselor si serviciilor sub pretul de achizitie este reglementata de OG  99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata. Conform art. 16 din OG 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de  piata: "Prin vanzari cu... » citeste mai departe aici [21-Feb-2013]

Situatiile in care se poate mari perioada de amortizare a unui autoturism | Reducere cheltuieli

Vom stabili, prin cele ce urmeaza, care sunt situatiile in care se poate mari perioada de amortizare a unui  autoturism pentru a reduce cheltuiala cu amortizarea lunara. Din punct de vedere contabil, conform pct. 112 alin. (2) si (3) din Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a CEE, aprobate prin OMFP 3055/2009 metoda de amortizare folosita trebuie sa reflecte modul in... » citeste mai departe aici [21-Feb-2013]

Cititorii site-ului au evaluat articolele din sectiunea "Studii de caz - pagina 5" cu 3.63 / 5 din 204 evaluari
Pagini: «1234567»

Subiectele saptamanii

  • Modificari la declaratia 600: A fost amanat termenul de depunere si avem un nou plafon de venituri!

    • Dupa ce a oferit atatea batai de cap romanilor, declaratia 600 ar putea suferi modificari in continuare, pentru a elimina unele dificultati din prezent. A fost amanat termenul de depunere a declaratiei 600, care ar putea fi prelungit pana la 31 martie 2018. In plus, printre modificarile referitoare la acest formular se mai afla si cresterea plafonului de venituri. Acestea sunt variantele discutate astazi de ministrul Finantelor, Ionut Misa, cu liderul PSD, Liviu Dragnea. Prin urmare...» citeste mai departe aici

  • Cum se depune declaratia 600 PAS cu PAS? Asa iti poti deschide cont in SPV!

    • Dupa cum a anuntat ANAF printr-o notificare publicata pe site-ul oficial al institutiei, declaratia 600 se poate transmite in format electronic prin serviciul SPV (Spatiul Privat Virtual), dar si pe portalul e-guvernare.ro. Prin Spatiul Privat Virtual, persoanele fizice pot depune formularul 600 (nume propriu) - fara sa aiba nevoie de un c...» citeste mai departe aici

  • PFA 2018: afla cum poti supravietui cosmarului contributiilor in acest an!

    • Esti PFA sau contabil care lucreaza cu PFA-uri? Atunci cu siguranta ai multe intrebari legate de cosmarul legislativ alimentat de OUG 79/2017. In primul rand, ai grija din ce surse te informezi de acum incolo! Si in al doilea rand, nu renunta la ideea de a functiona ca PFA pentru ca te poti bucura de multe beneficii in continuare, daca esti informat corect. Afla in continuare cum poti sa supravietuiesti cosmarului contributiilor in acest an! Una d...» citeste mai departe aici

  • 4 carti de contabilitate in care merita sa investiti in 2018

    • Fie ca va numarati printre studentii de la Facultatea de Contabilitate, fie ca sunteti deja contabil si va doriti sa aprofundati informatiile din acest domeniu complex, trebuie sa aveti in biblioteca urmatoarele carti de contabilitate. Am realizat o lista scurta, dar extrem de utila pentru orice contabil in 2018. Carti de contabilitate pe care orice contabil trebuie sa le citeasca   1. Cartea Verde a Contabilitatii 2018...» citeste mai departe aici

  • Vanzare obiecte de inventar. Care este impozitul pe veniturile microintreprinderilor?

    • Subiectul analizei de astazi il reprezinta o societate comerciala neplatitoare de TVA, microintreprindere, care doreste sa vanda obiecte de inventar (birouri, scaune, etc.) pe care nu le mai utilizeaza. Acestea au fost date in functiune. Dupa vanzarea acestor tipuri de produse, trebuie sa se plateasca impozitul pentru microintreprindere? Aflati in randurile urmatoare daca venitul obtinut din vanzarea obiectelor de inventar trebuie supus impozitarii!   Iata ras...» citeste mai departe aici

  • Iata cat plateste statul roman pentru ajutorul social! Ce judet este pe primul loc

    • Potrivit unor datelor centralizate de Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala (ANPIS), suma totala platita in decembrie de statul roman pentru ajutorul social (venit minim garantat) depaseste 60,88 milioane de lei, valoarea medie fiind de 276,49 lei de persoana. In luna decembrie 2017, au beneficiat de acest ajutor social 220.207 de persoane. Cei mai multi beneficiari erau inregistrati in judetele Dolj - 13.694 persoane, Buzau - 11.062 persoane, Bacau - 10.780, Galati - ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X