email
MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Puteti comunica prin e-mail documentele fiscale

OUG 40/2014documente fiscaleforma electronicasemnatura electronicacodul de procedura fiscalae-mail


Ca urmare a noilor modificari din Codul de procedura fiscala, catre Fisc se pot trimite documentele fiscale si prin intermediul unui e-mail, fiind astfel un pas inainte fata de sistemul care permitea pana acum trimiterea unor astfel de documente numai prin posta sau prin fax.

Modificarille aduse de OUG 40/2014 stabilesc, de asemenea, ca documente similare se pot trimite de catre Fisc si catre contribuabili. Pana la aceste noi reglementari aduse de Ordonanta 40/2014, publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 455 din 23 iunie 2014, se stabilea ca actul administrativ fiscal este emis numai in forma scrisa, de organul fiscal competent in aplicarea legislatiei privind stabilirea, modificarea sau stingerea drepturilor si obligatiilor fiscale.

Noile prevederi stabilesc insa ca documentele pot fi transmise contribuabililor in forma electronica sau pe suport hartie, cu obligatia ca documentul emis in forma electronica sa cuprinda urmatoarele elemente:

-    denumirea organului fiscal emitent;
-    data la care a fost emis si data de la care isi produce efectele;
-    datele de identificare a contribuabilului sau a persoanei imputernicite de contribuabil, dupa caz;
-    obiectul actului administrativ fiscal;
-    motivele de fapt;
-    temeiul de drept;
-    numele persoanelor imputernicite ale organului fiscal, potrivit legii;
-    posibilitatea de a fi contestat, termenul de depunere a contestatiei si organul fiscal la care se depune contestatia;
-    mentiuni privind audierea contribuabilului.

Actele fiscale in format electronic vor contine si semnatura electronica.

In ce priveste transmiterea cererilor de catre contribuabili si identificarea acestora in mediul electronic, articolul 71^1 din OUG 40/2014 precizeaza:

Transmiterea cererilor la organul fiscal prin mijloace electronice de transmitere la distanta

(1) Contribuabilii pot transmite organului fiscal competent cereri, inscrisuri sau orice alte documente si prin mijloace electronice de transmitere la distanta in conditiile alin. (4) ori (5).

(2) Data depunerii cererii, inscrisului sau documentului este data inregistrarii acesteia/acestuia, astfel cum rezulta din mesajul electronic transmis de registratura electronica a Ministerului Finantelor Publice sau a autoritatii administratiei publice locale, dupa caz.

(3) In sensul prezentului cod, prin registratura electronica se intelege sistemul electronic de inregistrare si tranzactionare a documentelor si a informatiilor primite sau emise de organul fiscal prin mijloace electronice.

(4) In cazul cererilor, inscrisurilor sau documentelor transmise de catre contribuabili organelor fiscale din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, mijloacele electronice de transmitere la distanta, procedura de transmitere a cererilor, inscrisurilor ori documentelor prin mijloace electronice de transmitere la distanta, precum si conditiile in care aceasta se realizeaza se aproba prin ordin al ministrului finantelor publice.

(5) In cazul cererilor, inscrisurilor sau documentelor transmise de catre contribuabili organelor fiscale ale autoritatilor administratiei publice locale, mijloacele electronice de transmitere la distanta, procedura de transmitere a cererilor, inscrisurilor ori documentelor prin mijloace electronice de transmitere la distanta, precum si conditiile in care aceasta se realizeaza se aproba prin ordin comun al ministrului dezvoltarii regionale si administratiei publice si al ministrului finantelor publice. Pentru organul fiscal al unei autoritati a administratiei publice locale, consiliul local stabileste, prin hotarare, in functie de capacitatea tehnica disponibila, mijloacele electronice de transmitere la distanta ce pot fi utilizate de catre contribuabil.

de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

NOU: Sistemul de raportare fiscal-contabila SAF-T


Raportarea corecta in SAF-T este esentiala!

Depuneti D406 corect si la timp, cu avantaje clare:
 
1) Scapati de amenzi
2) Evitati sanctiunile de orice fel
3) Va recuperati rapid sumele din TVA
4) Nu intrati in categoria de risc fiscal ridicat, deci nu va veti confrunta cu inspectii ANAF amanuntite la sediul dvs.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OUG 40/2014documente fiscaleforma electronicasemnatura electronicacodul de procedura fiscalae-mail

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 30 Iunie 2014


Votati articolul "Puteti comunica prin e-mail documentele fiscale":
Rating:

Nota: 2.6 din 5 din 5 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 30 Iunie 2014 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2022 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT Raportul Special
"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X