email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce modificari a adus Ordinul 1191 din 2014 in conducerea contabilitatii institutiilor publice?

Ordinul 1191/2014conducerea institutiilor publiceplanul de conturisoldul debitorconturi de venituri




Redam mai jos Ordinul 1191/2014 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, Planul de conturi pentru institutiile publice si instructiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.917/2005.

In baza prevederilor art. 4 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul prevederilor art. 10 alin. (12) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare, coroborat cu art. 15 alin. (3^1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 96/2012 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale si pentru modificarea unor acte normative, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 71/2013, cu modificarile si completarile ulterioare,
avand in vedere prevederile Regulamentului (UE) nr. 549/2013 al Parlamentului European si al Consiliului din 21 mai 2013 privind Sistemul european de conturi nationale si regionale din Uniunea Europeana referitor la momentul inregistrarii subventiilor,

    ministrul delegat pentru buget emite urmatorul ordin:

ART. I
Normele metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, Planul de conturi pentru institutiile publice si instructiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.917/2005, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.186 si 1.186 bis din 29 decembrie 2005, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza conform anexei care face parte integranta din prezentul ordin.
ART. II
Datoriile provenind din subventii acordate de la buget nu sunt considerate datorii de natura comerciala.
ART. III
La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga orice alte dispozitii contrare acestuia.
ART. IV
Directia generala trezorerie si contabilitate publica va lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
ART. V
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.


                        Ministrul delegat pentru buget,
                              Darius-Bogdan Valcov

    Bucuresti, 5 septembrie 2014.
    Nr. 1.191.


    ANEXa

    Capitolul VII "INSTRUCtIUNILE DE UTILIZARE A CONTURILOR" se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

    1. La clasa 4 "CONTURI DE TERtI", grupa 46 "Debitori si creditori diversi, debitori si creditori ai bugetelor", functiunea si continutul contului 462 "Creditori" se completeaza astfel:
    Dupa "Contul 462 "Creditori" se crediteaza prin debitul conturilor", se completeaza cu textul:
    670 "Subventii"
    - cu subventiile acordate de la buget, datorate ca subventii pe produse, subventii pentru productie sau alte subventii a caror valoare certa si exigibila a fost determinata pe baza documentelor justificative prevazute de lege.
    2. La clasa 6 "CONTURI DE CHELTUIELI", grupa 67 "Alte cheltuieli finantate din buget", functiunea si continutul contului 670 "Subventii" se modifica astfel:

    Contul 670 "Subventii"

    Cu ajutorul acestui cont se tine evidenta subventiilor certe si exigibile datorate de la buget, de la titlul de cheltuieli 40 "Subventii".

    Contul 670 "Subventii" este un cont de activ. in debitul contului se inregistreaza cheltuielile cu subventiile datorate, certe si exigibile, stabilite pe baza deconturilor justificative sau a altor documente justificative prevazute de lege pentru solicitarea de subventii, iar in credit, la sfarsitul perioadei, repartizarea cheltuielilor asupra contului de rezultat patrimonial. Soldul contului, inaintea operatiunilor de inchidere, reprezinta totalul cheltuielilor cu subventiile datorate, aferente perioadei de raportare. La sfarsitul perioadei de raportare, dupa efectuarea operatiunilor de inchidere, contul nu prezinta sold.

    Contul se detaliaza pe urmatoarele conturi sintetice de gradul II si III:
    67000 "Subventii";

    6700000 "Subventii".
    Contabilitatea analitica se tine pe cod sector, sursa de finantare, clasificatie functionala cheltuieli, clasificatie economica cheltuieli.
    Contul 670 "Subventii" se debiteaza prin creditul contului:
    462 "Creditori"
    - cu subventiile acordate de la buget, datorate ca subventii pe produse, subventii pentru productie sau alte subventii a caror valoare certa si exigibila a fost determinata pe baza documentelor justificative prevazute de lege.
    Contul 670 "Subventii" se crediteaza prin debitul contului:
    1210000 "Rezultatul patrimonial"
    - la sfarsitul perioadei, cu soldul debitor al contului in vederea inchiderii acestuia si stabilirii rezultatului patrimonial.
    3. La clasa 7 "CONTURI DE VENITURI SI FINANTARI", grupa 77 "Finantari, subventii, transferuri, alocatii bugetare cu destinatie speciala, fonduri cu destinatie speciala", contul 770 "Finantarea de la buget" se modifica astfel:
    Dupa "Contul 770 "Finantarea de la buget" se crediteaza prin debitul conturilor", se elimina textul:
    6700000 "Subventii"
    - cu platile efectuate din contul de finantare bugetara reprezentand subventii de la buget


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

IMPORTANT: E-Factura in 50 de intrebari si raspunsuri!


1. Ce inseamna exact tranzactii B2G?

2. Tranzactiile cu societati la care statul este actionar majoritar sunt tranzactii B2G?

3. Odata inregistrati in registrul RO e-Factura, avem obligatia ca toate facturile emise de noi sa fie electronice sau doar cele in relatia B2G?

4. Facturile catre institutii publice, dar care nu implica produse cu risc fiscal, trebuie emise electronic?

5. Parohiile sunt considerate autoritati contractante? Exista pentru ele obligativitatea trimiterii facturilor electronice?

Raspunsurile sunt disponibile in lucrarea E-Factura in 50 de intrebari si raspunsuri!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Ordinul 1191/2014conducerea institutiilor publiceplanul de conturisoldul debitorconturi de venituri

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 30 Septembrie 2014


Votati articolul "Ce modificari a adus Ordinul 1191 din 2014 in conducerea contabilitatii institutiilor publice?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X