email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Studii de caz - pagina 8

Cesiune creante restante. Cum se poate efectua schimbarea fara a scoate clientul din portofoliu?

In ce priveste cesiunea de creante, mai multe societati au de intampinat situatii dificile, iar explicatii pertinente aferente unor astfel de cazuri se pot dovedi oricand utile. Astfel, am ales ca exemplu o societate, institutie financiara nebancara, care acorda credite persoanelor fizice. Atunci cand clientii nu-si achita ratele la data scadenta, acestea devin restante. Vom vedea in ce masura...» citeste mai departe aici
[13-Sep-2016]

Corectare factura emisa in devize intr-o luna anterioara. Se storneaza factura?

In analiza de mai jos, discutam despre o factura emisa in euro la cursul de 4.5021 lei in data de 06.05.2016 si stornata in luna urmatoare in data de 08.06.2016. Vom stabili daca este obligatorie stornarea facturii initiale la acelasi curs de schimb, cu mentiunea ca stornarea a fost facuta din cauza erorii de facturare (trebuia emisa in lei). Iata raspunsul oferit de specialist: In cazul in...» citeste mai departe aici
[11-Iul-2016]

Schimbare an fiscal. Care sunt implicatiile fiscale si ce raportari se fac in 2016?

Analiza noastra face referire, prin cele ce urmeaza, la o societate care face parte dintr-un grup international care a decis schimbarea anului fiscal de la ianuarie 2016-decembrie 2016 la iulie 2016-iunie 2017. Vom vedea care sunt pasii de urmat pentru a putea face aceasta schimbare tinand cont de statutul de microintreprindere al companiei, precum si ce obligatii de raportare exista in...» citeste mai departe aici
[28-Apr-2016]

Corectie erori contabile. Cum intocmim monografia contabila si ce implicatii fiscale apar?

In randurile urmatoare, discutam despre o firma care, la sfarsitul anului 2015, inregistreaza pierdere 37.000 lei, intrucat a achizitionat in anul 2015 utilaje prin fonduri europene si trebuie sa inregistreze profit. Asociatul doreste sa renunte la aportul sau care este evidentiat in contul 4551 in suma de 40.000 lei pentru acoperirea acestei pierderi. Vom vedea cum se procedeaza din punct de...» citeste mai departe aici
[12-Apr-2016]

Bunuri primite cu titlu gratuit. Ce documente intocmim?

In cazul urmator, avem ca subiect o firma de IT, platitoare de TVA si impozit pe profit, care colecteaza  cu titlu gratuit produse stricate sau dupa caz produse functionale, dar uzate moral, de la persoane fizice, pe care ulterior le repara si le vinde. Care sunt inregistrarile contabile aferente achizitiei de produse IT si electrocasnice cu titlu gratuit de la persoane fizice? Ce...» citeste mai departe aici
[03-Sep-2015]

Colectare TVA pentru bunuri acordate in scop promotional. Cum facturam?

O societate organizeaza un concurs printr-o agentie si inregistreaza concursul la notar. Premiul acordat a constat in doua dintre produsele comercializate de firma. Se consuma din stoc cele doua produse pe 623. Se va colecta TVA pentru aceste produse? Daca da, la pretul de vanzare? Se face autofactura? Nu veti colecta TVA pentru bunurile acordate in scopul promovarii activitatii si astfel nu...» citeste mai departe aici
[26-Aug-2015]

Transfer de active. Cum procedam la colectarea si deducerea TVA-ului aferent consultantei?

In cazul urmator, o societate achizitioneaza servicii de consultant pentru realizarea unui transfer de active conform prevederi art. 128 alin. (7) Cod fiscal. Furnizorul de servicii emite factura cu TVA. In ce masura e deductibil TVA-ul din factura furnizorului de servicii in conditiile in care transferul de active nu este operatiune impozabila? Cum se interpreteaza art. 145, alin. (2), lit....» citeste mai departe aici
[17-Aug-2015]

Aplicarea stampilei pe ordine de deplasare. Ce obligatii se mentin?

In cazul de mai jos, avem in vedere Ordonanta Guvernului nr. 17/2015 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare. Actul normativ amintit prevede eliminarea obligativitatii stampilei pe declaratii, cereri si orice alte documente depuse la institutiile publice, precum si pe documente sau orice alte inscrisuri emise in relatia dintre persoane juridice de drept privat. S-a eliminat aplicarea...» citeste mai departe aici
[14-Aug-2015]

Mijloace fixe aflate in conservare. Cum procedam cu ajustarea TVA-ului dedus initial?

In cazul urmator, o societate comerciala platitoare de TVA a desfasurat activitate timp de 2 ani pentru care s-au achizitionat mijloace fixe si obiecte de inventar specifice acestei activitati. Din motive economice firma s-a reorientat spre alta activitate. Ce se intampla cu aceste mijloace fixe si obiecte de inventar in ce priveste TVA-ul? Se mentioneaza ca acestea sunt depozitate intr-o...» citeste mai departe aici
[14-Aug-2015]

Casare obiecte de inventar si mijloace fixe. Colectam TVA la valoarea procesului-verbal de casare?

Daca o societatea a casat diverse obiecte de inventar si mijloace fixe complet amortizate din care nu au rezultat componente de valorificat si nu detine dovada predarii lor ca deseuri, ce este de facut? Ar trebui colectata TVA la valoarea procesului verbal de casare? Casarea activelor corporale fixe   inainte de expirarea duratei normale de functionare nu este considerata ...» citeste mai departe aici
[21-Iul-2015]

Obtinerea si atasarea fisierelor xml si zip in formularul 088. Care sunt pasii?

Urmatoarea analiza se refera la un SRL care trebuie sa completeze si formularul 088 pentru a devenit platitor de TVA. Descarca de pe site-ul ANAF formularul, urmand sa il completeze in format hartie si in format .pdf cu atasament .xml si .zip. Update iulie 2016: Noul Formular 088 valabil de la 1 august 2016 Care sunt pasii pentru a obtine formatul pdf cu ATASAMENT. XML SI...» citeste mai departe aici
[16-Iul-2015]

Obligatia firmei de a avea stampila. Ce prevederi se impun?

Stampila, aplicata pe documentele incheiate, are rolul de a autentifica semnatura reprezentantului legal si a datelor inscrise. Din punct de vedere al Legii 260/2007, inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electronice, la art. 12 specifica faptul ca emitentul facturii si beneficiarul acesteia incheie un act juridic care trebuie să contina semnatura olografa a partilor si...» citeste mai departe aici
[14-Iul-2015]

Avantaj acordat salariatilor. Cum va arata monografia contabila si ce implicatii fiscale apar?

In analiza urmatoare, avem ca subiect o societate care vinde angajatilor proprii marfuri, la un pret mai mic decat pretul practicat pe piata cu clientii sai. Diferenta de pret este tratata ca avantaj in natura acordat salariatilor si se impoziteaza ca atare la angajat. Care este monografia de inregistrare, conform Ordin 1802/29.12.2014, in contabilitate a acestui avantaj acordat salariatilor...» citeste mai departe aici
[13-Iul-2015]

Ce tratament contabil se aplica pentru conturile 766 si 1068, conform OMFP 1802/2014?

Daca v-ati confruntat cu o situatie similara, veti fi interesati de raspunsul oferit de unul dintre consultantii nostri colaboratori. Astfel, stabilim in ce masura, conform OMFP 1802/2014 conturile 766 si 1068 se retrateaza, in conditiile in care in 1068 "alte rezerve" sunt inregistrate diferentele de curs valutar de la subscrierea capitalului social". Prin OMFP 1802/2014 s-au...» citeste mai departe aici
[10-Iul-2015]

Operatiuni privind casa de marcat. Nelamuriri privind soldul Registrului de casa

In analiza urmatoare, pornim de la o societate dotata cu o casa de marcat electronica fiscala. La inchiderea zilei se listeaza RAPORTUL ZILNIC in care apar informatii referitoare la totalul incasarilor, numerar in sertar etc. 1. MONETARUL mai este un document care trebuie intocmit obligatoriu seara la inchidere? 2. A doua zi dimineata la deschiderea casei de marcat banii ramasi de seara...» citeste mai departe aici
[03-Iul-2015]

Institutie publica. In ce conditii se pot incheia contracte de comodat?

In ce masura institutiile publice pot incheia contracte de comodat cu persoane fizice sau juridice, fara H.G. sau de hotarare de consiliul local? In conformitate cu prevederile art. 36 alin. (2) lit. c) si alin. (5) din Legea administratiei publice locale 215/2001, consiliul local exercita atributii privind administrarea domeniului public si privat al comunei, orasului sau municipiului.In...» citeste mai departe aici
[29-Iun-2015]

Imprumut restituit de asociati. Cum se poate face plata prin casa?

In cazul analizat prin cele ce urmeaza, facem referire la o firma catre trebuie sa restituie catre asociat  suma de 30.000 lei (imprumut firma). Aceasta suma exista in casa. Vom vedea in ce masura se poate plati suma de 30.000 lei prin casa, fiind distribuita in cuantum de cate 10.000 lei pe parcursul a trei zile. Se mentioneaza ca nu exista alte plati prin casa in afara de aceasta...» citeste mai departe aici
[23-Iun-2015]

Amortizare constituita sursa de finantare pentru buget de investitii. Ce procedura urmam?

Pentru o societate, amortizarea anului 2013 a constituit sursa de finantare pentru bugetul de investitii si programul de investitii al anului 2014. Intrucat aceasta nu a fost consumata integral in anul 2014 si cea din anul 2014 care reprezinta sursa de finantare a anului 2015, nu acopera in intregime necesarul, partea neconsumata in anul 2014, aferenta amortizarii anului 2013, mai poate fi...» citeste mai departe aici
[16-Iun-2015]

Legea 70/2015. Cum se procedeaza cu avansul spre decontare?

In ce conditii avansul spre decontare acordat unei persoane intr-o zi este obligtaoriu plafonat la 5000 ron? Poate fi acesta plafonat pana la 10.000 ron, in conditiile in care in acea zi nu se mai efectueaza vreo plata din casierie? Nu facem referire la PLATI din avansuri spre decontare. Acordarea avansului este plafonata la 5000 lei/persoana? Care este baza legala pentru aceste...» citeste mai departe aici
[09-Iun-2015]

Plati avansuri spre decontare. Plafonare conform Legii 70 din 2015. Cum se procedeaza?

In cazul de mai jos, o societate comerciala nu detine casier, dar lucreaza cu sume avansate pe cardurile bussiness agentilor din tara reprezentand avansuri spre decontare. Modificarile privind intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar aduse prin Legea 70/2015 prevad la: art.3(1) c)-se stipuleaza ca se pot efectua plati in limita unui plafon de 5000...» citeste mai departe aici
[02-Iun-2015]

Anularea codului de TVA din oficiu. Care sunt consecintele fiscale?

In cazul de mai jos, o societate si-a suspendat activitatea pentru perioada admisa legal. Dupa ce si-a reluat activitatea, a depus cerere pentru a deveni neplatitor de TVA, depunand la ANAF si codul de inregistrare in scopuri de TVA. S-a omis depunerea 097. ANAF a considerat astfel ca este in continuare platitoare de TVA, solicitand depunerea de deconturi de TVA cu zero, deconturi care au fost...» citeste mai departe aici
[27-Mai-2015]



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X