email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce modificari a adus Ordinul 1191 din 2014 in conducerea contabilitatii institutiilor publice?

Ordinul 1191/2014conducerea institutiilor publiceplanul de conturisoldul debitorconturi de venituri




Redam mai jos Ordinul 1191/2014 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, Planul de conturi pentru institutiile publice si instructiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.917/2005.

In baza prevederilor art. 4 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul prevederilor art. 10 alin. (12) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare, coroborat cu art. 15 alin. (3^1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 96/2012 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale si pentru modificarea unor acte normative, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 71/2013, cu modificarile si completarile ulterioare,
avand in vedere prevederile Regulamentului (UE) nr. 549/2013 al Parlamentului European si al Consiliului din 21 mai 2013 privind Sistemul european de conturi nationale si regionale din Uniunea Europeana referitor la momentul inregistrarii subventiilor,

    ministrul delegat pentru buget emite urmatorul ordin:

ART. I
Normele metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, Planul de conturi pentru institutiile publice si instructiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.917/2005, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.186 si 1.186 bis din 29 decembrie 2005, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza conform anexei care face parte integranta din prezentul ordin.
ART. II
Datoriile provenind din subventii acordate de la buget nu sunt considerate datorii de natura comerciala.
ART. III
La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga orice alte dispozitii contrare acestuia.
ART. IV
Directia generala trezorerie si contabilitate publica va lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
ART. V
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.


                        Ministrul delegat pentru buget,
                              Darius-Bogdan Valcov

    Bucuresti, 5 septembrie 2014.
    Nr. 1.191.


    ANEXa

    Capitolul VII "INSTRUCtIUNILE DE UTILIZARE A CONTURILOR" se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

    1. La clasa 4 "CONTURI DE TERtI", grupa 46 "Debitori si creditori diversi, debitori si creditori ai bugetelor", functiunea si continutul contului 462 "Creditori" se completeaza astfel:
    Dupa "Contul 462 "Creditori" se crediteaza prin debitul conturilor", se completeaza cu textul:
    670 "Subventii"
    - cu subventiile acordate de la buget, datorate ca subventii pe produse, subventii pentru productie sau alte subventii a caror valoare certa si exigibila a fost determinata pe baza documentelor justificative prevazute de lege.
    2. La clasa 6 "CONTURI DE CHELTUIELI", grupa 67 "Alte cheltuieli finantate din buget", functiunea si continutul contului 670 "Subventii" se modifica astfel:

    Contul 670 "Subventii"

    Cu ajutorul acestui cont se tine evidenta subventiilor certe si exigibile datorate de la buget, de la titlul de cheltuieli 40 "Subventii".

    Contul 670 "Subventii" este un cont de activ. in debitul contului se inregistreaza cheltuielile cu subventiile datorate, certe si exigibile, stabilite pe baza deconturilor justificative sau a altor documente justificative prevazute de lege pentru solicitarea de subventii, iar in credit, la sfarsitul perioadei, repartizarea cheltuielilor asupra contului de rezultat patrimonial. Soldul contului, inaintea operatiunilor de inchidere, reprezinta totalul cheltuielilor cu subventiile datorate, aferente perioadei de raportare. La sfarsitul perioadei de raportare, dupa efectuarea operatiunilor de inchidere, contul nu prezinta sold.

    Contul se detaliaza pe urmatoarele conturi sintetice de gradul II si III:
    67000 "Subventii";

    6700000 "Subventii".
    Contabilitatea analitica se tine pe cod sector, sursa de finantare, clasificatie functionala cheltuieli, clasificatie economica cheltuieli.
    Contul 670 "Subventii" se debiteaza prin creditul contului:
    462 "Creditori"
    - cu subventiile acordate de la buget, datorate ca subventii pe produse, subventii pentru productie sau alte subventii a caror valoare certa si exigibila a fost determinata pe baza documentelor justificative prevazute de lege.
    Contul 670 "Subventii" se crediteaza prin debitul contului:
    1210000 "Rezultatul patrimonial"
    - la sfarsitul perioadei, cu soldul debitor al contului in vederea inchiderii acestuia si stabilirii rezultatului patrimonial.
    3. La clasa 7 "CONTURI DE VENITURI SI FINANTARI", grupa 77 "Finantari, subventii, transferuri, alocatii bugetare cu destinatie speciala, fonduri cu destinatie speciala", contul 770 "Finantarea de la buget" se modifica astfel:
    Dupa "Contul 770 "Finantarea de la buget" se crediteaza prin debitul conturilor", se elimina textul:
    6700000 "Subventii"
    - cu platile efectuate din contul de finantare bugetara reprezentand subventii de la buget


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Ordinul 1191/2014conducerea institutiilor publiceplanul de conturisoldul debitorconturi de venituri


Data aparitiei: 30 Septembrie 2014

Votati articolul "Ce modificari a adus Ordinul 1191 din 2014 in conducerea contabilitatii institutiilor publice?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X