Pentru o societate care aplica O.M.F.P. 1286/2012 si care a facturat in anul 2012 catre un client extern-USA, marfa confectionata in societate, in decurs de un an, s-au schimbat corespondente pentru diverse probleme de calitate a marfii si clientul a emis o nota de credit pentru o valoare de 9.000 USD.
In baza notei de credit, neconformitate, societatea a emis un raport de reclamatie in care se specifica faptul ca din valoarea facturata initial se va incasa mai putin cu 9.000 USD.
Vom vedea cum se solutioneaza aceasta problema din punct de vedere contabil, tinand cont de
planul de conturi pentru societatile care aplica I.F.R.S. Si stabilind daca obligatoriu se va solicita clientului (intern sau extern) sa emita o factura.
Daca are loc returul marfurilor care nu corespund calitativ, clientul va emite o factura, se va realiza transportul bunurilor caz in care societatea din Romania va realiza un import de marfa.
Potrivit art. 142 lit. h) din Codul Fiscal, este
Cartea Verde a Contabilitatii
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Daca societatea din SUA nu returneaza bunurile, pentru suma care se va plati mai putin se poate acorda o reducere comerciala clientului pentru rabat de calitate.
Inregistrarea reducerii acordate, ulterior livrarii, se face prin emiterea unei facturi de reducere (credit note).
Inregistrarea reducerii se face prin articolul contabil (conturi care sunt cuprinse in planul de conturi aprobat prin OMFP 1286/2012)
709 = 411 9.000 USD (la cursul din data emiterii facturii)
Reduceri comerciale Clienti
acordate
Contul 709, se regaseste alaturi de celelate venituri la randul 04, in Contul de profit si pierdere si este scazut la randul 01 Cifra de afaceri neta, deoarece are sold pozitiv, in negru, dar ajusteaza veniturile totale.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro