Cine nu-si doreste ca depunerea declaratiilor sa se faca mai rapid, formularele sa fie completate fara erori si niciun termen-limita sa nu fie incalcat? Cu siguranta, acest vis poate fi indeplinit inca doar partial, dar prin folosirea unor servicii disponibile se poate produce si imbunatatirea lor.
Prin intermediul serviciului "SPATIUL PRIVAT VIRTUAL", se poate comunica on-line cu administratia fiscala, 24 de ore din 24, fara sa mai fie nevoie sa se deplaseze la ghiseele acesteia.
Serviciile oferite prin intermediul Spatiului privat virtual sunt:
1. - depunerea declaratiilor fiscale (formular 200, 220, 230), fara a fi necesara printarea formularelor, deplasarea la sediul organului fiscal sau la oficiul postal, achizitionarea timbrelor sau a unei semnaturi digitale calificate;
2. - solicitarea si eliberarea adeverintelor de venit electronice care constituie documente originale in forma electronica;
3. - solicitarea si eliberarea certificatelor de atestare fiscala electronice care constituie documente originale in forma electronica;
4. - vizualizarea sumelor datorate in baza declaratiilor si incasarilor inregistrate, respectiv a deciziilor de impunere emise de A.N.A.F. Tot aici pot fi gasite conturile de trezorerie unde se pot plati aceste sume si se poate tipari Nota de plata catre trezorerie;
5. - confirmarea incasarii sumelor platite dupa inregistrarea in S.P.V, indiferent de modalitatea in care s-a facut plata (ordin de plata, numerar la ghiseul Trezoreriei, mandat postal la oficiile Postei Romane, virament in contul tranzitoriu al M.F.P.), precum si a compensarilor/ restituirilor facute de A.N.A.F.;
6. - primirea deciziilor de impunere emise de A.N.A.F. dupa data inregistrarii in S.P.V., fara a mai fi necesara deplasarea la ghiseu sau la oficiul postal;
7. - verificarea sumelor aferente contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajator.
Reamintim ca inregistrarea in Spatiul Privat Virtual se poate face accesand www.anaf.mfinante.gov.ro sectiunea Servicii Online - Serviciul inregistrare/inrolare persoane fizice. Aprobarea contului de utilizator se realizeaza:
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
- online, prin completarea unui numar de inregistrare a unei decizii emise de A.N.A.F. (nu implica deplasare);
- la ghiseu, ceea ce implica deplasarea la orice unitate fiscala (cu actul de identitate si cu numarul de inregistrare primit) pentru validarea inregistrarii in cel mult 10 zile.
Pentru orice detalii sau lamuriri suplimentare in ce priveste utilizarea serviciului Spatiul Privat Virtual se poate apela numarul de telefon : 031.40.39.160 sau completa formularul de asistenta online la adresa : https://www.anaf.ro/arondare
Sursa: Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman